Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 50  Volgende

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 18, 2013 21:38 

Afbeelding

Samantha kan een grijnsje niet onderdrukken, Kit is bang voor zijn eigen paard dat een beetje temperament laat zien? Voordat ze echter wat kan zeggen, rennen Kit en Rose al naar wat rotsen toe om daar te schuilen. Zonder veel keus te hebben, volgt ze en staan ze met zijn drietjes op elkaar gehoopt in een veel te kleine ruimte. Ze schudt haar haren een beetje uit en nog voordat ze daarmee klaar is, wordt er alweer geopperd om terug naar de paarden te gaan en het er toch op te wagen.
‘Hadden jullie dat meteen kunnen bedenken?!’

In een mum van tijd zijn ze aangekomen in de stallen van het kasteel. Het was duidelijk dat de paarden ook alleen maar terug naar hun warme stal wilden en zo snel mogelijk.
‘Wat een weertje,’ zegt ze dan ook, terwijl ze naar Rose en Kit kijkt die net zo doorweekt zijn als zij, ‘Gebeurt dat hier vaker? Zo uit het niets?’ Samantha knipt vervolgens ook even met haar vingers, waardoor Rose en zij vervolgens weer helemaal droog zijn. ‘Zo, dat is beter,’ ze glimacht even naar Rose. Ze zal Kit nog iets langer doorweekt laten als payback voor zijn leuke grapje van eerder, ‘Oh, ben ik jou vergeten?’ ze kijkt hem onschuldig aan, waarna ze al snel even lacht en ook hem weer voorziet van droge kleding.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 18, 2013 21:58 

Afbeelding
    Rose Pocock

Als dit vaker zo gebeurde hier, was het misschien een goed plan om altijd een paraplu op zak te hebben. Gelukkig zorgt Sam ervoor dat ze al snel weer droog zijn. Zij en Sam in ieder geval. Hey, waarom had ze dat gisternacht niet gedaan? Ohja - omdat ze dronken waren waarschijnlijk. Voor het heel lang duurt heeft Kit z'n droge kleren ook weer terug. Er gaat toch nog even een rilling over haar heen - het voelde toch wel een beetje fris en klam. "Kom, laten we snel naar binnen gaan."

Rose kijkt nog even achterom naar de paarden in de stallen en loopt vervolgens naar binnen. "Wie heeft er zin in iets lekker warms? Hebben jullie hier warme chocomel?" vraagt ze, terwijl ze al richting de keukens loopt.

Eenmaal in de keuken zet Rose de waterkoker aan, dan kon ze in ieder geval warme thee maken. Haar oog valt dan opeens op de taart op het aanrecht. "Oeh, er is zelfs taart!" zegt ze. Ze pakt zelf drie vorkjes uit een lade en werpt die op het aanrecht. Met haar eigen vork neemt ze al een stuk van de taart, zonder er een stukje vanaf te snijden. "Mmm."

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 10:25 

Afbeelding

Kit haalt opgelucht als ze eindelijk in de stallen zijn geraakt met de paarden en ze geen regen meer op hun hoofd krijgen.
Hij duwt zijn paard voorzichtig zijn stal binnen en sluit de poort af.
Vanuit zijn ooghoeken ziet hij hoe Sam zichzelf en Rose droog maakt, en hij reageert maar niet als ze hem blijkbaar 'vergeet'. Ze zou vast niets liever hebben dat hij er gaat op reageren. Maar dan doet ze hem toch droog en hij mompelt een 'Dank je' in haar richting.

Uiteindelijk komen ze de keuken in en Rose neemt algauw gretig drie vorkjes als er blijkbaar taart staat. 'Ik weet niet wie deze gemaakt heeft maar er stond alvast geen taart op de menu. Ik zou toch opletten...Misschien is hij wel vergiftigd.
Hij glimlacht zwak. 'Ik zal niet deelnemen. Ik ga mijn Heer zoeken.'

Kit kijkt hen nog even kort aan en verlaat de keuken dan om Noah te gaan zoeken. Hij moet nooit ver zoeken, meestal zit hij gewoon in zijn kamer.
Hij klopt dan ook aan en drukt zijn oor even tegen de deur. 'Meester? Kan ik je even spreken?'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 16:08 

Afbeelding

Noah zit achter zijn bureau met zijn rug naar de muur “Is het dringend?” antwoord hij “Levensbedreigend?” hij legt zijn ganzenveer neer “Ik heb geen tijd voor je Kit.” Hij blijft zitten de deur gesloten en wacht in stilte op het geluid van wegstervende voetstappen van Kit. Hij is niet in de stemming om iemand te spreken.

Afbeelding

Ryan weet met succes een glimlacht op Celeste haar gezicht te ontrafelen. Een kort moment dat snel verloren gaat, maar het geeft hem hoop dat ze nog kan lachen. “Omdat je een intrigerende uitwerking op me hebt? Juist omdat je je zo afsluit wordt ik nieuwsgierig. Ik kan er niks aan doen.” Hij glimlacht flauwtjes “En ik weet dat je geen medelijden wil, maar ik heb het met je te doen. Ik wil je helpen. Je moet alles uit het leven halen wat erin zit, ook al is dat hier.”

Schalks kijkt hij naar haar op “En ik heb nog niet zoveel vrienden hier en ondanks je vreemde eigenschappen vind ik je wel heel aardig.” Glimlachend kijkt hij haar aan “een beetje vreemd, dat wel.”

“Het enige wat ik van je wil, is een glimlach. Zoals zojuist.” Hij steekt zijn armen naar haar uit en grijnst “Andes zal ik serieuze maatregelen moeten nemen, zoals de kieteldood.”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 17:01 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste laat haar handen langzaamaan zakken en blijft Ryan aankijken. Haar blik is op z'n lippen gericht, alsof ze elk woord dat z'n mond verlaat uitgesproken ziet worden. Hij vindt haar aardig, wil haar helpen, wil een glimlach.. Wil een vriend zijn? Haar ogen zoeken de zijne op. Bij zijn woorden over de kieteldood fronst ze even heel lichtjes. Niemand had haar ooit tot nu toe de kieteldood gegeven.. Het is haar even onbekend als zijn regenhummetje.

Haar ogen zoeken de zijne af. Was hij eigenlijk wel te vertrouwen? Of had Noah gelijk? Natuurlijk had Noah gelijk, hij zou de eerste de beste kans nemen om hier weg te gaan.
"Hoe kan je me aardig vinden als je niks over me weet? Hoe kan je me vertrouwen?" Hoe kwam het dat ze hem niet hoefde te manipuleren met haar gedrag of woorden, zoals ze bij Noah wel had gedaan? Hij was zeker niet naĂŻef, dat was haar in elk geval wel duidelijk geworden. "Wat als je me zou haten of afschuwen als je wel wat meer over me wist?" Ze schudt even ontkennend haar hoofd. "Zodra je een uitweg vindt ben je hier weg. Net zoals ieder ander. Dat kan je niet ontkennen." zegt ze.

"Want dat is hoe het hier in elkaar zit, Ryan. Hoe kan ik nou alles uit het leven halen als er niks is om voor te leven? Als alles en iedereen je toch wordt afgenomen en je weer alleen achterblijft." Haar stem begint lichtjes te trillen en haar handen worden weer wat warmer. Er borrelt elke keer weer woede in haar op wanneer ze haar realiteit weer uitspreekt en ze er niks tegen kan doen.

"Wat als het beter is dat je uit m'n buurt blijft en zo min mogelijk van me afweet?" Ze kijkt hem indringend aan, terwijl haar binnenste van alle kanten tegenstribbelt. Hij wil haar aardig vinden, hij wil dat ze lacht, hij wil dat ze van het leven geniet. Zij wil leven, genieten, lachen. Maar ze kan hem niet te dichtbij laten komen. Dat is de enige manier geweest dat ze zich tot nu toe sterk heeft weten te houden. Door zich aan niemand te hechten en om niemand te geven. Het was wel duidelijk wat er gebeurde wanneer je dat wel deed - dan werd je zoals Noah. En hoewel ze in hetzelfde schuitje als hem zit, is ze alles behalve Noah. Ze is stukken sterker en staat steviger in haar schoenen, juist omdat ze niemand heeft. Noah is nog veel te labiel. Dat bewees de komst van Rose wel. Hoewel Celeste niet weet wat er ooit tussen de twee gespeeld heeft, is het haar meteen duidelijk geworden wat er aan de hand is. En dat is precies waarom ze iedereen om zich heen uit haar buurt houdt. Dat is wat haar sterk houdt. Misschien gevoelloos, maar wel sterk. Dat is de enige manier om haar tijd hier in Between uit te houden zonder compleet gek te worden van verlangen en verdriet. "Het is beter als je uit m'n buurt blijft."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 17:18 

Afbeelding

In de keuken opent Samantha wat kastjes en als snel vind ze een fles wijn. Terwijl Rose blijkbaar al etend aan het wachten is op de waterkoker, schenkt Sam haar glas goed vol. ‘Nog iemand?’ Ze zet de fles wijn op het aanrecht neer en neemt plaats naast Rose.
Zelfs in de keuken kon je de donderslagen horen. Kit gaat al vlug weer er vandoor, op zoek naar Noah.

‘Zeg, Rose.. Ik weet het niet zo met Kit.. Hij lijkt wel heel veel voor zijn meester over te hebben..’ zegt ze, zodra Kit goed en wel weg is. ‘En natuurlijk zijn slechte humor.’ Ze glimlacht even en neemt ook een stukje taart.

Na een tijdje stilte, kijkt ze weer op naar Rose. ‘Trouwens.. Wat is er nu eigenlijk tussen jou en Thomas gebeurd? En waar is Daisy?’ Ze probeert het vriendelijk over te laten komen. ‘Ik ben gewoon geïnteresseerd, meer niet. Jullie waren alleen altijd zo onafscheidelijk.. Jij en Daisy.’ Nu ze toch met Rose om zal gaan, kan het nooit kwaad om haar iets beter te leren kennen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 17:40 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose moet even glimlachen wanneer Sam extra nadruk legt op het woord "meester". Ze haalt haar schouders op bij Sams twijfels. "Hij hoeft niet overal van op de hoogte te zijn, toch?" zegt ze. "Ik weet niet precies wat het volledige plan is, maar hij zou ons kunnen helpen als we iets nodig hebben. Daarnaast moeten we denk ik ook niet te veel loslaten. Ik weet niet hoever hij tegen Noah in zou willen gaan.."

Rose kijkt even naar de waterkoker en besluit dan haar mok ook maar gewoon te vullen met de wijn. Ze neemt een slok wanneer Sam naar Thomas en Daisy vraagt. Ze kijkt Sam even aan en besluit dan dat het geen kwaad kan om fatsoenlijk met Sam te kunnen praten, hoewel ze nooit gedacht had dat het zou kunnen. "Daisy en ik zijn inderdaad altijd onafscheidelijk geweest. We waren nooit alleen maar zusjes, maar ook meteen elkaars beste vriendinnen." vertelt ze. Er komt meteen een glimlach naar boven bij de gedachte aan haar zusje.
"Nadat de waarheid naar boven kwam over m'n ouders en Chase, hebben mijn vader en Daisy ervoor gekozen om er even tussenuit te gaan. Even een korte vakantie voor wat quality time. Ik had besloten om samen met m'n moeder in het dorp te blijven, en wat meer tijd met Chase door te brengen." Ze neemt nog een slokje van haar wijn. "Ze zijn net twee a drie weekjes weg."

"En Thomas.." Ze haalt haar schouders even kort op en zucht eventjes. "Thomas leek nadat hij terug was gekomen niet heel erg z'n zelf te zijn.. Hij was verandert.. We zijn toen al een beetje uit elkaar gegroeid, terwijl er verder niks tussen ons verandert is." zegt ze. "Maar na de verbanning van Noah heeft hij z'n spullen gepakt en is hij verdwenen van het kasteel. Hij zou een rondreis gaan maken door Alusia, om een manier te vinden om de gehele verbanning terug te draaien - dat is wat hij ons vertelde." Ze haalt even kort haar wenkbrauwen op. "Maar daarna heb ik een heel jaar lang helemaal niks meer van hem gehoord." Ze klakt even met haar tong. "Niks, nada, noppes." Rose kijkt met een flauw glimlachje op naar Sam. "Dat zou je niet van hem verwachten he?"

Ze zucht eventjes en kijkt dan bedenkelijk naar Sam. Ook zij wist eigenlijk niet zoveel over haar. "Hoe zit het eigenlijk met jou? Ik besef me dat ik alleen maar weet dat je Noah en Thomas van vroeger kent.. Maar voor de rest..?" Ze glimlacht even flauwtjes.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 18:28 

Afbeelding

“Ik kan je alleen haten of verafschuwen als ik meer over je weet. Al betwijfel ik dat iets zo erg kan zijn om die gevoelens bij me op te roepen. “ Hij glimlacht en kantelt zijn hoofd vertederd iets schuin om haar beter aan te kunnen kijken. “Ik oordeel alleen over hier en nu. Hoe ik je nu ken. Niet over wat je in het verleden misschien gedaan of nagelaten hebt.”

“Ik geef toe, een gedeelte van me vertrouwd je niet. Dat komt door je afstandelijke gedrag, de manier waarop je de labiele Noah om je vinger weet te winden en voor je karretje spant. Dat geef ik toe, op basis van die gegevens vertrouw ik je inderdaad niet. Dat zegt mijn verstand, maar mijn hart ziet ook het meisje onder al die lagen. Onder de dubbele ondertoon in je stem, dat zie ik ook. Misschien heb ik het mis en blijkt wat eronder zit niet veel mooier te zijn dan wat ik nu zie. Misschien
.maar dat kan alleen de tijd me leren nietwaar. Ik kan wel wat hebben, ik ben zelf ook geen heilig boontje.” Hij schudt zijn hoofd en pakt haar trillende, en buitengewoon warme, handen vast.
“Er is wel iets om voor te leven. Je moet vechten voor jezelf, niet voor mij, niet voor Noah, maar voor jezelf.” Hij knijpt bemoedigend in haar handen “Je kunt op z’n minst proberen zoveel mogelijk uit het leven hier te halen, om te leven. Daarvoor hoef je echt niet je hele ziel bloot te leggen, echt niet.” Ontwapenend kijkt hij haar even aan en laat hij haar handen vervolgens los “Denk erover na en maak je niet zo druk.”

Hij wil geen druk op haar uitoefenen en laat haar daarom met een bemoedigende blik achterom achter tussen haar schilderijen. Bij de deur blijft hij nog even staan “Oh en ik vond je eerdere versies mooier.” Glimlacht hij doelend op de donker gekleurde schilderijen. Tijd voor een dutje!

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 19:01 

Afbeelding
      Celeste Willow

Ryans woorden werken misschien wel deels geruststellend, maar ze halen haar nog lang niet over om meer over zichzelf aan hem prijs te geven. Gelukkig vraagt hij daar dan ook niet naar.
Ze blijft hem zwijgend aankijken wanneer hij haar handen vastpakt. Zijn woorden zetten haar aan het denken, maar ook deze keer blijft het aan de oppervlakte drijven. Hij kon zowel met z'n hart als met z'n verstand denken - dat stond zij zichzelf niet toe. Zij gebruikte alleen haar verstand, haar hart gaf ze er namelijk geen toestemming voor. Ergens wil ze tegen hem schreeuwen dat hij het niet snapt en hem uitleggen waarom ze die toekomst waar hij het over heeft, niet heeft en niet ziet. Maar dat is haar hart. Haar verstand zegt haar te zwijgen en zich te richten op haar doel. Wraak.

Wanneer hij haar handen loslaat en vervolgens met een laatste opmerking de kamer verlaat, kijkt Celeste met een zucht om zich heen. Haar handen die nu weer tot vuisten gebald zijn, zwakken wat af en ontspannen. Samen met die ontspannende beweging begint ook het schilderij van Ryan z'n kleur terug te krijgen. Hoewel de andere schilderijen nog somber ogen, heeft het zonnetje z'n felle gele kleur weer terug.

Met een zucht gaat Celeste uiteindelijk op een stoel bij het raam zitten. Haar blik is weer gericht op de regen die op het raam blijft tikken. Hoewel het gesprek met Ryan haar deels gekalmeerd heeft, zijn haar gedachtes nog steeds bij Noah. Hij zou de pijn voelen die zij gevoeld heeft. Al is het maar de helft ervan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 19:19 

Afbeelding

Kit onderdrukt een zucht als hij de gedempte antwoorden hoort van Noah.
Zijn Meester is duidelijk in een rothumeur, maar dat is hij wel gewend.
Het grootste deel van de tijd die ze al in Between hebben beleefd was Noah knorrig geweest.
'Niet bepaald levensbedreigend.' Hij bijt op zijn lip en aarzelt even. 'Maar juffrouw Rose kwam me vertellen dat haar moeder op sterven ligt?'
Hij twijfelt nu héél erg of hij wel zou verder gaan maar schraapt zijn moed bij elkaar.
'Ik heb ook begrepen dat u haar niet wil laten gaan? ...Wat als ik nu voorstel om haar te brengen zodat ze in waardigheid afscheid kan nemen en dan weer naar hier begeleid? Ik zal haar niet uit het oog verliezen.'

Hij hoopt dat hij niet over de schreef is gegaan, maar hij vreest toch voor het ergste. Maar kom op, hij kan toch echt niet menen van de laatste momenten met haar moeder zomaar af te nemen?

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 20:18 

Afbeelding

Samantha neemt een grote slok van haar wijn wanneer Rose verteld over haar zusje. Zelf kan ze zich niet eens voorstellen hoe het is om een zusje te hebben, om iemand te hebben die er altijd is wanneer je haar nodig hebt en die onvoorwaardelijk achter je staat. Misschien, als Stella niet zo wreed geweest was, dan had ze misschien nog wel een zusje gehad. Rose gaat vervolgens verder met haar verhaal over haar ouders en Sam weet met moeite een glimlach tevoorschijn te halen.
Quality time. In haar gedachten verwondert Sam zich erover dat Rose ĂŒberhaupt zo gretig wraak wilt nemen op Noah. Ze heeft zo’n geluk met haar ideale leventje, en nu krijgt ze een keer haar zin niet van Noah. Ze neemt nog een slok. Niet dat Samantha er erg mee kan zitten dat Rose nu een keer aan haar kant stond.

Ze schudt even instemmend met haar hoofd, wanneer Rose over Thomas verteld. ‘Misschien is er wat gebeurd tijdens zijn reis?’ oppert ze, terwijl ze haar schouder even ophaalt, ‘Al neem ik aan dat Chase vast wel voor hem heeft laten zoeken..’ Ze glimlacht even vriendelijk. Het zou nu niet verstandig van Sam zijn om het onderwerp Thomas/Rose verder aan te snijden.

Terwijl ze in haar gedachten aan haar jeugd terugdenkt, neemt ze nog een slokje. Voordat ze begint met het vertellen over zichzelf, haalt ze even diep adem. ‘Nja, je weet natuurlijk dat mijn familie vermoord is door het toedoen van Stella. Ik kan me niet zo veel van mijn jongere jaren herinneren, ik was nog zo jong toen dat allemaal gebeurde.’ Ze glimlacht even flauwtjes, ‘Ik kwam bij mijn oma –Maleficent- terecht en dat ging een tijd lang goed. We woonden in een afgelegen dorpje, ik had vrienden en eigenlijk totaal geen weet van wat er buiten dat dorp allemaal aan de hand was.’ Ze neemt nog een slokje, ‘Tot op een nacht mijn oma mij uit bed riep en we meteen vertrokken zijn. Zij heeft mij vervolgens achtergelaten in de hoofdstad bij een herberg en zei dat ik absoluut geen magie meer mocht gebruiken en dat dit het veiligste was. Ik was toen 13..’ Ze schudt haar hoofd even, ‘En daar heb ik Noah en Thomas leren kennen,’ ze haalt haar schouders nog een keer op, ‘Zodra ik oud genoeg was, ben ik op zoek gegaan naar mijn oma en heeft ze me verteld wat er werkelijk gebeurd was.’ Ze schudt weer even haar hoofd als ze aan het gesprek terug denkt, ‘Zo kwam ik erachter dat de koninklijke familie ervoor verantwoordelijk was dat mijn familie dood is. En dat het dorpje waar ik opgegroeid was, ook uitgeroeid was.’ Ze kijkt Rose ongelovig aan. ‘En dat alleen omdat ze heksen waren.. Dat kun je toch niet geloven?’ Ze zucht even diep, ‘En vlak daarna kwam ik jullie tegen..’

Samantha is zelf ook lichtjes verwondert dat ze dit allemaal zo vertelt tegen Rose. Maar om de een of andere reden deed het haar ook wel weer goed. Ze glimlacht dan ook ietsje onwennig naar Rose. Ze heeft zo lang om haar verleden moeten liegen, en misschien was de verbanning van Noah en Maleficent die nu aan de macht was, toch wel goed geweest voor iets. De overgebleven heksen mogen nu tenminste weer trots op hun afstamming zijn.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 20:54 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose besluit goed op te letten op wat Sam haar gaat vertellen wanneer ze even diep ademhaalt. GeĂŻnteresseerd luistert ze dan ook naar haar verhaal terwijl ze zo nu en dan begrijpelijk knikt. Ze bijt eventjes op haar lip wanneer ze haar verhaal hoort. Dat was inderdaad niet de meest leuke jeugd die je je zou kunnen voorstellen. Ze schudt haar hoofd wanneer Sam haar een retorische vraag stelt. Het was inderdaad niet te geloven. Ze glimlacht even bemoedigend naar Sam.
"Het klinkt altijd zo anders als je het vanuit andere standpunten hoort." zegt ze dan ook. Ze geeft Sam zelfs even een bemoedigend kneepje in haar hand, waarna ze weer een slok van haar wijn neemt. "Zulke dingen zou je niemand toewensen." Ze haalt even haar schouders op en glimlacht dan eventjes flauwtjes naar Sam. "Zelfs ik zou dat je nooit toegewenst hebben."

"Wij zijn met Daisy aan de andere kant van de muur opgegroeid.. Ik ben zelf wel hier geboren, in het verzetsdorp Laibyra. Net als Thomas." vertelt ze. "Hoewel Thomas wel wat is bijgebleven, kan ik me er echter weinig van herinneren. Mijn moeder.." Ze fronst eventjes bij de gedachte aan haar moeder. Hoe zou het met haar zijn? "Mijn moeder was toen getrouwd met Chase.. Hij heeft me eigenlijk in mijn eerste levensjaren opgevoedt, als mijn vader zijnde. Toen heeft hij echter een opoffering moeten maken met de splitsing tussen de twee werelden.. Ik heb me vaak afgevraagd hoe het zou zijn als dat allemaal niet gebeurt was en hoe het zou zijn geweest als ik hier opgegroeid was." Ze glimlacht eventjes. "Wij kenden Alusia alleen maar van de sprookjes.. Het is zo bizar om dan te beseffen dat wanneer ik met m'n schooltas naar school liep, jij werd achtergelaten door je oma in een dorp.." Er speelt een medelevend glimlachje op. "Achja, gelukkig zijn die tijden nou voorbij." glimlacht ze uiteindelijk met een opgelaten zuchtje.

Rose zwijgt eventjes en kijkt in gedachten verzonken naar de mok in haar handen. Ze neemt weer een slok van de wijn en kijkt Sam vervolgens aan. "Heb je er spijt van dat je hierheen bent gekomen?" vraagt ze haar.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 21:45 

Afbeelding

Noah zucht “Daar gaat het niet om Flynn. Zij was degene die niet wilde vertrekken en gen benul had wat de consequenties van hier blijven zouden zijn. De impact van hier te moeten blijven zal ze nu ten volste beseffen vrees ik.” Hij richt zich weer op het stuk perkament voor zich “Ik zou graag willen dat je je niet meer dit soort zaken bemoeit Flynn.”

Hij wuift dat hij weer kan vertrekken, zonder zich een enkele keer richting Flynn om te draaien. “Je kunt weer vertrekken, ik ben aan het werk.”

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 22:24 

Afbeelding

Samantha knikt wanneer Rose zegt dat het altijd anders klinkt uit andere standpunten. Haar blik blijft even op haar hand hangen als Rose er een kneepje in geeft. Ze glimlacht even flauwtjes bij Rose haar volgende woorden en neemt vervolgens de laatste slok wijn uit haar glas en om iets te doen te hebben, schenkt ze vervolgens maar de mok van Rose en haar glas weer vol.

Ze luistert geĂŻnteresseerd als Rose begint te vertellen over haar jeugd. Ze fronst even verbaasd als Rose blijkbaar in Alusia is geboren, dat had ze helemaal niet geweten.
‘Inderdaad,’ ze glimlacht even wanneer Rose zegt dat dat nu voorbij is. Ze klinkt haar glas even tegen de mok aan. ‘En ach, ik ben er alleen maar sterker door geworden.’ Ze wilt niet dat Rose medelijden met haar heeft.

‘Naar Between, bedoel je?’ ze speelt even afwezig met haar glas, voordat ze antwoordt. ‘Ehh.. Nee,’ besluit ze dan, ‘Kijk, ik denk dat ik wel spijt had gehad als ik niet was gegaan..’ ze kijkt Rose even oprecht aan, ‘Al wil ik hier niet de rest van mijn leven blijven..’ ze neemt een slokje wijn. ‘Ik heb veel gemengde gevoelens voor Noah.. Toen ik jong was, tja, zou je kunnen zeggen dat hij mijn eerste liefde was.’ Ze glimlacht even bij die gedachte, ‘Maar ze zeggen niet voor niets dat liefde en haat vlakbij elkaar ligt. Dus ook dat heb ik gehad. En nu.. Ja, nu is die Noah verdwenen. En ik betwijfel of hij ooit nog terugkomt.’ Ze schudt even ongelovig haar hoofd. ‘En jij?’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 23:24 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Hmm.." mompelt ze wanneer Sam zegt dat ze er geen spijt van heeft dat ze hierheen is gekomen. Ze luistert zwijgend naar hoe ze vertelt over Noah, dat hij haar eerste liefde is geweest. Ze moet er even lichtjes om glimlachen en ergens knaagt er iets aan haar - ze heeft altijd geweten dat Sam Noah nooit echt opgegeven had, hun ruzies waren juist vaak om Noah geweest. Hoewel hun ruzies niet eens romantisch van aard waren. Het ging gewoon altijd om Noah. Ze bijt eventjes zacht op haar lip.

Ze schudt haar hoofd wanneer Sam dezelfde vraag aan haar stelt. "Nee, ik heb er ook geen spijt van." Ook zij kijkt Sam oprecht aan. "Ik heb er alleen spijt van dat ik niet eerder ben gekomen." Er komt een verflauwt glimlachje op.
"Noah en ik.. Wij zijn juist met haat begonnen." besluit ze dan toch maar te vertellen. "Nouja, haat is misschien een groot woord - het zal niet zo erg als dat van jou zijn geweest - maar we hadden elkaar niet bepaald graag in elkaars buurt. Ik vertrouwde hem niet echt met Daisy, waar ik uiteindelijk ook gelijk in scheen te hebben." Ze schudt even met een glimlachje haar hoofd. "Maar toen ik erachter kwam wat hij allemaal doormaakte en wie hij nou werkelijk was.. Ik weet nog dat hij me plot hard tegen een muur drukte - hij was zichzelf niet - en op dat moment leken alle puzzelstukjes in elkaar te vallen voor mij." Ze zucht even lichtjes. "Sinds toen heb ik me niet meer vijandig tegen hem opgesteld, maar heb ik hem juist geprobeert te helpen en het beste in hem naar boven te halen.."

"En ik weet dat het nu inderdaad lijkt alsof hij weg is.. Maar ergens blijf ik nog steeds hopen dat dat goede in hem er nog steeds is - dat hij niet helemaal is verdwenen." Ze fronst even. "Althans.. Die hoop had ik tot vanochtend vroeg." Ze kijkt nu serieus op naar Sam. Haar blik is verandert. "Maar zo heb ik hem nog nooit gezien. Het is alsof hij ons uit de grond van z'n hart pijn wil doen. Het lijkt wel of hij immuun is geworden voor zoveel dingen.. Al die moorden.." Ze zucht. "Ik heb er alleen spijt van dat we niet eerder zijn gekomen - nu zijn we wellicht te laat, veel te laat."

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: