Auteur |
Bericht |
Maaike
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 16:05 |
 |
Zonet heb ik het ergste mailtje ooit gekregen: mijn beste vriendin laat me vallen als een baksteen!! 5 jaar waren we onafscheidelijk, en nu?! Ik weet écht niet hoe ik dit nu moet doen. Ik heb wel nog veel andere vrienden, maar daar ben ik lang niet zo close mee als mijn "oude" beste vriendin. Wat moet ik doen? Ik kan toch niet zomaar plots een vriendin uit mijn mauw toveren die me zo goed kent als Ellen (= die vriendin). Het was ook een vreselijk laffe manier hoe dat alles verlopen was!!
O, help me!!
Kus,
Maaike
(btw: zijn we niet vrijdag de 13de vandaag?) |
Laatst aangepast door Maaike op Vr Aug 13, 2004 16:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Micasja
4e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 16:13 |
 |
Ja ik heb min of meer ook zoiets meegemaakt. Een vriendin waar ik al jaren heel veel bij was, had opeens een andere 'beste' vriendin. Ik ben er toen achtergekomen, dat dat meisje die mij heeft laten vallen, mijn vriendschap niet waard is.
Ik ben gewoon met andere vrienden omgegaan en deze vriendschappen zijn daardoor alleen maar gegroeid.
Misschien moet je tijdelijk even afstand van haar nemen, als jullie echt hele goeie vriendinnen zijn komt ze vanzelf terug, en anders is ze jou vriendschap niet waard. |
|
|
  |
 |
Heksjuh
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 16:30 |
 |
Ook ik heb het meegemaakt. 8 jaar lang beste vriendinnen en het aller laatste jaar op de bassischool is het misgegaan ik mocht alleen haar als een vriendin en niet iemand anders ik werd tussen 2 groepjes heen en weer geslingerd maar ik dat geval heb ik haar laten vallen ze was het dus niet waard en we zijn gewoon vriendelijk een ander pad opgegaan. Ik heb veel ruzie met haar gehad...
Je moet kijken of het je vriendschap waard is en het komt vaal wel weer goed! Vraag waarom praat er met haar over...en misschien komt het niet goed en anders je wereld vergaat niet als je beste vriendin opeens je beste vriendin niet meer is... |
|
|
  |
 |
Maaike
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 16:46 |
 |
Denk je?
Het is juist dat praten. Ik heb echt net geen vat meer op haar. En ik wil haar zo graag spreken, al weet ik nu al dat dat voor mij zo ontzettend veel pijn zal doen..
Kus |
|
|
  |
 |
arlena
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 16:48 |
 |
Allereerst: rot voor je.
Weet je ook niet waarom ze je zo laat vallen ?? Dát is namelijk het eerste wat je zou moeten weten ... |
|
|
  |
 |
Tim Lupos
6e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 17:08 |
 |
Zoiets heb ik ook gehad alleen dan met mijn beste vriend...
2 jaar lang waren we echt de beste vrienden en opeens kwam hij nooit meer langs ( we gingen altijd op zoek winkelwagenkarretjes om daar de 50 cent uit te halen).
Één jaar later zei zijn moeder dat hij dat deed omdat hij nooit aan een vriend kon wennen?:S
Lekkere vriend...
Maarre jouw vriendin he?
Heb je niet ierts gezegd waardoor je haar heel erg kwetste ofzo?
Misschien is het het zelfde geval als ik...
Ik weet niet...
Ik denk dat je gewoon beter met haar kan praten...
Anders weet ik ook nix |
|
|
  |
 |
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 18:29 |
 |
Ik weet niet..maar meestal is het zo met vriendschappen dat je een behoorlijke tijd onafscheidelijk bent..maar op een gegeven moment komen er gewoon irritaties...en een van twee'en vind een nieuw 'best vriendje'....
Bij velen is dit overigens 'DE vriend/vriendin'....meestal vind je na een korte tijd wel iemand die je weer goed aanvoelt....
Vriendschappen komen en gaan....that's life..sorry..
Ik vind het wel heel erg vervelend voor je, je vriendin is je minstens een uitleg verschuldigt.. |
|
|
  |
 |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 19:12 |
 |
Wat "Sirius Black's Girl " is waar: mensen kunnen van persoonlijkheid veranderen en andere meningen krijgen. Vanaf toen ik 4 was, heb ik ook een hele goeie beste vriendin gehad, waar ik erg veel mee praatte en dingen mee ondernam, maar zij heeft een andere beste vriendin "genomen."
Met dat meisje had ze medelijden omdat ze gepest werd. Ik heb dat meisje nooit gepest maar ze kon wel het bloed onder mijn nagels halen. Ze dreef ons in feite uit elkaar, speelde ons tegen elkaar uit.
Ik had natuurlijk ook andere vriendinnen/ vrienden, en dat aantal is sinds die tijd weer gegroeid en die zijn veel leuker dan mij oude beste vriendin.
Inmiddels is die relatie van mijn beste vriendin met dat meisje ook helemaal uit, ik denk omdat ze zich realiseerde wat ik me toen realiseerde. Via msn heb ik nog wel wat contact met haar. Veel contact wil ik in feite ook niet meer, want ik vertrouw haar niet meer.
Sorry voor het lange bericht . |
|
|
  |
 |
Fleur Delacour
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 19:32 |
 |
Rot voor je zeg.
Mijn advies: Laat er eerst een maand over heen gaan, en ga dan met haar praten of stuur dr een mailtje/msn'en/whatever. Mss dat ze dan nog terugdraait.. En anders; zoek andere vriendinnen. Een vriendin die jou zomaar laat vallen is het niet waard..
Sterkte ermee! |
|
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 21:04 |
 |
Ik weet hoe je je voelt. Dat had ik ook vorig jaar.
Ik ging naar een andere school, en ik kwam elke dag langs haar huis en belde aan. haar zusje deed altijd open, ze moest zeggen dat mijn vriendin niet thuis was, maar ik weet dat ze er was want ik had haar door het raam gezien. ze heeft nooit meer iets van zich laten horen. toen het een maand zo doorging, heb ik haar ook laten zitten. |
|
|
  |
 |
eVoLi
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 21:09 |
 |
Heel pijnlijk. Je vriendin kan op z'n minst uitleggen waarom enzo.
Iedereen maakt wel eens zoiets mee.
Ik dus ook : heel de basisschool onafscheidelijk, maar dan gaat ze me helemaal opeisen en tegelijk negeert ze me.
Ze ging ton ook heel stoer doen, rebelleren op school enzo.
Dan waren er nog 2 anderen die lekker meededen. En dan tijdens de pauzes lopen zij lekker te babbelen over allerlei jongens uit series waar ik niet naar kijk en maken ze plannen voor het weekend en negeren ze mij totaal.
Dus ben ik maar weggegaan.
Nu heb ik een hele geoie beste vriendin, en dan nog enkele anderen.
de anderen wisselen, enzo ontstaan er nooit irritaties zoals wanneer je enkel met elkaar optrekt. |
_________________ Take a walk on the wild side... |
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 22:00 |
 |
Dat maakt iedereen wel eens mee.
Ik vind het echt heel erg voor je dat je vriendin je heeft laten zitten. Ze is wel heel erg laag omdat ze je het via mail heeft gezegd en niet IRL.
Vriendschappen komen en gaan. Zo is dat nu eenmaal.
Ik heb het ook nog niet zo lang geleden meegemaakt. Mijn vriendin, die ik al meer dan 9 jaar kende, werd een onuitstaanbare b*tch !! Mijn vriendin maakte kennis met middelbaar.In het tweede jaar werd zij een echt populair meisje. Ze begon te roken, drugs , piercings , tatoeëren, streken.. Zij wou dat ik dat ook deed en ik heb gezegd dat ik het niet wou en toen heeft ze gezegd dat ze mijn vriendin niet meer wou zijn.
Ik wist echt niet meer wat ik moest doen, we echt deden alles samen. (Ik had ook nog andere vrienden en vriendinnen maar het bleef anders)
Maar je komt er ook wel door  |
|
|
  |
 |
Grunthor
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 22:39 |
 |
Zoek hulp bij een psycholoog.... Ik snap niet waarom mensen hun persoonlijke problemen op een forum gaan zetten die honderden onbekenden kunnen lezen... |
|
|
  |
 |
arlena
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 22:52 |
 |
Grunthor schreef: | Zoek hulp bij een psycholoog.... Ik snap niet waarom mensen hun persoonlijke problemen op een forum gaan zetten die honderden onbekenden kunnen lezen... |
*Insensitive*. Dus je moet meteen naar een psych hollen als je even je ei kwijt wilt en wellicht wat raad ?? Persoonlijk denk ik dat meer mensen hier wel verstand/ervaring van/mee hebben en dat je best om wat raad kan vragen aan leeftijdsgenoten ... |
|
|
  |
 |
Unni
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 13, 2004 23:26 |
 |
@ Grunthor: En ik snap niet wat jij op een forum komt doen als je andere leden niet eens wat kan steunen als ze problemen hebben en die in een board speciaal daarvoor neerzetten!
Je hoeft niet zo gemeen en uit de hoogte te doen, dit board heet namelijk 'Overige - Serieus' en is dus ook bedoeld voor mensen die iets kwijt willen. Het is haar zaak of ze haar problemen hier zet en daar hoef jij je niet mee te bemoeien.
Ff on-topic blijven:
Ik vind het heel erg voor je... Had die vriendin ook redenen om je zomaar af te danken? Ik bedoel, ze kan toch niet zomaar zeggen 'je bent m'n vriendin niet meer!' (nogal kinderachtig)
Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt... Ik ken m'n beste vriendin nu 12 jaar en vorig jaar heeft ze wel veel opgetrokken met één of ander kreng dat dacht dat ze veel problemen had en hulp nodig had (had ze ook, psychiatrische hulp dan ), maar toen heb ik die vriendin gezegd wat ik ervan vond en na een tijdje vond ze dat mens ook niet meer aardig... Of hoe ik mensen kan beïnvloeden
Neej, maar ze zag ook wel in dat ze dom had gedaan enzo, en nu zijn we weer de beste vriendinnen die je je maar kunt voorstellen.
Misschien kun je haar bellen en een keer met haar praten? Tis misschien handig als je weet waarom ze je zo heeft laten vallen... |
|
|
  |
 |
|