Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Fobieën & Irrationele Angsten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 129 Sikkels
Woonplaats: Groningen

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 13:00 Terug naar boven Sla dit bericht op


Ik zocht een topic... Maar het was er niet volgens mij. Dus wat ik me afvroeg:
Iedereen heeft wel bepaalde angsten, maar soms worden die angsten zo groot dat je er eigenlijk de controle een beetje over verliest. Of creeër je angsten die eigenlijk nergens op slaan. Verschrikkelijk vervelend voor de persoon die de angst heeft, al helemaal als je WEET dat je angst nergens op slaat.

Kampen jullie met irrationele en/of de spuitgaten uit gelopen angsten?



Ik zou dit topic natuurlijk niet openen als ik er niet zelf enige ervaring mee had, bij dezen dus de mijnen.
Te beginnen bij mijn allergrootste angst;
DE TEEK. Ik weet dat het verschrikkelijk onnozel klinkt maar ik ben dus héél bang voor teken. Als ik een zwart vlekje op mijn huid zie begin ik bij voorbaat al te gillen dat ik verlamd raak, doodga en weet ik wat. Ik verlies de controle helemaal Neutral Als ik het puntje wat beter bekijk en besluit dat het wel verdacht veel op een teek lijkt, dan wordt het nog erger. Gillen, janken, schelden, rondrennen. Het stomme is dat ik nog maar 1 keer echt een teek heb gehad, zoveel jaar geleden. En ik dus weet dat de angst volkomen irrationeel is (zeker in de winter). Helaas kan ik daar op zo'n moment niet meer aan denken.
Het liefst zou ik dus alle teken uitroeien...
Ik heb wel meer vage angsten waarvan ik niet of maar half weet waar ze vandaan komen maar dit is toch wel de ergste...






_________________


"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Benfreakte
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 31 Sikkels
Woonplaats: Somewhere......around Dumbledore.....

Benfreakte is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 13:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Neej heb het niet echt. Ben wel bang voor spinnen maar super erg nou ook weer niet.
Teken zijn idd rare beestjes. 1 keer was ik in Frankrijk en toen had ik in 1 week 8 teken gehad!! Was best wel eng.





_________________
You've bewitched me body and soul....
Profiel bekijkenStuur privébericht
ninniachel pattinson
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Lothlorien

ninniachel pattinson is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

zo'n angst voor teken heb ik ook,, als we in de zomer ergens zijn en we moeten door een parkje ofzo en ik heb geen lange broek aan of iets met lange mouwen denk ik al " oh jee straks valt er een teek naar beneden " ..

ben ook best bang voor een bloedneus.. als ik al iets voel druipen denk ik dat ik meteen flauwval..

en de laatste : het donker
ben erg bang dat er iets " kwaads " in me kamer ziet.. geesten ofzo ..

liftenangst ben ik vergeten Razz ..
en in londen had ik metro angst .. (dat was al voor de aanslagen) want het is daar best diep dus dat was eng..





_________________
No in elenath hîlar nan hâd gîn

Brazil !!

Argentina !!

Laatst aangepast door ninniachel pattinson op Vr Feb 24, 2006 17:50; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
San Riddle
Oude Forumnaam: Miss Sanniej Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: the Riddle House

San Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben al een paar weken als de dood voor slangen.
Ik weet niet hoe het komt, maar het was er zomaar opeens. Toen we naar de dierentuin gingen en langs de slangen kwamen kreeg ik de rillingen en de enorme drang om weg te rennen.

En eergister bij Marieke, had hij broertje een slangenvel en die wou hij aan mij laten zien. Ik kroop onder de dekens en ik was helemaal aan het rillen. Bij Harry Potter & Vuurbeker in de bios heb ik de hele beginscene mijn ogen dichtgehouden, omdat Nagini erin voor kwam.

Als ik ooit een echte slang zie gaat het echt een héééél groot drama worden. Dan kan je mij in een pyschiatrische inrichting zetten, dat weet ik zeker.





_________________
    are you a riddle to solve all along?


Laatst aangepast door San Riddle op Do Mrt 23, 2006 19:17; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Finding a way in Wahlberg residence.

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 15:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben Claustrofobisch, dat is dat je bang bent voor kleine ruimtes. Ik heb 't alleen niet als ik in een grote ruimte zit met veel mensen. Dan kan ik 't wel hebben, als ik maar ruimte heb om me te bewegen.

Ik kan het zeker niet hebben als ik langer dan een minuut in een lift moet zitten, of te lang op de wc. Ook kan ik niet tegen smalle trappen.

Ik heb 't dus niet heel erg, dat ik ook niet door tunnels kan rijden, of alle vluchtwegen verken als ik in de bios zit.





_________________
__&she is so la vida loca
Profiel bekijkenStuur privébericht
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 577 Sikkels
Woonplaats: sunlight

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spinny schreef:
Ik ben Claustrofobisch, dat is dat je bang bent voor kleine ruimtes. Ik kan het zeker niet hebben als ik langer dan een minuut in een lift moet zitten..


Dat heb ik ook ongeveer. Ik kan heel slecht tegen een lift. Ik ga het liefst nooit in de lift alleen als het echt niet anders kan. Sommige mensen denk ik dat ik me aanstel, maar ik vind het echt dood eng. Ik vind het ook eng als ik opgesloten zit in een ruimte. Dat ik weet dat ik er niet uit kan, daar kan ik ook niet tegen. Mijn kamer is ook heel klein, maar ik weet dat ik er altijd uit kan komen (met normale omstandigheden uiteraard), daarom vind ik mijn kamer weer niet eng.





_________________
    we can do this till the sun comes up

    17.04.05 ~ 31.12.08
Profiel bekijkenStuur privébericht
DreamGirl
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 45 Sikkels


DreamGirl is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 16:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben als de dood voor spinnen.. Shocked
ook al zijn het van die ini mini beestjes die je nauwelijks kan zien Wink
Vroeger pakte ik ze zo op.En nu durf ik er nog niet na te kijke!
Brr verschrikkelijk gewoon hoe ze zich bewegen Confused





_________________
I love walking in the rain..
Because nobody knows i'm crying
Profiel bekijkenStuur privébericht
Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 112 Sikkels
Woonplaats: in the zoo of broken faces

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een klein beetje claustofobisch, en ik ben heel erg bang voor het donker. Het klinkt misschien nogal kinderachtig maar zodra het donker is knijpt mijn luchtpijp helemaal dicht en raak ik in paniek. Echt heel eng. Ik weet ook neit precies hoe ik er aan kom, maar ik heb er wel erg last van, en ik durf ook niet zonder licht aan te gaan slapen.





_________________
Dorian Gray: "I've lived long enough to see the future become history."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hamster-007
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


Hamster-007 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Stof in kleine ruimtes Razz
Krijg ik het super benauwd van en dan ga ik soms echt flippen tot paniekeren aan toe <_<

Taran:
Wees blij dat je niet met mij en BVram in het planken wambuis waas
Daar ging ik even 15 meter door hoog gras en ik kwam er uit met zeker 200 teekjes op mijn broek
Heb toen serieus die broek uitgetrokken om de teken er af te kunnen plukken.
En dan te bedenken dat de enige reden dat ik een lange broek aan had was omdat mijn korte broeken in de was zaten
BRRRRRRRRRRRR Confused
Image




Profiel bekijkenStuur privébericht
Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 41 Sikkels
Woonplaats: Soul Sanctum

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 17:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben niet bang voor dieren ofzo. Ook niet voor de dood, als hij komt is het niet leuk maar er is maar een ding zeker in het leven en dat is de dood (en zelfs dat is niet zeker). Je weet niet wanneer en hoe je dood gaat.

Maar ik ben niet echt op mijn gemak als ik ergens niet uit kan. Zoals een lift ofzo. Ik ben niet claustrofobisch maar ik ben de benaming kwijt als ik het weer weet zet ik het er wel neer.





_________________
*Adrenaline gotta love it*

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 17:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben niet voor heel veel dingen zo bang dat ik er niet mee kan leven. Ik hou niet van spinnen, maar ben druk bezig daar over heen aan het komen. Ga in ieder geval niet meer gillen als er eentje op mijn arm zit, maar sla die er dan gewoon af. Blijf het rotbeesten vinden. Voor de rest heb ik een beetje hoogtevrees, ik vind een reuzerad enger als een achtbaan(dan ga je tenminste maar even omhoog). Maar daar heb ik geen last van, tegen een beetje hoogte kan ik wel en met wandelingen(in de bergen) vind ik het dan weer niet eng.





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spinnen die vind ik gewoon erg eng. Ik weet dat ze me niet op kunnen eten maar toch ben ik er vrij bang voor.
Teken zijn ook goor en eng. Je zou maar zo´n ding op je hebben en het niet weten. Erg enge ziekte krijg je er van.
De lift vind ik ook niet prettig. Ik wil er altijd zo snel mogenlijk weer uit.
Stel je voor dat je er niet meer uit kunt en het is al zo´n kleine ruimte. Dus je zou ook kunnen zeggen dat ik daar ook een beetje een angst van heb. Sommige honden ook trouwens, van die grote zwarte drukke, blaffende honden, brr.





_________________
    Weasley is my king.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: House of Ravenclaw

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk krijg ik altijd angsten van horror films waar in iets bonvennatuurlijks plaats vind.

'The ring' is daar een van hoewel het eigenlijk helemaal niet zo'n schokkende film is.
Ik ben altijd bang s'avonds als ik de TV uit moet zetten en dan ren ik snel naar boven, bang dat het meisje anders uit de TV komt =/, dat is gewoonweg niet normaal meer.
Het komt grotendeels omdat ik die film dus om 22.00 uur had gezien, dezelfde tijd waarop de mensen werden vermoord in die film en omdat de telefoon overging.
Ik had hem dan wel met mijn vader gezien, maar ik heb er zeg maar een trauma aan over gehouden.
In die week heb ik verschillende kenmerken uit die film gezien: De trap, de vlieg, etc.
En een week later schrok ik me dood, vanuit de TV s'avonds achter me kwam dat muziekje.
Waarschijnlijk dat ik daar daarom zo bang voor ben geworden =/.
En toen had ik ook nog een TV op mijn kamer.
Nu al meer als een jaar geleden denk ik er gelukkig bijna nooit aan en probeer ik soms om gewoonweg in de donkere woonkamer met een TV die uitstaat te blijven staan.

'Amityville Horror', zo schrijf je het geloof ik, kreeg ik hallucinaties van.
Ik zag een meisje dat op het plafond werd vastgehouden en stikte in de douche.
Te eng voor woorden, maar dat was gelukkig na een week over.

Ik moet daarom echt geen horrorfilms zien en ik vermijd ze als de pest.

Verder kan ik niet tegen kleine ruimtes zoals liften, etc., maar die angst heb ik nu ook al goed onder controle.
Als ik wil kan ik m'n angsten onderdrukken en onder controle houden, maar dat kost toch wel wat tijd Wink.





_________________
Don't walk behind me; I may not lead.
Don't walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
- Albert Camus


Somos Campeões Portugal
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: in a pretty. odd. place

Hermione Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 18:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben absoluut niet dol op spinnen. Ik zou het uitgillen als er eentje op m'n arm of zo zou zitten. Verder vind ik wespen ook maar niks... én ik heb last van hoogtevrees.





_________________
glad to help
glad to get you high
i hope that should send you
through the f**king sky
Profiel bekijkenStuur privébericht
Swiebertje
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Waiting for my prince...

Swiebertje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een fobie voor naalden... Niet voor die dingen waarmee je kleding kan afspelden maar voor die dingen die de dokter gebruikt. Of de tandarts... Als ik er alleen al aan denk dat ik een prik moet krijgen dan begin ik al te rillen... Ik weet ook wel hoe ik eraan kom enzo, maar het is wel heel vervelend. Als ik geprikt word, ook al is het maar een vingerprik, dan val ik flauw.
En ik was dan afgelopen maandag bij de dokter, en hij wou een uitgebreid bloedonderzoek doen. Zo in het ziekenhuis dat ze van die buisjes bloed uit de binnenkant van je arm halen. Dus ik trok al helemaal wit weg enzo. Toen zei hij dat ze me niet konden dwingen omdat ik ouder ben dan 12 maar dat ik dan wel beter een vingerprik kon doen. En dat moet ik volgende week vrijdag dus doen... Ze gaan kijken of ik suikerziekte heb, en ik hoop zo van niet... Dan moet ik elke dag mezelf prikken...
Ook ben ik bang voor de tandarts en alles wat een doktersjas aan heeft. Of een dokter is natuurlijk. Komt door hetzelfde als waardoor ik die naaldenfobie vandaan heb...

Het lijkt me ook doodseng om met de auto te water te raken... Ik zou denk ik helemaal in paniek raken. Je komt er niet makkelijk uit, het water stijgt steeds meer en meer... Gatver lijkt me echt eng, ook al weet ik wel hoe je de auto uit moet komen als het gebeurd maar toch blijft het eng.

En vliegen is ook eng, ik ga nooooit meer een vliegtuig in... Ben nu 2 keer met het vliegtuig op vakantie geweest en ik doe het nu nooit meer... Heel veel turbulentie gehad de laatste keer, van de eerste keer kan ik me niks herinneren was nog veel jonger, en het leek net of me neerstorten. Het is ook raar dat dat ding gewoon in de lucht blijf vliegen, zwaartekracht hoort hem naar beneden te trekken. Nu weet ik wel hoe een vliegtuig werkt enzo, maar het idee om neer te storten maakt me bang.

Spinnen enzo vind ik ook wel beetje eng maar niet dat ik meteen ga gillen ofzo. Hoogtevrees heb ik ook, maar dat komt omdat ik geen diepte kan zien *lang verhaal*
Naja, dat waren mijn angsten geloof ik wel *denkt na* ja dat was het Smile





_________________
Catch A Falling Star And Put It In Your Pocket, Save It For A Rainy Day
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer