Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Harry Potter MMORPG Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jordi
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Jordi is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2006 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben ik de enige die hoopt dat er ooit een HP MMORPG komt?

Voor wie niet weet wat MMORPG is, het is een spel waarbij je met 1000(kan meer of minder zijn) allemaal online op 1 server zit. BV er is een grote zweinstein MMORPG, waar allemaal spelers(ofwel leerlingen) rondlopen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Brian Zibini
Dreuzel
Dreuzel

Brian Zibini is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2006 21:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bedoel je zo iets als Habbohotel.
Een soort van online chatroom maar dan geen hotel maar Zweinstein ofzo :S
Dat lijk me dan eigenlijk wel lollig.
Maar moet je eens indenken heoveel werk dat is om te maken.
maja wel leuk idee.

Kijk ook bij Brian's troep , reacties zijn welkom ^.^
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 26, 2006 18:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad, dan moeten ze het wel in navolging van World of Warcraft gaan maken. Althans wel in die stijl en niet zoals Runescape. Maarja, als het wederom in de handen van EA blijft zal het weinig moois worden, dat is nu net hetgeen waar Blizzard zoveel tijd en moeite in steekt, in kwalitatieve hoogstaande games.

Maar een MassivelyMultiplayerOnlineRPG ofwel een met-zijn-allen-tegelijkertijd-online-zijn-de-game in rpg vorm zal wel een leuke, nieuwe dimensie geven aan HP.

Zo kan je dus mooi alle drie bekende scholen (Zweinstein, Beauxbatons, Klammfels) erin verwerken even als een grote plek waarbij Zwerkbal centraal staat in WK/EK/nationale vorm. Als speler kies je of je lessen wil volgen aan 1 van de drie scholen (maar er kunnen ook scholen worden gecreerd zoals een Spaanse, Nederlandse, Italiaanse noem maar op) of dat je je wil storten op het Zwerkballen. Een Ministry of Magic past ook prima in de grote wereld van HP net als de Diagon Alley (WegIsWeg), The Burrow (Het Nest) zelf Surray (Klein Zanikem) kan men als men wil erin nabootsen zodat je echt de intro uit boek vijf zelf kunt meemaken door de ogen van Harry bijvoorbeeld met het verjagen van de dementors in bij zijn van Dirk.

Ik heb er zelf genoeg fantasie voor, het kan ook prima, maar ja wie zal het willen maken? EA? Denk het niet en als het zo zal zijn verwacht dan geen mooie game zoals World of Warcraft van Blizzard. Dus tja, het kan zeker maar of het zal komen is de vraag.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Strongest Wizard
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Strongest Wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sony liet een tijdje geleden weten dat ze met een MMORPG bezig zijn, voor de PS2 /PS3 en als het goed is ook voor de PSP.
Onze vermoedens zijn dat ze een WK zwerkbal spel uit willen brengen, waarmee je online tegen elkaar kunt.
Het zou ook kunnen dat er een Sims © achtig spel komt. Zoals al vermeld werd, waarbij iedereen zijn of haar leerling kan creeëren op Zweinstein.
Het lijkt mij wel leuk.
Groetjes.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Strongest Wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 16:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Runescape is iets heel anders. Alhoewel in Runescape ook magie voorkomt. (laten we even geen reclame maken Wink )
Het zou veel leuker zijn als je echt tegen elkaar komt duelleren etc. chatten kun je ook via msn.
Ik denk niet dat ze zoiets als de Sims ook van Harry Potter gaan maken.
Anders kun je van alles wel weer iets maken, bijv: Spiderman sims, LOtR sims, Pokémon sims, etc.
Zowiezo zal er van elk boek wel een game gemaakt worden, daar vrees ik niet voor.

Dreuzel
Dreuzel

Enselaar is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2006 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit lijkt me een super-idee! Alleen vraag ik me af hoeveel het zal kosten. Waarschijnlijk zal je dan ook -als het ooit zal bestaan- moeten betalen per maand, en dat is wat minder. Dat moet je namelijk ook doen voor WoW. Wel jammer... Maar het idee lijkt wel hip.

Caleb
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 30, 2006 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijkt zo'n spel ook echt zwaar cool Shocked .

je begint dan heb je hele uitgebreide crea voor je character, zoals hoe lang, hoe ou, blank, neger asian etc. kleur haar kleur ogen de hele rambam.

Dan moet je eerst naar de wegisweg om spullen te kopen en natuurlijk je toverstaf

als je op Hogwarts ankomt kom je in een scherm waar je je afdeling kunt kiezen.

eerst ben je ineens in je leerlingenkamer wordt je geholpen door de geest van je afdeling (bijv nearly headless nick bij griffoendor) die maakt je wegwijs bij de schermen en daarna zegt hij je dat je naar je afdelingshoofd moet gaan voor je lesrooster. Als je dat hebt gedaan begint je zweinsteinavontuur.

Je kunt gelijk beginnen met de lessen volgen maar je kunt ook terug naar de leerlingenkamer (als je die nog kunt vinden omdat zweinstein zo groot is) of bijvoorbeeld naar de grote zaal om met andere leerlingen te praten.

Als je een bepaald aantal lessen hebt gevolgd ga je over naar het volgende jaar, natuurlijk zijn er voordat je al je lessen hebt afgerond vele sidequest en confrontaties met NPC's zoals Foppe als je naar een les gaat en hij je weg verspert.

flying_angel
1e jaars
1e jaars

flying_angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet, het lijkt me aan de ene kant wel heel leuk.
Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, waarom zou je?
Dat komt meer omdat ik niet tegen gamen kan Razz

Shezzy
1e jaars
1e jaars

Shezzy is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als de HP freak die ik ben zou ik het dagen spelen Razz
Lijkt me wel leuk zo spells leren, mss leuk met micro en dat je ze moet lere uitspreke ed ^-^
En dan op een bepaalde 'lvl' dat je zelf spels moet maken ed!
Oh jaja *nod* Leuk leuk

Deatheaterstan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

Deatheaterstan is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 9:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Jordi schreef:
Ben ik de enige die hoopt dat er ooit een HP MMORPG komt?

Voor wie niet weet wat MMORPG is, het is een spel waarbij je met 1000(kan meer of minder zijn) allemaal online op 1 server zit. BV er is een grote zweinstein MMORPG, waar allemaal spelers(ofwel leerlingen) rondlopen.

uhm, en dan?
Is het een soort RPG ofzo want dan zit ik er niet echt op te wachten eigenlijk.

nou ik zit daar echt wel op te wachten. (een soort runescape moet het dan worden) dat je lessen kan volgen, en dan kan je betere spreuken gebruiken om naar andere gangen te komen ofso in zweinstein
Lijkt me echt gaaf joh!

Emma Watson
They're great
Just Ferro
Dreuzel
Dreuzel

Just Ferro is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 11:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me erg leuk, maar ik verwacht niet dat er net zoiets komt als WoW of Guildwars. Iets in de trant van Runescape lijkt me wel mogelijk. Misschien is het wel een idee om op de ene of andere manier zoiets te gaan maken in samenwerking met HPF Razz

http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=29695
GINOVV
Dreuzel
Dreuzel

GINOVV is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

zalig idee ben een runescape man myself dus echt de maks als ze hp en rs kunnen combineren echt de maks maar wel op comp want anders veel te weinig mogelijkheden echt de maks

GINOVV
Dreuzel
Dreuzel

GINOVV is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Caleb schreef:
Mij lijkt zo'n spel ook echt zwaar cool Shocked .

je begint dan heb je hele uitgebreide crea voor je character, zoals hoe lang, hoe ou, blank, neger asian etc. kleur haar kleur ogen de hele rambam.

Dan moet je eerst naar de wegisweg om spullen te kopen en natuurlijk je toverstaf

als je op Hogwarts ankomt kom je in een scherm waar je je afdeling kunt kiezen.

eerst ben je ineens in je leerlingenkamer wordt je geholpen door de geest van je afdeling (bijv nearly headless nick bij griffoendor) die maakt je wegwijs bij de schermen en daarna zegt hij je dat je naar je afdelingshoofd moet gaan voor je lesrooster. Als je dat hebt gedaan begint je zweinsteinavontuur.

Je kunt gelijk beginnen met de lessen volgen maar je kunt ook terug naar de leerlingenkamer (als je die nog kunt vinden omdat zweinstein zo groot is) of bijvoorbeeld naar de grote zaal om met andere leerlingen te praten.

Als je een bepaald aantal lessen hebt gevolgd ga je over naar het volgende jaar, natuurlijk zijn er voordat je al je lessen hebt afgerond vele sidequest en confrontaties met NPC's zoals Foppe als je naar een les gaat en hij je weg verspert.

zalig idee maat echt zalig goed uitgedacht en veel beter als al die spelen die ze nu uitgebracht hebben echt slecht ik hoop dat ze alleen de licenties niet aan ea gaan gefen zon geldklopers die zouden nog 40 eur gaan vragen per maand echt slecht maar ik denk wel dat we moeten betalen kijk maar naar RS en WOW die vragen ook geld.

Just Ferro
Dreuzel
Dreuzel

Just Ferro is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 20:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dan krijg je eigenlijk Runescape in een ander jasje zoals Calab dat zegt. De skills worden lessen en je kan daardoor steeds nieuwe spreuken leren. De quests worden veranderd zodat je iets met je karakter moet doen. De gevechten zijn te onderscheiden in Dark Magic en Gewone Magic. Je moet geen wapens kopen, maar toverstokken, enz. Wel een leuk idee trouwens, maar erg moeilijk om te maken

http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=29695
Caleb
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 11, 2006 9:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Just Ferro schreef:
Dan krijg je eigenlijk Runescape in een ander jasje zoals Calab dat zegt. De skills worden lessen en je kan daardoor steeds nieuwe spreuken leren. De quests worden veranderd zodat je iets met je karakter moet doen. De gevechten zijn te onderscheiden in Dark Magic en Gewone Magic. Je moet geen wapens kopen, maar toverstokken, enz. Wel een leuk idee trouwens, maar erg moeilijk om te maken

Ik hoopte eigenlijk op wat betere animaties en grafics. (ik weet niet hoe je dat schrijft) Ik zat ook meer te denken aan de camera afstand van WoW. Ik vind zelf dat de camera bij runescape te ver van je afstaat. Ik vind dat je zo ver moet kunnen inzoomen dat je de gezichtuitdrukking van het personage dt je hebt gemaakt kunt zien.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp