Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 18:28 

Albus Potter en de terugkeer van het duister.


Voorwoord:
Dit is mijn eerste verhaal dus verwacht er niet te veel van.
Sommige dingen heb ik niet helemaal gedaan zoals Rowling bedacht heeft.
Er kunnen ook spelfouten in zitten ik heb namelijk dyslexie en heb nog geen
beta-reader hopelijk begrijpen jullie dat.
Tips en meningen(niet afkraken) zijn altijd welkom!


Hoofdstuk 1: Zweinstein expres( herschreven)

Nadat Albus en James hun ouders hadden uitgezwaaid gingen ze ieder hun eigen weg James ging naar zijn vrienden en Albus ging naar een legen coupé.
Albus zetten zijn hutkoffer in het bagagerek en zijn uil, Remus, naast zich op de bank.
“hier zit ik dan”een zucht ontsnapte uit Albus mond toen hij dat zei. na een tijdje te hebben nagedacht over wat James vertelde werd zijn rust verstoord door Roos,zijn nicht “Mag ik erbij Albus?, alles zit al vol”
“Natuurlijk, ga zitten” Roos zetten haar hutkoffer in het bagagerek en ging voor Albus zitten, heb je zin in knalpoker?” vroeg ze na een tijdje.
“Tuurlijk, dat is mijn favoriete spel als je Zwerkbal niet mee telt” Zei Albus enthousiast. Zo speelde ze een tijdje door tot er een jongen die er heel zenuwachtig uitzag en met wat langer haar binnenkwam “m-mag ik hier zitten i-ik zat in een coupé en ik g-g-ging er even uit en toen sloten de j-jongens waarmee ik zat m-me buiten”
Albus en Roos zeiden bijna tegelijk”ja hoor”
Toen ze dat zeiden leek de jongen wat tot rust te komen en hij ging zitten.
“Trouwens ik ben Olivier Benda”
“Ik ben Roos, Roos Wemel en dat is Albus Potter”
“Albus Potter de zoon van Harry Potter?”
Albus knikte.
“Cool!”
“doe je mee met knalpoker?” vroeg Roos.
“ja graag” Zo speelden ze knalpoker tot zweinstein in zicht kwam.
“kijk!” riep Roos en ze wijste naar buiten.
“we moeten ons nog omkleden” zei Albus
“oja” ze kleede zich snel om en pakte hun koffers, klaar om uit te stappen.


Ik hoop dat jullie dit eerste stukje leuk vonden.
ik weet dat het erg kort is maar ik beloof dat de volgende stukjes langer zijn.
ik denk dat hoofdstuk 2 volgende week zaterdag komt maar dat weet ik niet zeker


Laatst bijgewerkt door HedwigDeUil op di mei 20, 2014 17:37, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 20:59 

Het is best goed voor je eerste verhaal!
Als je wilt, wil ik je stukken wel bèta-readen.
Ik ben nu niet ĂĽberfantastisch in Nederlands, maar ik kan er de groofste fouten uithalen :)

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 21:22 

Lilly schreef:
Als je wilt, wil ik je stukken wel bèta-readen.
Ik ben nu niet ĂĽberfantastisch in Nederlands, maar ik kan er de groofste fouten uithalen :)
is goed, bedankt(ook voor de reactie :D)

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 11:08 

Ik ga er nu aan beginnen :)

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op do aug 08, 2013 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 12:37 

*Steekt hand op(

Geachte professor Omber.

Dit is een leuk verhaal! Keep up the good work (Begint echt een nieuw zinnetje te worden)!

Gelezen en gecontroleerd door Dorothea Johanna Omber.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 20:03 

Ropandina schreef:
*Steekt hand op(

Geachte professor Omber.

Dit is een leuk verhaal! Keep up the good work (Begint echt een nieuw zinnetje te worden)!

Gelezen en gecontroleerd door Dorothea Johanna Omber.
bedankt! :D

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 23:09 

Het is een goed begin voor je eerste verhaal! Zal ik dan maar als eerste tips geven? (Als ze afkrakend overkomen, sorry, ik bedoel het goed.)

- Probeer iets meer de omschrijven. Elke auteur heeft natuurlijk wel een eigen schrijfstijl, maar als je niets of weinig omschrijft dan wordt het saai om te lezen.
- Ik weet dat het moeilijk is met dyslexie en je hebt daar nu een BR (Beta-Reader) voor, maar probeer als iemand wat zegt komma's en punten te zetten in de zin zelf. Voorbeeld:
Citaat:
"Albus heb je mijn nieuwe veer gezien ik ben hem kwijt" zegt Roos.

Dat moet dus zijn:
Citaat:
"Albus, heb je mijn nieuwe veer gezien? Ik ben hem namelijk kwijt..." zegt Roos spijtig.

Ik heb hier zoals je ziet ook andere leestekens ingevoegd, net als andere woorden, en hoe degene het zegt (spijtig, jammerend, vrolijk, opgewekt, sarcastisch, etc.)

Als je dat doet in je verhaal dan is het nĂłg beter! Voor de rest is het een leuk beginnetje en ik ga het verhaal zeker volgen!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 8:57 

@Sarah: inderdaad, ik bèta het verhaal, maar weet wel dat ik geen woorden toevoeg/weglaat. Sommigen vervang ik, ik pas aanhalingstekens aan en ik zet leestekens, hoofdletters op de juiste plaatsen.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 12:28 

@Leah: Ik bedoelde met "Daar heb je nu een BR voor" dat met die punten en komma's...

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 10, 2013 20:23 

hier is het nieuwe stukje, ik heb het vandaag gepost omdat jullie anders 11 dagen zouden moeten wachten.
ook bedankt voor alle (leuke)reacties!

Hoofdstuk 2: de sorteerceremonie.

Toen het drietal de trein uitstapte zagen ze gelijk Hagrid, een vriend van Albus’ vader, staan, die boven iedereen uitstak en riep ”eerstejaars, hier heen!”
Albus, Roos en Olivier liepen naar Hagrid toe.
“Hey Albus, Roos en...” vroeg Hagrid.
“Olivier meneer” zei Olivier nerveus.
“Oké, even kijken. Hebben we iedereen?” vroeg Hagrid, terwijl hij om zich heen keek.
“Ik denk het wel” zei Albus.
“Oké op naar de boten”, zei Hagrid en vervolgde toen harder: “eerstejaars, volg mij!”
Hagrid begon naar het meer te lopen en stapte toen ze bij het meer waren in een bootje, die een stuk lager in het water kwam door zijn gewicht, en de eerste jaars volgde zijn voorbeeld.
Na een tijdje varen riep Hagrid: ”we zijn er!”
Albus begon nu echt zenuwachtig te worden en keek naar Roos en Olivier om te kijken of zij ook zenuwachtig waren. Roos zag er erg rustig uit terwijl Olivier met zijn haar speelde en de helle tijd onrustig om zich heen keek.
Ze stapten uit en volgden Hagrid naar de ingang van het kasteel, en daar stond Professor Hovendoorn, een oude man met een lange bruine baard en hij had wel wat weg van de foto's die Albus van Perkamentus had gezien alleen iets jonger.
“Dit is Professor Hovendoorn, hoofd van Griffoendor en plaatsvervangend schoolhoofd. Hij zal jullie verder brengen”, zei Hagrid en hij liep het kasteel in. Albus vroeg zich af waarom hij hun niet gewoon bracht als hij toch in het kasteel moest zijn.
“Goede avond allemaal. Ik ben, zoals Professor Hagrid al zei, Professor Henk Hovendoorn en ik zal jullie begeleiden naar de Grote Zaal. Ik hoop dat iedereen zijn oren heeft gespitst, want ik herhaal het niet.” zei hij terwijl hij naar een groepje keek die druk in gesprek waren en waarvan Albus iemand herkende als Scorpius Malfidus.
“Goed” vervolgde Professor Hovendoorn toen ze stopten met praten: ”als jullie mij willen volgen.” Professor Hovendoorn liep naar binnen gevolgd door de eerstejaars.
Ze kwamen uit bij een grote poort waar ze stil bleven staan.
“Jullie wachten hier terwijl ik kijk of ze klaar zijn voor jullie.”
Toen professor Hovendoorn verdwenen was achter de poort klonk er een zenuwachtig geroezemoes.
“Dat zijn ze”, fluisterde Olivier terwijl hij naar een groepje wees waaronder Scorpius Malfidus aanwezig was.
“Dat zijn wie?” Vroeg Albus verbaasd.
“Die jongens die me buiten sloten in de coupé.”
“Oh, dat verbaast me niets. Dat zijn Malfidus en zijn vrienden” zij Albus boos.
“Malfidus? De zoon van Draco Malfidus, die dooddoener die uit Azkaban heeft weten te blijven?”
“Precies.”

“Ik zou niet gelijk ruzie met hem gaan maken. Misschien is hij anders dan zijn vader.” Zei Roos een beetje geïrriteerd
Voordat Albus of Olivier een antwoord konden formuleren, kwam Professor Hovendoorn alweer door de poort.
“We zijn klaar voor jullie, als jullie mij willen volgen”
Albus volgde, net als de anderen, professor Hovendoorn de Grote Zaal in.
Albus keek bewonderend om zich heen. Een Grote Zaal met vier lange tafels, en het leek wel of ze buiten waren, want je zag geen plafond, maar de buitenlucht. In dit geval een halve maan sterren en af en toe een wolkje.
Ze stonden stil voor een tafel die Albus eerst niet zag. Een tafel met alle leraren maar de tafel keek uit over de andere tafels in plaats van de andere die naast elkaar stonden.
Voor de tafel stond een kruk met een hoed erop, professor Hovendoorn liep naar de kruk en zei: ”Dit is de sorteerhoed -hij wees naar de hoed- als ik je naam zeg kom je naar voren en ga je op de kruk zitten. Dan zet ik de sorteerhoed op je hoofd en deelt hij je in in een van de afdelingen. Griffoendor, Ravenklauw, Huffelpuf of Zwadderich.” hij wachte even want er klonk geroezemoes op uit de zaal. Hij wenkte om stilte en vervolgde: ”laten we beginnen met Londra, Ingrid. ” hij zette de sorteerhoed op haar hoofd en niet veel later riep die: ”Huffelpuf!” de tafel van Huffelpuf begon te klappen terwijl ze eraan ging zitten.
Zo volgden er nog een aantal leerlingen en toen werd Albus naar voren geroepen. ”Potter, Albus” Albus ging zenuwachtig naar voren en ging op de kruk zitten waarna de sorteer hoed op zijn hoofd werd gezet.
“Ah jij bent de zoon van Harry Potter”, hoorde hij een stem in zijn hoofd zeggen. “Ja, slim ben je wel. En dapper eigenlijk ook. Waar zal ik jou gaan plaatsen? Wat dacht je van Ravenklauw? ?Nee? Griffoendor dan? Ik weet het al.”
“Griffoendor!” riep de hoed door de zaal en de tafel van Griffoendor braste los van het applaus.
Ook Roos en Olivier werden ingedeeld in Griffoendor samen met nog wat anderen waarvan hij de naam niet meer wist.
Na de sorteer ceremonie stond professor Anderling op.
“Welkom allemaal bij dit nieuwe schooljaar. Dit jaar hebben we een verandering in de staff, zoals de oudere leerlingen misschien al gezien hebben. Eo is professor Slakhoorn met pensioen en zal worden vervangen door professor D Malfidus. Hij word ook hoofd van Zwadderich.” D Malfidus, dacht Albus. Dat kan niet anders dan Draco Malfidus zijn, de aartsvijnd van mijn vader. ”Voor de rest wil ik jullie er aan herinneren dat het verboden bos verboden is voor alle leerlingen, en nu denk ik dat we lang genoeg gewacht hebben. Laat het feestmaal beginnen!” riep professor Anderling met een glimlach, en de zilveren borden en kannen werden gevuld met van alles. Albus zag kip, biefstuk, aardappelen, soep, wortels, worstjes en van alles nog wat.
Nadat iedereen zich vol had gegeten kwamen de toetjes. Rn nadat ook die op waren ging iedereen van tafel en hoorde Albus zijn nicht , Dominique Wemel roepen: ”eerstejaars Griffoendor volg mij!” en hij volgde haar naar de leerlingenkamer van Griffoendor.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 12, 2013 18:28 

Hier is het volgende hoofdstuk, sorry dat het zo lang duurdre
Reacties zijn nog altijd welkom!


Hoofdstuk 3: Oom Bill

De volgende morgen werd Albus wakker in een hemelbed in een mooie ronde slaapzaal met nog wat andere jongens in de andere bedden.
Hij had gisteren kennis gemaakt met de andere jongens zo wist hij nu al hun namen: Olivier, Anton, Charlie en Bas.
ze hadden gisteren met ze alle nog even knalpoker gespeeld voor ze naar bed gingen.
Albus kleedde zich aan en ging naar de leerlingenamer om daar te wachten op Olivier.
Na ongeveer 10 minuten kwam Olivier gapend de trap van de jongens slaapzaal af.
“hoi Albus” zei Olivier gapend.
“slecht geslapen?” Vroeg Albus toen hij naar Oliviers gizicht keek en zag dat hij er moe uitzag.
“heb je Charlie dan niet horen snurken?,hij hield me bijna de helle nacht waker!”
net toen Albus wou reageren kwam Roos naar hen toe”zullen we gaan ontbijten” vroeg roos vrolijk.
“waarom ben jij zo vrolijk?” vroeg Olivier nors.
Roos negeerde die vraag en vroeg nog een keer”Zullen we nou ontbijten, ik heb trek”
“is goed laten we naar de grote zaal gaan”
Ze liepen met z’n drieën naar de grote zaal en gingen aan de tafel van griffoendor zitten en na een tijdje kwam professor Hovendoorn met de les-roosters.
“druk rooster” mompelde hij en liep na de roosters gegeven te hebben weg.
roos bekeek enthousiast haar rooster.
Albus en Olivier volgde iets minder enthousiast.


uren: maandag---dinsdag---woensdag--donderdag--vrijdag

1ste kruide------vliegles---Gvt*---------vij-----------tover
------kunde----------------------------------------------dranken


2de tover---------vrij--------Gvt-------gedaante-----tover
dranken-----------------------------verwisse-----dranken
-------------------------------------------ling

3de tover Vtzk*---vliegles----Bezwe--------vrij
dranken----------------------------ringen



4de pauze---------pauze------pauze------pauze------pauze




5de gedaante-----bezwe------Vtzk--------vrij---------Gvt
verwisse-----ringen
ling

6de vrij----------vrij---------tover------vrij-----------Vtzk
-------------------------------dranken



7de vrij----------Astro------vrij---------astro---------Vtzk
-------------------nomie-----------------nomie





*Verweer tegen de zwarte kunsten.

*astronomie wordt in de nacht gegeven

* Geschiedenis van de toverkunst

Lessen met:
Vliegles: Zwadderich
Bezweringen: Zwadderich
Kruidenkunde: Zwadderich
Toverdranken: Ravenklauw
Astronomie: Ravenklauw
Verweer tegen de zwarte kunsten: Ravenklauw
Geschiedenis van de toverkunst: Huffelpuf
Gedaante verwisseling: Huffelpuf

“We hebben het eerste uur les van Marcel,Albus!” zei Roos blij.
“wie is Marcel?”vroeg Olivier verbaast.
“een vriend van onze ouders” zei Albus
“kijk dat is hem” zei Roos terwijl ze naar Marcel wees die aan de oppertafel zat naast Professor Hovendoorn.
“Oke, en is hij streng of...” vroeg Olivier onzeker.
“nee hij is juist heel aardig!” zij Albus blij.
“we kunnen maar beter gaan de les begint over 10 minuten”zei Roos nadat ze op haar horloge had gekeken.
Ze liepen samen met Bas naar de kassen waar al wat leerlingen stonden.
“Ha kijk wie we daar hebben als dat Snotter niet is, ik hoop dat je niet zoon groot ego hebt als je vader, haha” riep Malfidus, die ingedeeld was in Zwadderich, naar Albus, Roos, Olivier en Bas.
voor ze konden reageren kwam Marcel al uit de kassen”dat is 10 punten aftrek van Zwadderich, als jullie me nu willen volgen”
toen ze in de kassen waren ging Marcel aan het hoofd van een grote tafel staan en de rest ging om de tafel heen staan.
“ik ben Professor Lubbermans en ik geef jullie kruidenkunde”
“wat we vandaag gaan behandelen zijn ukofrantas, dat zijn planten die zich kunnen aanpassen aan hun omgeving dus in de woestijn worden het vetplanten en in de tropen vlieg etende ook kunnen ze van kleur veranderen meestal zijn ze groen of grijs”
Het was een helle leuke les Griffoendor had bij elkaar 15 punten gekregen terwijl Zwadderich er -5 had.
“jullie hadden gelijk, Professor Lubbermans is heel aardig, hij gaf ons geen eens huiswerk”zei Olivier blij maar keek toen chagrijnig voor zich uit.
“wat is er Olivier?”droeg Albus.
“We hebben straks les van professor Malfidus de vader van Malfidus.”Zei hij duidelijk chagrijnig.
“Zo erg kan het tog niet zijn hij is tenslotte niet veroordeeld door het Ministerie” zei Roos twijfelend.
“We hebben het wel over de vader van Malfidus hè?” zei Albus
roos negeerde die opmerking en toen ze aangekomen waren bij het lokaal ging ze meteen zitten naast Ella, een ander meisje die in het 1ste jaar Griffoendor zit.
na een tijdje kwam professor Malfidus binnen en ging voor de klas staan.
“goedemorgen klas vandaag gaan we het hebben over het ista vergif en de theorie van een tegenvergif doornemen”
“misschien had Roos dan tog gelijk” fluisterde Olivier tegen Albus.
“er word niet gepraat tijdens mijn les meneer…”
“Benda meneer”zei Olivier met trillende stem
“dat is 10 punten aftrek voor Griffoendor meneer Benda en nu door met de les” Zei Malfidus fel.
de rest van de les verliep vrij rustig Roos had zelfs nog 2 punten gekregen, iets wat bijzonder was omdat de rest,wat ze ook probeerde, geen punten kregen.
in de pauze zaten ze bij Emma en Bas die druk in gesprek waren.
“hoi” zeiden de ze en ze stopten met praten.
de pauze ging voorbij en Albus had nog een half uur tot de volgende les begon dus ging hij naar de uilenvleugel om Remus, zijn uil die hij vernoemt had naar een oude vriend van zijn vader, een bericht te laten sturen.

Lieve pap en mam,

ik ben ingedeeld in Griffoendor samen met Roos en Olivier ,een vriend van me.
ik heb het erg naar mijn zin en Marcel kan erg goed lesgeven en is super aardig alleen professor Malfidus niet hij is, zoals je zij, heel gemeen.
hoe gaat het bij jullie, is oom Bill nog steeds ziek?

Groeten Albus.

Na de brief aan Remus poot te hebben gebonden en gekeken te hebben hoe hij aan de horizon verdween Ging Albus naar Gedaante verwisseling.
Na gedaante verwisseling ging alleen Albus naar de Leerlingen kamer maar kwam onderweg Hagrid tegen.
“Hey Albus hoe was je eerste dag?”
“ Leuk!, vooral de les van Marcel” zei Albus blij
“moet je maar eens wachten tot je les krijgt van Professor Hovendoorn, hij is echt briljant en aardig”
“Dankje Hagrid”zei iemand achter Hagrid die Albus niet kon zien omdat Hagrid er voor stond.
Hagrid draaide zich om en Albus zag dat het Proffesor Hovendoorn was.
“Professor huh… hallo”zei Hagrid die een kleur kreeg
“ik ga maar weer eens dag Professor, Albus en hij liep weg.
“Hagrid is erg op je gesteld Albus, hij ziet het als zijn plicht op je te passen” zei professor Hovendoorn rustig.
“ooh huh… echt maar waarom en hoe weet u dat?” vroeg Albus verbaast.
“hij herkent jou in Harry en wil niet dat er iets met je gebeurt en hoe ik dat weet? toen jij bij kuidekunde was liep hij de helle tijd bij de kassen rond”zei Professor Hovendoorn nog steeds rustig
“Maar wat kan er dan gebeuren?, ik bedoel we zijn toch veilig?”
Zonder antwoord te geven vroeg Professor Hovendoorn”loop je mee naar mijn kantoor?”
“huh… natuurlijk”zei Albus verbaast
hij volgde Professor Hovendoorn naar zijn kantoor en toen ze er waren vroeg Professor Hovendoorn”wil je een kopje thee?”
“alstublieft” zei Albus nog steeds verbaast.
toen Professor Hovendoorn thee in had gedaan ging hij tegenover Albus zitten.
“je wou weten waarom Hagrid zich zorgen om je maakt toch?”
Albus knikte en Professor Hovendoorn vervolgde
“nou het is zo dat er weer mensen verdwijnen Albus net als toen Voldemort macht begon te winnen”
Albus schrok bij het idee dat er weer mensen verdwenen en vroeg toen
“waarom staat dat dan niet in de ochtend profeet?”
“het ministerie wil het stil houden om geen angst te wekken terwijl het schouwers hoofdkwartier er alles aan doet om de verdwijningen te stopen” het was een tijdje stil nadat professor Hovendoorn dat gezegd had.
“waarom verteld u me dit?” vroeg Albus nieuwsgierig.
“ik vind dat de mensen het wel mogen weten, Albus bij jou beter bekent als Perkamentus had dat ook zo gewild”
“heeft u Perkamentus gekend?”
“toen ik op Zweinstein kwam was hij Klassenoudste en hij heeft me aangenomen als Leeraar, ik was namelijk net als nu docent verweer tegen de zwarte kunsten voor professor Krinkel, ik heb ook in het geheim missies gedaan voor de orde Perkamentus en Severus waren de enige die wisten dat ik bij de orde zat en toevallig ben je naar allebei vernoemt”voegde hij er glimlachend aan toe.
“wat ik je vandaag vertelt heb mag je alleen je beste vertrouwelingen vertellen, oke?
Albus knikte dronk zijn thee op en ging naar de leerlingen kamer vertelde Roos en Olivier wat hij had gehoord en ging toen naar bed

na het gesprek met professor Hovendoorn en voor Albus het wist was het al donderdag
Albus ging aan de tafel zitten naast Olivier en James.
“is dat Remus niet?” vroeg James met vollen mondt toen de post kwam en inderdaad daar kwam Remus aan met 2 brieven.
“er is een brief voor jou” zei Albus en hij gaf een brief aan zijn broer en begon toen te lezen

Albus,

wat fijn dat je het naar je zin hebt, behalve bij toverdranken dan .
James had ons al geschreven dat je in Griffoendor zit.
bij ons gaat alles prima maar met oom Bill niet hij is opgenomen in het st. Holisto en we betwijfelen of het ooit nog goed komt met hem.

P.S. wees niet te aardig tegen die zoon van Malfidus- je vader

Groeten Pap en Mam

toen Albus klaar was met lezen voelde hij alleen nog maar leegde, oom Bill was altijd een voorbeeld van hem geweest hoe kon het bestaan dat het misschien nooit meer goed komt.
“is er iets met je Albus?”vroeg James.
“heb je je gesneden aan het papier?”voegde James er plagerig aan toe.
“oom Bi-ill is opgenomen in het st. Holisto”zei Albus met trillende stem.
“dat moet Fred-zijn neef en zoon van George- weten!” zei hij en liep toen snel weg.
“hij is ook niet echt een goeie broer, niet dat ik dat wel ben” zei Olivier.


Laatst bijgewerkt door HedwigDeUil op do sep 12, 2013 19:37, in totaal 4 keer bewerkt.

 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 15:25 

Ik ben druk bezig met het volgende hoofdstuk ik denk dat het over 1 of 2 weken online staat!

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 18:57 

Of Iets Later...

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 20:53 

hier is(eindelijk) het nieuwe stukje persoonlijk vind ik hem niet zo goed.
heb je tips, of ideeën voor het verhaal ik hoor het graag








Hoofdstuk 4 goed en slecht nieuws:

Na het slechte nieuws over oom Bill vlogen de weken voorbij.
Het was Donderdag ochtend toen de post kwam met de ochtend profeet.
Iedereen in de zaal die de ochtend profeet ontving, waaronder Roos, schrok toen ze naar de voorpagina keken.
“wat is er Roos?” vroeg Albus
“lees zelf maar” zij ze en ze gaf de krant.

Massale ontsnapping uit azkaban

Gister nacht rond 1 uur zijn er 7 ex dooddoeners ontsnapt uit azkaban.
het is onduidelijk of ze hulp van hebben gekregen van buiten af.

"Zou dit iets te maken hebben met wat professor Hovendoorn mij vertelde?" zei Albus
"Misschien wel maar wat maakt het uit op zweinstein zijn we veilig"
"Wij wel ja maar onze ouders en andere familie dan" zei Albus
"Dat ze ontsnapt zijn wil niet zeggen dat er wat gaat gebeuren" zei Olivier niet echt overtuigd.
Ze aten hun ontbijt en gingen naar de les.
Aan het eind van de dag zouden ze naar Hagrid gaan.

"hey Hagrid!" zeiden ze toen ze aan het eind van de dag bij zijn huis stonden.
"He jongens kom der snel in het is koud buiten"Hagrid ging aan de kant en liet ze binnen.
Ze namen plaats aan de tafel.
"heb je gelezen wat er in de ochtend profeet stond?" vroeg Albus
"jazeker professor Hovendoorn is naar het ministerie, hij was kwaad!" zei Hagrid
"waarom dan?" vroeg Roos
"hij had ze gewaarschuwd maar ze luisterde
Niet"
Voor ze er over verder konden gaan werd er op het raam geklopt.
Ze keken naar buiten en zagen James staan die gelijk werd binnen gehaald door Hagrid.
"Albus! oom bil is uit het ziekenhuis"
Albus kreeg ineens een gelukkig gevoel en zij
"mooizo"
"haha dat mot gevierd worden" riep Hagrid.
Ze bleven de helle avond bij Hagrid totdat ze zagen dat ze over een half uur in de leerlingen kamer moesten zijn.
Ze namen snel afscheid van Hagrid en gingen toen snel naar het kasteel.
Toen ze bijna bij de leerlingenkamer waren kwamen ze Professor Malfidus tegen.
“zo wat dachten wij dat we aan het doen waren?” vroeg hij op kille toon.
“wij zijn onderweg naar de leerlingenkamer,Professor”zei James
“op dit tijdstip?”
“we hebben nog 5 minuten”zei hij
“ik duld geen tegenspraak” Zij hij
“20 punten aftrek…”
“wat…” Zij James
“per persoon”zij hij met een stem vol leedvermaak
“dat kunt u niet maken we zijn op tijd” zij James
“nogmaals 10 punten aftrek en als jullie nog langer blijven staan haal ik nogmaals 20 punten per persoon er af”
met tegenzin gingen ze naar de leerlingen.
“hoe kan hij nou zomaar punten aftrekken voor...niets!” zij Olivier verontwaardigd.
“je kent hem toch”zei James voordat hij weg ging.
na een tijdje door geklaagd te hebben over Malfidus gingen ze naar bed.

de volgende dag gingen ze naar Hagrid om te vertellen wat professor Malfidus had gedaan en te vragen of hij er iets aan kon doen, helaas kon hij dat niet.
“ik ken niet zomaar punten bij rekenen zonder reden sorry jongens” zei Hagrid
“maar ik zal het tegen professor Malfidus zeggen”
“als of dat wat helpt” zij Albus terwijl ze terug gingen naar het kasteel
“wat zulen we doen?” zei Albus die geen zin had in huiswerk op zijn vrije zaterdag
“huiswerk maken natuurlijk” zei roos bijna dwingend
“zullen we een potje knalpoker doen Albus?”zei Olivier gelukkig
“graag”
“maar jullie huiswerk dan?”zei Roos
ze luisterde niet en gingen een potje knalpoker spelen.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 19:49 

Het volgende deel volgt(net als de vorige) zoals je misschien hebt gemerkt iets later(hangt er van af wat je iets vind) wel komt er binnenkort(binnen een maandje ofzo) een nieuw verhaal dat niks te maken heeft met HP.
Ik zet dit verhaal dus een soort van in de ijskast.

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme