Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dementors een gevaar voor Voldemort Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
desideriusD+
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2006 17:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

De ziel wordt in heel veel opzichten gebruikt in de boeken, denk maar aan de Gruzielementen, Dementors..

Maar wat als de Dementor nu gedood is, (als dat mogelijk is) gaat de ziel dan weer terug naar de oorspronkelijke eigenaar, of is ie voorgoed verloren. Mij lijkt het logisch dat ie terug gaat naar de lichaam, dat zagen we ook bij de film van hp3 bij Sirius. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat het lichaam de ziel afstoot en niet meer terug kan, maar dat lijkt me niet echt aanneembaar.. De ziel is toch altijd aan het lichaam gebonden, totdat het stoffelijke lichaam sterft toch?

Naja, de reden dat ik dit zo zeg is omdat ik denk dat de Dementors nog een rol gaan spelen bij het uiteindelijk uitschakelen van Voldemort. Ik denk niet dat Harry met zijn minimale toverkunsten in vergelijking met Voldemort veel zou kunnen uithalen tegen hem, dus zal hij toch iets moeten verzinnen. Misschien sluit hij wel een deal, en dit is een theorie die aansluit bij degene die zeggen dat zowel Voldemort als Harry zullen sterven, Harry sluit een deal met de Dementors.. Zij zuigen Voldemorts laatste stukje ziel op (dan ga ik ervanuit dat de Gruzies al vernietigd zijn) en Harry moet zich hiervoor opofferen, door de Kus te krijgen ofzo.

De Dementors zijn allemaal nu aan de zijde van Voldemort dus ze kunnen hem makkelijk met zijn overmeesteren, op een onverwacht moment, zodat Voldemorts enige gelukkige gedachte (wetend dat hij tovenaar werd, HP6) wegvloeit en de Dementors hem kunnen doden. Ja het klinkt allemaal wat easy maar sinds wanneer hebben zulke wezens zich iets van iemand aangetrokken, volgens mij houden zij er ook niet van om gecommandeert te worden, en door Harry min of meer te helpen moet hij ook iets terug doen, ofwel ook zijn ziel weg laten zuigen, of zichzelf op een andere manier opofferen..

En wat het communiceren betreft: Perkamentus kon het ook dus waarom Harry niet..?

Ja kritiseer er maar op los, ik vind het op zich wel een leuke theorie..

Greetz DD+

Profiel bekijkenStuur privébericht
KarinWeasley
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2006 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat Harry zo'n deal zou sluiten. Dat zou nogal een luguber einde zijn van de Harry Potter reeks en ik denk niet dat JKR dat zou doen. Als Harry op een 'normale' manier dood gaat is dat al erg genoeg.

Wat betreft het opzuigen van de ziel en het doodgaan van dementors. Ik denk dat je ziel verloren is zodra je de 'kus' heb gehad. Net als dat wanneer wij een banaan eten, je geen banaan uitpoept, zo zal ook de ziel in de dementor niet blijven voortbestaan. denk ik

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

*Bernadet is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2006 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het deel met de ziel terug gaan naar het lichaam niet kan.
Ik 'dacht' altijd dat de dementors leefden van die zielen en de gelukkige gedachtes, dus dan zouden ze toch een soort van op gebruikt zijn?

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Sylvia is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2006 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

k vind het een... heel speciale theorie, ik moet zeggen dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb Razz

even kijken welke delen goed zijn en welke
niet kloppen..
inderdaad goeie vraag: kunne dementors doodgaan? ik denk het wel, ze kunnen zich ook voortplanten en anders waren er nu heeeeeeeeel veel dementors, een overbevolking, en zouden ze niet zo lang braaf doen wat de mensjes zeiden, omdat ze zouden weten dat ze een overmacht hadden. ik denk niet dat je iets uit de film als klopppend voor de boekenserie moet aannemen, als het niet ook in het boek zelf voorkomt. ik weet niet zeker hoe het hier zit, maar volgens mij kwam dat dat die ziel weer terugkeerde niet in het boek voor.... ik denk dat je geleijk hebt, dat de ziel teruggaat als het lichaam nog in leven is. maar misschien "overleven" die zielen het niet als ze door een dementor zijn ingeslikt, en dan gaat het feest niet door. als dat wel zo is, moeten zo'n ziel geheel kwetsbaar het hele eind van de dementor terug naar zijn lichaam gaan.
het lichaam moet nog in leven zijn als de ziel hem berijkt. maar hoe groot is de kans dat het lichaam het overleefd, het kan niks zelf, krijgt geen eten, geen drinken, geen beweging. op een gegeven ogenblik gaat het gewoon dood. waarschijnlijk aan een hartstilstand nog vóór het van de honger of de dorst omkomt, omdat het niks meer heeft om mee en voor te leven. ik denk dat het dus misschien wel mogelijk is dat zoiets oorkomt als dat het lichaam zijn ziel optijd terug is, maar dat de kans heeeeeeeeeeeeeeeel minimaal is.

ik denk niet dat dementors snel voor zoiets een deal zullen sluiten. voldemort geeft ze alle ruimte, waarom zouden ze hem nemen als dat al hun vrijheid zal kosten? tenzij harry iets beters te bieden heeft, en dat is denk ik niet zo. nee, de dementors hebben een heeeele goede reden om oldemorts bondgenoot te blijven, en geen enkele om harry te helpen. ze zouden 2 zielen krijgen, maar heeeeel veel missen omdat voldemort het daarna niet meer voor het zeggen zou hebben en de andere mensen hun zouden verbieden zonder toestemming zomaar iemand de Kus toe te dienen.

ik denk niet dat Voldemort ooit een Dementor zou vertrouwen, zoals niemand ooit een dementor zou vertrouwen. hij vertrouwd sowieso niemand, zelfs zijn trouwste dooddoeners niet. hij zal de dementors geen kans geven. waarom zou hij ze zo dichtbij laten komen? niet om hem iets in te fluisteren, hij kan zijn dooddoeners het hele gebied laten ontvolken.
de dementors houden van niets, behalve andermans geluk en ziel. ze zouden alles doen om die in zulke overvloed te krijgen.
wat communicatie betreft: perkamentus kon ook met meerminnen praten, en harry kon dat ook niet. maar idd volgens mij kunnen dementors mensentaal gewoon begrijpen, no problem. maar ze zullen naar zo'n voorstel nooit luisteren.
ik vind het trouwens ook geen intilligent plot voor zo'n verhaal: Rowling heeft heel duidelijk gemaakt dat om voldie te verslaan, harry van diens zwaktes gebruik moet maken: namelijk gebrek aan liefde, namelijk alle haat en angst jegens liefde en vertrouwen. en dan zou hij met angst verslagen worden? het sluit niet zo aan op wat ze ons in de boeken verteld...
waar ik het wel mee eens ben is dat harry niet genoeg zal hebben aan zijn toverstaf alleen. die heeft hem wel eens gered, maar hij zal niet genoeg zijn om voldemort te verslaan.

cha0xz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

cha0xz is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2006 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hij heeft geen uitzonderlijk tovertalent.
Maar er staat wel bij de feiten van boek 7 dat Harry aan kracht wint.
Dit zal hem helpen en natuurlijk liefde.
Dezelfde liefde die ook door Voldemorts bloed stroomt ik denk dat dit hem de das zal omdoen.
Het zal misschien ook afstoten.

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 04, 2006 22:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

off topic:
Ik denk ook dat hij met liefde moet overwinnen, en omdat er maar steeds op gehamerd wordt dat Harry z'n vrienden dicht bij zich moet houden denk ik dat het voor een groot deel met Ron en Hermione te maken heeft.
On topic:
volgens mij heb ik nergens gelezen dat ze zich kunnen voortplanten. Perkamentus zei in POA, dat de dementors 'niet gevoelig zijn voor smeekbedes en excuses' dus de kans dat Harry een deal met ze zou sluiten is uitgesloten. Ik denk dat de enige reden is dat ze zich achter voldemort scharen is dat hij ze niet gevangen houdt en ze hun gang kunnen gaan, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre ze over enige intelligentie beschikken.

desideriusD+
1e jaars
1e jaars

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 05, 2006 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de ziel heel veel waard is voor de Dementors, het is een bedorven ziel, aan stukken gereten door haat en ambitie. Maar moet een ziel persé gelukzaligheid bevatten om door een Dementor geabsorbeerd te worden? Of maken ze daar geen verschil tussen?

Greetz DD+

Singapore Lady
1e jaars
1e jaars

Singapore Lady is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 06, 2006 3:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja wat zal ik hier eens op zeggen... het is idd ook een theorie... denk alleen niet dat het een erg waarschijnlijke is Rolling Eyes

Lijkt me een nogal luguber einde als Harry's ziel opgezuigt wordt Confused bovendien denk ik dat Voldemort's ziel door al dat splitten ook niet meer zo ergh interesant in voor Dementors, er zal wel weinig van over zijn als er nog maar 1/7 deel van in je eigen lichaam zit Wink

Shezzy
1e jaars
1e jaars

Shezzy is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 08, 2006 0:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is altijd al gezegd geweest dat Harry een uitzonderlijk sterke wizard is voor zijn leeftijd, dus op enig gebied zal hij zeker wel goed en sterk genoeg zijn om Voldemort te doden... De profecy zegt ook dat alleen Harry Voldemort kan vermoorden.
Harry zal wrsk nu ook niet ZO sterk zijn als Voldemort, Voldemort heeft trouwens nog altijd jaren meer ervaring in toveren, maar ik denk dat de liefde waar op gehamerd wordt het even maakt voor Harry, en dan zal het duel wrsk wel zijn.
Mss dat Neville ook een rol hierin speelt, omdat Voldemort eiglk de keuze had tussen hem en Harry en door zijn ouders ed.

HermiiOnee
Dreuzel
Dreuzel

HermiiOnee is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2006 11:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat de ziel dan teruggaat naar het lichaam, dat kan volgens mij niet, al was dat lichte balletje van Sirius, wel zijn ziel, en ging dat weer terug, dus wie weet..

Sylvia
4e jaars
4e jaars

Sylvia is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2006 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

potterfreaky schreef:

On topic:
volgens mij heb ik nergens gelezen dat ze zich kunnen voortplanten.

off topic: dat staat aan het begin van deel 6, als droebel met de dreuzel-minister gaat praten: het is zo mega mistig, omdat de dementors zijn vrijgebroken, en zich in donkere hoekjes voortplanten... dat stond er, volges mij ...
xx Sylv

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sylvia schreef:
potterfreaky schreef:

On topic:
volgens mij heb ik nergens gelezen dat ze zich kunnen voortplanten.

off topic: dat staat aan het begin van deel 6, als droebel met de dreuzel-minister gaat praten: het is zo mega mistig, omdat de dementors zijn vrijgebroken, en zich in donkere hoekjes voortplanten... dat stond er, volges mij ...
xx Sylv

Je hebt opzich wel gelijk, maar er stond:'ja precies en ze VERMENIGVULDIGEN zich,vandaar al die mist'
Het komt wel op het zelfde neer maar voortplanten gaat toch net even anders dan vermenigvuldigen,hoewel ik ook niet precies weet hoe je dat dan moet zien.

Judittie
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Judittie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 14:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk het niet eerlijk gezegt over dementors..
Harry zal voldemort wel MOETEN doden.

Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat lijkt me wel erg vergezocht. Waarom zouden de Dementors een bondgenoot in de steek laten die zorgt dat ze vrijelijk zielen kunnen opzuigen en gelukkige gedachten kunnen opnemen? Lijkt me een beetje vreemd als ze dat zouden doen. Ze weten dat ze door het Ministerie weer naar Azkaban gstuurd zullen worden, daar zijn ook niet echt veel verse gevangenen met gelukkige gedachten.

1e jaars
1e jaars

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volbloed Prins schreef:
Dat lijkt me wel erg vergezocht. Waarom zouden de Dementors een bondgenoot in de steek laten die zorgt dat ze vrijelijk zielen kunnen opzuigen en gelukkige gedachten kunnen opnemen? Lijkt me een beetje vreemd als ze dat zouden doen. Ze weten dat ze door het Ministerie weer naar Azkaban gstuurd zullen worden, daar zijn ook niet echt veel verse gevangenen met gelukkige gedachten.

Nou ik geloof nooit dat de Dementors weer de bevelen van het Ministerie gaat opvolgen.
En wat die zielen betreft. Ik zou zeggen, Voldemort is niet betrouwbaar, hij kan gemakkelijk zijn beloftes breken, en hierdoor zijn volgelingen (waaronder Dementors) tegen zich keert. Hoe weten ze nou zeker dat Voldemort zijn beloftes nakomt??

Greetz DD+

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp