Auteur |
Bericht |
Scumrules
Dreuzel
Verdiend:
58 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 19:08 |
|
Toen Voldemort probeerde Harry Potter te vermoorden, maar dat mislukte, toen zijn er van Voldermort krachten naar Harry overgegaan, maar nu vraag ik mij af, kan het ook niet andersom zijn?
Dat Voldermort nooit liefde heeft gehad maar dat door zijn poging Harry te vermoorden een klein beetje liefde met zich mee kreeg, en daar pas in boek 7 achterkomt?
Dit is een vraag die ineens bij me bovenkwam.
Ik wil niet perse zeggen dat de kracht die overgevloeit is liefde is, maar gewoon, kan het zijn dat Voldemort ook krachten van Harry heeft gekregen? |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 19:11 |
|
Liefde is niet echt een "kracht" zoals goed zijn in bijvoorbeeld "Tranfiguratie" een kracht is. Liefde dat moet je hebben gekregen, dat moet in je zitten. En Voldemort heeft dat nooit gehad, en zal dat dus ook nooit krijgen. Hij weet niet wat het is, en zal er dus ook geen behoefte aan hebben. Het lijkt mij dan zeer onwaarschijnlijk dat hij nu die kracht van Harry heeft. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 19:16 |
|
En Harry heeft niet echt bijzondere krachten, en liefde is inderdaad geen kracht. Dus ik denk niet dat Voldemort iets van harry in zich heeft. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Hermione_Granger<3
6e jaars
Verdiend:
515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 19:35 |
|
Eerlijk gezegd vind ik het nog geen slecht idee... Het moet misschien ook geen kracht zijn dat overgegaan is, het kan ook gewoon IETS zijn dat overgegaan is. En dat Voldemort lief zou kunnen hebben, maar daar pas achterkomt in boek 7, dat lijkt me wel een aantrekkelijk gegeven. Het zou wel goed gevonden zijn dat er iets van Harry naar Voldemort zou gegaan zijn, en niet andersom, omdat natuurlijk iedereen denkt dat Voldemort krachten heeft gegeven aan Harry. Niet slecht gedacht! |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 19:42 |
|
Als het wel zo is (Wat ik heel erg betwijfel) dan blijft het nog raar. Want dan is het gebeurt toen Harry bijna vermoord is. De spreuk kaatste terug en Voldemort was half dood. Hoe kan het dan dat in boek 1 dat hij Harry niet aan kon raken omdat hij liefde had? Als hij dan een deel van liefde had gehad dan hij dat toch niet gekund? |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 01, 2007 19:51 |
|
Ik denk gewoon, ik weet eigenlijk zeker dat het niet kan. Harry heeft dezelfde krachten als voldemort en niet andersom. Het is ook wat eva zegt, waarom kon voldemort harry dan niet aanraken in boek 1? |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Jolanthe
Dreuzel
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 02, 2007 12:24 |
|
Op zich vind ik het nog niet zo slecht bedacht. Liefde is weliswaar geen kracht maar is sisselspraak dat wel? ik vind sisselspraak nou niet echt een kracht, meer een gave of talent. Toch denk ik niet dat Harry ook iets aan Voldemort heeft 'meegegeven'. Het klinkt gewoon niet zo logisch omdat harry de vloek alleen terugkaatste en verder niks deed.
Al denk ik wel dat , zoals hierboven ook al is gezegd dat het feit dat Harry's bloed door Voldemorts aderen stroomt, nog wel heel belangrijk gaat worden..
-x- |
_________________ Close your eyes, you might see something beautiful... |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 02, 2007 12:37 |
|
Ik weet 100% zeker dat er hier al een topic over was met Harry's en Voldemort's bloed. Alleen ik kan hem niet weer vinden.
Want volgens mij zijn we er allemaal overuit dat Voldemort niks "liefde" of andere krachten heeft gekregen toen hij Harry wou vermoorden. Want anders had hij hem wel aan kunnen raken in boek 1, en liefde is sowieso geen kracht. Niet op een manier dat sisselspraak een kracht is. Liefde moet je gehad hebben. |
|
|
|
Squeaking Dobby
4e jaars
Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 02, 2007 18:35 |
|
@ Witch Eva: helemaal mee eens
Wat daar nog bijkomt, is dat Voldemort Harry aanviel en dus iets van hem aan Harry overdroeg, omdat de spreuk terugkaatste.
Maar Harry kon niets tegen Voldemort doen, dus Voldemort kan ook niets van hem gekregen hebben. Wat Voldemort afstond aan Harry waren 'krachten' die hij onvrijwillig weggaf.. wat bij de liefde voor Harry niet echt het geval was... Volgens mij zijn het 2 te verschillende dingen. |
|
|
|
Wolkenveldt
5e jaars
Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Ma Jul 02, 2007 19:36 |
|
Liefde is toch geen kracht of gave? Het is een gevoel. En een gevoel..dat heb je of dat heb je niet. Dus Voldemort heeft het nooit gehad en zal het toen ook niet hebben gekregen |
|
|
|
|
Tessa Tinkels
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 9:26 |
|
Geen slecht idee!
Velenz eggen nu dat liefde geen kracht is, maar zei Perkamentus ergens in de eerste boeken niet juist dat Harry iets bezat wat Voldemort nooit gekend heeft, en dat hij juist dóór liefde gered was. Hijz egt ook nog tegen harry dat Perkamentus de kracht van liefde had onderschat.
Over het algemeen zou liefde gewoon een verschijnsel moeten zijn, maar in vergelijking met Voldemort wordt het inderdaad een kracht, naar mijn mening: Voldemort kan niet liefhebben.
Nu ze in verbinding hebben gestaan zijn ze meer aan elkaar gewaagd, toch? of in ieder geval heeft Harry krachten meegekregen die zich kunnen meten met die van Voldemort.
Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat dit een stille hint van Rowling is dat Voldemrot eveneens krachten heeft gekregen van Harry.
Dit is echt een van de weinige vergezochte theorieën zeg (: |
_________________ If the Boy Who Lived
wasn't born:Travel of Doom |
|
|
|
Lizzeeh
1e jaars
Verdiend:
24 Sikkels
Woonplaats: Op de glooiende heuvels van de Yssel, waar de koeien vredig grazen
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 9:57 |
|
Hmmm.. het zou niet leuk zijn als Voldemort ineens ook kon liefhebben enzo, dan heeft hij Harry's sterkste punt ook. Ik denk ook niet dat Rowling dat zou doen, dan is het ineens helemaal anders, dat zou niet leuk zijn.
Misschien heeft Voldemort wel krachten van Harry gekregen ofzo, dat ie net iets beter is in VTZK ofzo, maar dat hij dat helemaal niet merkt, omdat hij het niet gebruikt, of gewoon er al heel goed in was.
Conclusie ; Voldemort kan niet liefhebben door zijn poging om Harry te vermoorden, dat kán die gewoon niet. dat zit niet in zijn aard, en je aard kun je niet veranderen.. toch? |
_________________ And when I loose myself I think of you |
|
|
|
Hermione_Granger<3
6e jaars
Verdiend:
515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 10:43 |
|
Volgens mij heeft hij, toen hij het bloed van Harry in zich kreeg, toen de mogelijkheid gekregen om lief te hebben. Want Liefhebben was de enige reden dat hij Harry niet kon aanraken. Na het bloed van Harry in zich te krijgen, kon hij Harry wel aanraken. Hieruit besluit ik dus dat volgens mij, wanneer Voldemort Harry's bloed in zijn aderen kreeg, ook een deel kon liefhebben. Daarvoor had hij Harry nodig..
Er zijn natuurlijk ook andere mensen die liefhebben, maar volgens mij had hij specifiek Harry nodig, omwille van die bescherming die Lilly hem had gegeven. Daardoor werd hij nog sterker dan voorheen.
Wat denk je hiervan? |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle |
|
|
|
Mareen
1e jaars
Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 05, 2007 19:06 |
|
Wel leuk bedacht, want het heeft mij ook even weer aan het denken gezet.
Wellicht is er iets van de (beschermende) liefde overgebracht op Voldermort... Ik dacht ook weer na over de triomf in de ogen van Dumbledore, ik weet dat het een belangrijke hint is.. kan het zijn omdat hij deze 'krachten' heeft overgebracht dat dit ook een zwak punt voor Voldermort kan zijn? Misschien ver gezocht, misschien niet, hierover was ook al een topic? Ik zal eens kijken (zit hier nog maar net)
Liefde is geen kracht, maar kan wel krachtig zijn.. |
|
|
|
|
Wolkenveldt
5e jaars
Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Do Jul 05, 2007 19:08 |
|
Mareen schreef: | Wel leuk bedacht, want het heeft mij ook even weer aan het denken gezet.
Wellicht is er iets van de (beschermende) liefde overgebracht op Voldermort... Ik dacht ook weer na over de triomf in de ogen van Dumbledore, ik weet dat het een belangrijke hint is.. kan het zijn omdat hij deze 'krachten' heeft overgebracht dat dit ook een zwak punt voor Voldermort kan zijn? Misschien ver gezocht, misschien niet, hierover was ook al een topic? Ik zal eens kijken (zit hier nog maar net)
Liefde is geen kracht, maar kan wel krachtig zijn.. |
Ik snap niet wat je bedoelt? Beschermende liefde een zwaktepunt? Ik denk het niet hoor. Of bedoel je dit anders.... en over die citaat val liefde heb je wel gelijk. |
_________________ Hogwarts will never fail.
Kom en volg Leer der Ministerie van Toverkunst. + is blij dat hij al leerlingen heeft, maar stiekem hoopt hij ook op wat andere leerlingen |
|
|
|
|