Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Schamen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 12:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo iedereen... Ik las net even alle columns door op HPFreakz en toen las ik dit verhaal:

http://www.harrypotterfreakz.com/column.php?id=2

En ik vroeg me af...Of dat echt zo is...

Heel eerlijk zijn er hier mensen die schamen dat ze Harry Potter leuk vinden? En ik vraag me dan ook af hoe is dat onstaan...Waarom schamen inderdaad mensen om Harry potter?, en de mensen die LOTR leuk vinden komen daar wel eerlijk over uit...

Ik zelf denk omdat het komt omdat iedereen kinderlijk over Harry Potter denkt...Zoals toen ik de dvd GOF & POA kocht...toen keek de man achter de kassa mij heel raar aan en vroeg of het een kadootje was...En toen ik nee zei toen zei hij ook nog van : "je hoeft de poster er toch niet bij te hebben of wel? "... Toen dacht ik bij mezelf waarom zou iemand van mijn leeftijd (17) harry Potter niet leuk kunnen vinden...

Om zelf heel eerlijk te zijn...Niemand van mijn vrienden weet dat ik HP leuk vind..En ik vertel ze het niet omdat ik er voor schaam, maar omdat ik toch al weet dat ze er zelf niet geintresseert zijn...Ik heb niet zoveel vrienden, en de vrienden die ik heb zijn in totaal andere dingen geintresseert...En in principe is dat niet erg..Maar ik kan dan met hun niet over Harry Potter praten, Dus dan doe ik dat ook niet...Hun weten bijvoorbeeld ook niet welke muziek ik leuk vind...

sorry trouwens als zo'n soort topic al bestaat...Ik heb het nagekeken en ik heb niet zo iets gevonden...Maar anders zet er maar een slotje op..





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Joost
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 45 Sikkels


Joost is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 12:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

van mijn vrienden weet ook niemand dat ik HP fan ben, niet perse omdat ik me schaam, maar omdat ik dan gewoon rare opmerkingn krijg. Ik heb wel heel lang geleden is verteld dat ik nieuwsposter op een HP site was, toen kreeg ik al rare opmerkingen.




Profiel bekijkenStuur privébericht
-0-lin-0-
Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 102 Sikkels
Woonplaats: in de leerlingenkamer van ravenklauw

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 12:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik schaam met er niet voor ook al ben ik samen met iemand anders ook eeen harry potter fan en bijna iedereen van mijn klas weet het en maken er geen rare opmerkingen eerst wel maar later waaide het wel weer over maar als ik er naar kijk naar deze site bijvoor beeld dan zeggen ze wel ben jij een harry potter fan dan zeg ik ja en zeggen ze niets meer Razz erover en voor de anderen die zeggen dat het kinderachtig is vind ik niet hoor ik vind de boeken fantastisch om te lezen en de films kan ik wel elke dag zien dus ik schaam me er niet echt meer voor ook al ben ik 16 een jaar jonger dan Witch_Eva toch kijk ik er gewoon naar vind het gewoon heel erg mooi enzo





_________________
Ravenklauw

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
Profiel bekijkenStuur privébericht
dotsie
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Kuurne (België)

dotsie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik schaam me er totaal niet voor, ik maak iedereen trouwens toch gek met opmerkingen over "dan komt de nieuwe film uit" of "lees jij graag Harry Potter?" enz...
Maar van mijn hele jaar is er niemand een echt grote fan, sommigen hebben wel de boeken gelezen maar verder...
Dat is wel ambetant, niemand om mee te praten. Stom zijn vooral mensen die nog nooit een boek of de film gezien hebben en zo'n domme opmerkingen maken over Harry Potter!
nja...om niet meer uit te wijden: nee, ik schaam me er niet voor!




Profiel bekijkenStuur privébericht
Angel Naamloos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: In een huis

Angel Naamloos is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 12:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Schamen? Ik..Nee, Ik ben juist op en top Harry Potter Freak en iedereen mag het weten..Smile De leraren knippen zelfs dingen voor me uit.
Ik heb zelfs sommigen zover gekregen om het ook te lezen. Dus het schamen valt echt wel mee,

Maar ik denk dat als mensen zich wel schamen het is omdat ze denken dat het voor kleine kindertjes is van 6 tot 10. Dat is dus niet zo, maar ja, ik kan er verder ook niets aan veranderen.





_________________
But she wants you

Angels Current Status:
I APOLLIGIZE!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kyron
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 101 Sikkels
Woonplaats: Manor Varcain

Kyron is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey...
Ikzefl schaam me er niet over. Maar ik heb vernomen dat mijn nicht dat wel doet Confused Ze is zo'n 16 jaar en ze durft het tegen niemand van haar klas ofzo te zeggen Confused Ze denkt dat ze er te oud voor is Confused

Volgens mij schamen mensen zich ervoor omdat het zo'n fabel is geworden dat het voor kleine kinderen is! Goed fout! Een kind van 9 gaat geen boeken van over de 400 pagina's lezen! en de laatste film ! Hebben jullie die extra's gezien! Dat koetsje dat zo wiebelde hé! Daar waren ze niet tikkertje in aan het spelen hoor! Harry Potter is helemaal NIET voor kleine kinderen! Dus niemand moet zichzelf daarvoor schamen





_________________
Obeys only one man..
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 13:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Om echt heel eerlijk te zijn...Ik heb de Nederlandse boeken niet thuis dus ik haalze altijd op bij de bibliotheek om ze te lezen...En dan is het best raar dat je bij de kinderboeken staat..En dat er dan een meisje van 7 ofzo naar je zit te kijken van wat doe jij hier?...En dan is het niet dat ik me echt heel erg schaam ofzo want dat doe ik sowieso niet echt heel snel...Maar dan vind ik het wel vaag dat niemand begrijpt dat oudere "kinderen" het ook lezen...Het is ook raar dat HP naast het boek "jantje voor het eerst naar school" staat... (bij wijze van dan..)

Maar ja toen ik eenmaal bij de balie stond, kwam een oudere vrouw naar me toe om te zeggen dat zij HP ook zo leuk vond...en dat zij alle boeken ook al een aantal keren gelezen had..





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
dark_moonlight
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 5 Sikkels
Woonplaats: Edinburgh Castle

dark_moonlight is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 14:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou en? ik ben bijna 17 en lees ook veel kinderboeken. ik ken best veel mensen die al over de 30 zijn en harry potter fan zijn. dus je hoeft je niet te schamen! ik draag ook gewoon HP shirts en mensen die ik ken reageren vaak positief. of ze worden gek van mijn hyper buien als de film/boek uitkomt Razz mijn kamer hangt ook onder de HP posters hahaha





_________________
Sean Biggerstaff rocks
Profiel bekijkenStuur privébericht
Merel
Oude Forumnaam: Metje Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 72 Sikkels


Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 14:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze weten dat ik een fan ben en als ze daar problemen mee hebben is dat maar hun probleem. Mijn tante is ook fan maar verbergt dat niet. Maar toch kan ik mensen ergens begrijpen als ze het verborgen houden. En ja, sommige mensen zullen raar kijken als je zegt dat je een HP-freak bent. En dan? Je moet juist trots zijn.

Merel




Profiel bekijkenStuur privébericht
sirius_is_te_gek
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 53 Sikkels
Woonplaats: Friesland

sirius_is_te_gek is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 14:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik schaam me er niet voor om Harry Potter fan te zijn, ik ken een vriendin van me die haar oma las ook de boeken en haar oma durfde zelfs het kerkhofgedeelte niet verder te lezen Laughing. Dus zelfs voor volwassenen kunnen de boeken echt eng zijn dus. De meeste vriendinnen van me school zijn ook niet HPFan, 1 schoolvriendin die vind de boeken en films wel leuk maar meer ook niet echt. Dus ik praat nietzo onzettend veel erover maar als iemand vraagt naar me interesses enzo dan zeg ik het gewoon. En als diegene het vreemd vind ga ik meestal erg in discussie er over Razz. Het is denk ik wel het grootste misverstand dat de boeken kinderachtig zijn.
Maar me zus bijvoorbeeld die is dan al 29, en die houdt van die HP-pleisters Laughing. Toen vroeg ze een keer in een drogist of ze ze nog hadden, en toen zei die vrouw erg luid" Harry potter pleisters!" en iedereen keek naar me zus Laughing. Dat is erg genant eigenlijk, dus ze zoekt nu wel wat voorzichtiger Razz.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Designy
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 28 Sikkels
Woonplaats: Konoha Village - I Won't Take My Words Back. That Is My Way Of The Ninja! - Uzumaki Naruto -

Designy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik schaam me er ook niet voor.
Als ik fan ben van Harry Potter..Laat me dan lekker fan zijn Wink
En als je geen vrienden met me wilt zijn omdat ik fan ben van
HP, ben je, in mijn ogen, het niet echt waard om een vriend te zijn.

Je moet iemand accepteren zoals die is, of die nou een heel andere
smaak heeft dan jij of niet. Niet iedereen is hetzelfde, gelukkig.

Stel je voor, allemaal personen die eruit zien zoals jij, zelfde karakter
hebben zoals jij, zelfde smaak hebben zoals jij.
Lijkt mij niet leuk...





_________________
Stan ♥
~♥ Hatake Kakashi ^^
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Designy schreef:
Ik schaam me er ook niet voor.
Als ik fan ben van Harry Potter..Laat me dan lekker fan zijn Wink
En als je geen vrienden met me wilt zijn omdat ik fan ben van
HP, ben je, in mijn ogen, het niet echt waard om een vriend te zijn.

Je moet iemand accepteren zoals die is, of die nou een heel andere
smaak heeft dan jij of niet. Niet iedereen is hetzelfde, gelukkig.

Stel je voor, allemaal personen die eruit zien zoals jij, zelfde karakter
hebben zoals jij, zelfde smaak hebben zoals jij.
Lijkt mij niet leuk...


Ik ben het hier helemaal mee eens. Smile Ik vind ook pas als je goede vrienden bent als je gewoon jezelf bent...Alleen ik vertel het mijn "vrienden" niet omdat ik kan wel praten over Harry potter maar ze weten er niks over, dus dat heeft dan toch geen nut...

edit: ergens is het toch ook wel een beetje raar dat er zoveel HP fans zijn maar dat heel veel mensen geen een HP fan persoonlijk kent...





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]

Laatst aangepast door Witch_Eva op Za Apr 15, 2006 16:13; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Juud
Oude Forumnaam: MissPotter Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Hogwarts

Juud is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik schaam me absoluut niet, maar alleen mijn vrienden wetenhet, ik vertel het bv. niet tegen mensen uit mijn klas, vinden ze kinderachtig er is ook maar één jongen uit mijn klas die de HP-boeken leest.. Rolling Eyes





_________________
Goodbye HPF my friend, you were the best.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Finding a way in Wahlberg residence.

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 18:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je je niet schaamt, waarom vertel je 't ze dan niet?

Ik vertel 't ook open bloot aan iedereen hoor, als ze 't aan me vragen. Of als ze op m'n kamer zijn, zien ze 't vlot zat.





_________________
__&she is so la vida loca
Profiel bekijkenStuur privébericht
Benfreakte
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 31 Sikkels
Woonplaats: Somewhere......around Dumbledore.....

Benfreakte is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2006 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn vrienden weten wel dat ik HP leuk vindt, voor hen schaam ik me er echt niet voor. Ze vinden het soms wel een beetje dom. Dan zit ik foto's te kijken in mn agenda ofzo en dan zeggen ze zoiets van: 'Niet weer HP hè?!'..........of ze maken een stomme opmerking erover.
Dat vind ik gewoon een beetje triest van ze. Ik mag het toch wel leuk vinden?! Ik luister er nooit naar, laat het over me heen komen maar toch raakt het me wel een beetje.....
Voor andere schaam ik me er ook echt niet voor!





_________________
You've bewitched me body and soul....

Laatst aangepast door Benfreakte op Zo Apr 16, 2006 9:51; in totaal 2 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer