Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Volgende

Opperste Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 18:30 

Afbeelding

Kit trekt een ontzet gezicht als Noah spottend opzij kijkt naar hem, omdat hij zijn vuisten balt. Nou, dat is ook de laatste keer dat hij beschermend zal overkomen naar hem toe. Het personeel van destijds had dan toch gelijk gehad over prins Noah. Een asshole tot het vriespunt, misschien zelfs er nog een beetje onder.

Kit onderdrukt een schamper gesnuif terwijl zijn blik minder strak wordt als het duidelijk wordt dat de onbekende jongeman een dode is.
Even luistert hij zwijgend naar het gesprek tussen Noah en deze jongeman, maar beseft dan dat hij nu wel dringend die rozen moet gaan afleveren.

Hij had uit goeie bron vernomen dat er deze avond een feestje zou zijn bij Rose, en als hij niet zou voortmaken dan is de kans steeds groter dat hij betrapt wordt. Statistisch gezien dan toch...Hoe meer mensen in Ă©Ă©n huis, hoe groter de kans op een betrapping.

Kit kucht even als teken dat hij iets wil zeggen en kijkt opzij naar Noah.
'Ik ga maar eens mijn taak volbrengen.' hij knikt kort, trekt de kap over zijn hoofd en loopt dan richting de brug toe. Ja, wees maar lekker jaloers dat ik er wel over kan. >D

Even later heeft Kit de bos rozen in zijn armen en loopt voorzichtig naar het huisje van Rose. Er brandt licht, en in de weerkaatsing ziet hij verschillende schaduwen. Er is dus al meer dan genoeg volk.
Haastig kijkt hij rond, neemt een spurtje naar de voordeur, legt de bloemen neer, geeft een harde bons op de deur en rent er dan snel weer vandoor recht het aangrenzende bos in.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 15:12 

    Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kijkt met een glimlachje toe hoe Feira trots haar tas opent om haar deel van de erfenis aan hun te laten zien. Terwijl ze wat van haar thee drinkt, fronst ze even wanneer ze het heeft over een bekend toverdrankje. Ze ziet nog net het etiketje met een eekhoorn erop voordat ze het flesje naar Chase schuift. Er verschijnt meteen een lachje op haar gezicht wanneer ze zich dat moment herinnert, Chase als eekhoorn. Wanneer haar ze echter naar Chase kijkt, vervaagt het lachje echter weer wat van haar gezicht.
“Wat hebben we je toen lang als eekhoorn mee moeten nemen op onze reis. Als je je staart mist, heeft Feira in dit geval het drankje nog.” zegt ze om toch maar gewoon wat tegen hem te zeggen. Na hun laatste – en meest heftige – ruzie loopt het wat stroever dan normaal tussen hun. Leah ziet hem dan ook haast nauwelijks, behalve op zulke momenten, wanneer ze allebei in de buurt van Rose of Daisy zijn. Daarbuiten praatten ze haast nauwelijks met elkaar.

“Oh, spiegeltjes!” Leah heeft haar kop thee aan de kant geschoven en neemt een van de spiegeltjes in haar handen. “Wij hebben toen ook eens gebruik gemaakt van spiegeltjes, weten jullie nog.. Hoe werkten die ook alweer? Zijn het niet toevallig van dezelfde dingen?” Leah kan er niks aan doen, maar al deze spulletjes van Feira roepen zoveel herinneringen op aan de leuke (en minder-leuke) tijden die ze samen hebben doorgebracht.
Wanneer er vervolgens op de deur geklopt wordt, kijkt Leah even kort op naar Rose die al opstaat om richting de deur te lopen.


Ik kon het niet weerstaan om even snel tussen het werk door te posten, de andere helft komt later!

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Wanted: Dead or Alive

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 18:00 

Afbeelding

De opmerking dat veel mensen geloven dat ze in een droomtoestand leven raakt een gevoelige snaar bij Jesse. Hoewel hij logischerwijze wel tot de conclusie is gekomen dat hij dood is, heeft hij dit nog lang niet geaccepteerd door de vreemde toestand, en hoopt hij nog steeds op de een of andere manier weer terug te komen. Hoewel Noah met zijn kleine speech daarna wel een poging doet die hoop in de grond te boren. Vaag bekruipt hem desondanks een gevoel van medeleven.

"Hoe lang ben je hier al?" vraagt hij Noah nieuwsgierig. De man komt over alsof hij op het randje balanceert en ieder moment een verkeerde opmerking hem over die rand heen kan duwen. Maar dat zou niet heel verwonderlijk zijn als hij hier al jaren vastzat. Niet heel subtiel staart Jesse Kit na als deze wél de brug oversteekt.

"En hij heeft wel toestemming?" vraagt hij verbaasd. Hij kan de jaloerse ondertoon in zijn stem niet helemaal onderdrukken, hoewel dat geen emotie is die hem normaal bekend voorkomt. Zijn blik glijdt weer terug van de steeds kleiner wordende Kit naar Noah, die hij vastbesloten is niet uit het oog te verliezen. Hij vreest de eenzaamheid waar hij langzaam gek van wordt.

"Ik heb een verre reis gemaakt," houdt hij zijn eigen afkomst vaagjes in het midden. "Maar ik hoor graag wat ik allemaal gemist heb." Als hij iets had geleerd was het wel dat Alusianen er niet enthousiast van werden als hij zei dat hij uit een andere wereld kwam. De vorige keer kostte hem dat zijn leven, dat is geen risico dat hij graag nogmaals neemt, aangezien er al niet veel meer over is.

"Mijn naam is Jesse Petersen, en de jouwe?" Aandachtig neemt hij Noah nogmaals op, van zijn starre houding tot de gepijnigde blik in zijn ogen. "Wat doe je verder zoal in het dagelijks leven, behalve het grassprietenbeheer enzo?" Hij kon hier toch moeilijk hele dagen als een gekwelde geest rondom de brug rondhangen.

_________________

Never give up on the things that make you smile


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 19:54 

Afbeelding

Toverdrankjes. Chase heeft het er niet zo op. Zijn houding veranderd dan ook van nieuwsgierig naar voren leunend naar ontwijkend naar achteren. Dat er op de deur wordt geklopt en Rose opstaat om open te doen is nu zelfs nog interessanter. Dan is er een wel heel specifiek drankje op tafel komen te staan. Het wordt gevaarlijk dicht zijn kant op geschoven. Met een snelle beweging schuift hij zijn stoel naar achteren. Met opgetrokken neus blijft hij het drankje in de gaten houden, alsof het zo op hem af zou springen en bijten. Beseffend dat hij zichzelf helemaal belachelijk maakt als hij op de stoel gaat staan blijft hij wel zitten. “Haal het weg..” piept hij “Spoel het door de wc. “ Hij wappert lichtelijk verwijft naar het drankje en wend zijn hoofd af. Op dat moment mengt ook Leah zich in het gesprek.

Dat er op de deur wordt geklopt is een ideale gelegenheid om op te staan. Hij kan zich nu ver weg van het drankje verwijderen en hoeft geen antwoord te geven op Leah, noch de oorzaak te zijn van een pijnlijke stilte. “Ik doe wel open!” roept hij net iets te enthousiast. Hij duwt Rose terug in haar stoel en sprint de woonkamer uit.

Met een glimlach trekt hij de voordeur open, nog meer bezoek! Het pad voor het huisje is donker en er is niemand te zien. Chase werpt even een blik links en rechts en zet een stap naar voren om de klopgeest te vinden. Het valt hem plots op dat er wat op deurmat ligt. Een bos rozen. Na nog een laatste blik om zich heen te hebben geworpen raapt hij de bos op en loopt hij er mee terug naar de woonkamer.

Daar gaat hij volledig in papa-modus. “Rose. Dit lag op de je deurmat.” Hij houdt de bos rozen omhoog en legt ze op een kastje neer. “Ik dacht dat je ze altijd zelf haalde, omdat je zo gek bent op rozen.” Hij knijpt zijn wenkbrauwen fronsend bij elkaar “Sinds wanneer bezorgd de bloemist aan huis. Op dit tijdstip…” De papa-modus schakelt weer uit en Chase vervalt terug in zijn oude gedrag. Met een plagende grijns spit hij tussen de bladeren door op zoek naar een kaartje. Hij vindt deze niet, maar dat weerhoudt hem er niet van om zijn conclusies te trekken. “Rose heeft een geheime aanbidder!” grijnst hij lachend. “Ik wist het!” hij had geen flauw idee “Wie is het?” nieuwsgierig ploft hij naast Feira neer zodat hij recht tegenover `Rose zit en haar goed kan bestuderen. Met een onderzoekende blik staart hij haar kant op “Thomas is het in elk geval niet. Die gaat op wereldreis en stuurt in een jaar tijd geen enkele ansichtkaart, vast ook geen rozen.” Hij wisselt even een blik met Leah. Die was helemaal weg van Thomas, maar Thomas had zijn kleine meisje verdriet gedaan. Niemand liep zonder pardon weg uit het leven van zijn dochter. Thomas is niet langer zijn ideale schoonzoon.

Hij port Feira “Hebben we ook iets om ervoor te zorgen dat ze zegt wie het is? Of een glazenbol?” Nogmaals een onderzoekende blik Rose haar kant op, dit keer iets bezorgder dan zojuist. “Je moet het me vertellen. Ik wil wel weten wie je hier binnen laat.” Daar zijn de vadergevoelens weer.

Afbeelding

“Vandaag precies een jaar.” Noah kijkt even op als Kit kucht. Hij knikt ter akkoord en wendt zijn blik af als hij de brug over steekt. “Ja, we hebben een overeenkomst gesloten. Hij is de enige.” Heel even vormt zijn mond een oprechte lichte glimlach. De jaloerse ondertoon in Jesse zijn stem doen hem denken aan zichzelf. Ook hij werpt een blik op de inmiddels weer lege brug en neemt plaats in het gras. De glinsteringen van de brug weerkaatsen soms zacht op zijn bleke huid. “Mijn naam is Noah. Zoals je je kunt voorstellen brengt deze 1 jarige verjaardag van mijn bestaan hier me niet echt in de feeststemming.” Mompelt hij als excuus voor zijn botte gedrag van zojuist en hetgeen wat mogelijk nog volgt. “Ik ben geboren las prins van de onderwereld, maar met het voorrecht om mij tussen de levenden te bevinden. Mijn moeder begon een heksenjacht, omdat ze het er niet mee eens waren, omdat ze me wilde beschermen. Om een lang verhaal kort te maken, het is haar overduidelijk niet gelukt om alle heksen te verbranden. Er was er eentje die me wist te vinden en me een jaar geleden verbannen heeft. Toen is ook pas de scheur in de aarde ontstaan, maar dat wist je al.” Hij heeft duidelijk geen zin om de gedetailleerde versie met hem te delen.

“Als ik je een goede raad mag geven, heb vrede met je dood. Dan kun je naar het licht en heb je rust. Dan is het gemis naar het leven niet zo groot als hier.” Hij plukt wat onrustig aan de grassprieten naast hem, nog altijd gehypnotiseerd door het aanzicht van de brug. Nooit had hij verwacht jaloers te zijn op iemand als Jesse. Op de dood.

“Je kan straks wel mee naar het kasteel. Als Kit terug is.”


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 21:06 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt wat afwezig toe naar alle spulletjes die Feira tevoorschijn haalt. Het toverdrankje dat naar Chase toegeschoven wordt, trekt echter wel haar aandacht. Ze had de verhalen al vaak genoeg gehoord. "Dus dit is het drankje!" grijnst ze, waarna ze nieuwsgierig naar de verschillende flesjes kijkt. Chase lijkt er echter niet al te gecharmeerd door. Rose moet even lachen om z'n gedrag.

Rose kijkt op wanneer er op de deur geklopt wordt. Ze wil net opstaan, maar Chase is haar al voor. Het dringt even niet tot haar door dat het weer dezelfde dag van de week is als wanneer ze elke keer haar rozen kreeg. Niets vermoedend richt ze haar aandacht daarom ook weer op de vele verschillende drankjes. "En wat zijn al deze drankjes dan?"

"Ja?" reageert Rose op Chase zonder op te kijken. "Wie was het?" Ze kijkt naar hem op en ziet vervolgens de bos rozen in z'n handen. Oh. Een nerveus en ongemakkelijk gevoel komt bij haar naar boven
"Ik ben ook heel gek op rozen." knikt ze met een ^^"-gezichtje. "Er zit geen kaartje bij." informeert ze hem wanneer hij tussen de bladeren begint te zoeken. Rose kan zichzelf wel voor haar hoofd slaan wanneer hij nieuwsgierig tegenover haar gaat zitten zodat ze nu met z'n drieën aan de andere kant van de tafel van haar zitten en ze allemaal vragen krijgt.

"Dat weet je niet. Misschien zijn ze wel van Thomas en is dit zijn manier van ansichtkaarten sturen. Zou wel een mooie manier zijn." zegt Leah wanneer Chase een blik met haar wisselt.
"Ik heb geen geheime aanbidder en ik weet ook niet van wie ze zijn." zucht ze, terwijl ze zich terug achterover laat zakken in haar stoel. "Neee.." komt er haast jammerlijk uit wanneer Chase overgaat op glazen bollen en andere dingen. "Ik weet niet van wie ze zijn en maak je maar geen zorgen, ik laat niemand binnen." zegt ze half lacherig, half jammerend. "Ze zijn gewoon heel mooi en het zou zonde zijn om ze te laten liggen." zegt ze met een schouderophaal.

"Zijn we er klaar mee?" probeert ze het gesprek al snel over een andere boeg te gooien. "We hebben nog allerlei lekkers en lekkere wijn." zegt ze waarbij ze de fles al pakt en opent.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 21:33 

Afbeelding

Feira lacht quasi-kwaadaardig als Chase duidelijk trauma's aan het eekhoorn-drankje heeft overgehouden. Ze grinnikt als ze Leah hoort over het drankje. ,,Wie weet gaat het nog van pas komen,'' merkt ze knipogend op. Leah vraagt naar de spiegels. ,,Ik weet niet of het dezelfde zijn,'' zegt Feira. ,,Maar handig zijn ze zeker! Als je in de ene kijkt, zie je wat de andere reflecteert. Oma had ze in huis om alles in de gaten te kunnen houden.'' Feira slurpt van haar thee.

Dan wordt er op de deur gebonsd. Verrast kijkt Feira op en Chase biedt al aan om de deur open te doen, terwijl Rose naar de andere drankjes vraagt. ,,Liefdesdrankjes, onzichtbaarheid... kijk maar op de etiketjes,'' zegt Feira glimlachend. Er zat van alles tussen.

Dan komt Chase terug met een bos rozen en een papa-houding die Feira niet van hem gewend is. Gelukkig schakelt hij gauw terug in Chase-modus. Een geheime aanbidder! Feira grijnst breed en kijkt Rose verwachtingsvol aan. Chase neemt plaats naast Feira zodat ze tussen Leah en de koning in zit, en ze met z'n drieën tegenover Rose zitten. ,,Rosie! Een geheime aanbidder! Dat is toch geweldig! En oeh, goed idee!'' Feira knikt op Chase's voorstel van de glazen bol. ,,Alleen heb ik er zelf niet één, maar we kunnen er vast eentje halen in de stad of op het kasteel!'' Maleficent had vast wel een glazen bol. Dan kijkt Feira naar de toverdrankjes. ,,Oh, Chasie. Volgens mij is dit waarheidsserum,'' fluistert ze, maar desondanks hard genoeg voor Rose om te horen.

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 22:36 

Afbeelding


“Je weet niet van wie ze zijn, maar ze worden wel elke week bezorgd. En jij zet ze elke week in je huiskamer neer.” Het is nu zijn beurt om beschuldigend naar Leah te kijken “Heb je haar niet geleerd dat ze niks mag aannemen van vreemden. Deze vreemde heeft niet eens een identiteit.” Nu zijn de bloemen ineens gevaarlijk. Chase knijpt zijn ogen toe en kijkt er even ingespannen naar. Dan staat hij op en raapt hij de rozen op. Hij ruikt er aan. Bekijkt ze van alle kanten en houdt uiteindelijk zelfs zijn oor bij de bloemen. “Straks zitten er luisterluizen in verstopt…” mompelt hij. Hij legt de bloemen opnieuw weg, misschien was het toch gewoon een geheime aanbidder. Hij plaatst zich weer naast Feira en sluit zijn armen theatraal voor elkaar ineen. “Ik heb niets vreemds ontdekt.” Concludeert hij.

“Goed dan. Je bent oud en wijs genoeg.” Het komt er met enige tegenzin uit, maar hij wil Rose niet wegjagen nu ze elkaar net een beetje leren kennen. “Ik heb wel trek en dorst. Onder de voorwaarde dat al die toverdrankjes van tafel gaan.”

Chase schuift een flesje iets opzij om het etiket ervan te lezen. Liefdesdrank. Quasi ongeĂŻnteresseerd schuift hij het Feira haar kant op zodat ze het kan opbergen. Vanonder zijn wimpers kijkt hij even schuin op naar Leah.

Hij verzet zijn gedachten en schenkt voor iedereen wat wijn in. “Misschien kan Feira volgende week in de bosjes gaan liggen…” hij kijkt overtuigend naar Feira “Dan weten we in ieder geval wie de bloemen er neer legt.” Met een glimlach leunt hij iets over de tafel, hij besluit het over een andere boeg te gooien “Dan is je moeder ook weer een beetje gerustgesteld he” Smalend biedt hij Leah een glas wijn aan.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 23:42 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose schudt lachend haar hoofd. "Ik denk niet dat ik aan een geheime aanbidder toe ben, Feira." lacht ze. Haar lach verdwijnt echter al snel wanneer ze iets hoort over een waarheidsserum. "Oh nee nee nee, ik ga niks van die rare drankjes drinken!"

Leah schudt lachend haar hoofd bij het zien van Chase en Rose hun gedrag. Het viel haar af en toe zwaar wanneer ze de twee samen zag. Met een half lachje kijkt ze dan ook toe hoe Chase de rozen eens goed inspecteert en vervolgens besluit dat er niks mis mee is. "Ze zijn door de keuring heen." knipoogt ze naar Rose. Chase lijkt echter nog niet klaar te zijn met het onderwerp.

"Ik weet niet of dat gaat werken.. Ik heb ook vaak genoeg heel de avond voor het raam gezeten in het donker, maar heb nooit iemand kunnen zien." vertelt ze dan toch maar.

"Oh ik maak me nergens zorgen om hoor, we hebben dit vaak genoeg meegemaakt met de meiden." glimlacht Leah met haar blik op Rose. "Maar inderdaad, dan ben ik ook weer een beetje gerustgesteld." En Chase ook natuurlijk. Met een bedankje neemt ze haar glas wijn aan.

"Zolang je maar geen bewakers voor m'n deur zet." zegt Rose, enerzijds ook doelend op de bewakers die elke avond weer richting de brug gestuurd werden. Ze neemt een slok van haar de wijn. Ze lijkt even vergeten te zijn waar deze avond eigenlijk voor bedoelt was. "En geen glazen bollen of rare drankjes!"

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 0:24 

Afbeelding

In de bosjes liggen? got it. Feira salueert Chase theatraal. Feira fronst echter als ze hoort wat Rose vertelt. Rozen die bezorgd worden door iemand die niet gezien wordt? Terwijl haar gezicht nog steeds in een frons verwrongen is, neemt Feira een slok van haar wijn: het moment vanaf waar alles mis kan gaan, als het aan Feira ligt. Feira en alcohol gingen nu eenmaal niet geweldig samen.

,,Grapje, Rosie,'' zegt Feira met een knipoog. ,,Dat zou ik nooit doen. Alhoewel je ontzettend leuke dingen kan doen...'' Feira pakt de toverdrankjes Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n van tafel en stopt ze in haar tas. Voordat het liefdesdrankje er als laatst ingaat kijkt ze Chase met grote onschuldige ogen aan en tuit ze haar lippen - het flesje met de vloeistof heen en weer bewegend met haar duim en haar wijsvinger. ,,Echt geen interesse?''

De spiegels liet Feira op tafel liggen. ,,Deze kunnen nog van pas komen,'' zegt Feira. ,,Je weet maar nooit.'' Feira neemt nog een slok wijn.

,,Hoe bevalt het werk in de patisserie?'' vraagt Feira dan aan Rose, aanhakend op een heel ander onderwerp. ,,Is het gewone Alusiaanse leven al gaan wennen?'' Feira maakte aanhalingstekens met haar vingers bij "gewone".

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 0:48 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kan weer opgelucht ademhalen wanneer Feira gelukkig over een ander onderwerp begint.
"Het was allemaal een beetje ongewoon in het begin, maar het werken in de patisserie heeft me er heel erg bij geholpen en bevalt me heel goed. Het geeft me tenminste wat te doen, geeft me de mogelijkheid om wat mensen te leren kennen en me wat meer thuis te voelen." vertelt ze. "Ik ben het luxe leventje zoals in het kasteel niet gewend, het is alsof je voor eeuwig vakantie hebt. No offence, Chase, maar je moet er maar van houden." glimlacht ze. Duidelijk weer wat meer op haar gemak neemt ze een slok van haar wijn.

"Oh en er is natuurlijk altijd veel lekkers te smullen en je blijft een beetje op de hoogte van alle ins en outs." knipoogt ze naar Feira. Dan dwalen haar gedachten een beetje af. Over ins, outs en roddels gesproken.. Ze neemt nog een slok van haar wijn en zucht eventjes diep.
"Hoe zit het met de 'andere kant'?" brengt ze dan uiteindelijk op, doelend op Between. Haar blik is op haar glas wijn gericht. "Het is nu precies een jaar geleden.." mompelt ze. Ze scheurt haar blik los van het glas en kijkt Chase vervolgens aan. "Is er een mogelijkheid dat de geruchten waar zijn?" vraagt ze.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 11:01 

Afbeelding


Als Rose aan geeft dat ze vaak genoeg voor het raam heeft gezeten om te achterhalen van wie de rozen waren veert Chase iets op. “Zie je! Je wil het zelf ook graag weten.” Chase vouwt zijn armen over elkaar en kijkt alsof hij een of andere quizmaster is. Hij zou met Feira samen wel uitzoeken wie de bloemen bracht. Dan kon hij hem ook direct weg sturen in het geval hij niet aan zijn kwalificaties zou voldoen.

Het wordt eigenlijk nog best gezellig. Hij lacht meerdere malen om Feira en ook heel voorzichtig om Leah. Zijn ogen volgen het flesje liefdesdrank nauwkeurig. Zijn mond wordt droog en zijn wangen krijgen iets meer kleur. Leah haar blik ontwijkt hij star, beschaamd slaat hij zijn ogen neer. Met een niet erg overtuigende knik van zijn hoofd bedankt hij vriendelijk. Om zichzelf dan toch maar een houding te geven neemt hij een flinke slok wijn. Gelukkig wijzigt het onderwerp daarmee ook.

Glimlachend luistert hij naar wat Rose te vertellen heeft. Hoewel hij haar liever zo dicht mogelijk bij zich had gehouden snapt hij haar keuze om niet aan het hof te wonen. Zijn beste tijd was de periode waarbij hij samen met Leah in het verzetsdorp woonde. Hun huisje was knus en het feit dat de huizen in bomen waren gemaakt zorgde ervoor dat hij zich weer een kleine jongen voelde. Dat waren nog eens goede tijden.

Chase schrikt op uit zijn dagdroom. Between kwam nu ter sprake. Ergens had hij het wel verwacht, het was een jaar geleden. Hij wil haar beschermen en de waarheid achterwege laten. Als ze naar hem op kijkt weet hij dat hij dat niet kan. Hoe graag hij haar ook in bescherming neemt tegen de waarheid. Tegen alles aan de andere kant van het ravijn.
“Het blijven geruchten.” Probeert hij zijn antwoord nog in het midden te houden. Hij zucht en kijkt even opzij naar de andere dames. “Persoonlijk geloof ik in een groot deel van de geruchten.” Hij zucht “Ik denk dat Noah aan de andere zijde is. Stella, die overigens nog steeds wegkwijnt in haar vakantiehuisje, heeft me verteld dat de heksen hem wilde verbannen. Daarbij hebben we niets, maar dan ook helemaal niets van hem terug gevonden.” Het klinkt luguber, maar Chase is ervan overtuigd dat Noah nog leeft. Hij glimlacht nu bezorgd naar zijn kleine meisje en strekt zijn hand uit over de tafel om haar hand vast te pakken. Hij knijpt er zachtjes in “Beloof me dat je hem niet zult gaan zoeken, misschien zitten we er wel volledig naast.”

Als ze alle geruchten kent, dan kent ze ook de geruchten over de mensen die verdwijnen. Toch begint hij daar niet over. Hij zou het kunnen gebruiken om haar angst aan te jagen. Om ervoor te zorgen dat het zelf nooit in haar op zou komen om de brug over te steken. Het is zijn grootste angst. “Waarom brengen we de rozen straks niet naar het ravijn. Samen. Dan krijg je zelf morgen een mooie nieuwe bos rozen.”


 Profiel  

Opperste Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 11:15 

Afbeelding

Kit hurkt zich snel achter een stel struiken terwijl hij jachtig uitademt.
Voorzichtig kijkt hij boven de struiken uit en ziet, in de verte, de deur opengaan van Rose haar huisje. Zij is het zelf niet, maar Kit vermoedt dat het Chase is. Hij is al blij dat het Feira niet is. Dat mens is gewoon getikt. Ze zou er nog in slagen van hem te vinden, je weet niet wat je van haar kan verwachten. Nuja, in ieder geval Kit niet.

Hij wacht tot de rozen worden opgeraapt en de deur weer dichtvalt.
Kit springt overeind en trekt een gezicht als de onderkant van zijn mantel blijft haken in de doorns van Ă©Ă©n of andere struik. 'Rotgedoe.' mompelt hij terwijl hij ruw trekt aan zijn mantel zodat er een paar scheurtjes in verschijnen.
Een geĂŻrriteerde zucht verlaat zijn mond terwijl hij de kap over zijn hoofd trekt en op zijn gemak terug wandelt naar de brug toe.
Even kijkt hij geschrokken opzij als er, te dicht naar zijn zin, geritsel ontstaat maar gelukkig is het een konijn die nieuwsgierig komt wezen.

Hij kijkt even op naar de maan, en laat zijn blik dan vallen op de brug die bijna hypnotiserend overkomt met het schijnsel van de maan er op. Nee, haast uitnodigend. Dat is een beter woord.
Kit kijkt vluchtig over zijn schouder en wandelt dan de brug over.
'Het is afgehandeld.' zegt hij tegen Noah als hij merkt dat de prins er nog steeds staat en de dode is er ook nog bij. 'Ik heb met mijn ogen gezien dat de rozen naar binnen werden gebracht. Door Chase denk ik.'


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 12:34 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Onbewust houdt Rose haar adem in wanneer Chase uiteindelijk zegt dat hij denkt dat Noah aan de andere zijde is. Zwijgend luistert ze naar zijn woorden. Haar blik dwaalt af naar haar hand waar Chase even zachtjes in knijpt. Ze kijkt naar hem op en glimlacht lichtjes. Ze kan hem echter niks beloven, daar heeft ze nog te veel vragen voor.
Ze kijkt hem vertederd aan wanneer hij voorstelt om samen de rozen naar het ravijn te brengen. Dat zou een heel mooi gebaar zijn. "Dat zou ik heel fijn vinden, dankje." knikt ze.

Ze ademt even zachtjes uit en zwijgt vervolgens even terwijl de vragen door haar hoofd heen blijven zwerven.

"Denk je echt dat hij nog leeft?" vraagt ze zich uiteindelijk hardop af, een vraag die ze zichzelf ook al vaak genoeg gestelt heeft. Ze wisten niet of degenen die voet zetten aan de andere kant nog leefden, of meteen doorgingen. "Maar als het zo makkelijk is dat mensen door middel van de brug naar de andere kant gaan.. Waarom komen ze dan niet terug? Is er nog nooit iemand vanuit de andere kant naar hier gekomen?" verwachtingsvol kijkt ze Chase aan.
"En als het de heksen zijn geweest die hem wilden verbannen.. Is er dan geen manier om het terug te draaien?" vraagt ze vervolgens, dit keer gericht op Feira, de heks onder hun.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Wanted: Dead or Alive

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 12:49 

Afbeelding

GeĂŻnteresseerd luistert Jesse naar het verhaal van Noah en gaat tegenover hem zitten, met zijn rug naar de brug toe. "Man.. ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen." Stilletjes bestudeert hij Noah. "Daar zou niemand echt van in de feeststemming raken nee. Maar kan die verbanning niet meer ongedaan gemaakt worden dan?" Zoals hij ook met zijn eigen dood geen vrede heeft, verwacht hij ook dat Noah zich hier wel tegen zal willen verzetten.

Bedachtzaam knikt hij een bedankje voor de raad, maar het is niet iets waar hij wat mee kan. Hij wil helemaal niet naar het licht, hij wil naar huis. "Ik ben ook verbannen uit mijn wereld," zegt hij dan zacht. Dingen voor zich houden was toch al niet echt een gave van Jesse, en op de een of andere manier heeft hij gevoel dat Noah zo'n atypische Alusiaan is dat hij zijn verhaal wel durft te delen. "Van de een op de andere dag werd ik wakker in jullie wereld, met draken en heksen en gebruiken waar ik niets van snap. Ik weet nog steeds niet hoe ik hier terecht gekomen ben. Weken heb ik rondgedwaald, constant in de hoop dat ik ieder moment wakker kon worden uit die nachtmerrie."

"Maar blijkbaar kon het nog erger," besluit hij, gebarend naar waar ze nu zijn. Zijn toon klinkt apathisch, alsof het hem na al zijn avonturen werkelijk niet meer raakt, maar zijn ogen verraden een wirrelwar aan emoties. "Ik kan er geen vrede mee hebben om hier voor dood achter te blijven. Mijn ouders, mijn zusjes, ze weten niet eens waar ik gebleven ben. Voor hen moet ik in ieder geval blijven hopen dat er nog een weg terug is."

Hij wordt opgeschrikt door de stem van Kit, die blijkbaar weer is teruggekeerd. Het verhaal over rozen gaat een beetje langs hem heen maar zijn aandacht is er ook niet echt op gericht. Niet echt gehaast krabbelt hij weer overeind. Jesse is behoorlijk benieuwd naar de overeenkomst tussen Kit en Noah, maar dat is een vraag die hij voor later bewaart. De relatie tussen die twee is hem nog niet duidelijk.


_________________

Never give up on the things that make you smile


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 13:01 

Afbeelding

Feira knikt en glimlacht als ze hoort dat het goed gaat met Rose. En Rose had gelijk: leven in het kasteel was totaal niet representatief voor het leven in de rest van Alusia. Dat was heel anders, veel alledaagser. Tenminste, op de meeste plaatsen. Feira kon zich enkele plekken buiten het kasteel voorstellen waar wat gebeurde niet bepaald alledaags was te noemen...

Als Rose het onderwerp van de 'andere kant' aansnijdt, houdt Feira zich wijselijk stil. Ze wist ook niet echt welke geruchten Rose bedoelde, maar dat kwam waarschijnlijk omdat Feira twee maanden bij haar familie was geweest - in het oosten, waar weinig nieuws daadwerkelijk doorkomt en waar het vervolgens weg wordt gewuifd of niet begrepen wordt. Dus wellicht had Feira de 'geruchten' gehoord, maar waren ze simpelweg niet tot haar doorgedrongen. Dat is ook moeilijk als je achter je zus aan over de vloer kruipt om de kledingkast te ontwijken die van de ene kant van de kamer naar de andere kant wordt gegooid...

Chase zorgt gelukkig voor opheldering: kennelijk zou Noah aan de andere kant van het ravijn zijn. Feira fronst. Als Chase zegt dat er niets van Noah is teruggevonden, knikt Feira. ,,Ik heb nog helpen zoeken,'' beaamt ze.

Chase stelt voor om de rozen bij de touwbrug achter te laten en Rose stemt daarmee in. Rose stelt echter eerst nog wat vragen, en bij haar laatste vraag richt ze zich tot Feira. Een vraag die praktisch over de aard van magie ging. ,,Iedere magie kan worden teruggedraaid,'' zegt Feira vol overtuiging. Dat had Feira ook samen met haar zussen geleerd toen ze nog jong waren en ze zelf de spreukenboeken in waren gedoken. ,,Als Maleficent Noah heeft verbannen, dan kan Maleficent dat ongedaan maken. Het zit er natuurlijk dik in dat dat niet gebeurt. Maar dan nog kan de magie worden teruggedraaid. Dat betekent helaas niet dat het makkelijk is,'' gaat Feira verder. ,,En ik ben helaas geen expert op dat gebied...'' Feira was ĂĽberhaupt geen expert. Ze was nooit de meest leergierige van haar zussen geweest. ,,Bovendien zijn heksen uit de Montrakwartz-familie niet bepaald van het soort als Maleficent. Iedere heksenfamilie heeft eigen spreuken en tradities...'' voegt Feira nog toe. Al zou Gloria zonder twijfel hebben geweten wat er moest gebeuren. ,,Misschien heeft Maleficent ergens spreukenboeken of iets dergelijks?'' vragend kijkt Feira Chase aan.

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Volgende


Keer terug naar RPG
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme