Auteur |
Bericht |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 15:26 |
 |
Het viel mij op dat overtredingen tijden de Zwerbalwedstrijden nooit worden bestraft, of zijn ze misschien erg flexiebel met de zwerkbalregels?
In het boekje "Zwerkbal door de eeuwen heen" staat een lijstje met overtredingen.
De spelers mogen bijvoorbeeld niet buiten de lijn komen van het veld of elkaar, of elkaars bezemstelen, opzettelijk aanstoten. En nu gebeurd dat wel regelmatig tijdens de wedstrijden.
Waarom worden de spelers te weinig gestraft met strafpunten of waarom geeft de scheidsrechter nooit een strafworp weg wegens onacceptabel gedrag?
Zo kan elk team (dus ook Zwadderich) lekker valsspelen.
Maar ook Harry raakt vaak buiten het veld en de snaai is zo betoverd dat ie ook binnen de lijnen moet blijven...
Ligt het dan misschien aan Madam Hooch? Of is zo zo slecht in de funcie scheidsrechter dat ze het net allemaal niet ziet?
Lochisch dat Zwerbal op Zweinstein zo gevaarlijk is.
Wat zeggen jullie hiervan? Viel dit jullie ook op? Aan wie ligt het denken jullie? Of is Zwerbal een sport die meerdere scheidsrechters nodig heeft?
Greetz, Sterretje. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag
Laatst aangepast door Sterretje op Ma Feb 13, 2006 19:11; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
DumbledoreIsNotDead
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 16:44 |
 |
sterretje schreef: | Waarom worden de spelers niet bestraft met strafpunten of waarom geeft de scheidsrechter nooit een strafworp weg wegens onacceptabel gedraG [!] ?
Greetz, Sterretje. |
Ik weet niet welke boeken jij leest maar ik heb toch al meerdere malen strafworpen gelezen in de serie. |
|
|
  |
 |
D@@n
5e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 17:35 |
 |
DumbledoreIsNotDead schreef: | sterretje schreef: | Waarom worden de spelers niet bestraft met strafpunten of waarom geeft de scheidsrechter nooit een strafworp weg wegens onacceptabel gedraG [!] ?
Greetz, Sterretje. |
Ik weet niet welke boeken jij leest maar ik heb toch al meerdere malen strafworpen gelezen in de serie. |
Dat heb jij gelijk, maar het is meestal zo. Jansen neemt de strafworp en hij zit doordat van Beest naar de andere kant dook. Het is niet zo belangrijk. |
|
|
  |
 |
Maeve
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 18:13 |
 |
Ik heb dat boekje ook en vooral als er een wedstrijd tegen Zwadderich wordt gespeeld komen veel van die overtredingen aan bod, maar ze doen er niets aan! |
_________________ Maeve...Empress of the PEN!!! |
|
  |
 |
-~Hermelien~-
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 18:59 |
 |
Er worden strafworpen gegooid, dat lijkt me genoeg om de Zwadderaars of wat voor afdeling dan ook een standje te geven
XxX -~Hermelien~- |
|
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 19:10 |
 |
Misschien had ik het woord 'nooit' niet hoeven te gebruiken, maar het viel me wel op dat er weinig wordt gestraft. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 14, 2006 8:41 |
 |
Je hebt er wel gelijk in dat het weinig gebeurt. Er zijn wel strafworpen maar die zijn wel minimaal. Ik denk dat ze bij Zweinstein iets minder streng zijn met de regels en dat die regels meer gelden voor echte zwerkbalteams. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
fawkes_the_phoenix
4e jaars

Verdiend:
237 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 14, 2006 10:21 |
 |
Er worden wel strafworpen gegeven bij overtredingen, maar lang niet altijd. Van mij mag het ook wel wat strenger. Maar bij een sport waarbij een onderdeel is mert Beukers de andere partij proberen te slaan, vinden ze overtredingen er misschien wel bij horen. Je hoort ook wel dat ze in Engeland bij het voetbal veel minder snel fluiten voor een overtreding dan in Nederland, ze vinden 'hard' spel er bij horen geloof ik. |
_________________ "Harry is the best hope we have. Trust him." |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 14, 2006 17:37 |
 |
Sabine schreef: | Bij zwerkbal kan je toch niet iemand van het veld sturen? |
Natuurlijk wel. Bij zat andere sporten doen ze dat als er een speler is die vaker de regels overtreedt.
En in het boek is ze inderdaad veel actiever dan in de film. Het lijkt dan net dat alles te snel voor haar is en dat ze alles over het hoofd ziet. Maar ik heb haar niet in actie zien komen tijdens een wedstrijd in de films, alleen maar aan het begin en het einde (al kan ik me aan het einde niet herinneren). |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 14, 2006 17:47 |
 |
mmm ik denk dat Madame Hooch niet vier paar ogen heeft
Ze moet op 14 spelers letten, inclusief misschien het publiek een beetje.
Ik vind het logisch dat ze niet ziet als iemand iemand anders even een stomp geeft.
groetjes,
♥Judith♥ |
|
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 19:25 |
 |
Ik de film is ze veel minder streng dan in het boek, in het boek fluit ze wel vaker dan in de film. 'T zal wel teveel tijd hebben gekost in de films. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 25, 2006 21:02 |
 |
Ukkepulk schreef: | Ik de film is ze veel minder streng dan in het boek, in het boek fluit ze wel vaker dan in de film. 'T zal wel teveel tijd hebben gekost in de films. |
Tja, dan vind ik dat wel heel erg jammer.. Ze geven niet een goed voorbeeld van hoe Zwerkbal in de boeken word beschreven. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 0:30 |
 |
sterretje schreef: | Ukkepulk schreef: | Ik de film is ze veel minder streng dan in het boek, in het boek fluit ze wel vaker dan in de film. 'T zal wel teveel tijd hebben gekost in de films. |
Tja, dan vind ik dat wel heel erg jammer.. Ze geven niet een goed voorbeeld van hoe Zwerkbal in de boeken word beschreven. |
Ik vind dat ze Zwerbal eigenlijk helemaal niet zo goed maken. Het kon onder mijn ogen veel beter hebben gemaakt. En de belangrijkste Zwerkbal wedstrijd in boek 3 hebben ze weg gehaald. |
_________________ Het geluk van de vampiers is met ons!!
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
liendoedly
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 14:23 |
 |
ze worden wel bestraft maar het valt gewooj niet op als harry gorge en gred speelverbod kregen wou mevr hoog ze ook en strafschop geven voor de andere ploeg en dat is ook gebeurt
dat is en voorbeeld waar er strafen in vor komen |
_________________ "oh no i've kiled harry potter"
"i was just wondring if you maby wanted to go to the ball with me" |
|
  |
 |
ChoChang121
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:21 |
 |
Sommigen worden gewoon uit de wedstrijd gehaald, of er worden strafworpen gegooid. Maar toch; je hebt gelijk, In de film moet Zwerkbal wat duidelijker zijn qua regeltjes. |
_________________ 'Wil iemand hulp bij het interpreteren van de schimmige voortekenen in de Bol?' murmelde Zwamdrift.
'Ik heb geen hulp nodig.' fluisterde Ron. 'Het is duidelijk wat dit betekent. We krijgen vannacht dikke mist.' |
|
  |
 |
|