Naam/namen: Angel
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: Ga ik even snel maken
Naam RPG: The great escape (naam kan nog wijzigen...ben ik nooit zo goed in)
Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen:Nederlands
Waar gaat je RPG over?:Midden in de Noordzee op een relatief klein eiland ligt nog altijd Azkaban. Voorheen waren het de Dementors die ervoor zorgden dat er in principe niet eens muren nodig waren om de gevangenen binnen te houden. Ontsnappen lijkt onmogelijk, maar inmiddels is meerdere keren gebleken dat niets onmogelijk is. Met het vertrek van de Dementors was het dan ook één van de hoogste prioriteiten van het Ministerie om Azkaban te behouden en te verbeteren. Na Voldemorts val zijn vele beruchte tovenaars opgesloten, zowel jong als oud. Sinds die tijd is het ondanks de afwezigheid van de Dementors niet meer voorgekomen dat gevangen wisten te ontsnappen. Tot vandaag!
Een kleine groep gevangenen heeft een plan uitgedacht om te ontsnappen uit Azkaban. Echter niet alles valt te plannen en de gevangenen zullen dan ook vindingrijk moeten zijn om uit Azkaban te blijven. Want ontsnappen is slechts het begin, de vraag is hoe blijf je uit de handen van de Schouwers?
De RPG begint als de gevangenen per boot de kust bereiken. Azkaban ligt inmiddels ver achter hun en het is slechts een kwestie van tijd voor er alarm wordt geslagen. Wat ze niet weten is dat het ministerie zijn krachten zal bundelen met de dreuzels. Niet alleen zullen hun hoofden verschijnen in de ochtendprofeet, maar ook op televisie. In de verte staat een vuurtoren waarin licht brand. De bewoners, een nietsvermoedend dreuzel gezin, heeft geen flauw idee dat hun huis in het plan is verwerkt.
Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?:Het interessante is dat er veel verschillende personages in deze RPG passen. Zo hoeft iemand niet per definitie slecht te zijn en heeft ieder zijn eigen motief. Alleen samen kunnen ze hun plannen voltooien maar verborgen agenda's zijn ook zeker niet uitgesloten. Misschien is jouw personage wel onschuldig en wil hij of zij niets liever dan dat bewijzen? Maar je personage kan ook een geliefde zijn die jaren heeft gewacht of een onschuldige gegijzelde.
Om de RPG niet vast te laten hopen is er een kort stappenplan bedacht. Kleine missies die voltooid moeten worden. Zo is er in het begin maar één toverstok en zullen ze er meerdere moeten bemachtigen. Ook een bezoek aan de bank is zeker noodzakelijk, met geld kun je immers veel meer. Ook de RPG'ers zelf kunnen bedenken wat hun volgende stappen zullen zijn. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om er niet een groep schouwers aan toe te voegen, dit omdat deze twee verschillende groepen bijna altijd gescheiden zullen zijn. Zoals ik eerder al zei beperkt de rolkeuze zich echter ook niet alleen tot de ontsnapte tovenaars. Korte bijrollen om je eens uit te leven als schouwer zijn natuurlijk altijd bespreekbaar.
Heb je toestemming om deze RPG te herstarten?: Het idee is geen kopie maar zelf verzonnen (teveel herhalingen van prisonbreak gezien), ik realiseerde me alleen later dat er al eens iets soortgelijks is geweest. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer wie deze gestart heeft dus mocht diegene er problemen mee hebben dan hoor ik dat graag.