Auteur |
Bericht |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 15:22 |
 |
In de Harry Potter boeken zitten natuurlijk veel namen van mensen en dingen en spreuken, maar vaak zijn ze ook op verschillende manieren uit te spreken. Zo dacht ik bijv. dat je de volgende namen zo uitsprak:
Severus => SevEErus (Niet SEEverus)
Imperius => ImperIEus (Niet ImpErius)
Marcel => MArcel (Niet MarcEl)
Malfidus => MalfidUs (Niet MalfIdus)
Zo heb ik nog wel meer dingen, vaak ontdek ik pas na een hele tijd dat ik het verkeerd uitspreek, bijv. in de film kom je daar dan achter.
Nog een domme fout van mij was dat ik er pas gisteren achter kwam dat het vriendje van Ginny Michel Kriek heette, ik dacht dus al die tijd Michiel Kriek. En dat heb ik dus een paar jaar zo gelezen..!
Hebben jullie dit ook wel eens? Bij welke namen dan? |
Laatst aangepast door Choco op Do Feb 01, 2007 22:07; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Kirssy
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 15:31 |
 |
Ja hoor ik heb het zo vaak. Ik dacht eerst dat het Reubus Hagrid was in plaats van Rubeus Hagrid. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft omdat het (meestal) aparte namen zijn die Rowling gebruikt. |
|
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 15:47 |
 |
Dat had ik bij EXPELIARMUS, zo raar als je 't in de film hoort... Ik dacht totaal iets anders...  |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other.
Laatst aangepast door Elyn op Vr Nov 02, 2007 13:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
giomanach
1e jaars

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 15:50 |
 |
harry's-girly schreef: | dat had ik bij EXPELlIARMUS, zo raar als jet in de film hoort... ik dacht totaal iets anders...  |
Had ik ook Ik kan het amper uitspreken. In de film leek het zo
gemakkelijk. |
_________________ "Horror and Moral terror can never be exonerated. They have no real value.
Pure evil has no real place." --Lestat |
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 16:56 |
 |
Ik heb ook wel heel vaak dat ik een beetje over namen heenlees, dat ik wel weet wie het is maar als iemand vraagt hoe heet hij/zij dan heb ik echt geen idee  |
|
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 17:01 |
 |
zal ik iets zeggen?
ik las hermelien als hermelein
en ik las heffelpuf als huffelepuf
maar dat is intussen al weer een paar jaar gelden! |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
hp_eliza_ kameleon
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 18:51 |
 |
Choco schreef: | In de Harry Potter boeken zitten natuurlijk veel namen van mensen en dingen en spreuken, maar vaak zijn ze ook op verschillende manieren uit te spreken. Zo dacht ik bijv. dat je de volgende namen zo uitsprak:
Severus => SevEErus (Niet SEEverus)
Imperius => ImperIEus (Niet ImpErius)
Marcel => MArcel (Niet MarcEl)
Malfidus => MalfidUs (Niet MalfIdus)
Zo heb ik nog wel meer dingen, vaak ontdek ik pas na een hele tijd dat ik het verkeerd uitspreek, bijv. in de film kom je daar dan achter.
Nog een domme fout van mij was dat ik er pas gisteren achter kwam dat het vriendje van Ginny Michel Kriek heette, ik dacht dus al die tijd Michiel Kriek. En dat heb ik dus een paar jaar zo gelezen..!
Hebben jullie dit ook wel eens? Bij welke namen dan? |
Ik dacht eerst ook dat je MalfidUs uit sprak maar goed eerst dacht ik ook dat Fleur van de achter naam Daculor heette omdat me broer het altijd zo uitsprak  |
_________________ als de aarde een appel was, was de school een rotte plek
Laatst aangepast door hp_eliza_ kameleon op Di Mei 02, 2006 18:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 18:52 |
 |
HoiHoi,
Ik heb lang Krulm gelezen terwijl het Kruml is. Sommige spreuken las ik ook verkeerd.
Merel |
|
|
  |
 |
Celyna
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Sitting under a large Oaktree, waiting for the leaves to fall
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 19:04 |
 |
Choco schreef: | Nog een domme fout van mij was dat ik er pas gisteren achter kwam dat het vriendje van Ginny Michel Kriek heette, ik dacht dus al die tijd Michiel Kriek. En dat heb ik dus een paar jaar zo gelezen..! |
Ik dacht precies hetzelfde! Ik ben er pas een week geleden achtergekomen dat het Michel is. Ik neusde weer eens door OotP en ontdekte tot mijn verbazing dat het Michel was. Eerst dacht ik dat het een typfout was, maar het staat overal zo!
Choco schreef: | Malfidus => MalfidUs (Niet MalfIdus) |
Ik vind MalfidUs veel beter klinken! Ik ben er nu ook aan gewend, en het verandert ook niet meer...
Ik denk dat die foute uitspraken grotendeels door de nagesynchroniseerde films komen. (denk ik, weet ik niet zeker) Maar ik stoor me er niet zo aan, ik kijk ze toch nooit in het Nederlands.  |
_________________ Merry: I don't think he knows about second breakfast, Pip.
Pippin: What about elevenses? Luncheon? Afternoon tea? Dinner? Supper? He knows about them, doesn't he? |
|
  |
 |
D@@n
5e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 11:04 |
 |
harry's-girly schreef: | dat had ik bij EXPELlIARMUS, zo raar als jet in de film hoort... ik dacht totaal iets anders...  |
Dat had ik ook, ik dacht echt iets anders. Niet zo snel als in de film. Ook in de games wordt het anders uitgesproken, maar Sneep zei het gewoon heel snel. |
|
|
  |
 |
Brendon
5e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 12:32 |
 |
Ik heb dat bij : Accio je kan zeggen ASSIO of AKKIO
ik heb dat ook bij crucio je kan zeggen CruSio of CruKio
Maar er is al een Topiq dat hier op lijkt , het komt me vaag bekend voor... |
|
|
  |
 |
Fleur-Delacour
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 22:24 |
 |
Ik heb dat dus nog nooit gehad bij harry potter of lord of the rings of wel fantsy boek dan ook . Ik kijk altijd goed hoe het geschreven word. Bij LOTR heb ik het één keer fout gelezen, dat was bij Aragorn.
Het is dus Aragorn->Ik las Aragon. Bij HP heb ik het nog niet gehad  |
_________________ Harry is cool |
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 17:25 |
 |
Metje schreef: | HoiHoi,
Ik heb lang Krulm gelezen terwijl het Kruml is. Sommige spreuken las ik ook verkeerd.
Merel |
Dat van Krulm en Kuml heb ik ook gehad en echt zwaar lang echt gewoon tot één jaar geleden ofsow. |
|
|
  |
 |
hermelien*lovvrtjee**
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 20:03 |
 |
ik las altijd parilatis maar het is paralitis en ook perfectus totalus terwijl het petrificus totalus was en inplaats van lupos lopus (sorry voor de lupos fans ) en ik las veritaserum als verataserum naja
greetzz |
Laatst aangepast door hermelien*lovvrtjee** op Do Mei 11, 2006 10:57; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 05, 2006 19:27 |
 |
Bij de Cruciatusvloek, heb ik altijd iets van 'Crukitusvloek' gelezen, en toen Marcel het uitsprek in film 4 als Cruciaaatus schrok ik me echt kapot.
Mijn vriendin zegt 'Gruzielementen' als Gruzie-Elementen, wat ik echt heel dom vind, omdat als iets aan guzielementen ligt, het dan in heel veel stukken gebroken is, en dat is ook zo met gRuzielementen.
En dan nog 'Accio' daar ben ik nog steeds niet over uit. Ze zeggen 'Aksio' in het spel van HP4, maar Harry zelf zelf 'Akkio' in film 4, en ik denk zelf ook Akkio
Ik dacht ook Viktor Krulm i.p.v. Viktor Kruml |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
|