Auteur |
Bericht |
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
192 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 17:08 |
 |
Om maar met de deur in huis te vallen, ik vind de muziek van tegenwoordig over het algemeen hersenloos, ongeïnspireerde onzin. En dan bedoel ik vooral de goedkope incashers. Ik walg van de Pussy Cat Dolls en een artiest als James Blunt kan ik niet uitstaan. Ooit, en nu ga ik preken , was muziek nog origineel. Nu wil ik ook niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar de muziek van tegenwoordig kan bij lange na niet tippen aan artiesten als Jimi Hendrix, Eric Clapton en Steely Dan.
Waarschijnlijk schrijf ik dit, omdat ik op dit moment volledig onder invloed sta van het debuut album van Jimi Hendrix, maar dat is beside the point. Feit blijft dat muziek tegenwoordig meestal alleen nog maar over onderwerpen gaat waarvan de artiest weet dat het zal scoren (behalve bij zeurkousen zoals ik ) Zo word ik ook gek van alle zogenaamde rock-bands die alleen maar schreeuwen dat ze zo’n onbegrepen leven leiden. Ze zingen met een meer dan cliché akkoorden schema alleen nog maar dat niemand ze begrijpt. En alle zogenaamde depressieve pubers die ernaar luisteren hypen het de hemel in. Want hij heeft helemaal gelijk, en hij verwoordt het zo mooi.
Hetzelfde is ook aan de gang in bijvoorbeeld de game-scene. Daar verschijnt om de haverklap een ver beneden middelmatige game die opgehangen is aan een slap verhaal, snelle auto’s, geweren, stoere negers of een combinatie hiervan. Want ja, gangster zijn, dat scoort tegenwoordig.
Nu zijn er ook artiesten tegenwoordig die het niet op de hersenloze toer gooien. Artiesten als John Mayer en Panic! at the Disco zijn niet hersenloos, maar worden overschaduwd door de zooi die over het algemeen beschouwd wordt als de pop-scene.
Hoe het ook zij, de stelling van deze discussie moge duidelijk zijn: De hedendaagse populaire muziek is hersenloos. En met die muziek bedoel ik dus formaties als PCD en James Blunt. De overduidelijk populaire pop-muziek van vandaag.
PS: Ik begrijp dat ik veel mensen tegen het hoofd stoot door te zeggen dat bijvoorbeeld James Blunt vreselijk is en hoewel ik ervan uitga dat ik niet de enige ben met deze mening, is het nooit mijn bedoeling geweest ook maar iemand te kwetsen. Voel je je toch op een negatieve manier aangesproken, bedenk je dan, dat dit ook maar de mening is van een jongen die te veel naar te oude muziek luistert |
_________________ God bless America!
|
|
  |
 |
the corpse bride
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 17:27 |
 |
Ik ben het helemaal met je eens
Ik vindt de muziek van vroeger ook vele beter en origoneler
De meeste liedjes van nu zijn gebasseerd op oude liedjes of zijn re-mixen daarvan
De enige groep die ik nog goed vind van nu is BEP
Vooor de rest zitten er af en toe wel eens goede liedjes bij
Maar toch De muziek van vroeger is vele beter |
_________________ Tell me what you cherish most. Give me the pleasure of taking it away. |
|
  |
 |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 18:15 |
 |
Nou, ik ben het niet helemaal met je eens. Er is best goede muziek uit de jaren '70/'80. Maar ook veel rockbands met irritante (vind ik tenminste), lange gitaarsolo's en zangers met een zeurstem.
Het ligt er gewoon aan in welke tijd je leeft en van welke muziek je houdt. Een oudere band is echt niet beter dan een nieuwe. Ik bedoel dat er in de jaren 80 óók vreselijke muziek werd gemaakt door electronicbands. En in de jaren 90 waren er alleen maar meiden/jongensgroepjes met popliedjes en danspasjes (Spice Girls, Backstreetboys enz.).
Ja, natuurlijk wordt er nu ook stomme muziek gemaakt door "Gangstah's" enzo. Maar er wordt ook goede muziek gemaakt. Soms zelfs mét invloeden uit de '80. Kijk maar naar Franz Ferninand. Hartstikke populaire muziek onder de bandkenners, toch goed, en met invloeden.
En ik vind al helemaal niet dat de popmuziek hersenloos is. Er zijn ook liedjes met een goede inhoud. Je moet even zoeken, maar ze zijn er echt wel!
Dus: Het ligt er, denk ik aan van welk genre je houdt en wat je goed of slecht vind. Er wordt slechte als goede muziek gemaakt, welke tijd je ook leeft. |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 18:20 |
 |
Ach ja, hersenloze muziek werd vroeger volgens mij ook al gemaakt. Ik vind "I wanna hold your hand" van "The Beatles" ook niet echt diepzinnig ... maar dat kan ook aan mij liggen hoor.
Maar verder geef ik je wel een beetje gelijk, het gaat vaak nergens over maar af en toe is dat ook wel leuk om naar te luisteren. Lekker je gedachte op nul en luisteren maar |
 |
superjasmien
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 19:26 |
 |
Inderdaad, vroeger maakten ze goede muziek. Echte, échte klassiekers die iedereen bijna kan meezingen. Nu vind ik dat er soms wel wat sh^t tussenzit, MAAR DAT VROEGER OOK ZO. Jullie mogen de PCD wel mss sh^t vinden, ik vind dat het goede meezingers zijn. |
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 19:59 |
 |
Met enorm grote tegenzin moet ik je zeggen dat ik vind dat je gelijk bent... Nu is die muziek soms gebaseerd op muziek van vroeger, maar het resultaat is meestal slechter...
Maar ik moet wel zeggen dat ik James Blunt het einde vind... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 20:28 |
 |
Als je dit zegt, laat je duidelijk blijken dat je niet verder kijkt dan TMF en JIM. Hier komt idd alleen maar rommel op.
Maar er zijn zóveel groepen die, minder bekend zijn, en wél de moeite waard zijn.
Ik geef je wel gelijk op dit gebied in het genre punk. Vroeger was punk goed, nu blijkt niemand er nog in te slagen om échte goede punk te maken.
En ook ivm P!atd geef ik je gelijk. Ik luisterde er een tijdje geleden erg veel naar, maar nu luistert iedereen het plots en beginnen ze commerciel te worden. Maar ik vind hun muziek van tijd tot tijd nog altijd leuk.
Het is gewoon zo dat de meeste muziek uiteindelijk commerciel begint te worden.
Dat maakt het verschil tussen vroeger en nu, denk ik. |
  |
 |
Strongest Wizard
6e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 21:26 |
 |
Ik ben het niet helemaal met je eens. Natuurlijk is muziek van: Bob Marley of Stevie Wonder mooie muziek. Maar niet alle populaire muziek is ongeïnspireerde onzin.
Ik ben het met je eens, dat vele rappers zoals 50 cent - en Ali B enzo, niet echt een boodschap uitstralen met hun Moppies en Chickies met kontjes etc.
Sommige rappers doen dat wel. Baas B Lange Frans - Zinloos. (ookal houden ze zichzelf er niet aan).
Bijv. The Game - Dreams. Een liedje voor de broer van Serena Williams, die omgekomen was bij een gevecht. Dat soort liedjes hebben betekenis.
Iedereen heeft zo zijn eigen smaak, maar ik zie in vele sieraden en half-blote meiden geen boodschap.
Wat er gezegt werdt over Punk, ben ik het totaal niet mee eens.
Zeker bands als Green Day, The Offspring, NoFX is niet hersenloos geschreeuw. Ze maken Bush en Amerika belachelijk. Niemand in Amerika durft tegen Bush op te komen, en hij veroverd maar landjes om de olie. (dat is weer een ander topic).
Punk is rebels, Punk is een mening. Bands als Green Day en in nederland: De Heideroosjes zijn grote voorbeelden. Ze staan ergens voor, en het boeit hun geen appeltaart wat andere mensen daarvan vinden. Dat rebelse, dat maakt Punk. Dat is Punk. Ik heb respect voor die mensen.
Ik zal even een aantal voorbeelden noemen dat zeker geen ''ongeïnspireerde troep'' is.
Green Day - Wake Me Up (When September Ends).
In deze clip zie je jongelui in het Amerikaanse leger. Ingesloten en bang, midden in Irak. Daar zit een boodschap achter. Je ziet jongeren doodsbang, te bang om te schieten of te lopen. Terwijl Bush op zijn luie gat zit. Dat is nogal makkelijk praten. Terwijl de clip en het liedje eigenlijk voor Joey Ramone geschreven is, de overleden rocker. Een mooi gebaar dus.
Ook in: American Idiot wordt Bush behoorlijk hard aangepakt. De naam alleen al, American Idiot. Dat gaat over Bush. Zij staan voor hun mening, de vrijheid van meningsuiting. Zij vertalen dat in muziek.
De Heideroosjes - De Portier (Blij dat le blaffen kan)
Dit is een liedje waar ik diep respect voor heb. Het gaat over Donkere jongeren, en allochtonen die bepaalde discotheken niet in kunnen komen. Discriminatie. Een veel besproken onderwerp. Zij geven daar hun mening over, en dat is knap. Zeker in deze tijd.
De Heideroosjes - We all share the same sun
Ze maken ons duidelijk dat je altijd dingen moet delen en moet samenwerken. WE delen allemaal de zelfde zon, dat hebben we gemeen.
Iedereen is gelijk, een mooie boodschap.
Ik kan nog eindeloos doorgaan, maar ik wil niet de hele pagina bezetten.
Denk dus 2x na voor je Punk hersenloos geschreeuw noemt.
Groet.
PS: Punk is btw ook altijd live. nooit fake of van een cassete bandje.
Met alle respect, het is al bij zat rappers gebeurt dat er ineens niet gezongen kon worden, omdat de stem ''niet goed was''. Tuurlijk, of het bandje was weg.
Met alle respect voor Jay-Z die als 1 van de weinige rappers echt Unplugged ging. |
_________________ Why so serious son? Comes at me with the knife... WHY SO SERIOUS? Sticks the blade in my mouth... LETS PUT A SMILE ON THAT FACE! |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 22:05 |
 |
Strongest Wizard schreef: |
Denk dus 2x na voor je Punk hersenloos geschreeuw noemt.
Groet. |
Lees twee keer m'n post voor je beweert dat ik punk hersenloos geschreeuw noem. (Eigenlijk is punk niet eens geschreeuw)
Het enige dat ik over punk beweer (je stukje over punk slaat duidelijk op mijn post aangezien ik de enige ben die het woord "punk" vernoemt heeft) is dat die van nu niet goed is.
Met andere woorden: Punk is niet meer wat het geweest is.
*coughgreendaycough*
Oké, ze willen een boodschap overbrengen, maar eigenlijk zijn ze zo commerciel als wat.
En, oeeh, ze uiten hun anti-Bush mening. :/
Dat is gemakkelijk als je bekend bent. Ik kijk meer op tegen onbekende, nietszeggende bandjes die zulke boodschappen durven brengen, juist omdat ze veel minder mensen achter zich hebben. Green Day heeft een hele horde fans.
Maar daar ging het niet over.
Het ging over hersenloze muziek van tegenwoordig.
Persoonlijk vind ik al die liedjes over ivm liefde zoals Kelly Clarkson zingt ook nogal leeg, alleen al omdat die dingen al honderd keer gezegd (beter: gezongen) zijn. De teksten van zulke "artiesten" zijn gewoon steeds hetzelfde.
Ik ken niet veel liedjes over "love" die ik niet hersenloos vind en niet afgezaagd qua tekst.
(Behalve die uit mn onderschrift. Die tekst is heel mooi)
Maar ik geef toe. In sommige muziek die ik luister zit ook totaal geen boodschap, en gaat ook totaal over niks. (Zie Test Icicles. Ik vind ze geweldig, maar in feite zingen ze echt over niks. Haaien enzo. Maar zij zijn dan weer niet commerciel) |
  |
 |
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 11:50 |
 |
Ik moet je enigszins wel gelijk geven. Natuurlijk is dit niet bij alle populaire muziek van tegenwoordig zo.
Maar het merendeel van de populaire nummers bevat geen boodschap. Ook wordt er vaak teveel gecoverd. Maar ik heb nog een tweede kritiekpunt.
Ook 'live' optreden schijnt voor sommige artiesten erg moeilijk te zijn. Ze playbacken liever dan dat ze live afgaan. Alleen in de studio krijg met hun stemgeluid een mooi nummer omdat je het telkens weer opnieuw kan doen. Ik heb namelijk zelf ook al eens een cd opgenomen, is idd veel relaxter dan live waar je maar een kans hebt. Maar als echte artiest moet je toch live kunnen zingen? Playbacken zou verboden moeten worden! |
_________________ ~ the End of the Beginning |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 12:16 |
 |
Ik weet niet of ik hier helemaal eens mee moet zijn...Er is altijd wel slechte muziek geweest en slechte bands...Volgens mij is het gewoon een kwestie van smaak... Sommige mensen vinden de bands uit de jaren 70/80 slecht...
Tuurlijk ik moet toegeven dat ik ook helemaal gek wordt van alle covers die je tegenwoordig hoort..Dan denk ik echt van waarom kan je zelf niet op iets orgineels komen... Maar zelf zit ik er niet echt mee.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Strongest Wizard
6e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 21:41 |
 |
Ik ben het hier niet mee eens. Pas sinds American Idiot is Green Day echt veel populairder geworden, daarmee berijkten ze veel meer mensen. Zelfs mensen die niet echt van punk hielden.
Ook zij kijken (en zelfs spelen) in en met kleinere bandjes.
Ik was destijds medewerker bij Heineken Music Hall, en je kan zeggen wat je wilt, maar voor zover ik ze ''ken'' zijn het supergozers. Ze willen je helpen met alles, en ze hebben in Amerika heel veel bands grootgebracht. Vooral bij de American Idiot tour, door ze mee te nemen bij festivals en ze te laten spelen in hun voorprogramma's.
Bij live 8 hebben ze zelfs zelf opgebelt om gratis te komen spelen. 50 cent deed zoiets niet, eerst moest er via zijn manager gebelt worden en een heel gedoe. Je kunt zeggen wat je wilt, maar mijn mening staat vast.
Het zijn goede jongens, met een mening, en een hart op de juiste plaats.
Ook wil ik nog even ingaan op het stukje van ''live''.
Punk/metal/rock bands staan erom bekend dat ze altijd live spelen. Ze gaan tot het uiterste en ze cancellen bijna nooit een show. Tenzij ze dodelijk ziek zijn. Veel punkbands betrekken het publiek er ook bij.
Dus voordat je zoiets zegt (over Green Day) bekijk dan eerst voor het gemak één van hun shows. Ze betrekken het publiek erbij als geen ander, en ze spelen altijd live.
Voor rappers is dit helaas niet het geval, omdat ze te vaak last hebben van hun stem. Dit vind ik dus zwak, als je jezelf te goed voelt voor je fans. |
_________________ Why so serious son? Comes at me with the knife... WHY SO SERIOUS? Sticks the blade in my mouth... LETS PUT A SMILE ON THAT FACE! |
|
  |
 |
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
192 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 21:49 |
 |
Alles goed en wel, maar voor mij overtreft geen een nummer van Green Day nummers als Voodoo Child, 1983 en Purple Haze. Incidentally allemaal van Jimi Hendrix. Sowieso is het hele boodschap in muziek verhaal ook onderdrukt tegenwoordig. Green Day is in dat opzicht eerder een uitzondering dan een regelmaat.
Maar goed, mijn hele punt is ook dat er tegenwoordig zo ongelooflijk veel hersenloze troep verschijnt. En het meest haatbare zijn dan nog wel al die mensen die het geweldig vinden. En dan is het vaak niet alleen hersenloos in de zin van geen boodschap. Maar ook hersenloos in de zin van dertien in een dozijn muziek. De muziek van tegenwoordig lijkt veel te vaak een herhalingsoefening. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals de meer alternatieve muziek. Maar er is veel en veel te veel troep tegenwoordig.
Trouwens, by the by, waarom komt niemand met U2? Want hoewel ik verre van een fan ben van de band is dat toch wel een voorbeeld van hoe het wel zou moeten.. |
|
|
  |
 |
MeLoveSnape
Hotemetoot

Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 21:58 |
 |
Citaat: | Om maar met de deur in huis te vallen, ik vind de muziek van tegenwoordig over het algemeen hersenloos, ongeïnspireerde onzin. En dan bedoel ik vooral de goedkope incashers. Ik walg van de Pussy Cat Dolls en een artiest als James Blunt kan ik niet uitstaan. Ooit, en nu ga ik preken , was muziek nog origineel. Nu wil ik ook niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar de muziek van tegenwoordig kan bij lange na niet tippen aan artiesten als Jimi Hendrix, Eric Clapton en Steely Dan. |
Ooit? Kijk, ik luister ook veel 'oude' muziek. Rock & roll (Johnny Cash, Elvis, Chuck Berry), oude gospelzangeressen zoals Mahalia Jackson, maar ook Fats Domino. Toch wil ik die muziek niet origineel noemen qua inhoud. Datgene wat die muziek origineel maakt is de grote verandering die het teweeg heeft gebracht. Er zijn een heleboel loze liedjes van de Beatles en Elvis maar ze hebben wel voor een ommekeer in de muziekgeschiedenis gezorgd. Dus origineel is niet altijd gelijk aan goed, vroeger is niet altijd gelijk aan origineel en zeker niet aan goed. Wat James Blunt betreft: toen ik voor het eerst het hoesje van zijn cd zag viel mijn mond echt open van verbazing. Wat een schamteloze na-aperij van 'The Doors' en vooraal van een van de beroemdste Jim Morrison foto's. Misschien was het wel expres, maar dat kon ik niet waarderen^^.
Citaat: | Waarschijnlijk schrijf ik dit, omdat ik op dit moment volledig onder invloed sta van het debuut album van Jimi Hendrix, maar dat is beside the point. Feit blijft dat muziek tegenwoordig meestal alleen nog maar over onderwerpen gaat waarvan de artiest weet dat het zal scoren (behalve bij zeurkousen zoals ik ) Zo word ik ook gek van alle zogenaamde rock-bands die alleen maar schreeuwen dat ze zo’n onbegrepen leven leiden. Ze zingen met een meer dan cliché akkoorden schema alleen nog maar dat niemand ze begrijpt. En alle zogenaamde depressieve pubers die ernaar luisteren hypen het de hemel in. Want hij heeft helemaal gelijk, en hij verwoordt het zo mooi. |
De onderwerpen die scoren zijn eigenlijk nooit veranderd: wat scoort is politiek, liefde, leven & dood. Het gaat er alleen om hoé je het verwoordt. Weet je het goed te brengen? Weet je het origineel te brengen? Neem je een standpunt in wat niemand in durft te nemen? Etc. etc.
Citaat: | Hetzelfde is ook aan de gang in bijvoorbeeld de game-scene. Daar verschijnt om de haverklap een ver beneden middelmatige game die opgehangen is aan een slap verhaal, snelle auto’s, geweren, stoere negers of een combinatie hiervan. Want ja, gangster zijn, dat scoort tegenwoordig. |
Tuurlijk scoort gangster zijn. Is dat verkeerd? Ik denk wel dat het slechte invloeden heeft. Maar de stroming op zich héb je, daar verander je niet zoveel aan. Je kunt er wel op afgeven, maar in de sixties gaven mensen ook af op de stromingen in de muziek die er toen waren. Je kunt het niet mooi vinden, het hoeft je misschien niet eens aan te spreken, dat moet je allemaal zelf weten, je bent vrij om te spelen wat je wilt. Overigens vind ik dat er ook hele populaire games zijn die helemaal niet op dit thema inspelen, denk maar eens aan World of Warcraft.
Citaat: | Nu zijn er ook artiesten tegenwoordig die het niet op de hersenloze toer gooien. Artiesten als John Mayer en Panic! at the Disco zijn niet hersenloos, maar worden overschaduwd door de zooi die over het algemeen beschouwd wordt als de pop-scene. |
Ehm, P!atD is al best commercieel hoor. En dat is toch logisch? Waarom zou iets dat goed is niet bekend mogen worden bij het grote publiek? Kijk hierbij weer met een schuin oog naar Beatles, Nirvana, Rolling Stones, etc. etc.
Citaat: | Hoe het ook zij, de stelling van deze discussie moge duidelijk zijn: De hedendaagse populaire muziek is hersenloos. En met die muziek bedoel ik dus formaties als PCD en James Blunt. De overduidelijk populaire pop-muziek van vandaag. |
Ik zou willen zeggen: Niet DE hedendaagse muziek is hersenloos, maar veel hedendaagse muziek is hersenloos. En als ik eerlijk ben vind ik het niet eens zo erg. Soms heb ik aan een leuk deuntje, een mooie gitaarrif of een grappige tekst al genoeg. Dan hoeft het geheel niet eens geniaal of baanbrekend te zijn. |
|
|
  |
 |
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
192 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 22:06 |
 |
Om toch maar even over de game scene door te gaan. Sowieso vind ik het wel grappig dat je mij nu verteld dat er ook populaire games zijn die niet op het thema inspelen. Ik ben zeer zeker bekend met het fenomeen World of Warcraft. Daarnaast ben ik ook zeer bekend met The Legend of Zelda reeks (For the sake of everything that's good, ik heb een Zelda T-shirt aan nu). Met Mario, Jak & Daxter, Resident Evil, Soul Calibur en nog zoveel meer. Ik sprak slechts mijn onvrede uit over het feit dat de game scene ook zoveel onzin voorspurt om de enige reden dat het tegenwoordig scoort (187 Ride or Die, 50 Cent: Bulletproof en nog zoveel meer)
Misschien is het trouwens een beter idee om de game discussie te laten zijn voor wat hij is, dit topique is er nu eenmaal voor de Muziek van tegenwoordig. By the by, ik kan nog veel gefreakter doen over Zelda dan over Jimi Hendrix
Edit:: Om het toch nog over muziek te hebben, iedereen schreeuwt nu wel, ja maar de beatles waren ook commercieel en inhoudloos dus wat lul je nou! Maar hoewel ik ook wel zie dat I Want To Hold Your Hand niet echt diep gaat, heb ik ook nummers als Within You Without You van de Beatles gehoord. Dat nummer bijvoorbeeld, dat voel ik als ik het luister, net zoals ik een vaag gevoel krijg bij Rainy Day Dream Away van Hendrix. Of 1983 van diezelfde gitaargod |
|
|
  |
 |
|
|