Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Milieu Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk wist ik geen goede topic titel.
Maar lees dit en dan zal het topic wel duidelijk worden denk ik.
Het gaat wel over het milieu.(in ruime zin)

Ik word altijd heel droevig als ik zie hoeveel rommel er langs de wegen liggen en in bossen.
In bossen vind ik het zelfs nog 3 keer zo erg. Of als er 5 meter verder een vuilbak staat en je ziet op de plaats waar jij staat een flesje of zo liggen.

Ook was er woensdag bij een programma op vt4 een gezin die maar de helft van de energie mochten verbruiken dan dat ze normaal doen. Zoiets vond ik heel goed.
We zouden het eens allemaal moeten proberen. (Misschien niet de helft maar minder.)

Nu enkele vraagjes waar je in dit topic op kan antwoorden.
Je kan ook zelf je mening geven over dingen dit zijn maar 'richtlijnen'
- Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen? (Gerecycleerd papier bijvoorbeeld)
- Doe je bij je thuis iets om de energierekening lager te houden? (Tv/pc uit ipv standby, verwarming een graad minder, licht uit als je er niet bent, spoelt je wc met regenwater door of heb je 2 knoppen om door te spoelen)
- Gooi jij ooit iets zomaar op straat weg? (zelfs je kauwgom)
- Neem je naar je werk/school een brooddoos mee om je boterhammen in te stoppen of verpak je ze in alluminiumfolie? En als drinken, een flesje, blikje? Drink je thuis uit herbruikbare flessen?
- Carpool jij of gebruik je vaak het openbaar vervoer. Neem je de fiets voor korte afstanden?

Ravenklauw!

Laatst aangepast door Bee op Ma Mrt 06, 2006 20:04; in totaal 2 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 129 Sikkels

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 15:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Nederland een vies land, het spijt me wel, en kan me ook vinden in wat jij hierboven zegt (dat je er verdrietig van wordt endezo). Ik vind dat ze er maar wat strenger op moeten worden.
Gooi je een kauwgompje op de grond? Heel leuk, maar word je gespot dan hangt er een boete van 60 euro boven je kop. Dat soort dingen. 't Klinkt misschien heel lomp om daar boetes voor te gaan geven, maar in Australië werkt het ook dus waarom het hier niet proberen?! Maar hier is het misschien al te laat, het rommel-op-straat-gooien is al een soort tweede natuur geworden. Ik vind het asociaal zoals sommige wegen en vooral stations erbij liggen. Dit zou ook een van de redenen voor mij zijn om uit dit land te verhuizen. Ik vind het niet kunnen.

Recent voorbeeld: Vanochtend nog, had iemand een vuilniszak met afval midden in het park gedumpt waardoor ik altijd naar school fiets.... Hufters (sorry, maar ik kan me hier ZO aan ergeren!).

Zelf gooi ik dan ook geen afval op straat... Al mijn afval wordt mooi gesorteerd (papier bij papier, drinkpak bij drinkpak en glas bij glas etcetera) en in de daarvoor bestemde containers gegooit.

"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
Sofie
Oude Forumnaam: Fietje Music Addict
Music Addict

Verdiend: 123 Sikkels

Sofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

HeYa!
Interessant topic..

Citaat:
- Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen? (Gerecycleerd papier bijvoorbeeld)
- Doe je bij je thuis iets om de energierekening lager te houden? (Tv/pc uit ipv standby, verwarming een graad minder, licht uit als je er niet bent, spoelt je wc met regenwater door of heb je 2 knoppen om door te spoelen)
- Neem je naar je werk/school een brooddoos mee om je boterhammen in te stoppen of verpak je ze in alluminiumfolie? En als drinken, een flesje, blikje? Drink je thuis uit herbruikbare flessen?

1. Ja, ik sorteer meestal wel. Mijn huisgenoten hebben trouwens net beslist van nog beter te sorteren, en daar ben ik best blij om. We hebben GFT, gewone vuilbak, PMD en Papier & Karton. Dat vind ik al best goed. Ikzelf gebruik niet vaak gerecycleerde dingen, maar mijn broer studeert biologie en heeft veel kladbladen nodig. Dat is áltijd gerecycleerd papier.

2. Ik zet altijd de tv helemaal uit & de pc ook. Ik laat normaal ook geen licht aan als ik niet in de kamer ben.. Maar echt op letten doe ik niet, dat gaat vanzelf bij mij.

3. Nee, volgens mij niet. Nooit.

4. Ik eet bijna altijd uit een brooddoos als ik niet thuis ben. Als drinken hangt het wel eens af. Meestal drink ik uit een flesje, waaruit ik later nog eens drink. Dat is niet echt recycleren, maar toch iets in die aard denk ik.

Ik heb trouwens ook dat gezien op VT4, en ik vind het heel leuk gevonden. Met dat programma wordt tenminste nog iets bereikt, en wordt een doel duidelijk gemaakt. Hier gaat het niet zo zeer om kijkcijfers vind ik. [Al zullen ze wel veel kijkers hebben..] Ik vind het ook een goed initiatief, al is het maar om de mensen eens te laten zien wat een dagje niet-PCen en een dagje niet tv-kijken al kan doen. Veel dus. Ja, ik ben voorstander van dat programma.

ik vond jullie geweldig! <3
    &hearts;
Diantha*
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 156 Sikkels

Diantha* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 17:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, het is vies... Echt vreselijk. Vooral de vieze lucht en die stinkauto's. Waar moet de natuur naartoe? Sad
Goed topic Smile

-Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen?
Wij sorteren ons afval, ja. We hebben een groene en een grijze bak, net zoals iedereen, en ook een papierbak. Verder volgens mij niet echt..
- Doe je bij je thuis iets om de energierekening lager te houden?
De tv en de pc staan altijd helemaal uit als ze uit zijn. Ik zet nooit de pc op standby. Volgens mij kan dat bij de mijne niet eens...
Edit: Oh, wacht, het kan wel. Dat wist ik niet eens ^^ Ik gebruik het toch nooit, dus ja..
We hebben ook zonnepanelen, dus dat helpt wel. En mijn vader is bezig met een windmolentje voor op het dak ^^ Het licht gaat ook altijd uit..
- Gooi jij ooit iets zomaar op straat weg?
Nooit. Ik vind het echt ongelofelijk vies. Ook geen kauwgom, dat heb ik niet zo vaak en als ik het wel heb, gooi in het weg in een prullenbak.
Naar school neem ik meestal mijn brood mee in een plastic zakje dat we al eens eerder gebruikt hebben. Voor het brood ofzo. Mn drinken neem ik mee in een plastic flesje, wat ik dan gebruik tot het begint te schimmelen, wel een aantal weken dus.
Thuis drinken we gewoon uit glazen.

..alle dingen die ik stiekem aan de sterren vroeg♪
-0-lin-0-
Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 18:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind het ook heel erg triest wat mensen allemaal weggooien
ook als er een prullenbak er staat gooien ze het er gewoon naast je ziet dan wel vanzelf dat de natuur er onder gaat leiden iedere keer moet ik langs een berm waar altijd heel veel troep ligt en dat wordt dan niet opgeruimd daar doet volgens mij de gemeente ook niks bij

-Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen?
jazeker wij houden altijd het papier glas en andere zaken gescheiden van
elkaar

- Doe je bij je thuis iets om de energierekening lager te houden?
ja ik zet altijd het licht uit als ik een kamer uit loop en als er onnodig licht
aanstaat dan doe ik die ook uit

- Gooi jij ooit iets zomaar op straat weg?
nee nog nooit gedaan daar verwoest je alleen maar het milieu mee en het
duurt heel erg lang tot dat alles verteerd is

ik heb mijn brood altijd in een broodtrommel en als drinken neem ik altijd
een flesje drinken die ik dan gewoon weggooi in de prullenbak en als
het een steviger flesje is dan doe ik er gewoon cola of iets dergelijks in

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
daniel-lover
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

daniel-lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 23:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo'n voor de hand liggend topic dat het brilliant is! Wink
even mijn vragen beantwoorden:

Sorteren: Wij hebben 2 bakken. 1 voor voedselresten en
1 voor dingen als plastic en zo.
Ook hebben wij onze papier opzij en brengen we die naar
een papierophaal gebeuren Rolling Eyes

Gerecycleerde dingen gebruiken: Mijn ouders kopen dat
soort dingen (nee ik ben niet verwend! maar de dingen
die meestal gerecycled kunnen worden en zo Razz )
Dus ik heb geen flauw idee of/hoe vaak we dat doen.
Wel weet ik dat mijn moeder een gerecyclede (of zoiets)
toilettas heeft Smile En die is ook weer opnieuw te recycelen Very Happy

We proberen over het algemeen wel op de lichten te letten,
maar dat gaat vaak mis. (lastig om daar op te blijven letten
met 5 mensen in huis die geen geregeld leven hebben)
Ook zeggen we tegen elkaar dat, als we al onze pc aan willen
laten, dat we dan in ieder geval het beeldscherm uit moeten
doen, omdat die HEEL VEEL energie verbruikt. Very Happy
We hebben ook 2 knoppen, maar die moet je tegelijk indrukken
anders wilt ie gewoonweg niet Sad
Maar in Frankrijk (mijn ouders willen later naar Frankrijk verhuizen,
als wij weg zijn Razz ) hebben we wel een goede knop Very Happy

Nooit expres. (en ik lus niet eens kauwgom Rolling Eyes Razz )
Ik laat wel eens iets uit mijn handen vallen waar ik me
dan niet bewust van ben en waar ik later opeens achter
kom (ben het opeens kwijt of word er op gewezen), maar
ik doe het nooit expres. Zelfs als er geen prullenbak is,
neem ik het mee (in me jaszak of iets dergelijks en als dat
er niet is, dan maar in mijn hand, je moet wat over hebben
voor het milieu) totdat ik wel een prullenbak voor handen heb. Very Happy
Ik heb ooit geprobeerd om mensen erop te wijzen, maar het
resulteert 9 van de 10 keer alleen maar in boze blikken of
misschien zelfs een ruzie... Maakt me wel verdrietig Sad

- Neem je naar je werk/school een brooddoos mee om je boterhammen in te stoppen of verpak je ze in alluminiumfolie? En als drinken, een flesje, blikje? Drink je thuis uit herbruikbare flessen?[/color]

Ik stop mijn boterhammen in een boterhammenzakje (die ik,
zoals je bij de vorige vraag wel duidelijk is geworden, altijd
in de prullenbak gooi) en mijn drinken is een pakje appelsap
(DIE IK NATUURLIJK OOK WEGGOOI Razz Razz )
Over het algemeen drink ik wel uit herbruikbare flessen, maar
we hebben nu ook drinken uit Frankrijk en die zijn niet echt
bepaald in te leveren hier Razz

Extra:
Ik heb in de Roefelraad (2 schooljaren) en de tienerraad
(1 schooljaar) gezeten. In de tienerraad hielden we ons
met wat andere dingen bezig, maar in de Roefelraad
(wat trouwens een jeugdraad van Almere is) hebben we
mogen brainstormen over waar we ons voor wilden inzetten
en zijn dan gaan stemmen. Ik heb allebij de keren veel
punten aan de dingen over milieu gegeven. Very Happy
Ik heb in het Kinder Pers Bureau Almere ook een filmpje
gemaakt tegen vervuiling.

Ik voel me hier best een heilig boontje, maar het is echt
niet zo dat ik perfect ben Rolling Eyes Razz Ik vind het milieu gewoon
heel erg belangrijk Smile
Zoals Designy weet, zeg ik vaak: Alle beetjes helpen! Very Happy

child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 10:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen?
Ik sorteer mijn afval wel, maar volgens mij gebruik ik geen gerecycelde dingen. Wij hebben verschillende prullenbakken in huis, een voor groen, een voor papier, een voor fruit en een voor de rest van het afval ( batterijen zijn gescheiden!!!) Het groen dumpen we op de composthoop achter in de tuin en het fruit voeren we aan onze dieren, dus eigenlijk recycelen we wel een beetje. Ook bewaren we restjes eten, voor de volgende dag, is toch zonde als je alles weggooit?

Doe je bij je thuis iets om de energierekening lager te houden?
De verwarming bij ons thuis staat nooit hoger dan 19 graden, en soms is dat wel een beetje koud maar een vestje doet wonderen. Verder hebben we rolluiken en die isoleren goed dus de warmte wordt binnengehouden. Ook hebben we een openhaard en dat scheelt veel gas, aangezien het hout gewoon uit onze tuin komt.

Gooi jij ooit iets zomaar op straat weg?
Tegenwoordig niet meer, vroeger wel. Al dump ik nu en dan nog wel eens een klokhuis of pruimenpit, maar die zijn niet schadelijk voor het milieu. Ik vind het echt stom als mensen papier en plastic op straat gooien, dat doe je dan maar in je eigen tuin ofzo. Er staan tegenwoordig toch overal vuilnis bakken?

Neem je naar je werk/school een brooddoos mee om je boterhammen in te stoppen of verpak je ze in alluminiumfolie? En als drinken, een flesje, blikje? Drink je thuis uit herbruikbare flessen?
Naar school neem ik een plastic zakje mee voor mijn brood, wat meerdere keren gebruikt wordt, totdat ie een beetje vies wordt... Very Happy . Verder heb ik een spaflesje dat ik elke keer opnieuw vul totdat ie kapot gaat, het is toch zonde om zo'n ding weg te gooien.

Nou volgens mij ben ik best milieu vriendelijk! Very Happy

someday it will kill you too
Nelsinho
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 11:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Super Mean Duiveltje schreef:
Nu enkele vraagjes waar je in dit topic op kan antwoorden.
Je kan ook zelf je mening geven over dingen dit zijn maar 'richtlijnen'

1. Neh ik sorteer niet echt mijn afval eigenlijk... Wel gooien we alle papier in een papierbak enzo, en doen we chemisch afval in een melkpak en zetten we die in een speciaal ding. Maar dat is meer omdat het slecht is om door de goodsteen te spoelen...

2. Bij ons staat de computer wel altijd aan als ik thuis ben, maar wanneer ik er niet ben gaat die gewoon netjes uit. Dit zelfde geld voor de lampen en de verwarming. Verwarming staat sowieso uit als ik thuis ben. De wc word gewoon met normaal water doorgespoelt.. Althans dat neem ik aan, heb er nooit aan geproeft! ^^ maar er zitten wel 2 knoppen aan om spoelen te stoppen.

3. Ik gooi eigenlijk nooit wat op straat! Heb echt een hekel eraan dat het een zooitje is overal waar je komt. Ik spuug heus wel eens een kaugumpje uit, maar dan wel in de bosjes.. Want het is te walgelijk om aan te zien. Loop je door het centrum, zitten er op elk steentje zeker 2 platgetrapte kaugumpjes.

4. Thuis drinken we altijd uit herbruikbare flessen. Op shcool drink ik altijd uit van die kleine flesjes (gatorade) en die gooi ik altijd weg als ze leeg zijn. Ook heb ik altijd een blikje drinken bij me naar school, die gooi je sowieso weg lijkt mij... En ik stop me brood in een boterhamzakje.

Hier word er dus zoals te lezen gedeeltelijk op het milieu gelet, of beter gezegt.. op de kosten. Smile

MartenVilijn
5e jaars
5e jaars

MartenVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 15:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind wat je zegt idd heel ernstig in Nederland..ik zie het vaak liggen langs de wegen en van die stoere macho's die het neergooien..verschrikkelijk!!waarom doe je dat..het is de natuur, daaar moeten we allemaal in leven en nog miljoenen jaren IN leven..als het goed is..ik zal zeggen: Je Bent Pas Stoer Als je werkt aan het milieu!!
-Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen? (Gerecycleerd papier bijvoorbeeld)
Ja, wij sorteren thuis ons afval en gebruiken vaak gerecyclede flessen etc.
we hebben helaas maar 1 knop op de wc, maar de computer staat uit als hij niet word gebruikt en de verwarming staat ook niet te hoog..als we niet thuis zijn staat het licht vanzelfspreken uit! behalve als iemand het vergeet.
Noooit!! ik stop het altijd in mn zak..kauwgom bewaar ik voor thuis, ik had vroeger altijd een bidon waar op stond hoelang het duurde voordat dingen werden verteerd en verwerkt: Blik verteerd noooit! enn..een bakje (plastic) patat duurt er 25 jaar over helemaal te verteren..moet je eens tellen hoe vaak je dat ziet liggen!!
mn appelkliek gooi ik wel weg..maar dat is biologisch afval Smile
Ik heb mijn eten in een Jip en Janneke Broodtrommmel Wink enn ik gebruik mn flesje zo ongeveer een maand, en dan neem ik weer een nieuwe..ik doe er best lang mee! Daarnaast drinken we thuis altijd uit herbruikbare flessen.

fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben erg blij dat hier een topic over is! Ik vind het milieu erg belangrijk en ben er ook veel mee bezig. Bijvoorbeeld door folders uit te delen voor Milieudefensie. Ik sorteer afval (papier en glas), probeer zo min mogelijk overbodig afval aan te schaffen (kleinverpakkingen, plastic zakjes), er staat nooit iets stand-by, was op 30 of 40 graden enz. Ik rij ook geen auto en ga weinig op vakantie, nooit met het vliegtuig. Aan de andere kant doe ik natuurlijk niet alles altijd goed, ik zit graag achter de computer een spelletje te doen (of veel te lang op dit forum, Wink ) terwijl dat natuurlijk ook overbodig gebruik van energie is.
Sommige mensen uit mijn omgeving vinden het overdreven, maar ik lees erg veel over de klimaatverandering en maak me er best veel zorgen over. Ik zou het heel erg vinden als er door de schuld van de mens (nog meer) dieren en planten uit zouden sterven.
De Nederlandse regering doet er veel te weinig aan. Ze zouden schone energie (bijv zonnepanelen) veel goedkoper moeten maken, en zelf het goede voorbeeld moeten geven. Maar met dit kabinet zal dat niet zo snel gebeuren.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 20:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou enorm liegen als ik zou zeggen dat ik alles voor de natuur doe. Ik durf wel eens mijn computer op stand-by te zetten, of een extra lange douche pakken. Maar verder ben ik wel erg milieuvriendelijk denk ik. Smile

[*] Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen? (Gerecycleerd papier bijvoorbeeld)
Wij sorteren thuis wel, ja. Papier en karton bijeen, plastic bijeen, ijzer bijeen, grofvuil bijeen, .. We hebben ook in onze tuin een compostvat staan, waar we af en toe onze 'bananenschillen of aardappelschillen' in deponeren, maar meer niet. Sorteren doen we volledig aan mee dus! Maar we kopen denk ik niet gerecycleerde dingen, mijn moeder doet alle inkopen. ^^'

[*] Doe je bij je thuis iets om de energierekening lager te houden?
We sluiten altijd de deur als de verwarming aanstaat, als de verwarming aanstaat. Of anders doen we de open haard aan, met hout van vroeger. We zetten bijna altijd onze computers uit, enzo.

[*] Gooi jij ooit iets zomaar op straat weg? (zelfs je kauwgom)
Nee, ik eet geen kauwgom dus dat zal geen probleem zijn. Ik gooi ook nooit papiertjes op straat, of andere rommel die ik in die vuilbak 5 meter verder kwijt kan. Rolling Eyes Maar wat ik écht ongelooflijk vettig vind, wat je bevoorbeeld in 't stad vaak vind, is van die mensen die het leuk vinden om erop los te spugen op straat! Verschrikkelijk vies!

[*] Neem je naar je werk/school een brooddoos mee om je boterhammen in te stoppen of verpak je ze in alluminiumfolie? En als drinken, een flesje, blikje? Drink je thuis uit herbruikbare flessen?
Wij drinken uit plastic, en die sorteren we dan weer. ^^ En ik heb een brooddoos, elke dag dezelfde.

Flying Eagle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels
Woonplaats: There where eagles soar, lions roar and wolves howl.

Flying Eagle is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 21:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik sorteer zoveel mogelijk. Papier, gft-afval, glas, klein chemisch etc.
En we hebben hier (in onze gemeente) een speciale straat (op de gemeentewerf, ik ben de naam van die straat even kwijt).
En daar kan je al je afval kwijt zoals: Tuin afval, elektrische apperatuur, verfblikken, puinafval, aarde, papier, hout, noem maar op.
Opzich een heel goed geregeld.

Ja ook, verwarming niet onnodig warm, en uit als er niemand thuis is.
En s'nachts ook uit (heel laag om het maar zo te zeggen).
Lichten ook, en lampen die vaak aan staan zijn zo veel mogelijk voorzien van spaarlampen.
Wc heeft 'start/stop' knop.
Computers, ja die zijn veel in gebruik, maar als ze niet in gebruik zijn gaan ze gewoon uit.
Voor de rest van de apperaten geld hetzelfde.

Nee, ik kan er niet tegen dat er zoveel afval op straat zwerft, en wordt gegooid. We leven met z'n alle op deze aarde, en we moeten er nog langer mee doen. Alles van mij belandt op de goede 'afval'plek.

Brood gaat in plastic zakje, drinken uit hervulbaar flesje.
En thuis worden na afloop gewoon de flessen weer terug gebracht naar de supermarkt.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 60 Sikkels

superjasmien is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 22:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

-Sorteer jij je afval? Gebruik je gerecycleerde dingen? (Gerecycleerd papier bijvoorbeeld)
Ik sorteer ALTIJD mijn afval! Altijd! Gerycleerde dingen? Soms...
Ik doe alles uit, zet niets op stand-by. We hebben vloerverwarming doe veel gebruikt, en ik zet ze altijd af om te besparen. Ik doe zo weinig mogelijk lichten branden. Onze WC heeft twee spoelknoppen maar we zijn genoodzaakt om de grote te gebruiken, altijd of onze riolering zit verstopt.
NOOIT!NOOIT! Op school smijten men vrienden soms iets op de grond, en dan raap ik het altijd op en doe het in de vuilbak. Ik geef ze ook altijd een preek dat ze dat niet mogen doen.
We drinken uit herbruikbare flessen, ik neem alluminiumfolie mee (oké, ge ebt mij)...

Take me through the darkness to the break of the day ♥
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2006 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een vraagje toegevoegd aan mijn lijstje met vragen.
Ik had het al over bodemvervuiling en energiebesparingen.
Maar nog niet over luchtvervuiling. En alle uitstoot van gassen uit auto's en zo. (Fabrieken, maar aan fabrieken kan je zelf niets doen Smile )
En aangezien de meeste enkel antwoorden op de vraagjes.

Zelf was ik het laatst geschokt door een lezersbrief in de krant.
Een vrouw schreef dat ze in de school van haar kinderen warme truiendag organiseerde of zoiets. En de verwarming lager zette. Allemaal goed en wel zei ze. Maar toen kwam ze in het rusthuis en daar stond de termostaat op 28°C. Wat is dan nog het nut dat het in scholen nog geen 20° is.

Ravenklauw!
fuji
2e jaars
2e jaars

fuji is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2006 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wist je dat het programma 'Onder hoog spanning', waar de beginpost het over had, serieus gesponsord werd door electrabel.
Hoe ironisch is dit ? 'Wij helpen jullie hoe jullie ons minder kunnen doen verdiennen ' ??

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp