Chase
Chase zet de rugzak naast zich neer op de grond.
âDaisy is met haar vader op bezoek bij Stella in het zomerhuisje.â Zijn stem droogt op in zijn keel. Het verdriet om Leah zal nooit helemaal slijten, daar is het momenteel nog te vers voor. Hij mist Rose enorm, samen waren ze sterk. Hij wendt zijn blik af naar de grond en schraapt zijn keel
âLeah is enkele weken geledenâŠoverleden.â Zijn onderlip trilt bij deze uitspraak, maar in het bijzijn van Thomas herpakt hij zich snel weer
âZe was heel erg ziek.â Hij wrijft even in zijn ogen en knippert de opwellende tranen weg.
âJe hebt een hoop gemist Thomas.â Spreekt hij de jongen ernstig, bijna verwijtend toe. Rose had hem ook nodig gehad.
âSucces. Wees lief voor haar.â Afstandelijk draait hij zich om en loopt hij de woonkamer uit. Het liefst zou hij mee gaan, waken over zijn dochter. Want met de terugkomst van Thomas lijkt de geschiedenis zich te herhalen. Een vloek voor de dames, geliefd door twee.
![Afbeelding](http://i40.tinypic.com/29gfz8n.png)
âIk zou niet durven liegen tegen jou.â Glimlacht hij. Direct zijn eerste leugen. Hij tikt haar zacht op haar neus âJe moet me niet onderschatten.â Hij schuift iets naar haar toe en pakt haar hand vast âIk ben hier niet zomaar. Ik heb een verassing.â Hij glimlacht trots en knijpt zachtjes in haar hand âBeter dan alle cadeaus die ik zou kunnen meenemen. Ik heb een manier gevonden om je verbanning ongedaan te maken. Een manier om je te laten terug keren naar Alusia.â Hij grinnikt even âEn dat is geen mooi verzonnen verhaal. Ik ga je hier weg halen. Ik ga de vloek opheffen, het leven dat je hebt moeten missen.â
![Afbeelding](http://i50.tinypic.com/30t5ai8.png)
Er hangt een spanning in de kamer die voelbaar eerst. Het eerste moment waarop ze alleen in een kamer zijn. Zijn handen worden klam, terwijl zijn ogen een ander punt zoeken om zich op te focussen.
âJa, ze zijn hier in goede handen.â Probeert hij haar gerust te stellen.
Hij slikt even en glimlacht moeizaam. Als hij te lang wacht is het moment voorbij en is Sam terug met de chocolademelk. Maar wat valt er te zeggen. Moet hij zijn spijt betuigen, moet hij zeggen dat hij haar mist zelfs nu ze hier is. Wat kan hij zeggen of doen om de situatie te verbeteren. Wat wil zij horen, wat moet hij zeggen. De onzekerheid in zijn ogen is duidelijk aanwezig terwijl zijn ogen zenuwachtig en vooral ontwijkend door de slaapkamer gaan.
âIk hoop dat je het me ooit kan vergeven.â Zijn stem klinkt afgeknepen, maar zijn blik is nu vastberaden op de hare gericht.
âIk kan het allemaal niet terug nemen, ik zou alles ongedaan maken als ik het kon. Alles. Ik heb verschrikkelijke dingen gedaan, dingen die je me misschien nooit zult vergeven. Dat mag, ik kan het niet afdwingen.â Het kost hem moeite haar recht te blijven aankijken, maar hij dwingt zichzelf ertoe zijn blik niet af te wenden. Zijn handen ballen zich tot een vuist, zijn kaken spannen zich aan
âMaar zeg asjeblieft dat je het zult proberen. Dat is het enige wat ik nodig heb. Een beetje hoop.â Hij slikt de brok in zijn keel weg en verzamelt al zijn moed om naar haar toe te stappen. Bij de rand van haar bed zakt hij op zijn knieĂ«n. Voorzichtig neemt hij haar handen in de zijne en laat hij zijn voorhoofd op haar handen rusten.
âAsjeblieft.â