Auteur |
Bericht |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 17:37 |
 |
Ik vraag me iets af...
Hoe beperkt zijn Metamorphmagi? Tot hoever kunnen zij zichzelf transformeren? Zijn ze ook op andere manieren beperkt?
Een Voorbeeld:
Tijdens het diner in Grimmauld place transformeert Tonks haar neus een paar keer. Ze neemt onder andere de neus van een varken aan. De kan dus een deels dierlijke transformatie ondergaan.
Later in het boek lezen we dat ze een volledige transformatie tot oude vrouw is ondergaan. Ze kan dus een volledige transformatie ondergaan.
Zou dit ook allebei kunnen? Een geheel dierlijke transformatie, dus. En zouden Metamorphmagi in dezelfde catogerie vallen als Animagi?
Ook: Zou d'r extra controle zijn op Metamorphmagi? Net zoals er controle is op Animagi en weerwolfen.
Ik kan me voorstellen dat er heus wel eens een Metamorphmagus is geweest die misbruik heeft gemaakt van zijn gave enzo, aangezien dat vrij makkelijk lijkt te kunnen.
Nahjah, wat denken jullie? |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Nevodeon
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 17:57 |
 |
Persoonlijk denk ik net dat Metamorphmagi zichzelf in een kat kunnen veranderen.
Het lijkt me dat ze van uiterlijk kunnen veranderen. Van vorm, maar niet van lichaamsbouw. 4 poten bijvoorbeeld lijkt me niet mogelijk.
Daarnaast lijkt het me wel dat Metamorphmagi genoteerd worden. Als ze ooit opgepakt worden, kunnen ze hun gave bijvoorbeeld gebruiken om bezoekers te misleiden, om zo mensen te roepen etc etc. |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it.. |
|
  |
 |
superharrypotterfan
4e jaars

Verdiend:
161 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 18:06 |
 |
Ben het met hier boven eens... maar bedenk ik me nu.. Van lichaamsbouw.. Waarom eigenlijk niet..Want eigenlijk is het vananderen in dier (anderling, james enz) toch een aangeleerde tak van Metamorphmagi? of niet? |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
  |
 |
dream_wizard
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 19:08 |
 |
ik denk dat je gelijk hebt alleen een faunaat is geregistreed . En je kan moeilijk als metamoprh magier in elk dier veranderen , want dan ben je uiteindelijk een superfaunaat , ik denk dat als Tops verandert ,
dat ze een varken is hihi |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 19:12 |
 |
Ik had alleen Jalf's post gelezen en toen wou ik een heel bericht typen. En toen las ik eigenlijk dat D@niƫl hetzelfde als mij had. Ik ben het dus ook helemaal met hem eens.
Je kan het denk ik niet vergelijken met een Animagus. Die kunnen helemaal veranderen. En je hebt er twee verschillende namen voor. Dus het zijn twee verschillende dingen van transformatie. Het kan dus alleen deels gedaan worden.
En ik had ook al het idee dat alle Metamorphmagi geregistreerd moeten worden. Animagi moeten het doen, dus ik neem aan dat zij het ook moet doen. Want inderdaad je kan je hele lichaam veranderen, en je kan daar echt misbruik van maken. Het is een gave dus ik denk niet dat het veel voorkomt, dus misschien is het zelf iets wat bij de geboorte al vast gesteld is. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 20:20 |
 |
Ik denk dat dat wat Eva zegt klopt^^
Anders zou het ook wel een beetje raar zijn dat er 2 namen voor zijn. Het zou natuurlijk wel cool zijn als Tops dat zou kunnen maar dan denk ik dat ze zich ook moeten laten registeren bij het Ministerie... |
|
|
  |
 |
Tyrael
7e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 23, 2007 22:36 |
 |
Ik denk dat Rowling wat anders bedoeld dan dat Tonks haar neus veranderde in een echte varkensneus. In het boek werd Tonks toen beschreven als een 'vrouwelijke Dirk'. Aangezien Dirk tot het menselijk ras behoort denk ik dat Rowling een grote dikke mensenneus met grote neusgaten probeert te beschrijven die je kunt vergelijken met een varkensneus. |
Laatst aangepast door Tyrael op Do Mei 24, 2007 16:29; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 24, 2007 15:43 |
 |
Dus dan kan ze zichzelf niet transformeren tot dier. Ze kan dus geen hondenoren of een kamelensnuit ofzo krijgen en geen hoorn op haar neus van een neushoorn Ik denk idd ook dat Rowling bedoelde dat het een gelijkenis is. Dus zijn ze geen animagi (goed gespeld?)
Deze mensen zijn zo zeldzaam dat ze denk ik niet geregistreerd worden. Weerwolven zijn vaak slecht, staan aan duistere zijde, animagi kunnen zich verbergen omdat ze dier zijn, maar een Metamorphmagus kan alleen mens blijven. Registreren heeft niet zoveel zin, als ze zo zeldzaam zijn, lijkt mij.
|
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 24, 2007 16:16 |
 |
Tyrael schreef: | Ik denk dat Rowling wat anders bedoeld dan dat Tonks haar neus veranderde in een echte varkensneus. In het boek werd Tonks toen beschreven als een 'vrouwelijke Dirk'. Aangezien Dirk tot het menselijk ras behoort denk ik dat Rowling een grote dikke mensenneus met grote neusgaten probeert te beschrijven die je kunt vergelijke met een varkensneus. |
Dit klinkt heel aannemlijk, SPOILERS! | [selecteer] maar dan hebben ze toch wel echt iets fout gedaan in de film, als je de laatste paar commercials bekijkt zie je toch echt dat Tops een snavel heeft, zou JK Rowling daar de filmmakers dan niet op hebben geattendeerd? [/selecteer] | Ik weet het niet, het zou heel leuk zijn als ze ook in een dier zouden kunnen veranderen, maar de quote uit het boek van Tyrael is wel heel duidelijk. |
|
|
  |
 |
superharrypotterfan
4e jaars

Verdiend:
161 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 24, 2007 17:57 |
 |
Dit klinkt heel aannemlijk, SPOILERS! | [selecteer] maar dan hebben ze toch wel echt iets fout gedaan in de film, als je de laatste paar commercials bekijkt zie je toch echt dat Tops een snavel heeft, zou JK Rowling daar de filmmakers dan niet op hebben geattendeerd? [/selecteer] |
Ja daar heb je gelijk in.... Ik denk eigenlijk gewoon deels... Voor de helft ofzo.. |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
  |
 |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 24, 2007 22:16 |
 |
Ik denk dat er de volgende verschillen zijn:
Een animagus verandert in een dier niet alleen lichamelijk maar hij/zij wordt echt een dier met alles wat daarbij hoort.
Een metamorfmagus verandert alleen van uiterlijk, hij/zij blijft van binnen( in z'n hoofd) dus gewoon wie hij/zij was....kan dus ook eruitzien als een dier.
Een animagus kan trouwens maar transformeren in een bepaald dier..ik heb wel eens begrepen dat je dat niet zelf kan kiezen maar dat wordt iets dat bij je past...
Lijkt dit jullie wat???..  |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 25, 2007 13:04 |
 |
Ik heb er zelf ook wel eens overna zitten denken. Mijn conclusie is dat een animagi iets heel anders is en dat Tonks zich niet in een dier kan veranderen. De neus was dus een vergelijking. Je zegt ook wel eens dat iemand een paardengebid heeft en dat is dan ook niet 'echt'.
But, we'll never know for sure. |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 25, 2007 14:18 |
 |
Als Tonks zich dan echt al een echte dierkenmerken kan aannemen, dan kan ze dat niet helemaal, dus dan kan ze niet zo'n ingewikkelde transformatie doen. Een oude vrouw, tsja, dat is gewoon nog iemand van je eigen soort maar een dier is dan nog een stukje verder. Maar ik denk wel dat in ieder geval in de boeken Tonks gewoon vergelijkbare neuzen, oren enz. tovert. En dus niet levensechte.
|
|
  |
 |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 25, 2007 15:33 |
 |
Hummol schreef: | Ik heb er zelf ook wel eens overna zitten denken. Mijn conclusie is dat een animagi iets heel anders is en dat Tonks zich niet in een dier kan veranderen. De neus was dus een vergelijking. Je zegt ook wel eens dat iemand een paardengebid heeft en dat is dan ook niet 'echt'.
But, we'll never know for sure. |
Ja dat denk ik eigenlijk ook. Olifantoren enzo, dan heb je flaporen. Dit denk ik eigenlijk ook, ik denk niet dat ze in een dier kan verandreen anders had ze dat al veel vaker gedaan bij spioneren, een spin valt nog minder op dan een oud vrouwtje. |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 26, 2007 14:00 |
 |
Kunnen Metamorphmagi niet alleen maar hun gezicht veranderen?? Dat ze bijvoorbeeld wel hun neus in een snavel kunnen laten veranderen en hun lichaamsbouw zal dan hetzelfde blijven? En animagi kunnen inderdaad alleen maar in een dier veranderen en je kunt het leren om een animagi te worden, al is dat heel lastig, en Metamorphmagi is volgens mij een talent dat je hebt of niet.
Ik denk persoonlijk ook dat animagi moeten worden geregistreerd omdat anders als je bijvoorbeeld gezocht wordt voor een misdrijf je dan heel makkelijk kunt vermommen zonder dat de anderen het weten dat je kunt vermommen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
|