Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Draag jij een bril? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Draag jij een bril of lenzen?

Ik draag geen bril en geen lenzen...
40%
 40%  [ 158 ]
Ik draag ALTIJD een bril.
25%
 25%  [ 98 ]
Ik draag SOMS een bril.
17%
 17%  [ 67 ]
Ik draag lenzen.
16%
 16%  [ 65 ]
Totaal aantal stemmen : 388


Auteur Bericht
TopazLover <3
Writer of Dreams
Writer of Dreams


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Gryffindor, forever in my heart.

TopazLover <3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 15:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nachtlenzen. Voor degenen die niet wetenw wat zijn: die lenzen doe je in voordat je naar bed gaat en als je opstaat, doe je ze weer uit. Dan zijn je ogen zo gevormd dat je de hele dag goed kunt zien.

Voor de normale mens zijn ze heel fijn, maar uitgerekend ik kan weer niet overweg met die krengen. Ik heb ze sinds september, maar krijg ze nog steeds niet goed in. Dat komt omdat ik het in het begin fout aangeleerd heb en nu zijn mijn ogen bang voor die dingen. Daarom doe ik ze om de nacht in. Ik houd het gewoon niet vol om elke dag weer aan die dingen te moeten zitten.

Als ik ze eenmaal in heb, ben ik er blij mee. Ik kan tenslotte weer een poosje goed zien en ik heb er dan geen last meer van. Als ik ze in aan het doen ben, tja... dan denk ik er anders over.

Het is wel onhandig, want die lenzen moeten ook mee op vakantie en ik kan ze alleen in een rustige omgeving in krijgen. Maar ja, misschien valt het ook wel mee. Nog iets onhandigs is dat mijn ogen er gevoeliger door geworden zijn, waardoor ik nu zo'n duikbril op moet als ik zwem.

Maar als je lenzen moet, denk dan niet aan dit wat ik nu vertel. 99% van de mensen die lenzen heeft, kan er wel goed mee overweg. Neem gewoon de tijd om te oefenen met inzeten en uithalen, dan komt het allemaal wel goed :')

O ja, ik heb min 1,5 en min 2.





_________________
Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.

HPF, always in my heart.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Maschine
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: Op HPF!

Maschine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Altijd. Ik heb pas een niweuwe en hij is heel cool xD

Alleen aan de bvenkant zit montuur, dit is zwart. De poten zijn heel apart. Ze zijn breder en bruin/zwart met wit geblokt.. De binnenkant van de poten is zwart. Ik heb een bril sinds groep 2 ofzo en dit is inmiddels mijn 3e dacht ik. Mijn ogen zijn nu wel beter gewroden (heb + glazen), maar ik denk niet dat ik ooit van mijn bril af zal komen. Dat gebeurt haast nooit en een bril hoort gewoon bij mij.





_________________
Maschine - Ex-Moderator HPA
Profiel bekijkenStuur privébericht
Anton Goldstein
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 55 Sikkels


Anton Goldstein is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook een bril, maar draag hem bijna nooit, in de klas heb ik niet echt last van m'n ogen, alleen als ik lang voor de computer zit draag ik 'm wel.




Profiel bekijkenStuur privébericht
hezter
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: WegIsWeg (naast de tovertweelings topfopshop)

hezter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 01, 2008 18:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik droeg eerst een tijd alleen maar lenzen. En toen wou ik een reservebril hebben. Dus ik dat ding kopen. (Eigenlijk gewoon omdat ik nooit zin had om m'n lenzen in te doen.. Rolling Eyes ) En nu sinds een tijdje ben ik verliefd op m'n bril geworden en draag ik nu nooit meer m'n lenzen eigenlijk. Vind m'n gezicht er ook zo kaal/saai uit zien zonder bril.. Cool





_________________
sometimes a dream turns into a dream..
Profiel bekijkenStuur privébericht
MissBehavior
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 52 Sikkels
Woonplaats: In The House at the End of the World

MissBehavior is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2008 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een bril, maar ik draag lenzen.
Mijn bril vind'k eigenlijk nog best cool. Tis zo eentje met een vierkantig dik montuur, en het staat me (volgens anderen) best goed. Maar ik haat het om buiten te komen met mijn bril, dus ik doe meestal wel mijn lenzen in. Nu dat het vakantie is, en er dagen zijn dat ik niet buitenkom, draag ik wel meer mijn bril, maar toch.. xD

Lenzen heb ik nu ongeveer al 2 en een half jaar, en ik ben blij dat ik er geen problemen mee heb =]





_________________
Harry: “Have you ever stopped loving anyone?”
Draco: “No. But I stopped hating someone once, though.”
    -Drop Dead Gorgeous
Profiel bekijkenStuur privébericht
Niinza
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels


Niinza is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2008 12:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

YES YES YES!
*squeeeee*

Ik heb eindelijk mijn moeder overgehaald om lenzen te gaan kopen voor mij! Woosh, helemaal happy, want ik 'haat' mn bril niet of zo, maar ik wil liever lenzen, lijkt me handiger ook met sporten en zo! :]





_________________
    'It's not something I have... it's some I am.'
    'Then... what are you?'
    'Something you shouldn't get involved with.'
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 306 Sikkels
Woonplaats: Breaking out of Fox River with Michael and Linc.

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee ik draag nog geen bril. Ben laatst bij de opticien geweest en ik heb op mijn linkeroog -0,75 en moet dus wel aan een bril. Niet dat ik het erg vind want brillen staan me altijd wel, had al een leuk montuur uitgezocht met roze pootjes. Ik hoef hem niet altijd op, alleen als ik problemen heb met ver af zien.





_________________
'Everyone dies, but not everyone really lives.'

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
noisecontrollers
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 27 Sikkels
Woonplaats: zeeland

noisecontrollers is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb sinds een halfjaar lenzen, maar daarvoor heb ik 1 maand een bril gedragen. maar soms heb ik geen zin om mijn lenzen in te doen, want als ik in het weekend niet uit ga dan hoef ik ook geen lenzen in. dan blijf ik gewoon de hele dag thuis en hou ik mijn bril op. nu het vakantie is en het buiten regent zit ik nu ook maar achter de pc met een bril. maar meestal draag ik gewoon lenzen. Cool





_________________
I'll be there for you when the rains start to poor, I'll be there for you like the way i was before, I'll be there for you cause you're there for me to.
Profiel bekijkenStuur privébericht
yvje94
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 31 Sikkels


yvje94 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

op school draag ik lenzen, maar in de vakantie of als ik werk heb in een bril op... ik werk namelijk op het veld enja... en dat is nogal stoffig





_________________
''Look... at... me... ' he whispered.
The green eyes found the black, but after a second something in the depths of the dark pair seemed to vanish, leaving them fixed, black and ampty.''
Profiel bekijkenStuur privébericht
jackiie
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 91 Sikkels
Woonplaats: monster

jackiie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2008 19:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik droeg een Bril, maar heb nu lenzen. mijn bril/ lenzen dus zijn alleen voor de hoofdpijn en rust bij me ogen





_________________
*_xXx_* Jacquelineee *_xXx_*
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lily_Evans
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 58 Sikkels


Lily_Evans is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2008 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sinds kort heb ik een bril, maar ik vind het helemaal niet erg. Het is even wennen. Maar iedereen die je een lange tijd niet hebt gezien, zegt altijd 'Goh, heb jij een bril? Wist ik niet.' Dat is dan wel even raar. Razz Voor de rest stoor ik me er niet aan, en eigenlijk is het een leesbril. Maar met m'n bril op kan ik ook de omgeving wat beter zien. Smile




Profiel bekijkenStuur privébericht
DragonFly
Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 23 Sikkels


DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 19, 2008 12:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb altijd al een bril gedragen, al vanaf mijn 2 jaar. Ik heb echt verschrikkelijke ogen en toen ik nog heel klein was stootte ik overal tegen, waardoor ik toch op zo'n jonge leeftijd al een klein brilletje kreeg. Nu, sinds enkele weken, ben ik eindelijk overgestapt op lenzen. Ik heb er harde, omdat mijn oog niet echt 'normaal' is. Nu ja, hoe moet ik dat uitleggen. Normaal is de oogbol van een mens rond, maar die van mij lijkt meer op een rugbybal. ^^ En ik ben ook wel blij dat ik harde lenzen heb gekregen. Ik kan er eigenlijk goed mee om, maar soms ken ik toch van die momenten dat ik ze zou willen stukstampen ofzo. Maar dat kan ik best niet doen, want mijn lenzen zijn echt wel heel duur! Het heeft dan ook drie maanden geduurd voor ze eindelijk goed waren gemaakt. Ik ben een echt probleemgeval.
Het is trouwens beter voor mij om lenzen te drage, want met een bril heb ik maar 60% zicht en met lenzen heb ik 70% zicht.
Eigenlijk vind ik dat nog weinig, maar jah...




Profiel bekijkenStuur privébericht
Rose
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 93 Sikkels


Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 19, 2008 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb geen bril of lenzen, en daar ben ik wel blij mee. Heb eigenlijk nooit last van mij ogen, maar had een paar jaar geleden veel hoofdpijn, en heb ze toen laten opmeten. (of hoe dat ook heet)

Nou, met mijn ogen was er niks mis, sterker nog, ik heb beter zicht dan 98% van de Nederlanders, en zal waarschijnlijk zelfs op hoge leeftijd geen bril nodig hebben. Erg fijn. Klopt ook, want zelfs als mijn vriend zn bril op heeft kan ik veel beter borden lezen dan hem, haha.





_________________
I never pretend to be something I'm not
Profiel bekijkenStuur privébericht
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 168 Sikkels
Woonplaats: Grimmauld Place 12

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 7:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik draag geen bril en geen lenzen. Maar mijn ogen zijn wel erg slecht, ik kan bijvoorbeeld verkeersborden slecht lezen. Maargoed, zolang het nog zo gaat doe ik het zonder bril of lenzen, ik vind het niet leuk om van zoiets afhankelijk te zijn. Embarassed Al denk ik dat het niet lang meer zo kan doorgaan want ik kan ook steeds slechter het bord in de klas lezen.





_________________
'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.'
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 306 Sikkels
Woonplaats: Breaking out of Fox River with Michael and Linc.

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 22:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vandaag dus eindelijk mijn bril opehaald bij pearl. Hij staat erg leuk maar ik moet er nog wel even aan wennen, af en toe had ik wat last van duizeligheid en hoofdpijn maar ik ben er nu al aardig aan gewend. ik vind hem echt erg hip staan, hij fleurt mijn gezicht op vind ik. Het is een Ray ban bril, een goed merk dus maar wel erg duur.





_________________
'Everyone dies, but not everyone really lives.'

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer