Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 23:08 

De Sluipwegwijzer


James glipte door het huis heen, hij had dit zo lang mogelijk uitgesteld zodat als zijn vader er ooit achter kwam, hij al lang en breed op Zweinstein zat. Een ondeugende grijns verscheen op zijn gezicht toen hij het kantoor in het oog kreeg, voordat hij de deur opendeed bleef hij nog even staan en luisterde ingespannen of hij iets hoorde. Maar in het huis klonk geen geluid dus opende hij de deur geruisloos en sloop vlug naar binnen. Uit zijn zak haalde hij zijn inbraakattributen voor Dreuzelliefhebbers, die hij van zijn zakgeld uit de winkel van zijn oom George had gekocht en van wie hij met een knipoog nog een spijbelsmuldoos en verschillende Alarmisthoorns had gekregen toen zijn ouders even niet keken.
Hij liep vlug naar het bureau en knielde voor de lades neer, hij haalde vlug een soort stokje uit het lederen zakje en met zijn tong tussen zijn tanden begon hij aan het slot te morren.
Tot voor kort had hij niks van de kaart af geweten maar hij had een gesprek afgeluisterd van zijn vader en oom Ron waarin ze het hadden gehad over een kaart met een plattegrond van heel Zweinstein, inclusief geheime gangen! Hij had een paar dagen geleden al geprobeerd om de lade open te krijgen met zijn toverstok maar dat werkte tot zijn frustratie niet. Waarschijnlijk had zijn vader er een bezwering over uitgesproken. Hij had het al bijna opgegeven tot ze een paar dagen geleden op de Wegisweg waren geweest om nieuwe schoolspullen te kopen en hij dit juweeltje kocht.
Na wat eindeloos leek sprong het slot eindelijk met een klik open. James hield zijn adem in en begon de lade af te zoeken. Hij kon niks vinden wat in zijn ogen dienst kon doen als plattegrond. En waarom bewaarde zijn vader een vergeeld stuk perkament in zijn bureau? Wacht is even!
Opgewonden haalde hij het eruit en bekeek het van alle kanten. Hij fronste zijn voorhoofd, zover had hij nog niet nagedacht, wat zou hij nu moeten doen?
Na er een paar minuten overna te hebben gedacht pakte hij zijn toverstok en tikte ermee op de kaart.
‘Mijn naam is James Sirius Potter en ik wil u gebruiken om kattenkwaad mee uit te halen, wilt u zich voor mijn openen?’
Hij keek verwachtingsvol naar de kaart maar er gebeurde niks, tenminste… Verbaasd keek hij na de woorden die op het perkament verschenen.
Meneer Maanling vraagt zich af waarom een snotneus als jij de Sluipwegwijzer nodig heeft.
Meneer Wormstaart is het daarmee eens en wil meneer Potter verzoeken de kaart terug te leggen in de lade van zijn vader.
Meneer Sluipvoet verbied je te luisteren naar de twee pretbedervers hierboven en brengt zijn felicitaties voor de nobele zaken waarmee jij je bezig houdt.
Meneer Gaffel raad je aan om de zin; ‘Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb,’ in het vervolg te gebruiken. De Marauders wensen je verder een plezierige avond.

James grinnikte en wist gelijk wie het waren. Zijn grootvader en zijn drie beste schoolvrienden. Zijn eigen vader had vaak over ze verteld. Ze waren allemaal dood gegaan in de oorlog tegen Voldemort.
De woorden verdwenen weer en hij volgde gelijk het advies op.
‘Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.’ Fluisterde hij terwijl hij met zijn stok op de kaart tikte.
En voor zijn ogen begon de kaart zich te ontwikkelen, zwarte lijnen begonnen zich overal te verspreiden over de kaart en verschillende namen begonnen vorm aan te nemen.

Zijn tweede jaar op Zweinstein zou geweldig worden!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 21:55 

Het is echt een leuk verhaal! Je merkt wel dat je goed kan schrijven en er zitten verschillende leuke argumenten in! Ik heb geen tips voor je!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme