Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

The Tales Of Beedle the Bard Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Verdiend: 0 Sikkels

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 10:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op Amazon is er een review te vinden van dit boek
Klik

Wat vind je van deze review?
Vind je dat Rowling dit boek nu of misschien over een paar jaar nog moet publiceren, of zou hij dan niet meer speciaal zijn?
En welk verhaal lijkt jou het leukst?

Zelf heb ik alleen nog maar "The Fountain of Fair Fortune" gelezen. En ik kan niet wachten tot ik de tijd heb om de rest ook te lezen.

Where your treasure is, there will your heart be also
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Patricia89 schreef:
Klik

Vind je dat Rowling dit boek nu of misschien over een paar jaar nog moet publiceren, of zou hij dan niet meer speciaal zijn?

Zelf heb ik alleen nog maar "The Fountain of Fair Fortune" gelezen. En ik kan niet wachten tot ik de tijd heb om de rest ook te lezen.

Je bedoelt zeker de review van dat verhaal? (dat je heb gelezen?)

Ik wil het boekje ook wel in mijn bezit hebben natuurlijk. Amazon heeft er bijna twee miljoen pond voor neergelegd, heel veel dus. Jammer dat de echte fans het boek niet kan kopen. Hopelijk komt daar in de toekomst verandering in.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

@A. Perkamentus. JKR was volgens mij niet van plan om meer van dit soort boekjes te maken. Het was echt een unieke kans. En ze heeft echt 7 van deze boekjes gemaakt. Wel jammer dat wij inderdaad nooit achterkomen wat voor verhalen er echt staan, en dat wij niet zo'n boekje kunnen kopen. Wel mooi dat hij voor zoveel verkocht is. Ik heb de hele review nog niet gelezen, maar dat zal ik wel snel doen. Ik wil wel een beetje weten wat alles inhoud. xD

Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 18:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Patricia89 schreef:
Klik

Je bedoelt zeker de review van dat verhaal? (dat je heb gelezen?)

Ik wil het boekje ook wel in mijn bezit hebben natuurlijk. Amazon heeft er bijna twee miljoen pond voor neergelegd, heel veel dus. Jammer dat de echte fans het boek niet kan kopen. Hopelijk komt daar in de toekomst verandering in.

Ja, ik bedoel de review van het verhaal, maar daar wordt het verhaal ook in het kort verteld ^^

Ik denk hoop dat het boekje later nog wordt uitgegeven, over een paar jaar ofzo. angel *kuchfankuch*

Where your treasure is, there will your heart be also
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 18:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat zou ik heel leuk vinden als daar een boek van zou verschijnen. Ik heb alleen het gevoel dat we alleen nog op een encyclopedie kunnen rekenen en dat het dan gewoon over is met Harry Potter, voor Rowling zelf, ze wil het denk ik wel eens af gaan ronden. Of ze moet Harry Potter nooit helemaal los kunnen laten....

Nu, over een paar maanden, over een paar jaar, ik zou het ook zeker willen hebben.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja ik heb het gelezen,
het is natuurlijk goed bedoeld van JKR maar verwacht ze echt van een financiele site om haar werk in te laten zien, dat krijgen we dus nooit te weten of mits we er veel galjoenen voor neer gooien. Een review is natuurlijk een lokkertje voor later zodat we het boek als ze het later gaan verkopen dik binnenlopen. JKR had haar bard en the beedles gewoon kunnen laten drukken en al het geld zou dan naar een goed doel gaan dat zou meer opleveren dan 2 miljoen pond

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

jurrian schreef:
ja ik heb het gelezen,
het is natuurlijk goed bedoeld van JKR maar verwacht ze echt van een financiele site om haar werk in te laten zien, dat krijgen we dus nooit te weten of mits we er veel galjoenen voor neer gooien. Een review is natuurlijk een lokkertje voor later zodat we het boek als ze het later gaan verkopen dik binnenlopen. JKR had haar bard en the beedles gewoon kunnen laten drukken en al het geld zou dan naar een goed doel gaan dat zou meer opleveren dan 2 miljoen pond

Het ging meer om het idee dat het een uniek boek was. JKR wou de 6 belangrijke mensen gewoon een kadootje geven. Dat effect heb je niet als je ze er heel veel van laat drukken. Het feit dat ze dan een boek verkoopt, en dat het geld naar het goede doel gaat is al heel goed. En 2 miljoen is ook gigantisch veel.

2e jaars
2e jaars

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het gaat erom dat je de fans teleursteld maar niet alleen dat: hoe meer geld hoe beter. Mensen die niet kunnen lezen of schrijven (volgens mij het goede doel) hebben meer geld nodig dan 2 miljoen. Analfabethisme is wereldswijd probleem. En het symbolische getal kan me gestolen worden.
Ze kan een uniek record halen met het meest opgehaalde geld met het verkopen van een boek voor een goed doel.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

jurrian schreef:
Het gaat erom dat je de fans teleursteld maar niet alleen dat: hoe meer geld hoe beter. Mensen die niet kunnen lezen of schrijven (volgens mij het goede doel) hebben meer geld nodig dan 2 miljoen. Analfabethisme is wereldswijd probleem. En het symbolische getal kan me gestolen worden.
Ze kan een uniek record halen met het meest opgehaalde geld met het verkopen van een boek voor een goed doel.

Je moet allang blij zijn dat JKR dit boek voor de fans maakt. Ze had er ook gewon 6 kunnen maken. Ik vind het alleen maar goed dat ze dit gedaan heeft, en op deze manier ook nog geld kan geven voor het goede doel.

Dat wat jij zegt heeft ze overigens ook al gedaan bij die andere 2 schoolboekjes, en gaat ze doen bij de encyclopedie. Dus zo erg is het dan ook weer niet van haar.

2e jaars
2e jaars

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

een echt HP fan snakt altijd naar meer, Razz
Ik denk niet dat analfabetische kinderen niet erg blij zijn met 2 miljoen pond maar ik denk niet dat al die kinderen daarmee geholpen zijn.
Ik weet dat je JKR wil verdedigen maar ik vind dat ze het verkeerd heeft aangepakt door maar 1 boek van de bard and the beedles voor het goede doel te veilen.

Ignotius
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Ignotius is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 9:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het ontzettend graag willen hebben, persoonlijk. Dat duid mijn naam ook wel aan. Wink

Maar tot nu toe wacht ik met smart op een Harry Potter encyclopedie.

TigerWolf
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TigerWolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 11:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het licht er inderdaad dik bovenop dat die encyclopedie het laatste boek is dat ze over Harry Potter zal publiceren.. Ze heeft voor de duizendste keer al aangegeven dat ze echt wil stoppen met hp, dus ik denk het niet(dat dat van die 'review' uitgegeven zal worden)

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 11:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

TigerWolf schreef:
Het licht er inderdaad dik bovenop dat die encyclopedie het laatste boek is dat ze over Harry Potter zal publiceren.. Ze heeft voor de duizendste keer al aangegeven dat ze echt wil stoppen met hp, dus ik denk het niet(dat dat van die 'review' uitgegeven zal worden)

Nee inderdaad niet op een grote schaal zodat iedereen het boek in bezit heeft. Maar dus wel in 7 exemplaren waar ze een boek daarvan aan een gelukkige (rijke) fan gegeven heeft.

@jurrian JKR is er niet om de hele wereld te helpen. Ze is er om boeken te schrijven. Het feit dat ze dan dingen voor het goede doel doet is alleen maar goed. Ik ben wel eens blij dat niet alles commercieel is geworden, en dat ze dit kleinschalig doet.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
TigerWolf schreef:

Nee inderdaad niet op een grote schaal zodat iedereen het boek in bezit heeft. Maar dus wel in 7 exemplaren waar ze een boek daarvan aan een gelukkige (rijke) fan gegeven heeft.

@jurrian JKR is er niet om de hele wereld te helpen. Ze is er om boeken te schrijven. Het feit dat ze dan dingen voor het goede doel doet is alleen maar goed. Ik ben wel eens blij dat niet alles commercieel is geworden, en dat ze dit kleinschalig doet.

Het is toch gekocht door Amazon? Dus niet door een of andere rijke fan. De overige 6 boeken had ze aan bekenden gegeven. Ik had het ook wel grappig gevonden dat ze het boek bij de veiling van Serious request had willen verkopen. Maar dat kent ze waarschijnlijk niet.

16-08-2005 ~ 31-12-08
TigerWolf
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TigerWolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 12:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
TigerWolf schreef:

Ja oké ik bdoelde ook terzijde van die 7 uitgaves. Het ging er in de topic over dat het op grote schaal uitgegeven zou worden en daarop was mijn reactie.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp