[color=#8080FF]
Op een rustig tempo keren Ryan en Celeste als eerste terug. Het grote donkere kasteel werpt een schaduw op de omgeving en steekt af tegen de grauwe lucht. Ze zijn weer âthuisâ. Ryan zucht zacht, opgelucht zich zo weer binnen de gesloten muren van het kasteel te bevinden. Zijn rug voelt stram aan en de wonden op zijn rug trekken bij elk beweging. De wind snijdt langs zijn natgeregende kleding waarbij hij zich iets meer tegen Celeste aan drukt en zijn grip op de teugels toeneemt. Hij heeft nodig behoefte aan een warm bad, een bed en een glaasje melk. Hij voelt zich uitermate zielig, al kan hij dat bedrukkende gevoel niet eens helemaal plaatsen.
Bij het afstappen merkt hij nu pas op dat ook Celeste totaal verregend is. Hij glimlacht zwakjes bij het zien van de blonde plukken haren die tegen haar wang plakken.
âLaten we alvast naar binnen gaan voor we allemaal verkouden worden.â Binnen in het kasteel is het stil en is elke voetstap op het marmer te horen. Ryan zegt niet veel. De diepe denkrimpel op zijn voorhoofd verraad zijn zorgen. Hij was van zijn paard gevallen. De rest was een blanke pagina en toch heeft hij het gevoel dat hem iets heel ergs is overkomen, niet alleen vanwege de pijnlijke plekken op zijn rug, er was iets.
Hij wrijft over zijn bovenarmen om warm te blijven en opent zijn kamerdeur. Hij blijft even staan
âWil je me even helpen? Ik beloof dat ik geen misbruik van de situatie zal makenâŠâ hij pruilt oprecht
âIk voel me er niet goed genoeg voor.â
âLaten we terug gaan. Ik leg je straks alles uit.â Verzekert hij Flynn. Hij glimlacht en legt even kort zijn hand op zijn schouder. Eenmaal te paard laat hij zijn blik op Rose haar rug rusten. Ironisch genoeg hadden ze nog geen moment alleen gehad. Iedereen leek hulpbehoevender dan Rose te zijn. Iets wat hij normaal genegeerd zou hebben, maar alles was anders.
Eenmaal bij het kasteel halen ze ook Halwende in. Noah laat zijn paard naast hem stappen
âWe wisten niet of Ryan bezeten was, wat je zag was bedoeld om hem te helpen.â Zegt hij
âBinnen wacht een warm haardvuur en droge kleding.â Nodigt hij de man uit om binnen te komen. In de stallen stijgt hij af, dan kan de man ook direct een hoognodige douche nemen.
âFlynn, loop je even mee dan krijg je wat schone kleding.â