Auteur |
Bericht |
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 09, 2007 12:49 |
|
Regels voor het board Films, Muziek, Boeken, Games
Net als in de overige boarden gelden er ook in dit board regels om alles soepel te laten verlopen.
In dit board kan gesproken en gediscussieerd worden over verschillende films, TV-series, Bands en Muzieksmaken, Boeken en Games. Om deze verscheidenheid aan topics enigszins gestructureerd in een board te hebben, hebben wij enkele regels ingesteld. Lees deze regels goed door als je een topic opent, een post wil maken of gewoon actief wil zijn in dit board.
Waar moet een nieuw topic aan voldoen?
Ik wil dit board graag netjes, overzichtelijk en vooral van een goed niveau houden. Om dit te bereiken heb ik een aantal regels/richtlijnen ingesteld zodat alle topics goed lopen en overzichtelijk zijn.
Als je een nieuw topic opent (maakt niet uit of het over Films, Muziek, TV, Games of Boeken gaat) schrijf je in je titel waar je topic over gaat.
Voorbeeld:
Om alles duidelijker te maken hebben wij in dit board bepaalde toevoegingen in de titel zodat men in een oogopslag kan zien wat LOST nou eigenlijk is. De toevoegingen zijn:
Citaat: | TV:
Boeken:
Muziek:
Films:
Games: |
Een topic over LOST wordt dus getitelt:
Open je een nieuw topic dan moet het in de introducerende post duidelijk worden waar het topic over gaat. Een topic opener zoals hieronder volstaat dus niet:
Citaat: | Hey,
Ik ben echt helemaal verslaafd aan LOST, ik vind het zo geweldig. Ik vind voor Jack super, hoe hij altijd zorgt voor iedereen. Sawyer is trouwens ook knap! Ik hoop dat hij wat met Kate krijgt!!
Kijken jullie ook LOST? Wat vinden jullie ervan? Sawyer is hot he |
Als je een topic opent moet je een duidelijke beschrijving geven van het onderwerp. Je geeft dus een samenvatting van het plot van de TV-serie, de Film, het Boek of de Game (zonder te spoileren) en voegt het liefst ook achtergrond informatie toe over wanneer het te zien/lezen is. Als kers op de taart zou je ook nog foto's kunnen toevoegen om alles nog duidelijker te maken. Een goed voorbeeld hiervan is hieronder te zien:
Citaat: | Hallo lieve serie verslaafden,
Vele mensen die regelmatig downloaden hadden al reeds lange tijd geleden kennis gemaakt met de brilliante serie Heroes, maar nu is het tijd dat heel Belgie kennismaakt met deze geweldige serie. VT4 gaat zeer binnenkort (datum wordt nog bekend gemaakt) beginnen met de serie Heroes.
Heroes startte afgelopen september in de VS en Canada en was in beide landen de best scorende nieuwe serie.
Heroes is een serie over mensen die over de hele wereld ontdekken dat zij Superkrachten hebben en hoe die verandering hun dagelijks leven beïnvloedt.
Deze serie heeft een veelbelovende cast met veel bekende acteurs die al in andere bekende series te zien zijn geweest.
O.a Greg Grunberg (alias en mini rolletje in Lost), Leonard Roberts (Buffy the Vampire Slayer), Milo Ventimiglia (Gilmore Girls), en Hayden Panettiere (Ally McBeal, Guiding Light). Tim Kring (Crossing Jordan, Chicago Hope) is de man achter de reeks. De piloot aflevering wordt geleid door Dave Semel (American Dreams, Buffy, the Vampire Slayer, Beverly Hills 90210).En word door NBC/Universal/Tailwind geproduced.
Isaac Mendez
Hiro Nakamura
Simone Deveaux
Claire Bennet
Micah Sanders
Nathan Petrelli
Matt Parkman
Mohinder Suresh
Niki Sanders
Peter Petrelli
Mr. Bennet
Eden McCain
Sylar
The Haitian
In dit topic gelden regels in verband met spoilers vanuit Amerika/Canada..
Mensen die willen discussieren over Heroes episodes uitgezonden in de VS/Canada moeten dit posten tussen spoilertags!
Wat vinden/verwachtten jullie van deze serie...en bediscussieer hier natuurlijk de episodes en de personages |
Wanneer kan ik een topic openen?
Niet iedere Film, Band, Serie, Boek, Game kan meteen een eigen topic krijgen. Ik houd de standaard regel aan dat de Films in ieder geval blockbuster formaat moeten hebben of controversieel moeten zijn voor een eigen topic (voorbeeld: Shrek of Passion of the Christ). Voor de rest van de categorieen houd ik aan dat er binnen een week in ieder geval 1 pagina gepost moet zijn (door meerdere personen). Het onderwerp moet dus populair genoeg zijn om te blijven bestaan.
Spoilers en ik
Veel mensen op dit forum downloaden series vanuit Japan of Amerika, terwijl anderen de series via de Nederlandse of Belgische televisie volgen. Dit levert het geval 'spoilers' op. Voor spoilers hebben we een paar korte maar krachtige regels.
TV-series:
Episodes die nog niet zijn uitgezonden in NL/BE dienen te worden besproken in de kleuren #303030 of #272727 (hangt af van de kleur van je post).
Films:
Details over films die nog niet in de Nederlandse of Belgische bioscopen te zien zijn moeten gepost worden in #303030 of #272727 (hangt af van de kleur van je post)
Boeken:
Ga in topics over boekenseries (zoals Darren Shan) altijd goed om met de ontknoping in het laatste boek. Veel mensen beginnen pas later aan de serie en willen niet bij de eerste blik in het topic de clue van de hele reeks lezen. Post spoilers en grote plottwists uit boeken dus altijd in de kleuren #303030 of #272727 (hangt a van de kleur van je post)
Muziek en Games:
Hier geldt geen spoilerregel voor.
Algemeen:
Spoilerende plaatjes uit TV-serie episodes die nog niet in NL/BE zijn uitgezonden moeten onder een URL net als spoilerende plaatjes uit films die nog moeten uitkomen.
Ik neem aan dat jullie zelf wel kunnen beslissen wanneer een plaatje spoilerig is en wanneer niet! Mocht je twijfelen, plaats hem dan altijd in een URL met een spoilerwaarschuwing erbij .
Voor verdere vragen kun je mij altijd bereiken via PB!
Voor nu, veel kijk en luisterplezier! |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 28, 2007 9:34 |
|
Hey allemaal,
Goed nieuws! In de reeks van aanpassingen aan het forum is het de crew gelukt een spoilertag te installeren. Nu hoef je niet meer te klooien met codes maar kun je gewoon spoilers tussen de spoilertags zetten. Ze werken precies hetzelfde als de quote, IMG en URL tags!
Je vind de spoilertag bovenaan in het menu, als allerlaatste (maar dat had je denk ik al gezien ..)
Post dus naar hartelust spoilers in dit board, met het nieuwe HPF snufje! |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
|
|