Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wanneer is een film voor jullie geslaagd? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Farah
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Somwere on the earth... where animals talking and trees walking

Farah is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vraag me af wanneer voor jullie een film geslaagd is, aan welke voorwaarden deze moet doen enz...
En welke film(s) al aan deze voorwaarden hebben voldoen.

Voor mij is een film pas geslaagd wanneer ik "weg zweef" uit mijn stoel en midden in het verhaal terecht kom.
Hier bedoel ik mee dat ik in de film zo verdiep graak dat het net is of ik alles zelf meemaak, het meebeleef en mee voel.
Weg van de werkelijke wereld en me nergens meer bewust van ben wat er rondom mij gebeurd.

Enkele voorbeelden wat ik persoonlijk geslaagde films vind:
x. Pirates Of The Caribbean love
x. Lord Of The Rings
x. Harry Potter

Ben nieuwschierig!!

Even if you hear clearly what he is saying The real truth is much deeper"
- Johnny Depp
Profiel bekijkenStuur privébericht
Richard
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels

Richard is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

De reden dat, niet alleen jij, maar 99% van dit forum films als Harry Potter, Lord of the Rings en Pirates of the Caribbean helemaal top vind, is simpelweg omdat het leuke en vooral moderne fantasierijke films zijn...

Ik weet niet hoe lang dit topic openblijft, maar waar ik films bekritiseer werken we met een soort cijferladder. Zo geef ik op diverse punten een cijfer, waar dan uiteindelijk een 'totaalcijfer' uit komt rollen.

Acteur geloofwaardig? Muziek indrukwekkend? Komt het verhaal goed op gang? Allemaal van dat soort vragen...

Als je het dan over 'echte goed films' hebt, die letterlijk 'geslaagd' zijn, heb je het (publiekelijk gezien) over films als Titanic, Silence of the Lambs en Monty Python....

edit: Films als Harry Potter en Pirates zijn in principe 'vermaakfilms'. geen films die in aanmerking zullen komen voor een oscar voor beste film ofzo, (zag het hieronder staan) Napoleon Dynamite was wel weer briljant, maar ook weer niet zo'n uitblinker dat het over 10 jaar nog steeds een bepaald gevoel bij je achterlaat.

Laatst aangepast door Richard op Do Jun 15, 2006 19:19; in totaal 1 keer bewerkt
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 48 Sikkels

Hermione Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Leuk topic!

Ik vind een film goed als er geen al te cliché plot aan vastzit, tenzij het echt een parodie is op iets of als het echt de bedoeling is om dingen te overdrijven. Verder vind ik een spetterend begin/einde ook belangrijk. Films die ik na een paar keer pas echt snap vind ik ook leuk.

Ik ben niet al te veeleisend, maar ik ben niet zo iemand van de zoetsappige romantische "ik hou van haar, maar zij niet van mij" verhaaltjes waarbij de 2 tegenspelers halverwege met elkaar in de knoop liggen en op het einde toch bij elkaar komen.

Erg geslaagde films vind ik:
- Trainspotting
- Donnie Darko
- Napoleon Dynamite

through the f**king sky
Farah
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Somwere on the earth... where animals talking and trees walking

Farah is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Muziek vind ik idd ook belangrijk het geeft een speciaal sfeertje en de acteurs geloofwaardig zeker.
Nu Harry Potter, Lord Of The Rings en Pirates Of The Caribbean zijn vermaak films en moderne fantasie films dat is juist wat ik goed vind het onrealistische, als je dit bekijkt met het realistische is dit leven maar saai.

Maar dat is ieders mening en diegene dat vrijwel elke dag films bekritiseren en hier 'proffesioneel' met bezig is, hier anders zal over denken (denk ik).

Even if you hear clearly what he is saying The real truth is much deeper"
- Johnny Depp
Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 13:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij mij is een film geslaagd met:

1# Een prima/goede/inlevende cast.
Een film met 'n zaad-cast sla ik al snel over. Het hoeven opzich geen grote namen te zijn, zolang 't maar goede acteurs zijn, die zich goed kunnen inleven.
2# Goede graphics.
Ik kan me dóód ergeren aan films met slechte graphics. Ik sla 'n film over als de graphics nep zijn, of slecht. Ik zet er zelfs films voor uit.
3# Een prima/goede/ingewikkelde/onverwachte verhaallijn.
Ik moet zeggen dat ik echt tonnen (overdreven) films heb gezien, en dat ik altijd elke film bekritiseer. Ik heb ook heel snel films door, een voorbeeld bij de Sixth Sense, die had ik na 'n paar scences al door. Ik moet een ingewikkelde verhaallijn hebben, tenminste moeten, ik heb er graag een. Ik heb ook geen moeite met een simpele maar goede verhaallijn.
4# De film niet cliché is.
Want als ik ergens een hekel aan heb, zijn 't clichés. Ik haat films met clichés. Films moeten origineel zijn.
5# Goede muziek.
Een film is geen film met goed uitgekozen muziek. Bij 'The Gladiator' en bij 'King Arthur' etc. vind ik de muziek gewoon echt prachtig. Ik kan me dood ergeren aan slechte muziek.

En nee ik ben niet kritisch! Smile

Laatst aangepast door Spinny op Vr Jun 16, 2006 13:28; in totaal 1 keer bewerkt
Deatheaterstan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

Deatheaterstan is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

ten 1e moet je echt voelen dat je in het verhaal zit,
ten 2e is de muziek belangrijk (hans zimmer is een goede componist!)
ten 3e moet het verhaal gewoon goed zijn.

Emma Watson
They're great
dark_moonlight
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 5 Sikkels

dark_moonlight is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

netzo als de andere al zeiden de muziek, de acteurs, de graphics, en lekkere wegdroom films. Very Happy ook de kwaliteit van de beelden moet goed zijn. ohja en het verhaal moet ook duidelijk zijn anders snap je er nix van Razz

Oude Forumnaam: Fietje Music Addict
Music Addict

Verdiend: 123 Sikkels

Sofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Richard schreef:
De reden dat, niet alleen jij, maar 99% van dit forum films als Harry Potter, Lord of the Rings en Pirates of the Caribbean helemaal top vind, is simpelweg omdat het leuke en vooral moderne fantasierijke films zijn...

Dan behoor ik tot die 1%?
Ik denk toch dat er iets meer mensen niet fan zijn van die 3 films. Maar dat kan aan mij liggen ^^''.

Hermione Granger schreef:
Ik ben niet al te veeleisend, maar ik ben niet zo iemand van de zoetsappige romantische "ik hou van haar, maar zij niet van mij" verhaaltjes waarbij de 2 tegenspelers halverwege met elkaar in de knoop liggen en op het einde toch bij elkaar komen.

Aaah, ik net wel.

Ik vind het moeilijk te beschrijven wanneer een film goed is. Maar wat ik wél weet, is dat het mij niet mag vervelen. En een film vol actie verveelt me soms dus wel. Dus het is niet omdat het een film met constant gevechten in, dat ik hem boeiend vind. En het is ook niet omdat een film over een gewoon schoolleventje gaat, dat ik me verveel.
En daarin ben ik anders dan vele anderen ^^'

Ik vind echte meisjesfilms nog leuk. En ook films met veel komedie in. Ook al zijn in sommige films de grappige stukken echt niet subtiel grappig, toch kan ik er soms nog van genieten (:

De cast moet ook goed acteren. Niet te hysterisch/dramatisch en wel geloofwaardig.

Voorbeeldjes:
* The perfect man
Een echte meisjesfilm met subtiele humor. Dit vind ik echt een prachtige film. Ik weet dat veel mensen me nu idioot vinden [a]

* White Chicks
Hier heb je dan weer de overduidelijke humor. Maar het idee is origineel, en je lacht je er toch plat mee soms ^^'.

* The DaVinci Code
Dit is dan weer heel wat anders, maar ik vind het toch een top film!

[Ik heb wat verschillende soorten opgesomd (:]

Ik weet dat jullie mij allemaal na het lezen van deze post een schop willen verkopen ^^'. Maar ik kom op voor mijn mening. Cool

ik vond jullie geweldig! <3
    &hearts;
child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een film voor mij is geslaagd wanneer ik hem mooi vind. Wink En dat kan op de volgende manieren;

- goede acteurs/actrices. Er is niks ergens dan naar een paar mensen kijken die niet kunnen acteren, het moet wel overtuigend zijn.
- goed verhaal. Hoe goed/lekker de acteurs ook zijn, als het verhaal niet interessant is dan hoef ik er niet naar te kijken, slapen doe ik wel ergens anders
- mooi beeld. Geen slechte camera's, vlekken in het beeld, ondertiteling die niet klopt, te neppe special effects, kortom geen dingen waaraan je je kunt irriteren.
- actie. Er moet minimaal 1 gevecht zijn in de film of iets anders spannends gebeuren, want twee uur non-stop gezwijmel gaat vervelen.

Nou wat komt er dan uit als je dit alles mixt;
- The Passion of the Christ
- LOTR
- Breave Heart
- etc.

someday it will kill you too
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij mij zijn er een aantal punten die moeten voldoen aan een film:

- Mooi, diepgaand verhaal - een film is bij mij echt geslaagd als het verhaal sterk en diepgaand is. Ontroerend soms ook.
- Psychologie - dit hoeft niet altijd, maar ik vind het altijd wel interessant als er een stuk psychologie in zit.
- Levensles - ja er moet een soort levensles in de film zitten.
- Geloofwaardig/realistisch - een film die waargebeurd over komt en waarin je echt gaat geloven. Die realistisch lijkt of is.
- Goede acteurs - ja dit is heel belangerijk. Goede acteurs die niet als een sue overkomen. Ze mogen best knap zijn, daar niks op tegen hoor Razz.
- Mooie muziek - muziek die er bij past. Vaak klassieke/misterieuse muziek komt goed bij mij uit in films.
- Kostuums/sets - ja die moeten ook in orde zijn en precies bij de film passen. Het liefst ook realistisch.
- Fantasie - een soort fantasie die toch realistisch overkomt.
- Beeld/geluid - ik moet het goed kunnen horen en het beeld moet ook helder zijn. Alsof ik het zelf allemaal meemaak.

Een goed voorbeeld van een geslaagde film voor mij is: The Green Mile. Ook vond ik Pearl Harbor erg goed en Seabiscuit.

Oh en nog een opmerking: als een film gebaseerd is op een boek, moet het ook echt de verhaallijn helemaal volgen en niet dingen omwisselen, etc.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Richard
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Richard is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 15:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

T O N K S schreef:
Oh en nog een opmerking: als een film gebaseerd is op een boek, moet het ook echt de verhaallijn helemaal volgen en niet dingen omwisselen, etc.

Dat is waar veel mensen de fout mee ingaan... Er zit namelijk tussen een 'Boekverfilming' en een 'Film gebasseerd op een boek'

Boekverfilming: Een film die zich grotendeels aan het boek dient te houden
Gebasseerd op een boek: Kan bijvoorbeeld verschillende verhaallijnen overnemen, en de namen van personages doen veranderen, of delen bij verzinnen...

PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 16:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind van die flauwe romantische komedietjes soms wel leuk, maar niet goed.
Een film is niet persee goed omdat je 'm leuk vind.

Een goede film bevat een geloofwaardig verhaal, maar persoonlijk hou ik van films waarin de grens tussen realiteit en droom heel erg vaag is.
Requiem For A Dream is wel een goed voorbeeld daarvan. Bijvoorbeeld die scéne dat die vrouw gaat hallicuneren.
En Donnie Darko denk ik ook, maar daar ga ik nog niet over oordelen voor ik 'm gezien heb (klerevideorecorder :/). Al denk ik dat dat zo'n film is die voor mij de dingen van een goede film bevat.

Nog iets belangrijks is dat de film iets speciaals heeft. Dus niet zoals al die standaard komedietjes met typische, voorspelbare verhaallijntjes.
Maar ook de manier WAAROP het verhaal is weergegeven vind ik belangrijk.
Elephant bijvoorbeeld, die film gaat over het waargebeurde Columbine-highschool incident. Daar hadden ze evengoed een saaie, voorspelbare schietfilm van kunnen maken, wat Gus Van Sant gelukkig niet gedaan heeft.
Elephant gaat over 2 uur, en telkens wordt dezelfde gebeurtenis vanuit een ander personage's standpunt gefilmd.

En nog iets: filmmuziek. Doet heel veel aan een film.
Als ze bij Elephant zo'n regular pop-soundtrackje gepakt hadden was het ook direct minder geweest.
En eerlijk gezegd vind ik de filmmuziek van HP niet echt speciaal.

Voor de rest dingen als: goede acteurprestaties, zo weinig geen al te opvallende filmfoutjes, onvoorspelbaar/rakend einde (vaak hou ik van open eindes), ...

she loves breakcore but she has no legs

Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 16:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spinny schreef:
Bij mij is een film geslaagd met:

1# Een prima/goede/inlevende cast.
Een film met 'n zaad-cast sla ik al snel over. Het hoeven opzich geen grote namen te zijn, zolang 't maar goede acteurs zijn, die zich goed kunnen inleven.
2# Goede graphics.
Ik kan me dóód ergeren aan films met slechte graphics. Ik sla 'n film over als de graphics nep zijn, of slecht. Ik zet er zelfs films voor uit.
3# Een prima/goede/ingewikkelde/onverwachte verhaallijn.
Ik moet zeggen dat ik echt tonnen (overdreven) films heb gezien, en dat ik altijd elke film bekritiseer. Ik heb ook heel snel films door, een voorbeeld bij de Sixth Sense, die had ik na 'n paar scences al door. Ik moet een ingewikkelde verhaallijn hebben, tenminste moeten, ik heb er graag een. Ik heb ook geen moeite met een simpele maar goede verhaallijn.
4# De film niet cliché is.
Want als ik ergens een hekel aan heb, zijn 't clichés. Ik haat films met clichés. Films moeten origineel zijn.
5# Goede muziek.
Een film is geen film met goed uitgekozen muziek. Bij 'The Gladiator' en bij 'King Arthur' etc. vind ik de muziek gewoon echt prachtig. Ik kan me dood ergeren aan slechte muziek.

En nee ik ben niet kritisch! Smile

Hier sluit ik mij echt helemaal bij aan ^^.
Bij mij is een film goed als:
- er goed in geacteerd wordt,
- mooie muziek heeft*zeker een heel belangrijk punt bij mij*,
- een goeie verhaallijn heeft,
- onverwacht is*zeker niet cliché idd*,

Echt goeie films vind ik:
- Donnie Darko*zeker met stip op 1*
- Last Days*zeker met stip op 2*
- Sleepy Hollow*vooral de muziek*
- Edward Scissorhands
- Requiem For A Dream
- Kill Bill
- Reservoir Dogs
- Pulp Fiction
- Fear and Loathing in Las Vegas
- de Monty Python-films
- Saw 1

En voor de rest zijn er *vind ik dan* bijna geen geweldige films.
Okay, wel films die je met een aantal vrienden een avondje gaat kijken voor vermaak, maar niet ECHT goede films.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Richard schreef:
T O N K S schreef:

Dat is waar veel mensen de fout mee ingaan... Er zit namelijk tussen een 'Boekverfilming' en een 'Film gebasseerd op een boek'

Boekverfilming: Een film die zich grotendeels aan het boek dient te houden
Gebasseerd op een boek: Kan bijvoorbeeld verschillende verhaallijnen overnemen, en de namen van personages doen veranderen, of delen bij verzinnen...

Dat bedoel ik dus. Een boekverfilming Razz.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2006 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij is een film geslaagd als er actie en avontuur in zit, maar een beetje humor en fantasie zijn ook heel belangrijk in films voor mij.

Een paar vbn:

- Pirates of the Caribbean
- Harry Potter
- Lord of the Rings
- Dragonheart
- Rat Race

- het Rad des Tijds -
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp