Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Erfgenamen + andere afstammelingen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Judith
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 15:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hier al het een en het ander over gelezen, maar ik heb nog nergens een uitgebreid overzicht gezien. Als dat wel zo is mag deze natuurlijk weer dicht.

We weten al dat de Erfgenaam van Zwadderich Voldemort is.

Ik heb ergens gelezen dat iemand dacht dat Harry erfgenaam van Griffoendor zou zijn, maar dat lijkt me sterk. Dan zou Harry gaan vervelen, Harry is altijd de held en altijd de persoon die speciale talenten heeft en zo.
Ik denk dat de erfgenaam van Griffoendor Perkamentus is.
Helaas is Perkamentus nu dood Crying or Very sad en volgens mij heeft hij geen kinderen, dus geen erfgenaam meer. Hij heeft nog een broer, dan zou hij erfgenaam zijn.
Waarom denk ik dat Perkamentus erfgenaam is?
Perkamentus is moedig, dat weten we wel. Hij wordt ook wel als de meest machtige GOEDE tovenaar van deze tijd gezien. En Voldemort de meest DUISTERE. En ik weet haast wel zeker dat Perkamentus op Griffoendor heeft gezeten.
Ik denk dat de erfgenaam van Huffelpuf Zacharinus Smith is (van Ochidea Smith en haar spullen die afstammen van Huffelpuf). Dit is niet mijn eigen theorie, deze heb ik ergens anders gelezen op het forum.
De erfgenaam van Ravenklauw weet ik niet.
Maar ik denk dat het afdelingsspook van Ravenklauw, de grijze dame, misschien wel Rowena Ravenklauw zelf is!
Wat denken jullie hier allemaal van?

Charlie says; Vanaf heden wordt dit een algemeen topic over erfgenamen en afstammelingen en kan er naast de theorie hierboven, ook (een) andere theorie(ën) besproken worden.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Sandy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Sandy is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 15:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat dat van perkamentus wel kan kloppen want heb ergenst gelezen dat we waarschijnlijk in deel 7 meer over de broer van perkamentus te horen kregen dus....

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Black-E is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus had wel het zwaard van Cedric Griffoendor op zijn kamer hangen. Misschien geeft dat een aanwijzing of Perky een erfgenaam van Griffoender.
Maar ik dacht dat Perky aan het einde van Boek 2 tegen Harry zei dat alleen mensen met Grifoendor bloed (of iets in die trend) het zwaard kunnen gebruiken.

Renald Wombel
Dreuzel
Dreuzel

Renald Wombel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

het uit de hoed halen,neit gebruiken.
En dat was dat zwaard wat Harry eruit had gehaald dus de kans is groter dat Harry erfgenaam is tegen perkamentus

Judith
7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, hij zei als een ware Griffoendor.
Maar ik vind dat er dan een heleboel ware Griffoendors zouden zijn. De hele familie Wemel zijn ware Griffoendors lijkt me, ze hebben allemaal op Griffoendor gezeten. Marcel ook, zijn ouders zijn ook goed geweest voor de Orde en zo.
Ik heb nu nog een argument bedacht waarom Perkamentus erfgenaam is en niet Harry:

Heel lang geleden hadden Zwadderich en Griffoendor een conflict, en toen verliet Zwadderich dus de school. Dat conflict is dus nooit officiel afgelopen.
Nu is dat conflict er nog steeds. De Orde tegen Voldemort. En Perkie was de aanvoerder van de Orde, dus misschien is Perkie het toch...
?

Tigerlily
1e jaars
1e jaars

Tigerlily is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Judith schreef:
Ik heb nu nog een argument bedacht waarom Perkamentus erfgenaam is en niet Harry:

Heel lang geleden hadden Zwadderich en Griffoendor een conflict, en toen verliet Zwadderich dus de school. Dat conflict is dus nooit officiel afgelopen.
Nu is dat conflict er nog steeds. De Orde tegen Voldemort. En Perkie was de aanvoerder van de Orde, dus misschien is Perkie het toch...
?

Maar Harry strijdt tegen Voldemort, dus waarom zou Harry niet de Erfgenaam zijn ? Alhoewel, Perkamentus strijdt al langer tegen Voldemort...

...I want to heal...
...I want to feel...
...What I thought was never real...
...I want to let go of the pain I've felt so long...
Judith
7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja daarom denk ik dat.
Harry moet Voldemort nu verslaan, maar Perkamentus heeft het allemaal opgezet. De Orde, en nu hij erachter was dat Harry het moest doen heeft hij Harry al de belangrijke informatie gegeven, in de lessen op Perkamentus' kantoortje.

Judith
7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry heeft het zwaard van Goderic Griffoendor uit de sorteerhoed getrokken. Daarom zou Harry het zijn. Maar prof. Perkamentus heeft nooit het zwaard uit de hoed kunnen trekken, dus Perkamentus zou het misschien ook gekund hebben, hij is volgens mij ook een echte Griffoendor.
Perkamentus en Harry strijden allebei tegen Voldemort, Perkamentus alleen langer omdat hij ouder is. Perkamentus heeft alles opgezet, de Orde tot de lessen. Dus hij zou het beter kunnen zijn. Maar Harry is 'uitverkoren' om Voldemort te killen, dus dan zou Harry het weer zijn.
*krijg hoofdpijn en laat dit aan anderen over*

Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

Verdiend: 596 Sikkels

Vuurbeker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad kan Perkamentus de erfegenaam zijn, maar hier zijn enkele argumenten dat Harry dat zou kunnen zijn:

-Harry is een kleinkleinklein.... zoon van Goderic Griffoendor:

1)Voor Harry zijn ouders dood waren leefden ze in Goderic Hollow. Is Goderic niet de voornaam van heer Griffoendor?

2)Harry verjaart 31 juli; In die periode ben je als sterrenbeeld een leeuw. Een leeuw is het teken van Griffoendor.

3)Toen Harry zijn toverstok bij Olivanders kocht kwamen er rood en gouden vonken uit; Dit zijn de kleuren van Griffoendor

4)In de Geheime Kamer haalt Harry Griffoendors zwaard uit de Sorteerhoed; Perkamentus zegt dat alleen een echte Griffoendor dit zwaard uit de hoed halen.

Greetz

I LOVE HPF

Wou[$]eR
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

Wou[$]eR is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 13:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

vuurbeker schreef:
Inderdaad kan Perkamentus de erfegenaam zijn, maar hier zijn enkele argumenten dat Harry dat zou kunnen zijn:

-Harry is een kleinkleinklein.... zoon van Goderic Griffoendor:

1)Voor Harry zijn ouders dood waren leefden ze in Goderic Hollow. Is Goderic niet de voornaam van heer Griffoendor?

2)Harry verjaart 31 juli; In die periode ben je als sterrenbeeld een leeuw. Een leeuw is het teken van Griffoendor.

3)Toen Harry zijn toverstok bij Olivanders kocht kwamen er rood en gouden vonken uit; Dit zijn de kleuren van Griffoendor

4)In de Geheime Kamer haalt Harry Griffoendors zwaard uit de Sorteerhoed; Perkamentus zegt dat alleen een echte Griffoendor dit zwaard uit de hoed halen.

Greetz

Hmmm deze argumenten zijn wel sterk vind ik. Ikzelf dacht eerst niet dat Harry de erfgenaam van griffoendor was maar nu begin ik te twijfelen, ik denk dat je zelfs gelijk hebt.

Dreuzel
Dreuzel

Japie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zou er dan eigenlijk ook geen kans bestaan dat er toevallig ook een geheime kamer van Griffoendor is? Of van alle afdelingen?
Als we de lijn doortrekken zou dat wel het geval kunnen zijn...

Indien er een Griffoendor-kamer zou zijn, denk ik dat deze de werkkamer van Perkamentus is...
Reden voor dit vermoeden is het feit dat Omber er niet in kon... terwijl de kamer geen probleem heeft met Harry of Anderling...
Volgens mij kunnen enkel de mensen die aanhanger zijn van de erfgenaam van Griffoendor (Perkie) de kamer binnen, of als ze toestemming hebben van Perkamentus...

Tot zover mijn theorie... Smile

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 13:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Japie schreef:
Zou er dan eigenlijk ook geen kans bestaan dat er toevallig ook een geheime kamer van Griffoendor is? Of van alle afdelingen?
Als we de lijn doortrekken zou dat wel het geval kunnen zijn...

Indien er een Griffoendor-kamer zou zijn, denk ik dat deze de werkkamer van Perkamentus is...
Reden voor dit vermoeden is het feit dat Omber er niet in kon... terwijl de kamer geen probleem heeft met Harry of Anderling...
Volgens mij kunnen enkel de mensen die aanhanger zijn van de erfgenaam van Griffoendor (Perkie) de kamer binnen, of als ze toestemming hebben van Perkamentus...

Tot zover mijn theorie... Smile

Dat denk ik niet.
Ik denk dat er alleen een geheime kamer van Zwaddderich is.
Hij had deze kamer gemaakt om er voor te zorgen dat alleen volbloed tovenaars in school zouden kunnen komen.
De andere 3 hadden geen behoefte aan zo een kamer.

En Omber kon niet in de kamer omdat Perkamentus die zo behekst had dat Omber er niet inkon.

Ik denk trouwens dat de Wemels de erfgenamen zijn van Griffoendor.

Ravenklauw!
Judith
7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja op zich zouden de Wemels erfgenaam kunnen zijn... Ze hebben (tot zover we weten) allemaal op Griffoendor gezeten dus het zou kunnen...

En over de Grijze Dame van Ravenklauw: we hebben nog heel weinig van haar gehoord, misschien komen we het in het volgende boek te weten
(ik zou niet weten wie anders de Erfgenaam van Ravenklauw moet zijn)

Gaffelaar
Dreuzel
Dreuzel

Gaffelaar is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 20:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Judith schreef:
Dit is niet mijn eigen theorie, deze heb ik ergens anders gelezen op het forum.

ja ik ha zo'n topic maar die liet ik sluiten omdat ik i de war raakte en de kluts kwijtraakte.

maar in dit topic staan een aantal sterke theorieën vooral van vuurbeker met het sterrenbeeld leeuw. Surprised
en dat de grijze dame rowena ravenklauw is lijkt me sterk want dan zou iemand dat wel wten. Confused zij was toch gebaseerd op the gray lady uit een bestaand kasteel?

Judith
7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat zou best kunnen, maar ik heb het nergens kunnen vinden in de boeken Very Happy Waar heb je dat dan gelezen en in welk boek? (kan ik het ook even lezen Very Happy )
Ik denk wel dat de Grijze Dame dat is, ik denk dat ze het alleen stilhoudt dat ze Rowena Ravenklauw is, moet je eens denken hoe de Tovernaarswereld zou reageren! Ik denk dat ze dan door iedereen zou worden geïnterviewd, en dat ze van alles over de bouw van Zweinstein moest vertellen... Ze weet vast een hoop belangrijke informatie.
Ze nam een andere naam aan, De Grijze Dame (volgens mij heeft bijna elke geest dat gedaan, de Bloederige Baron (kan moeilijk je echte naam zijn) de Dikke Monnik, Haast Onthoofde Henk, maar van hem weten we zijn echte naam).
Dat denk ik tenminste Very Happy

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp