Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 12:38 

Inleiding

Mijn verhaal gaat over een meisje, genaamd Annabella Erickx, die vertelt hoe het eraan toe ging in haar hongerspelen. Hoe mensen werden vermoordt tijden de eerst spelen, en hoe ze de dood tegemoet gingen.

Hoofdstuk 1: De boete

Enkele dagen terug dacht ik nog : ‘eindelijk, de donkere dagen zijn voorbij.’ Nu denk ik ‘was ik maar dood’, of, ‘woonde ik maar in district 13, helemaal verwoest, dood.’
Hier begint mijn verhaal, de dag van de boete. Iedereen staat op het plein, ouders van kinderen doodbenauwd, wat hen uiteraard niet kwalijk te nemen valt, 1 jongen en 1 meisje zullen naar het Capitool moeten. Om dan naar de arena te gaan, en kennelijk vermoordt te worden. Uiteindelijk komt de vrouw van het Capitool het podium op, en zegt luid door een van die spullen dat ze in district 3 maken, voor het hele plein:
‘Hallo, iedereen! Ik ben Elly, en zal de jongen en het meisje van jullie district, district 4 begeleiden voor de hongerspelen, en zal ook sponsors voor hen zoeken. Omdat dit de eerste, en dan ook allerspannendste hongerspelen moeten worden, zal ik er niet te veel doekjes om winden! Als laatste, voor ik de namen trek, wil ik zeggen dat het een ware eer is om hier te zijn, en mogende kansen immer in uw voordeel zijn! Lady’s first!’ Elly liep naar dee bol, en riep:
‘Annabella Erickx!’ Dat,… ter attentie, was ik, ik was al vrouwelijke tribuut van district 4 uitgekozen. Ik loop naar voor, en dan vraagt Elly mijn leeftijd.
‘Ik’, zeg ik koeltjes, ‘ben er 17.’ En precies op dat momen, op het moment dat ik “17” zeg, komt er iemand naar voor gelopen, en schreeuwt luidkeels:
‘Wat, in godsnaam is dat voor zever?! Een naam uit een bol trekken?!’ En terwijl hij dat het ene moment nog schreeuwt, is hij op het andere moment geboeid door een vredebewaker, met een pistool, of ik denk toch dat dat zo noemt, onder zijn kin. ‘Zo’, zegt Elly na een gesprek met de vredebewaker. ‘Neem een voorbeeld aan deze dwaas, wat er met je gebeurd, als je het Capitool tegenwerkt. En Annabella, omdat jij als allereerste, aller tijden de eer van district 4 mag dragen, mag jij het zeggen: dood, of avox?’ Woede borrelt in me op, maar toch zeg ik rustig en fel:
‘Vrij, in district 4.’ De mensen beginnen te klappen, en Elly kijkt me ijzig aan, en zegt dan:
‘Dat, liefje, is geen optie.’ Nu ja, omdat dit geen moordverhaal gaat worden, zal ik hier niet verder over uitwijken. Nou, eigenlijk wordt het wel en moordverhaal, maar ik ga aan deze moord- ze hebben hem toch maar vermoordt, omdat ik weigerde te antwoorden-, niet m’n hele verhaal verprutsen. Dan loopt Elly naar de jongensbol, en roept weer luidkeels:
‘Xavi Bailo!’ Een jongentje van een jaar of 14 kom naar voren gelopen, terwijl hij net naast mij staat, vraagt Elly weer:
‘Hoe oud ben je, Xavi?’
‘13’, antwoordt Xavi rustig.
‘Nog een daverend applaus voor onze 2 tributen!’ Roept Elly, en dan worden we naar binnen gebracht. Eens we binnen zitten mogen vrienden en familie, eigenlijk iedereen afscheid komen nemen. Mensen die ik dus niet heb. Ze zijn allemaal vermoordt tijdens de donkere dagen. En dan, na 10 minuten komt Elly terug binnen, met enkele goedgewapende vredebewakers. ‘
‘Annabella meekomen graag.’ Zegt ze, en we gaan tezamen de trein in, naar het Capitool, naar de arena, op weg naar de dood.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op za jun 01, 2013 15:40, in totaal 5 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 10:21 

Hoofdstuk 2: Het Capitool


Ondertussen zaten we al in de trein. In dezelfde trein als de andere tributen, uiteraard, maar we mochten ze nog niet zien. We waren op weg naar het Capitool, met andere woorden, op weg naar de dood. Ik heb geen familie meer, dus als ik dood ga, zal niemand eronder leiden. Nu ja, misschien zal district 4 teleurgesteld zijn, maar zo erg vind ik dat niet. Het zijn tenslotte maar 2 mensen, en ze hebben er ons zelf uitgekozen. Deze trein is fantastisch, eten genoeg, drinken genoeg, er is zelfs wijn. Ik neem een glaasje rode wijn, maar aangezien je in het Capitool en in heel Panem maar wijn en bier en champagne mag drinken vanaf je 15de , mag Xavi geen hebben. Dan begint Elly tegen ons te praten:
“Annabella, jij maakt een kans, maar jij totaal niet, Xavi, doe geen moeite.” Dat maakt me echt kwaad, waarom zou Xavi geen moeite doen, omdat hij zo jong is? Nu, daarom zeg ik fel terug aan Elly:
“Hij heeft mij, Elly.”
“Oh, Annabella, jij moet je leven niet op het spel zetten om hem te redden, ik wil niet dat jullie een pact vormen. Ik wil dat jullie elk op jullie manier proberen te winnen, een pact vormen neemt gevaren mee.” Dat was echt de druppel die de emmer deed overlopen, dus zei ik op de toon wat je nog net rustig kunt noemen, maar toch fel:
“Nu, Elly, jij zult in elk geval nooit gevaar lopen hé? Jullie kunnen lekker rijk leven door wat wij doen, doordat wij zo hard werken. Ik zweer je, al is het maar over 100 jaar, ooit zal er weer een opstand komen, en dan zullen wij winnen, en niet dat luie Capitool?” Terwijl ik dat zeg voel ik meer haat dan ik ooit heb gevoeld, meer haat voor haar, dan voor de rest van de hele wereld. Ik loop woedend weg, naar mijn kamer in de trein, ga ik lezen, in prachtige boeken, waar ik voor heel even mijn lot kan vergeten.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op za jun 01, 2013 15:40, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 18:45 

Ik ben curieus naar meer, schrijf je snel verder?

Stiekem heb ik wel een kleine tip, misschien kan het wat uitgebreider? Je hebt hele leuke elementen in je verhaal. Maar het blijft nogal aan de oppervlakte, je kan misschien wat meer de gevoelens van je hoofdpersonages wat dieper beschrijven of beschrijven wat hun gedachten gang is?

Voor de rest, heel erg leuk! ;D

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 22:08 

Felix Fortana schreef:
Ik ben curieus naar meer, schrijf je snel verder?

Stiekem heb ik wel een kleine tip, misschien kan het wat uitgebreider? Je hebt hele leuke elementen in je verhaal. Maar het blijft nogal aan de oppervlakte, je kan misschien wat meer de gevoelens van je hoofdpersonages wat dieper beschrijven of beschrijven wat hun gedachten gang is?

Voor de rest, heel erg leuk! ;D


Meer dan helemaal mee eens! Het moet veel uitgebreider, ook al bedoelde je het misschien als een kort verhaaltje. Als je wordt uitgekozen om in een (pijlijke) dood te sterven dan loop je echt niet gewoon naar voren... Voor de rest vind ik het een super verhaal, zelf vind ik de Hunger Games ook vet!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme