Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Niet bestaan Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nymf.anna
Oude Forumnaam: anna27 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

nymf.anna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 11:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

hallo iedereen

ik loop al een tijd met deze vraag rond en wil wel eens weten wat jullie er van vinden

dit is dus mijn vraag hoe zou het boek gelopen zijn als somige personages er niet waren geweest? dit kan er natuurlijk een zijn die het hele verhaal verandert maar als je er meer weghaalt hoe loopt het verhaal dan .

b.v als je marcel weg haalt verandert er dan niks of wort het anders

dit is maar een voorbeeld maar je mag iedereen kiezen

nog ff mijn vraag
hoe zou het boek gelopen zijn als somige personages er niet waren geweest?
speel met u vrijhied

wil je mij een BPtje stuuren Question sorry, ik ben vanaf zaterdag t/m zaterdag op kamp Exclamation scouting Idea
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 13:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als sommige personages zouden wegvallen is het logisch dat het verhaal een andere wending krijgt.

Jij noemt bv Marcel, die eigenlijk best wel een belangrijk personage is, omdat hij laat zien aan zijn grootmoeder dat ze ook heel moedig en trots op hem mag zijn, ook al heeft die nog zo'n slechte punten, hij heeft zich gewoon bewezen in het ministerie. Ook is het een belangrijk detail dat de profetie ook op Marcel zou kunnen slaan, en dat zorgt ook voor een vreemde maar speciale band tussen Harry en Marcel, zelfs zonder dat die daar iets van afweet. En natuurlijk is het fragment bij z'n ouders ook heel mooi, als hij die snoeppapiertjes van hen krijgt, zeker omdat Rowling zei dat dat gebaseerd is op waar gebeurde feiten, dat van die snoeppapiertjes...

Oorspronkelijk ging professor Omber niet ten tonele verschijnen, en dan ging de lezer heel wat minder emoties en gevoelens kunnen "voelen". Professor Omber zou oorspronkelijk vervangen worden door Dokden Hobdey, een persoon waar niets van bekend is. Ook Krenck jr. zou niet meedoen, maar vervangen worden door Pippeling. Maar Pippeling is niet zo moedig als Krenck. En het is wel altijd eens leuk als er iets mysterieus en kranzinnigs gebeurt, en daarvoor was Krenck die ideale uitklep...

Oorspronkelijk zou Sirius [als hond] bij een oudere dame, Mopsy in Zweinsveld logeren, maar dat werd Rowling afgeraden door haar uitgever. Het zou anders te gecompliceerd worden...

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, en ook wat je wilt, maar ik vrees dat er in dit topic enkel maar gespamd zal worden en dan vraag ik mij af of het veel zin heeft. Maar ik laat de verdere verloop van dit topic aan de mods over...

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

DumbledoreIsNotDead is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me logisch dat het verhaal verandert als Marcel er uit wordt gehaald. Denk maar aan de profetie bijvoorbeeld. Maar als je één of andere onbelangrijke eerstejaars weg haalt gebeurt er niks. Ik denk niet dat er veel zinnigs gezegd gaat worden in dit topic, omdat het voor zich spreekt dat er iets zou veranderen als een personage dat in de boeken zoals ze nu zijn belangrijk is, verwijderd zou worden.

wizard "I will have only truly left Hogwarts when none here are loyal to me!" wizard

Griffoendor!
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 2:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nauw ik denk dat het dan bij sommige stukjes misschien anders zal hebben gelopen, als je bijvoorbeeld Marcel of wie dan ook erui hebt gehaald. Iets wat ik wel normaal vind, als er iemand eruit wordt gehaald. Maar stel J.K.Rowling had marcel ofzo er niet in beschreven, dan zal er vast en zeker wel een ander persoon geweest.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
teule
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 9:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Simon Filister geen grote rol speelt in het verhaal , waardoor het niet uitmaakt of je deze wel of niet weglaat... Hij speelt nergens een rol, die niet vervangen kan worden.. Want de ruzie tussen hen, kon voor het zelfde geld tussen Harry en daan zijn... Verder hoor ik hem eigenlijk niet echt in het verhaal. Hij valt niet op...

Professor Lockhart/Smalhart: Ik denk dat deze een, al zou je het misschien niet denken, kleine rol speelt in het verhaal.. Want zijn hoofdfuncties in het boek zijn:
-Leraar
-Beroemdheid
-Dwarsligger bij CoS/GK
-geheugen kwijtzijnde mens Very Happy

Elk van deze functies, behalve dan leraar, kun je weglaten, en leraar kan gemakkelijk vervangen worden door een saai iemand... die dan bevijoorbeeld geen zin meer heeft in lesgeven na jaar 2.. Dus ik denk dat Gilderoy gewoon weg gelaten had kunnen zijn!

Best leuk topic trouwes, maar ik hoop idd niet op te veel spam..

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat inderdaad ofwel Simon of Daan weggelaten zouden kunnen worden, aangezien ze niet bepaald een belangrijke, maar eerder een aanvullende rol hebben.
Marcel gaat volgens mijn in boek 7 nog erg belangrijk worden, en door de profetie en zijn ouders denk ik ook dat hij niet weggelaten kan worden. Iemand die volgens mij wel weggelaten kon zijn is Smalhart, volledig om dezelfde reden als mijn bovensposter. Eerst zou ik nog gzezegd hebben dat je Florian Fanielje (of zoiets) zou kunnen weglaten, of madame Rosemerta bv, maar die werden dan in boek 6 weer belangrijk, of toch belangrijker. Ik denk dus dat het verhaal zodanig geschreven is, dat er op enkele na, bijna geen personages weggelaten kunnen worden.

groetjes.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 0:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Simon en daan zaten toch ook inde SPV? Ik denk dat er meerdere leden van de SPV nog belangrijk worden. Misschien wel een nieuwe club om zich ook tegen Voldemort te verzetten. Persoonlijk lijkt mij de personen die daar bij zitten, Nog wel belangrijk kunnen worden. Wel zoals Florian Fanielje ( wat hier boven mij ook al zei ( Die komt eigenlijk of niet in de boeken voor. Dus ja die zal je misschien wel weg kunnen halen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 14:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het er niet mee eens dat Smalhart vervangen had kunnen worden, dan zou het een persoon zijn die op hem lijkt, want Smalhart kwam weer terug in deel 6 anders waren Harry en de rest niet naar de ziekenzaal gegaan waar marcel was.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 292 Sikkels

*kira* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Euh ,ik denk dat als je iemandt van Ravenklauw of huffelpuf weg zou laten(iemandt die er bijna nooit in voor komt) er niet zoveel zou veranderen maar anders als je bv:Hermelien weg zou laten dan zou er heeeel veeeeeel veranderen .Ik bedoel wat zou Harry en Ron wel moeten doen zonder Hermelien.Ron zegt het zelf in de boeken.

Ravenklauw They are my biggest fan
But Slytherin
you are the best friend of me
geoffry*perkanmentus
Dreuzel
Dreuzel

geoffry*perkanmentus is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 21:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dan had harry niet de troffee gewonnen( The Goblet of Fire)
Dan had griffoendor niet gewonnen in het eerste jaar!!
Dan hadden hermelien aktie niet gezien toen ze marcel verlamde!!
Dan hadden we niet gezien wat voor moed iemand zoals marcel kan hebben!

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 21:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat van Marcel was een voorbeeld.. Ze zegt niet dat Marcel wel weggelaten had kunnen worden.. Het was een voorbeeld van zou het erg zijn als sommige personages er niet waren.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 70 Sikkels

koning-mini is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 22:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

er zijn maar een paar personen die weg zouden kunnen gelaten worden zoals de barkeepers en mervouw norks en vilder (mischien gaan die nog een rol spelen maar dat lijkt mij sterk) en ik denk niet dat het leuk zou zijn geweest als je er personages uit haalt mischien zou het leuker zijn om er pergonages bij te voegen

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Regulus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

het lijkt mij logisch dat als je hoofdpersonen weghaalt dat je een heel ander verhaal krijgt, en dat wanneer je bijpersonen weghaalt het verhaal een klein beetje verandert.
ze worden allemaal erin gestopt omdat alle personen belangrijk zijn, de ene iets minder als de andere. toch, ook de bijpersonen zoals simon filister en daan thomas zijn belangrijk voor het verhaal. anders heb je amper mensen in griffoendor bijv. en er moeten ook mensen in de svp komen. ga zo maar door. dat is dus het nut van personen in het boek stoppen.
j.k. rowling zou er vast een paar uit kunnen halen die niet superbelangrijk zijn, maar dat deed ze niet omdat ze toch belangrijk zijn. snap je wat ik bedoel.
het verhaal krijgt hoe dan ook een wending die anders is voor het boek dan wanneer je personen erin laat. maar ja, daar ga ik niet wakker van liggen.

Blood-Rage-AG
Dreuzel
Dreuzel

Blood-Rage-AG is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, ehhh.......
Het is nogal logisch dat als je hoofdpersonen eruit laat, het verhaal een andere wending zou krijgen. Maar als je een bijpersoontje weg zou laten zou er dus niks aan de hand zijn, in principe.
Maar ik denk eigenlijk niet dat Rowling's verhaal anders had kunnen zijn. Ze had het allemaal al zo'n beetje gepland.

WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 11:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat als JKR personages had weggelaten, het verhaal heel anders zou zijn. Je noemde als voorbeeld Marcel, als Marcel weg was gelaten, dan zouden we nu al 100% zeker weten dat de profetie op Harry slaat. En als je Harry weg zou laten, dan heb je geen verhaa;l meer, want tja, het gaat nu eenmaal om hem. Ik vind dit topic erg op dit topic lijken.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp