Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Irritante telefoontjes Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
suns
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

suns is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi ik heb last van irritante telefoontjes van meiden van m'n school!!!
Echt super irritant!! Zoals bijvoorbeeld een tijdje geleden: er wordt gebeld, ik neem de telefoon op, ik zeg hallo, het antwoord is:He schatje, dat was lekker he gisteravond. En zulke dingen doen ze dan elke week!!!!
Om ziek van te worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft iemand anders dit ook wel eens?
En ik wil graag wat TIPS om ze te stoppen!!!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, nooit last van gehad. Maar ik heb wel een opmerking of tip, of hoe je het ook kan noemen. Als je weet wie die meiden/daders zijn bel ze dan eens op, op het thuis nummer desnoods en zeg eens even wat je er van vind. Anders kan je die nummers misschien blokkeren. Misschien is het een goede reden om er met je ouders of die van hen over te praten. Weet je niet wie de daders zijn dan kan je een aanklacht doen bij de politie. Ik ken iemand die hier ook last van heeft en de politie kan, als dit na je klacht nog drie keer gebeurd, deze mensen opsporen en oppakken of wat het verstandigst is. Ik wens je succes!

Ps:
Raak vooral niet in paniek en verlaag je ook niet tot hun niveau om hetzelfde te doen. Je kan verder je mobiel even uitzetten of zo. Blijf vriendelijk ook al is het moeilijk!

Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik heb er nooit last van en ergens is het hun kwartje wat ze wegbellen en ik denk dat als hun ouders de rekening krijgen dat ze wel problemen zullen krijgen.

Maar misschien kun je je ouders overhalen om nummerherkenning te nemen... als je dan ziet dat zij het zijn, neem je gewoon niet op. Na een tijdje is het voor hun ook niet meer interessant om te bellen.

Of je kunt je ouders een keer laten opnemen, misschien dat ze daarvan schrikken?

edit;
lees net de post hierboven... als het gaat om een mobiele telefoon zou ik gewoon niet opnemen. Dan wordt het vanzelf minder interessant om te bellen!

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar heb k geen last van, maar ik word wel altijd gebeld of men "snackpoint Marianne" aan de lijn hebben. Dat zit ergens in brabant ofzow. Wat bleek nou, het nummer dat ik nou sinds 2 maanden heb, is 2 jaar geleden van dat snackpoint geweest, dus nou zeg ik die luitjes altijd dat dat nummer allang niet meer van de snackpoint is. Is best irritant, maar ook wel grappig.

Maar wat jij heb: als ze je op je mobiel bellen, komt er meestal een nummer te staan, als je weet dat het hun nummer is, gewoon niet opnemen! Gaat de lol er gauw genoeg voor hun af Razz

LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 398 Sikkels

LavenderBrown is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh, dat is echt niet leuk... Inderdaad, wat Missy zegt :')

Nou, wij werden vroeger (weet ik niet veel meer van) gestalkt op de huistelefoon door jongeren die een willekeurig telefoonnummer hadden ingetypt en ons gewoon 20 keer per dag gingen bellen. Echt heel irritant. Een paar keer zeiden ze wat, anders was het gewoon stil. Op een gegeven moment hebben we niet meer opgenomen en daarna hebben we ons nummer veranderd + geheim nummer genomen. Lekker makkelijk.

Enne, als die meiden van je school dit doen tijdens je schooljaar, kun je ook lekker gaan klikken bij een leraar/afdelingsleider ^^
Zij zijn ook degenen die achterlijk doen door zulke telefoontjes te plegen, dat is gewoon domme tijdverspilling.

kill you.
suns
1e jaars
1e jaars

suns is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze bellen ook vaak naar de huis telefoon.
En als m'n ouders dan opnemen vragen ze gewoon naar mij.

Hummol
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

suns schreef:
Ze bellen ook vaak naar de huis telefoon.
En als m'n ouders dan opnemen vragen ze gewoon naar mij.

Klein vraagje: Weten je ouders er van? Zo niet, ik weet zeker dat zij je veel beter dan wij kunnen helpen. Ik kan jouw situatie niet indenken en zij kennen jou veel beter. Misschien kan je er met hen over praten. Je kan uitleggen wat er aan de hand is zodat zij als er weer iemand belt kunnen zeggen dat die lui wel even op mogen houden.

suns
1e jaars
1e jaars

suns is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn ouders weten het, maar ze vinden het niet erg!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ten eerste moet je erachter zien te komen wie het zijn en dan kan je ze terug pakken (ja ik ben er een van wraak)
Je moet gewoon brutaal terug doen.

Als ze dat weer zeggen

"hey schatje dat was lekker hè" zou ik terug zeggen "ja, absoluut. Wanneer krijg jij eens een beurt want volgens mij sta je al geruime tijd droog"

Als je dat soort opmerkingen terug geeft is het zo afgelopen.

Ik heb dat ook een tijd gehad tot ik door kreeg wie het waren en toen heb ik ze terug gepakt. Vonden ze niet zo leuk maar het bellen was wel afgelopen.
Ook kreeg ik wel eens hijgers aan de telefoon en ik hijg terug. Is de lol er ook af

Woei, Gryff van het jaar 2008!
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 398 Sikkels

LavenderBrown is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

suns schreef:

Eh... Ik denk dat je je ouders er dan van moet overtuigen dat het helemaal niet normaal is dat jij elke week gebeld word en wat ze dan zeggen. En of ze dat normaal zouden vinden als zij iedere keer gestoord werden door telefoontjes. Kun je geen nummerblokkering op je telefoon(s)?

kill you.
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb dat ook wel eens een keer gehad, niet zoals jij het hebt gehad maar anders, minder erg dan dat van jou. Er belde steeds iemand (Wij hebben dan wel nummer melden) uit het zelfde dorp als waar ik woon en elke keer namen wij gewoon op, de ene keer ik en de andere keer mijn ouders. Maar steeds als je opnam hoorde je niks. Toen heeft mijn vader een keer dat nummer terug gebelt en toen nam er volgens mij niemand op. Gelukkig is dat nu niet meer het geval dat ze steeds bellen.

Maar als ik jou was zou ik -want je weet dat die meiden van school zijn- proberen er achter te komen wie het zijn en dan die ouders een keertje opbellen. Waarschijnlijk weten die ouders niet dat ze jou steeds lastig vallen met bellen. En de volgende keer als ze weer laat je moeder opnemen en als ze dan naar jou vragen, moet je moeder vragen wat ze dan willen zeggen. Ik denk dat ze wat minder stoer zijn.

Hummol
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

suns schreef:

Vinden het niet erg? Hoezo dat dan niet? Is het waar wat ze zeggen of zo? Die mensen die bellen.. Tja, dat wordt wel heel moeilijk. Dan toch maar gewoon zeggen dat ze op moeten houden, of anders hun nummers blokkeren of niet opnemen.. Misschien wordt dit allemaal erg spammerig, je mag me ook Pb'en, maar ik garandeer niet dat ik je kan helpen. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ohja, als het heel dringend enzo wordt zijn er ook altijd nog kindertelefoons enzo.. Google en je hebt hun nummer!

Edit: Denk er ook nog even goed over na. Je bent nu erg paniekerig enzo, misschien valt het mee en houden ze op. Misschien kan je het tegen ze zeggen of zoals hierboven genoemd, hun ouders bellen. Wees voorzichtig en neem er even afstand van.

Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hier geen last van, ik heb geen mobieltje. Ik snap wel dat jij er last van hebt, maar waarschijnlijk kun je deze nummers wel blokkeren. Zoniet, dan heb ik denk ik niet echt tips voor je.. Misschien kun je iedereen die je ooit belt waarmee je wél wilt praten in je telefoonlijst zetten, zodat je wanneer die meiden/jongens van je school weer bellen gewoon niet opneemt.

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Brendon
Oude Forumnaam: Brendon1470 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 22 Sikkels

Brendon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik krijg tegenwoordig ( tijdens de nacht ) telefoontjes.
Soms neem ik op en zeg ´Hallo´ maar dan zeggen ze niets , en soms hoor ik zwaar gehijg Confused .
Dat is best wel irri hoor , ik snap niet dat ze er plezier om hebben.

Ze bellen per Prive , zodat je de nummer niet kunt zien of blokkeren of terugbellen

LunatiC.
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

LunatiC. is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als mensen me bellen op zo'n irritante manier ga ik altijd net zo bijdehand terug doen.
Een tijdje geleden ook, ik werd wakker gebeld om half 3 snachts.
Ik neem op met :''Hallo , met Chantal'
Hoor ik eerst : Hallo , met en toen heeeele vagen dingen..
toen hing op belde ze weer terug en toen nam ik dus op met JA?!
en hun weer met Hallo met en weer hele vagen dingen en zei ik dus Hallo ga je moeder pesten ofzo :S, en belde ze niet meer terug.
Ik doe dat altijd want dan is het wel over met de pret.
Als je laat merken dat je er bang voor ben of het niet leuk vind , blijven ze juist bellen.

your the swimmingpool on an august day,
and your the perfect thing to say
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp