Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

wicca/hekserij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
emma
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

hey!

wat vinden jullie van wicca/hekserij? En geef bij je antwoord ook graag voorbeelden en argumenten. wat weten jullie er van (kort samengevat) Smile

groetjes

emma

Profiel bekijkenStuur privébericht
Layla
3e jaars
3e jaars

Layla is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ikke vind 't allemaal wel grappig... Doe er af en toe een ietsie pietsie beetje aan samen met een vriendin van me (najah, zij wel wat meer, ik vind 't gewoon leuk om zo nu en dan wat dingen te proberen Razz )

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

witherwings is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 17:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nogal apart en eng.
Een paar jaar geleden ging ik wel eens met een meisje om die wicca geloof had. Maar ik ben afgehaakt toen ze een bijeenkomst hadden in het bos en in hun nakie rondjes gingen dansen.
Het kan allemaal zo echt worden. Straks doe je nog de verkeerde dingen en dan zit het kwade achter je aan.
Ik ben nogal snel bang en geloof dingen ook heel makkelijk, dus niks voor mij.

sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 17:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

iik vind het bijzonder interessant en ik zou er wel meer over willen weten, maar of ik zelf in wicca zal geloven Question op school lezen wij een engels boek genaamd "book of shadows' en daar speelt wicca een grote rol in. als je dat zo leest dan is het toch wel vreemd

Rietje
Oude Forumnaam: Rietjuh 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Rietje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 18:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel intersant en leuk, maar het lijkt me ook wel weer eng, straks gebeurt er iets. Ik lees best wel veel boeken waar een beetje wicca en magie in voorkomen, maar om het zelf te gaan doen vind ik een beetje eng.

Micasja
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

Micasja is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 18:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eigenlijk niet zo bekend met Wicca en hekserij. Wat het precies inhoudt weet ik dus ook niet. Over het algemeen vindt ik alles wat de bijbel zegmaar verbiedt wel boeiend en interessant om te weten, maar ik zou er toch niks mee doen. Razz

emma
1e jaars
1e jaars

emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 18:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

als er intresse is wil ik wel proberen een uitleg te geven Smile

Missy: Misschien was het wel handig geweest als je dat in je eerste post had gedaan?

misschien wel ja, maar ik dacht dat er aardig wat mensen zouden zijn die er wel een handje vol van af wisten. srry Confused

Elyse
3e jaars
3e jaars

Woonplaats: met opgetrokken knieën en een goed boek voor mijn neus bij het Haardvuur

Elyse is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik ben wel benieuwd Emma!
Heb namelijk eerlijk gezegd (Embarassed) echt geen flauw idee wat het inhoud, dat wicca enzo...

Dus kom maar op met de uitleg! Razz
Ben errug benieuwd!
Groetjes Elyse.

We live in a beautiful world
yeah we do yeah we do
Layla
3e jaars
3e jaars

Layla is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Elyse schreef:
Heb namelijk eerlijk gezegd (Embarassed) echt geen flauw idee wat het inhoud, dat wicca enzo...

Ben errug benieuwd!
Groetjes Elyse.

Wicca, afkorting voor Wich Craft - Hekserij

1e jaars
1e jaars

emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

het is een lang verhaal. ik wil geen reclame maken voor een site maar om goede informatie te krijgen kun je op deze site kijken:

http://www.samhain.dds.nl/index.html

Layla
3e jaars
3e jaars

Layla is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de uitleg wat raar...

Kijk maar bij "wat is wicca niet?"
Er staat nergens omschrijven waar Wicca voor is afgekort (waarvan ik zeker weet dat Wich Craft is) en zeker van weet dat dat hekserij betekent... Dus waarom staat daar dat het geen hekserij is?

3e jaars
3e jaars

Woonplaats: met opgetrokken knieën en een goed boek voor mijn neus bij het Haardvuur

Elyse is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oef, die website, dá's een hoop tekst! Shocked
Wel bedankt, 'k geloof dat ik het wel ongeveer (sommige stukjes) begrijp...

En ik denk dat ik niet echt in wicca geloof. Ik weet eigenlijk überhaupt niet echt wat ik precies geloof. Maar in een god en godin geloof ik (nog) niet echt.
Misschien als ik die website nog n's helemaal tot in de puntje doorlees, maar tot nu toe vind ik het nog half vaag en spreekt dat wat ik begrijp me niet heel erg aan. Vind het een beetje 'zweverig' (sorry als dit een niet-aardige term is, maar ik weet het niet echt goed anders onder woorden te brengen...)

Groetekes, Elyse.

Edit: [et]Layla: snap 'm daar inderdaad ook nog niet helemaal. Maar dat kan ook aan mij liggen Very Happy

yeah we do yeah we do

Laatst aangepast door Elyse op Di Sep 27, 2005 19:16; in totaal 1 keer bewerkt
Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het makkelijker is als je het uitlegd in je eigen woorden, emma! Jij hebt dit topic uiteindelijk gestart...

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 129 Sikkels

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Layla schreef:
Elyse schreef:

Ben errug benieuwd!
Groetjes Elyse.

Wicca, afkorting voor Wich Craft - Hekserij

Kom ik toch even dit uit de wereld helpen Wink
Wicca en Hekserij zijn niet HETZELFDE. Wicca is een religie. Hekserij is een levensstijl. Wink

Verder... Opmerkingen als dat wicca 'eng' zou zijn. Dat is dus echt onzin. Wicca is gewoon een religie en we zitten echt niet de hele dag duiveltjes op te roepen ofzo, om het maar even hard te zeggen. Ik merk in mijn omgeving ook dat je er heel erg op aan gekeken word. Dat is jammer, want het is gewoon een geloof. Ik schaadt er niemand mee ofzo.

True, we werken met magie. Maar ik geloof niet zo in het concept zwarte magie (ik neem aan dat jullie daar uiteindelijk op doelen met 'eng'), en ook niet in het concept witte magie. Magie is niet van nature goed of slecht. Magie is iets neutraals (noem het grijs, whatever you want) dat je kan gebruiken op twee manieren, die keuze is aan jou. Net zoals je zoveel keuzes in het leven hebt. En die kun je ook op een positieve en negatieve manier gebruiken. Maar het heeft altijd gevolgen, voor een ander maar ook voor jou en daar moet je wel bij stilstaan.

Maar goed. Een vraag die me toch al een paar jaartjes bezig houd; ik heb altijd veronderstelt dat het het 'zwarte magie' concept is maar als ik het fout heb:
Wat vinden jullie dan zo eng aan Wicca?

"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
Elyse
3e jaars
3e jaars

Elyse is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2005 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tarantallegra schreef:
True, we werken met magie. Maar ik geloof niet zo in het concept zwarte magie (ik neem aan dat jullie daar uiteindelijk op doelen met 'eng'), en ook niet in het concept witte magie. Magie is niet van nature goed of slecht. Magie is iets neutraals (noem het grijs, whatever you want) dat je kan gebruiken op twee manieren, die keuze is aan jou. Net zoals je zoveel keuzes in het leven hebt. En die kun je ook op een positieve en negatieve manier gebruiken. Maar het heeft altijd gevolgen, voor een ander maar ook voor jou en daar moet je wel bij stilstaan.

Kun je voorbeelden geven van wat die magie dan is? Want ik neem aan (kan best fout zijn hoor) dat het niet iets is zoals de magie in de HP boeken met toverstokken etc...

Verder over 'eng': ik vind het niet echt eng (weet namelijk nog niet waar ik bang voor zou mogen zijn Razz) maar ik denk dat 'men' bang is voor dat iets wat bijv. voorspeld is klopt. Dat die magie dan écht waar is, inplaats van dat het 'fantasie' blijft, want dat is het meestal wel volgens mij. Maar dat denk ik, ik weet het niet zeker. 'k weet ook niet wat die magie bij wicca is, dus daar ben ik erg beniwud naar Smile

Groetjes! Elyse.

yeah we do yeah we do
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp