Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Goede doelen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tifa
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

Tifa is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg me eens af, steun één van jullie goede doelen ? Geven jullie wel eens wat als er mensen met de collectebus langs de deur komen ? Of zijn er specifieke doelen waar jullie geld aan geven, zoals de Kankerbestrijding of Wereld Natuur Fonds ?
Waarom wel/waarom niet ?

Zelf geef ik wel eens wat aan collectebussen, voor voor de Hartstichting, Kankerbestrijding en voor het Reumafonds.
Vaak doet mijn moeder geld via de bank overmaken naar die goede doelen, die zij goed vind.
Ik vind dat je zo al die mensen helpt, als je geld geeft. Helaas is het ook zo, sommigen steken het geld zelf in de zak. Dat vind ik heel slecht.

XxX

EDIT : Ik heb gezocht, Helen, maar kon niets vinden... Anders mag hij gesloten worden, als hij al bestaat !

Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"

Laatst aangepast door Tifa op Ma Mei 15, 2006 18:17; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ja als ze aan de deur komen dan geef ik altijd wel wat... Maar voor de rest steun ik niet echt een goed doel.. Ik heb zelf niet echt veel geld dus ik kan het niet eens veroorloven om elke maand een bepaald bedrag te geven aan een goed doel...

Maar ik zou het aan het WNF geven...Voor de tijgers die met uitsterven bedreigt worden... Tijgers zijn echt zo mooi, en je hebt nog maar zo weinig tijgers...Dat is echt zonde..

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben niet ergens lid van, dat kost me teveel en ik heb het zelf hard nodig. Als ze aan de deur komen geef ik wel wat.

stom misschien, maar was hier niet al een topic over?

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 45 Sikkels

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik geef alleen geld aan de dierenambulance en de dierenbescherming

omdat mensen al genoeg geld krijgen vind ik, daarom help ik de dieren..

- Don't You Know Who I Think I Am -
profke_frankie
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

profke_frankie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind goede doelen echt goed...ik vind eigenlijk alles wel echt zielig...ik heb geen enkele doel waar ik geld aan geef...maar we hebben ooit met de klas geld bij elkaar gesponserd...nouja dat was toen een dag zeg maar...en toen hebben we dat geld van al die klassen naar 3 grote doelen gestuurd...volgens mij was het de kankerstichting en w.s.p.a. en nog eentje...

nouja dat vond ik best goed Wink...

1e jaars
1e jaars

ninniachel pattinson is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

aan de deur geef ik ook wel ja, verder niet echt, maar wij hadden ook zo'n dag, voor Kenia, going global actiedag hadden we meer dan 11.000 euro opgehaalt. was best wel stoer.. allemaal workshops, springkussens, markt, allemaal voor kenia,

Brazil !!

Argentina !!
honfleur
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

honfleur is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn moeder geeft altijd wel wat als ze langs de deur komen. En ze is lid van unicef en natuurmonumenten en het WNF.
Zelf ben ik ook lid van het WNF. Wel als ranger (tot 12 jaar, ik ben 15 hum maar dat boeit niet) dan krijg ik elke maand een blad met dieren weetjes, wel een beetje kinderachtig geschreven maar ach...ik vind het wel leuk. Ik ben namelijk nogal een dierenfreak.

Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 18:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik steun 'goede doelen'. Nouja eigenlijk mijn ouders, maar oké. We hebben een sponsorkindje, waar je brieven mee/aan schrijft, geld aan geeft en gewoon vanalles en nog wat. Het is van de stichting, Compassion (M. W Smith). En ik vind het erg leuk om brieven te schrijven.
Ook steunen we het diabetesfonds, omdat mijn zus diabetes heeft. We weten dat ze het nodig hebben dus is het makkelijk om er geld aan te geven. Verder geef ik elke maandag geld voor de collectes bij ons op school. Ik weet niet of dat bij alle Christelijke scholen is maar bij ons dus wel. Ik vind het fijn om iets voor anderen te doen (deed vroeger ook mee aan de schoenendoosactie) maar ik loop er niet mee te koop, ofzo. Verder weet ik het even niet Very Happy

I'm with you so far..

xD
Foxie
1e jaars
1e jaars

Foxie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij steunen ook goede doelen, zo steunen wij de kankerbestrijding en 2 teams van de Roparun(Roparun is van door m'n moeder d'r zaak gesponserd). Ook doen m'n moeder en ik colecteren voor het Asmafonds.

Verder doen we altijd iets in de collectebus, alleen moeten ze is een keer de collectus over het hele jaar verspreiden inplaats van in 1 week(dit gebeurt namelijk bij ons). Want als het verspreid is geven mensen ook sneller geld en meer voor het goede doel.

Toen ik nog op de bassisschool zat, moesten we geld verzamelen voor Villa Pardoes. Toen hadden we met onze meester een weddenschap afgesloten, we moesten toen dacht ik 500 euro bij elkaar krijgen en dan kregen we een taart. Na een week ofzo hadden we al tussen de 700 en 800 euro opgehaald, en onze meester had zich wel aan z'n belofte gehouden. Razz

alica
Dreuzel
Dreuzel

alica is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 20:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

nu niet, omdat ik er geen geld voor heb, maar ik denk dat ik later wel veel geld (op zn minst een kwart van mn inkomen, ik heb het zelf toch niet nodig) zal gaan geven, vooral aan afrikaanse goede doelen en voor als er natuurrampen enzo zijn gebeurd.

Back now

Lacrymosa
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2006 5:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind GAIA en GREENPEACE egt goed, alleen overdrijven ze graag...

wij zijn bij poster parents plan wij steunen elke maand een kind een beetje geld en regelmatig sturen we brieven en cadeautjes...
eerst was ons kindje Sackitey, maar die is verhuist, niemand weet waar..
nu hebben we Grace, een echt enorm lief kind. heel dankbaar en zo.

ik zou graag haar eens gaan opzoeken in Afrika, mss later Smile

Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 129 Sikkels

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2006 9:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geef zeker wat als ze met een collectebus aan de deur komen. Uit mezelf doneren doe ik minder snel, hoewel ik wel cardridges aan het verzamelen ben voor stichting AAP. Ik heb hier zo'n enorme doos staan en daar gooien we de lege in... Heb er inmiddels over de 30 dus het gaat goed (en printen maar!).

Eigenlijk onderneem ik liever zelf actie voor een goed doel dan dat ik ze geld geef op de een of andere manier (ik ga dus liever voor ze vrijwilligen). Dan voel ik me gewoon meer involved. Maar ja... moet je wel even tijd voor hebben. Verder vind ik dat dierenbeschermingsorganisaties (dan bedoel ik niet het wwf maar degenen die zich specifiek richten op dierenmishandeling of proefdieren) soms best wel wat harder mogen optreden, denk aan ALF. Het is misschien wat illegaal, maar er worden wel dieren mee gered uit de klauwen van ... nou ja. Vervelende mensen. Understatement.
Ik weet dat ik een van de weinigen ben, maar ik vind het goed dat er met de nodige maatregelen zonder dat er levens bij in gevaar komen dieren worden gered. Dat is nou echte actie. En natuurlijk hangt het er wel een beetje vanaf waarvoor ze het doen... en ik weet dat er nooit vrijheid zal komen voor dieren net als er nooit wereldvrede zal komen. Maar dieren moeten een goed leven hebben, ze moeten geen bezit worden. Net als mensen niet het bezit moeten worden van elkaar. Dieren in gevangenschap zouden op zijn minst in any case goed verzorgt moeten worden, en niet vanwege winst mishandeld... Dan mogen ze ze van mij zij het legaal of illegaal weg halen.
Verder... GREENPEACE is een organisatie waar ik zelf al jaren lid van wil worden maar het komt er maar niet van.

Verder vind ik het gewoon heel erg goed dat dit soort organisaties bestaan. Vooral degenen voor kinderen en dieren/natuur. Want die twee worden vaak door mensen niet gehoord en kunnen best wat hulp gebruiken.

"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2006 12:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hier in Portugal komen ze nooit langs de deuren en weet ik eigenlijk niks van goede doelen, komt ook nooit langs de TV wanneer er reclame is, dus nee.
Máár in NL gaven we altijd wel wat aan mensen die langs de deuren kwamen en bewijs hadden dat ze echt van een bewijs hadden dat ze van een doel waren.
Verder deden we op school wel eens een actie om schoenendozen met kleine spulletjes naar arme landen te sturen.
En op mijn allereerste basisschool steunde de school een jongetje uit Zimbabwe door wekelijks een euro van iedereen op te halen, als ze het wilden.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2006 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik geef geld aan Greenpeace, Stichting Proefdiervrij en het Wereldnatuurfonds. Verder heb ik samen met mijn zus ook een eekhoorntje geadopteerd bij Stichting AAP dus daar geven we ook elke maand geld aan.
Er zijn erg veel goede doelen waar je geld aan kunt geven, dus je moet een keuze maken welke jij het beste/belangrijkste vindt.
Collectanten in de stad geef ik niet altijd, ligt aan het doel. Bij nationale hulpacties als met de tsunami in Azie of de aardbeving in Pakistan geef ik ook meestal.

Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend: 74 Sikkels

Expecto Petra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2006 14:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij gingen met de school geld inzamelen voor een goed doel.
Voor alle klassen waren er spelletjes enzo en de 1e klassen deden ook nog een sponsorloop. (Ik zit ook in de 1e.) We weten nog nieit precies wat we hebben opgehaald met de klas, maar zo rond de €2236,55. Dat is dus superveel. Very Happy We doen dan ook nog een wedstrijd met wie het meeste geld opgehaald heeft en die klas krijgt een taart. Very Happy Ik weet bijna zeker dat we gaan winnen. Razz

HPF, I will miss you too!!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp