Jalf
The Immortal Mod
|
|
Geplaatst: di feb 26, 2013 10:39

Er valt een stilte en als een arm om Levi's schouder slaat en hem wegleidt weet hij dat het tijd is om te gaan. Geen tijd om vragen te stellen. Gedwee laat hij zich meeleiden. Als Luc hem vraagt vooraal zijn naam niet te noemen, knikt Levi even, maar hij kan het toch niet laten een klein grappje te maken. "Prima, voortaan heet je buiten de herberg Henk." Hij grijnst en loopt met hem mee.
[...]
Levi heeft het grootste gedeelte van de dag in het dorpje door gebracht. Enkele dingen zijn hem opgevallen aan de gemeenschap. Hoewel iedereen erg vriendelijk tegen elkaar is, is dit wel een dorpje waarin iedereen erg op elkaar let. Toen hij de markt opliep voelde hij de ogen van de bewoners naar hem kijken, nieuwsgierig wie deze nieuweling was. Daarbovenop lijken flink wat mensen erg religieus. Hij heeft meerdere personen met een zilveren kettinkje met een halve zon en maan zien lopen. Levi geloofde persoonlijk nergens in, maar iets zegt hem dat de tempel een grote rol in het dorp speelt.
Als hij trek begint te krijgen loopt hij terug de herberg in en ziet hij de groep zitten aan een tafeltje. Hij heeft geen zin om alleen te eten, dus hij plaatst zijn bestelling bij de bar en gaat bij de groep zitten. "Een heel goedenavond!" zegt hij vrolijk.

Als het dorpje inzicht begint te komen, voelt Jessa haar maag samenknijpen. Ze wilde eigenlijk hier zo ver mogelijk vandaan blijven, maar ze moesten wel. De groep is hier en ze moesten verder. Ze trekt de kap van haar mantel over haar hoofd en begint al haar rode haar eronder te steken. Alles om door zo min mogelijk personen herkent te worden. Ze wilt niet dat haar voogd haar per ongeluk ziet.
Ze merkt dat ze de eerste huizen passeren en Jessa begint steeds zenuwachtiger te worden. Even kijkt te onder haar kap vandaan. De marktkooplui zijn de laaste dingen aan het opruimen. Dan ziet ze het bloemenstalletje en even twijfelt ze. Durft ze? Ze is al veel te lang niet langs geweest. Ze tikt Benicio op zijn rug. "Zou je even willen stoppen?" vraagt ze zachtjes, "Er is iets dat ik moet doen..."
Ze laat zich van het paard glijden en loopt richting de bloemenkraam. "Het spijt me dat ik zo laat iets van u vraag..." zegt ze, terwijl ze de blik van de nieuwsgierige dames probeert te ontwijken, "Maar zou ik 4 blauwe rozen mogen? Los van elkaar, als dat zou kunnen." De dame maakt 4 rozen voor haar klaar en Jessa betaalt en haast zich weg, terwijl naar Isra en Benicio.
"Ik ga even mijn ouders gedag zeggen..." zegt ze zacht. Eigenlijk wilt ze dat liever niet alleen doen, niet nu ze stiekem weer in het dorp was, maar aan de andere kant... Dan zouden ze misschien de namen om de grafstenen zien staan.
In de verte staat Flora en Elizabeth naar hun mysterieuze klant te kijken. "Denk jij wat is denk?" fluistert Elizabeth, "Volgens mij was dat die van Gale..."
Flora fronst. "Dat kan niet, Gale heeft geen kinderen."
"Nee, de oude Gale, die dood is, die heeft een kind, een bastaard nog wel. De nieuwe Gale heeft geen kinderen van zichzelf, maar toen de oude Gale overleed, is hij voor haar gaan zorgen. Het schijnt een lief meisje te zijn, maar nogal... opstandig. Nou, begrijpelijk ook, het blijft een bastaard."
"Dat meisje dat was weggelopen?" vraagt Flora nieuwsgierig en Elizabeth knikt, "Dan zal hij vast blij zijn om te horen dat ze weer in het dorp is! Laten we het hem gaan vertellen."
Ooc: Kies zelf maar of je Ben en/of Isra mee laat gaan. Ik ben d'r vanuitgegaan dat Ben wel weer bijgekomen is. Als dat niet zo is, dan praat Jess tegen Isra.