Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 18, 2011 17:32 

HarryPotterForum FAQ

Algemeen
Welke regels gelden er op dit forum?
Een overzicht van de regels vind je in dit topic. Wat betreft de dingen die niet in de regels staan, vertrouwen we op iedereen zijn gezonde verstand.

Wat is een moderator/administrator?
De mods en admins leiden het forum. Je herkent ze aan hun dikgedrukte naam en rank in de vorm van The ... Mod/Admin. In dit topic stellen de crewleden zich voor.

Mag ik moderator worden?
Je wordt geen moderator door er gewoon naar te vragen. Dit worden alleen mensen die lang op het forum actief zijn en goede posts schrijven. Moderators worden door de crew gevraagd of ze dit willen worden.

Ik heb een vraag over het forum, waar kan ik dat kwijt?
Je kan je vraag stellen in het vragentopic of via Privé Bericht (PB) naar een van de crewleden.

Ik heb een idee om het forum te verbeteren, waar kan ik dat kwijt?
Je kan je idee plaatsen in het Feedbacktopic.

Ik wil graag mijn mening geven over het forum, waar kan ik dat kwijt?
Je kunt dit kwijt in het Feedbacktopic.


Profiel, Avatar, Onderschrift en PB
Wat is een profiel?
Het profiel van een lid krijg je, als je ergens op zijn/haar naam klikt. Hier kan je onder andere zien wanneer iemand lid is geworden en hoe veel berichten hij/zij heeft geplaatst. Ook kan je zijn/haar onderschrift en avatar zien. Om je profiel te wijzigen, klik je bovenaan het forum op 'profiel' en vervolgens in de linkerbalk weer op 'profiel'.

Wat is een avatar en hoe stel ik die in?
De avatar is het plaatje wat naast elk bericht dat je plaatst, staat. Dit plaatje is altijd maximaal 100x100 pixels en minder dan 30000 bytes (dit kun je controleren door rechtermuisknop op een afbeelding te klikken en dan naar eigenschappen te kijken). Je avatar kun je instellen of aanpassen door bovenaan het forum op 'profiel' te klikken. Vervolgens klik je op 'profiel' en dan op 'wijzig avatar' in de linkerbalk. Dan kom je hier terecht en kan je je avatar instellen. Je avatar moet wel al op het internet staan. Wil je een plaatje van je computer gebruiken, dan kan je dit online zetten met bijvoorbeeld Tinypic.

Wat is een onderschrift en hoe stel ik die in?
Het onderschrift is de tekst die onder elk bericht dat je plaatst, staat. Je onderschrift kun je instellen of aanpassen door bovenaan het forum op 'profiel' te klikken. Vervolgens klik je op 'profiel' en dan op 'wijzig onderschrift' in de linkerbalk. Dan kom je hier terecht en kan je je onderschrift instellen.

Help! Mijn onderschrift geeft niet goed weer!
Waarschijnlijk heb je de optie 'Schakel BBCode uit' nog aangevinkt staan. Bij het wijzigen van je onderschrift moet je dit onder het tekstvak uitschakelen.

Afbeelding
(Klik voor grotere afbeelding)

Wat is dat woordje dat bij elke post onder mijn naam staat?
Dit is je rank. Dit verandert aan de hand van hoe veel posts je hebt geplaatst. Dit is gewoon voor de lol en heeft geen betekenis.

Wat is een PB?
PB staat voor Privé Bericht. Dit is een berichtje dat je naar een ander forumlid kan sturen. Dit doe je door naast het bericht van een lid op het knopje PB te klikken, door in het profiel van het lid op het knopje PB te klikken, of door bovenaan het forum te klikken op 'Je hebt geen nieuwe berichten'.


Afdelingen
Hoe word ik lid van een afdeling?
Neem eens een kijkje in dit topic. Daar staat alles haarfijn uitgelegd.

Wat valt er te beleven in een afdeling?
Daar kom je pas echt achter als je je bij een afdeling aansluit... Een hoop gezelligheid in ieder geval! In de afdelingen zijn topics te vinden die door de leden van die afdeling interssant worden gevonden. Ook is er vaak een gezelligheidstopic, en soms worden er wedstrijdjes tussen de afdelingen georganiseerd.


Berichten
Hoe reageer ik op een onderwerp?
Door onderaan het onderwerp op de knop 'Antwoord' te drukken.

Hoe open ik een nieuw onderwerp?
Door onderaan een board op de knop 'nieuw onderwerp' te drukken.

Hoe geef ik de tekst in mijn berichten een kleurtje?
Als je een bericht aan het typen bent, kan je een stuk tekst selecteren en aan de rechterkant een kleur aanklikken. Ook kun je de HTML-code van een kleur opzoeken. Vervolgens kun je deze code invoeren in je profiel. Dit doe je door bovenaan het forum op 'profiel' te klikken. Vervolgens klik je op 'foruminstellingen' en 'wijzig berichtstandaarden'. Dan kom je hier terecht en kun je de HTML-code van je kleur invullen. Al je posts zullen deze tekstkleur krijgen. Let op: vul de HTML-code in zonder #. Vul dus bv alleen FFFFFF in.

Hoe verander ik de opmaak van mijn berichten?
Probeer eens wat dingen uit met de knopjes die je ziet wanneer je een post aan het typen bent. Door op 'voorbeeld' te drukken, kan je zien wat er gebeurt.

Ik wil een plaatje of link in mijn bericht invoegen.
Dit moet met de Img en URL knop, die je bovenaan ziet staan als je een post typt. Plak de link van het plaatje of de website er tussen, en het verschijnt in je post.

Waarom kan ik mijn bericht niet terugvinden?
Het kan zijn dat je bericht is verwijderd. Dit is dan gedaan omdat het bericht daar niet hoorde of ongepast was. Meestal stuurt een moderator je een PB als hij jouw bericht heeft verwijderd.

Mijn postaantal in mijn profiel is afgenomen.
Eens in de zoveel tijd worden gesloten topics verwijderd. Je berichtenaantal daalt dan.


Sikkels
Wat zijn sikkels?
Bij elke post die je plaatst, krijg je een sikkel. Er zijn ook nog andere mogelijkheden om sikkels te verdienen. De complete uitleg vind je in dit topic.

Wat kan ik doen met sikkels?
Wat je allemaal kunt doen met je sikkels staat uitgelegd in dit topic.

Waarom hebben sommige mensen zo veel sikkels?
Er zijn twee mogelijke redenen. Ten eerste kunnen ze heel hard gespaard hebben. Ten tweede kan het zijn dat ze punten van FFF hebben meegenomen, toen dat forum sloot.


Chat
Waar vind ik de chat?
Je komt in de chat door bovenaan het forum op het knopje 'chat' te klikken.

Waarom kan ik de chat niet in?
Waarschijnlijk is dat omdat de chat niet geopend is. De openingstijden van de chat zijn hier te vinden.

Ik word lastiggevallen in de chat!
Dit kan je melden bij een van de crewleden of bij Shirley, de chatoperator. Er is bijna altijd wel een van deze mensen in de chat aanwezig. Je herkent ze aan het icoontje voor hun naam.


Problemen met andere leden
Ik wordt lastig gevallen/ontvang ongewenste PB'tjes!
Meld dit meteen door een PB te sturen naar een moderator. Er zal zo snel mogelijk iets aan gedaan worden.

Ik ontvang reclame voor andere sites/producten via PB.
Meld dit meteen door een PB te sturen naar een moderator. Er zal zo snel mogelijk iets aan gedaan worden.

Ik zie iets op het forum wat ik echt niet vind kunnen!
Wanneer iemand een post maakt die jij beledigend, gemeen, niet netjes, reclame, of op een andere manier ongepast vindt, kan je deze post melden. Dit doe je door op het kleine uitroeptekentje aan de rechterbovenkant van een bericht te drukken. Een moderator zal zo snel mogelijk naar je melding kijken.


Geschiedenis
Waarom zijn sommige posts op het forum uit 2008 of eerder?
Dit HarryPotterForum is een doorstart van het HarryPotterForum wat op 31 december 2008 werd gesloten. Dit werd toen gedaan omdat het forum steeds minder actief werd. Dit forum is een totaal nieuwe versie, gebaseerd op de oude versie. Slechts enkele berichten zijn bewaard gebleven.

Wat is er gebeurd met het 'oude' HPF?
Het oude HPF is op 31 december 2008 gesloten. Hoe het forum er op dat moment uitzag, kan je hier terugvinden, of via het icoontje onderaan het forum.

Wat is FFF? Wat is er gebeurd met FFF?
FFF staat voor FantasyFreakzForum. Dit was het zusje van het oude HPF. Toen het oude HPF sloot, is FFF doorgegaan. Echter, dit bleek niet goed te werken en FFF zal op 1 maart 2011 sluiten. FFF is nu nog hier te vinden.

Wat is HPA/FA? Wat is er gebeurd met HPA/FA?
HPA en FA staan respectievelijk voor HarryPotterAvontuur en FeryksAdventure. Dit zijn 5 puzzelavonturen die ooit in samenwerking met het forum zijn gemaakt. Deze zijn niet verloren gegaan: ze zijn hier nog te vinden, of via het icoontje onderaan het forum. Kom je er bij een puzzel niet uit? Vraag hulp in dit topic. Iemand wil je vast helpen.


Overig
Mijn vraag staat er niet bij!
Je kan kijken of je vraag hier wordt beantwoord. Staat het daar ook niet bij? Stel dan je vraag in het vragentopic.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 


Keer terug naar Ministerie van Toverkunst
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme