Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Penvrienden Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 12:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey iedereen.
Heeft iemand wel eens een penvriend ofzo gehad??
Of wie heeft er een of meer penvrienden??
Ik zelf had er 5 penvrienden.
1 daarvan is verhuist en nooit mee iets laten horen.
2 daarvan zijn gestopt. Daar praat ik nog maar heel zelden mee, op msn.

Nu heb ik er nog 2 Very Happy En daar ben ik hastikke blij mee.
Die stoppen gelukkig niet.. Very Happy
En ze zijn allebij ook HPfan..Dan zijn die brieven echt wel vetjes!!!

Verder vind ik het jammer dat ik niet meer penvrienden hebt.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
MINmeisje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

MINmeisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 12:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb vroeger een pen vriendin gehad de heette Karina .. Maar het was eigelijk niet echt pennen want we woonden een paar dorpjes van elkaar weg .. Nu kom ik haar niet echt meer tegen enzo en we pennen ook niet meer..
Ik heb ook nog eentje gehad die kende ik van het zwembad waar mn broertje op zwemles zat en we zagen elkaar alleen maar toen mn broertje en haar zusje les hadden .. en het schrijfen hield weer op..
Nog eentje .. In groep acht hadden we zown ballon de lucht in gegooid ofzo om het eind van het schooljaar te vieren en een meisje had die van mij zo gevonden en toen waren we pen vriendinnen. Rara naar een half jaar penden we niet meer!

En nu heb ik een pen vriendin waar ik echt mee schrijf en we weten dat we niet meer gaan kappen tot we omatjes zijn. Zij is echt zo lief e met haar kun je echt vette lol hebben enzo! ..
Ik ken haar alleen wel van internet maar ze is echt een vriendin geworden =) het is gewoon heel leuk enzo en de brieven ook ! We houden niet allebij van HP maar dat maakt niet veel uit.

Ik wens iedereen een gezonder en gelukkiger jaar dan 2006 =)
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 12:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jaah ik had ze allemaal via internte geleerd ( uit hpchat enzo)
Ze waren ook allemaal hpfan..
Ik heb nu ook met eentje ..En daar ga ik zelf naar toe.
Zo'n goeien vriendinnen zijn we geworden.
En we gaan ook nooit stoppen!
We sturen altijd een uil terug^^
En trouwens ik hoop dat ik nog meer HPpenvrienden krijgt^^
En die ook nooit stoppen Smile

Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 13:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook een penvriendin. Ik heb, toen ik 10 was, een jaar in Harderwijk gewoond. Daar waren we wel goede vriendinnen, maar toen ik weer verhuidse, waren we het eigenlijk niet meer. Ongeveer anderhalf jaar daarna kreeg ik opeens een brief van haar. En toen zijn we begonnen met pennen.
Nu schrijven we niet zoveel meer, maar we emailen wel veel en ik spreek haar bijna elke dag op msn...

Laatst aangepast door Changetje op Do Jun 23, 2005 13:16; in totaal 1 keer bewerkt
Rupertfan
1e jaars
1e jaars

Rupertfan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, PENvriend is het niet, ik heb een MAILvriend. Zelfs niet eens uit Nederland, maar helemaal uit Finland! Is heel leuk, want zo leer je de verschillen kennen tussen beide landen. Daar is het bijvoorbeeld vaker veel kouder dan hier. En als het zo warm is noemen ze dat een: 'Midsummer Fest'. Hij is dan wel dertien jaartjes oud (ik ben zelf 15), maar toch merk je daar niks van! Onze mailtjes gaan over vanalles en nog wat. Zoals school, vrienden, huisdieren, het weer, onze taal. Fins is echt een hele rare taal! Het lijkt totaal niet op Nederlands! In onze mailtjes doen we ook vaak een soort woordenboek, zodat we een beetje de andere taal leren kennen. Hij kan dat al heel goed, want hij vind Nederlands nogal veel op Engels lijken, wat natuurlijk wel aardig klopt! Het zijn namelijk allebei Germaanse talen. Maar goed, we mailen nog niet zolang. Sinds 3 maand ofzo. Daarvoor chatte ik heel veel. Was ook leuk, maar mailen is leuker!

Kusjes Mij!

MINmeisje
6e jaars
6e jaars

MINmeisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 13:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ rupertfan - Cool hoe ken je hem best wel grappig lijkt me eigelijk Wink

Rupertfan
1e jaars
1e jaars

Rupertfan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 13:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

MINmeisje schreef:
@ rupertfan - Cool hoe ken je hem best wel grappig lijkt me eigelijk Wink

Ik ken hem van Runescape. Da's een soort spel op internet, waarbij je ook kan chatten. Hij gaf me iets, en toen voegde ik hem toe aan mijn vriendenlijst op Runescape. En toen hebben we heel lang gechat, en nu mail ik met hem! Moet je maar op www.runescape.com kijken, en daar een account maken! Kun je allemaal mensen ontmoeten uit verschillende landen!
Kusjes Mij

Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 14:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

@narcissa geen idee wie die penvriendin is Wink
ik ben dus (pen)vriendinnen met narcissa en het is hardstikke leuk.we schrijven nu iets van ene paar maanden en hebben al een keer gemeet.we zouden elkaar met mijn verjaardag weer meeten helaas kreeg narcissa toen ongeluk Sad (stomme dreuzels ook)en nu zit ik met gekneusde arm haha tis ook wat.maar we gaan zeker binnenkort weer meeten.het is wel leuk dat ik narcissa heb leren kennen via HPF.ik stuurde dr een keer een PBtje en toen ging het over en weer. Very Happy Very Happy en ga dr zeker niet mee stoppen.

7e jaars
7e jaars

Remus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 14:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger (5 jaar geleden, of zoiets) schreef ik wel veel brieven, stuurde kerstkaarten over en weer, enzovoort. Wink
Ik had toen ook wel een paar penvrienden. Gewoon mensen die ik op vakantie had ontmoet, etc. Gewoon Nederlanders die toevallig ook op die plaats waren.
Toen ik iets van 12 was, geloof ik, ben ik gestopt met brieven schrijven. En dus ook gestopt met het 'pennen'.
Ik heb nu geen penvrienden meer, ik vind een E-mail sturen eigenlijk ook handiger. Ik stuur dus wel af en toe E-mails naar mensen, maar niet naar mensen die ik op vakantie heb ontmoet en waar ik vrienden mee geworden ben. Voornamelijk naar vrienden van school of HPF'ers.

Nevermore
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Strider schreef:
@narcissa geen idee wie die penvriendin is Wink
ik ben dus (pen)vriendinnen met narcissa en het is hardstikke leuk.we schrijven nu iets van ene paar maanden en hebben al een keer gemeet.we zouden elkaar met mijn verjaardag weer meeten helaas kreeg narcissa toen ongeluk Sad (stomme dreuzels ook)en nu zit ik met gekneusde arm haha tis ook wat.maar we gaan zeker binnenkort weer meeten.het is wel leuk dat ik narcissa heb leren kennen via HPF.ik stuurde dr een keer een PBtje en toen ging het over en weer. Very Happy Very Happy en ga dr zeker niet mee stoppen.

Ja idd. Ik vroeg Strider om penvriendin te worden.
Ik was namelijk pas geleden afgewezen. Door een ander HPpebvriendin.
Na anderhalf jaar Sad
Ze kreeg een vriendje die HP Maar niks vond enzo..
Maar met Strider heb ik nu al een veel beter en een leuker band.
Terwijl we pas Uhum..ongeveer een half jaar geleden elkaar leerde kennen op het HPF. En daar ben ik hastikke blij mee!
Hhaa..en we worden nooit saai en we blijven tot omaatjes schrijven^^.

Lady_Granger
2e jaars
2e jaars

Woonplaats: Where the black clouds end and the heavy rain starts

Lady_Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 13:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger had ik wel penvriendinnen ja.
Eerst met een meisje uit Letland, toen was ik 8 ofzo Confused
Maar we hadden elkaar niet echt veel te vertellen, zeker als je zo jong bent, dus dat is na een paar brieven opgehouden.

Daarna had ik een meisje uit Brabant en met haar heb ik zeker 4 jaar geschreven.
Elke vakantie logeerden we bij elkaar.
Maar dat is ook gestopt.
Ik vond haar niet meer zo aardig en heb dat toen ook eerlijk gezegd.
Ze was er niet echt blij mee, maarja.
Dus daar schrijf ik ook niet meer mee.

Nu schrijf ik met niemand, ik heb er ook de tijd en de zin niet voor. Wink

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 14:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de loop der jaren heb ik wel wat penvriendinnen versleten. Bijna alle contacten met deze vrienden zijn helaas verloren gegaan, omdat na zoveel jaar onze interesses etc. veranderden. Veel penvriendinnen heb ik leren kennen op vakanties toen ik nog op de basisschool zat.

De afgelopen jaren heb ik nog wel contact gehad met meerdere mensen uit het buitenland en momenteel heb ik nog twee penvriendinnen. Eén daarvan schrijf ik niet zo veel, omdat we elkaar weinig meer te melden hebben [dit contact zal ook uiteindelijk stoppen]. Een ander meisje schrijf ik nu al jaren en heb ik leren kennen via een penvrienden website. Zij woont in Londen en ik ben al een paar keer daar geweest en zij bij mij. Ook zijn we samen twee weken op vakantie geweest. Deze vriendschap zal niet snel minder worden, ook al schrijven we elkaar niet elke week maar meer ééns per maand nu, omdat ik het druk heb en zij op wereldreis is. Razz

6e jaars
6e jaars

MINmeisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 14:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

O dat lijkt me zo gaaf e om te schrijfen met iemand uit het buitenland er er ook nog is naartoe kunnen gaan.

Ik heb een pen vriendin uit Belgie en misschien gaan we op vakantie naar belgie en kunnen we elkaar zien =)

arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb verschillende penvrienden/innen gehad, uit meerdere landen. Meestal ontmoette ik hen dan tijdens het uitgaan, dan ga je wat meer met elkaar om in de tijd dat je in dat land bent, en vervolgens besluit je contact te houden door middel van schrijven (of tegenwoordig is het mailen).

Twee van mijn oude penvrienden schrijf ik niet meer ... niet omdat het contact verlopen is, maar omdat ze nu heel dicht bij mij in de buurt zijn komen wonen Cool.

Een ander meisje, dat uit Polen kwam, schrijf ik na drie jaar nog steeds iedere maand of iedere twee maanden.

Het meeste contact via de pen heb ik nu nog met Daniel, een Zuid-Afrikaanse jongen die vijf jaar geleden bij mijn achtertante in huis is komen werken en sinds vier maanden door haar geadopteerd is omdat zijn moeder een tijdje geleden is overleden ...

dus ... dat zijn zo ongeveer de penvrienden & vriendinnen waarmee ik nu nog contact heb.

Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2005 16:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit een pennenvriend gehad. Ik had er eigenlijk ook nog niet bij stil gestaan dat ik het nog nooit geprobeerd had, maar ik ben het ook niet echt van plan. Ik kan me er niet echt in vinden, al lijk het wel leuk, toch liever niet.

Greetz Charlie

See you in another life?
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp