Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 50  Volgende

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 08, 2013 22:39 

Afbeelding

Chase kust dankbaar zijn dochters handen en staat op “Prima, ik weet zeker dat wanneer het moment daar is je een keuze kan maken.” Glimlachend werpt hij een blik op zijn horloge “Ik moet gasten ontvangen. Als je me zoekt dan hoor ik het wel, ik zie je sowieso om 8 uur op het bordes.” Met een knipoog en een aanmoedigende glimlach stapt hij het kasteel weer in. Diep van binnen weet hij al welk pad ze zal kiezen, het zit in haar genen.

Afbeelding

Noah plaatst zijn handen op zijn knieĂ«n en wrijft met zijn arm een zweetdruppel van zijn voorhoofd. Noah kon als kleine jongen al slecht tegen zijn verlies en ook nu kan hij het maar moeilijk verkroppen. Na drie herkansingen was het echter wel duidelijk dat hij de meiden niet meer zou inhalen, ook al zouden ze nog de hele dag door spelen. Het was een mooie afleiding geweest, al zijn zorgen verdwenen naarmate hij fanatieker werd. Hij kon echter niet tegen ze op, ze lieten hem van links naar rechts rennen en zijn benen hadden de strijd een uur geleden al opgegeven. “Dan hadden jullie de bal vast behekst.” Mompelt hij een beetje verbitterd. Zelfs zijn oude karakter eigenschappen wil hij nu niet meer omarmen, zelfs al verliest hij daarmee zijn identiteit.

Geagiteerd blaast hij even uit “Laten we ons even opfrissen en dineren.” Hij glimlacht wrang, al doet hij duidelijk zijn best. Bij het opbergen van de rackets valt hij opnieuw door de mand wanneer hij die van hem bruut op zijn plek gooit. Hij mompelt even zacht iets over hekserij en oneerlijk spel en begeeft zich met afhangende schouders naar de badkamers.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 08, 2013 23:10 

    Afbeelding
    Rose Pocock

[...]

Er verstrijken een aantal uur en Rose zit nog steeds op haar kamer na haar gesprek met Chase. Op haar bed ligt een tas met wat spulletjes erin, maar nog lang niet goed gevuld. Het weergeeft eigenlijk wel een beetje haar constante twijfel of ze nou wel of niet zou moeten gaan.

Rose haalt even diep adem en kijkt dan op de klok. Het was al kwart voor 8. Als ze niet op zou komen dagen zou Ryan niet op haar blijven wachten. Hij zou oversteken. En hoewel Rose ook altijd de brug over zou kunnen gaan is het toch anders. Als ze dit met Ryan zou doen zou ze er in ieder geval niet alleen voor staan. Ze wilde er niet alleen voor staan in Between. Het blijft een lastige keuze.

Wanneer er uiteindelijk nog zo'n tien minuten voorbij zijn gegaan, sluit Rose voor een laatste keer haar ogen en hakt dan de knoop door. Ze kon hier niet blijven zitten en zich elke dag bezig houden met "wat als"-vragen. Al snel verlaat ze dan ook haar kamer.

"Chase?" zegt ze wanneer ze hem al op het bordes ziet staan. Ze loopt met een moeilijk opgebrachte glimlach naar hem toe. Tijd om afscheid te nemen.




      Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste moet even op adem komen wanneer het spel ten einde is gekomen. Ze veegt even een paar lokken haar uit haar gezicht en moet even lachen om Noah's opmerking. Het was wel toevallig dat Sam en Celeste allebei heksen waren en ze precies een team tegen Noah waren geworden die heksen eigenlijk juist haatte.
"Dat zou geen fairplay zijn, Noah." grijnst ze. Ze ademt nog even een keer diep in en uit en rekt zich vervolgens even uit en loopt dan met Sam en Noah mee naar binnen toe. Het humeur van Noah zorgt alleen maar voor een vermakelijk lachje op Celeste's gezicht. Noah kon niet bepaald goed tegen z'n verlies.

[...]

Na even een frisse douche genomen te hebben en zich lekker te hebben opgefrist, loopt Celeste naar de eetzaal toe om daar aan tafel te gaan zitten. Hoewel het er een paar weken geleden vol had gezeten met mensen aan de lange tafel, was de tafel nu alleen maar aan Ă©Ă©n uiteinde gedekt. De grote ruimte en tafel maken het beeld er dan ook niet beter op.
Celeste gaat op Ă©Ă©n van de stoelen zitten en schept vervolgens al wat op.

_________________

    "Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 10:20 

Afbeelding

Chase staat al op het bordes te wachten. Hij heeft zijn handen plechtig voor zich gevouwen en kijkt met een kalme blik de donkere nacht in. Op zijn glimlacht licht een tevreden glimlach, maar uit zijn ogen is tegelijkertijd enige bezorgdheid af te lezen. Wanneer hij zijn naam hoort draait hij zich met een glimlach om. Zijn blik valt direct op Rose en haar rugzak, toch blijft zijn glimlach onverstoord zijn gezicht sieren. Trots spreid hij zijn armen om haar te omhelzen. Hij wist dat ze deze keuze zou maken en hij kan ermee leven. Het kwam goed, Leah zou over haar waken. Op een dag zou hij haar opnieuw in zijn armen kunnen sluiten. De zorgen en het verdriet zou uit haar ogen verdwijnen, ze zou eindelijk opnieuw kunnen beginnen. Hij zou ervoor zorgen dat ze alles zou krijgen wat haar hartje begeerde. Nu op dit moment is dat Noah.

“Het komt allemaal goed.” Hij drukt een kus op haar kruin en houdt haar stevig vast. Met een mistroostige glimlach neemt hij weer afstand “Ik denk dat jij de juiste persoon bent om Between veilig te betreden. Jij hebt hem aan je zijde staan. Niet die patser Ryan, die is overmoedig en jong zoals ik destijds was. Ik weet zeker dat je over een tijdje terug keert, ouder en wijzer dan ik je nu laat gaan.” Glimlachend klopt hij haar zacht op haar wang “En vast nog mooier.”

Voorbereid op dit vertrek tilt hij de kleine tas naast hem op en overhandigd hij hem aan zijn dochter. “Er zitten een paar boterhammen, wat fruit en water in.” Nu toch een beetje nerveus schraapt hij zijn keel “Ga maar snel, anders ben je te laat en bedenk ik me misschien nog.”

Afbeelding

Noah heeft zijn verliest aanvaard en zich opgefrist. Eenmaal in de eetzaal zit Celeste al op haar gebruikelijke plek. Met een glimlach neemt hij naast haar plaats. Ondanks het kleine gezelschap dineert Noah nog altijd alsof hij thuis is. Netjes en volgens de regels. Pietluttig laat hij zijn blik over het bord van Celeste gaan dat al gevuld wordt met eten.

Bijna vaderlijk pakt hij haar bord en schuift hij het naar achteren. De opscheplepel pakt hij streng, doch zacht, uit haar handen en plaatst hij terug op tafel. “Tafelmanieren.” Hij glimlacht dunnetjes en vouwt zijn vingers voor zich in elkaar “We wachten gewoonlijk tot iedereen aan tafel zit. In dit geval is dat alleen Sam, omdat Kit nog onderweg is.” Glimlachend werpt hij nog even een blik opzij. Nu hij weet hoelang Celeste al in Between verblijft is zijn respect voor haar gegroeid, maar kan hij het niet helpen van tijd tot tijd belerend over te komen. Speels vouwt hij een servet open en plaatst dat op haar schoot, zo.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 10:48 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose omhelst Chase en houdt hem zo even goed vast. Hij zou samen met Daisy en Adam de enige zijn die ze hier nog echt zou missen. Hij maakte nu een groot deel uit van haar leven.

Met een glimlachje luistert ze naar zijn woorden. Hij geeft haar vertrouwen en steun en ze is hem er heel erg dankbaar voor dat hij haar laat gaan. Ze weet dat het heel moeilijk voor hem is.
Toch verrast Chase haar weer een beetje wanneer hij haar het tasje met eten en drinken geeft. Hij zou altijd een goede vader zijn geweest. Zoals hij nu is.

Met een mistroostige glimlach kijkt ze naar hem op. Ze knikt eventjes en slaat vervolgens nog een keer haar armen om haar heen. "Dankje.. pap." verlaat het zachtjes haar mond.
Het is de eerste keer dat ze hem daadwerkelijk pap noemt. Nadat ze de waarheid te weten waren gekomen was dat altijd een onwennig woord om voor Chase te gebruiken - ook al hadden ze de waarheid geaccepteerd. Nu voelde het echter gewoon zo vertrouwd. En hij verdiende het. Het is voor zowel Rose als hem van grote waarde.

Rose laat hem na een goede knuffel los en geeft hem nog een kus op z'n wang, waarna ze hem met nog een laatste glimlachje aankijkt. "Ik zal je laten weten hoe het met me gaat.. En ik zal snel genoeg terugkomen. Promise." belooft ze hem. Met nog een laatste korte omhelzing draait ze zich uiteindelijk om en loopt ze met nog een keer omkijken richting de uitgang.

Rond 10 over 8 bereikt Rose uiteindelijk de plaats van bestemming. De plaats waar de touwbrug alweer was verschenen. Ze moet eventjes uithijgen omdat ze toch wel wat heeft moeten rennen.
Ze kijkt snel om zich heen. Waar was Ryan? Zou hij al zijn overgestoken? Haar blik gaat meteen naar de boom en struikjes verderop, waar ze zich de eerste keer samen hadden verscholen.
"Ryan?" zegt ze terwijl ze nog wat op adem probeert te komen. "Ben je er nog?" Anders zou ze alleen moeten oversteken. Ze weet echter niet of ze die keuze zou kunnen maken, omdat er geen garantie was dat ze terug kon over de brug.




      Afbeelding
      Celeste Willow

"Maar ik was alleen nog aan het opscheppen." pruttelt Celeste wanneer Noah haar bord naar achter schuift en de opscheplepel uit haar handen neemt. "Oh, dat wordt vast weer heel gezellig." brengt ze nog mompelend uit wanneer hij zegt dat ze weer met z'n drietjes zijn.

Om de sfeer toch maar niet de verkeerde kant op te laten trekken, glimlacht ze toch naar hem wanneer hij een servet op haar schoot plaatst. Zelf vouwt ze vervolgens op haar beurt ook weer een servet open en stopt deze vervolgens met een lachje in zijn kraag. Zo!
Geamuseerd gaat ze weer recht op haar stoel zitten en kijkt ze hem lachend aan. Met Noah wist ze toch nog wel hoe het was om te lachen en zich te amuseren. "Staat je perfect zo." knipoogt ze.

_________________

    "Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 11:33 

Afbeelding

Het is minder lang wandelen dat Halwende had gedacht. Blijkbaar had hij een enorme omweg gemaakt. Maldwyn toont hem nu de kortste weg naar de brug.
"Pie-he", Maldwyn laat weten dat ze er bijna zijn. Er stijgt een droog gevoel op in Halwende's mond. Hij had nu al een dag niets meer gedronken en zijn watervoorraad is al even lang volledig op. Maar hij moet blijven volhouden. Wat er ook gebeurd, hij moet de brug bereiken en vandaar uit naar de wouden zien te komen, zodat hij kan drinken. Al zou het maar de dauwdruppels zijn op de bladeren. Halwende voelt hoe zijn pas vertraagt, maar hij kan het niet opbrengen om sneller te gaan. Voor de eerste keer in zijn leven laat zijn lichaam hem in de steek.

"Pie-he", door de roep schrikt Halwende plots op. Hij moet ven denken waar hij is. Blijkbaar is hij even bewusteloos geweest, want hij kan zich niet meer herinneren hoe hij hier op de grond terecht is gekomen. Met veel moeite staat hij op. "Pei-he", roept Maldwyn opnieuw. De vogel zit voor hem op de grond en houdt zijn hoofd schuin. Halwende knikt en maakt moeizaam aanstalten om terug te vertrekken. Met nog een "Pie-he", vliegt Maldwyn op en leid hem verder. Door zijn vermoeide ogen kan Halwende de brug al zien. Hij strekt zijn arm uit, in de hoop hem zo sneller te kunnen bereiken, al weet hij zelf goed genoeg dat dit waanzin is. Water, dat is wat hij nodig heeft. Hij voelt hoe zijn lippen bijna barsten van de droogte en zijn mond een woestijn is geworden.

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 15:39 

Afbeelding

Noah grinnikt even als Celeste het servet in zijn kraag stopt, dat kietelt! In de weerspiegeling van zijn bord probeert hij zichzelf een keurende blik toe te werpen. ”Gelukkig kan ik alles hebben.” Besluit hij dan maar. Afwachtend werpt hij nog een blik op de deur, hij krijgt nu ook wel trek en het eten werd koud. Ongevraagd schenkt hij voor zichzelf en Celeste een glas rode wijn in.

“Celeste
” zijn glimlach zakt weg en zijn blik wordt serieus “Jij hebt toch niks te maken met de slechte nachtrust van Sam?” De gedachte is de laatste tijd wel vaker bij hem opgekomen, toch kan hij zich niet voorstellen dat Celeste daartoe in staat is. Of misschien ook juist wel, hij wist prima hoe het was om je te verliezen in een wraakplan.

Afbeelding


Ryan zit achter een struik te wachten, wanneer hij voetstappen hoort springt hij niet direct op. Hij was opgegroeid met zussen, hij wist dat als ze zich nog bedacht ze te laat zou zijn. Hij laat haar daarom bewust nog even onwetend en wacht tot hij zijn naam hoort. Met een grijns krabbelt hij overeind en hijst hij de rugzak op zijn rug. “Natuurlijk ben ik er nog. Dames komen altijd te laat.” Hij wrijft het gras van zijn broek en loopt naar haar toe “Dappere keuze. Noah kan zich deze keer maar beter als een goede gastheer gedragen, anders zal ik hem eens flink de les lezen.” Bluft hij vrolijk.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 16:02 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Er gaat een dubbel gevoel door haar heen. Ergens was ze opgelucht dat hij er nog was, terwijl ze ergens ook wel precies het tegenovergestelde gevoel had omdat ze dan makkelijk terug zou kunnen keren. Maar ze was er en ze had haar besluit genomen. En Ryan was er, dat was nog belangrijker.
"Laten we ons vooral maar focussen op het opheffen van die vloek in plaats van de manieren van Noah." zegt ze met een knipoogje. Op de een of andere manier werkte Ryans vrolijke humeur altijd aanstekelijk en ze wilde op het moment eigenlijk zo min mogelijk over Noahs mentale toestand nadenken. Daar zouden ze sowieso snel genoeg achterkomen.

"Goed, time to go, voordat ik me nog bedenk." zegt ze, waarna ze met Ryan richting de brug loopt. Eenmaal bij de brug geeft ze hem een zetje in de rug. Hij mocht eerst. "Dames gaan voor." grijnst ze, waarna ze hem nog een duwtje in de rug geeft en vervolgens zelf achter hem aan de brug opstapt.




      Afbeelding
      Celeste Willow

Wanneer Noah's gezicht weer serieus wordt en hij haar vraagt naar de nachtrust van Sam, neemt Celeste rustig de gals rode wijn in haar handen. Ze neemt er even een slok van en kijkt hem vervolgens aan.

"Een slechte nachtrust is niks vergeleken met wat zij mij destijds aan heeft gedaan." antwoordt ze, zonder een duidelijk ja of nee te geven. De wonden hebben littekens achtergelaten die nog niet helemaal vervaagd zijn. "Ik hou niet van haar aanwezigheid, zoals je zelf ook wel weet. Al zou ik niet weten waarom zij zich zo negatief tegen mij opstelt, aangezien ik haar nooit wat heb aangedaan." Ze haalt even kort haar wenkbrauwen op. "Maar ik moet haar er gewoon bij nemen als ik hier bij jou wil blijven. Ik ga je ook niet voor een keuze zetten."

"Ze zal er heus wel bovenop komen." zegt ze uiteindelijk, waarna ze nog een slok van haar wijn neemt.

_________________

    "Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 17:20 

Afbeelding

Samantha haast zich de trappen af naar de eetzaal, ze is te laat. Ze heeft iets te lang onder de douche gestaan en nu probeert ze onder het lopen, haar haren even vlug met een elastiekje vast te maken.
Voordat ze de eetzaal betreedt, klopt ze nog even op haar wangen om op die manier hopelijk wat kleur in haar gezicht te creëren.

‘Sorry dat ik wat later ben,’ verontschuldigd ze zich, wanneer ze ziet dat Noah op haar heeft gewacht met eten, ‘Jullie hadden best mogen beginnen..’ Hoewel Noah in Between duidelijk meer respect voor de kleine dingen heeft gekregen, zoals tafelmanieren, blijft het nog steeds niet Sam’s sterkste kant. Ze wacht dan ook voor de zekerheid nog even met opscheppen.

‘Waar is Kit eigenlijk heen?’ vraagt ze als ze ziet dat er slechts voor drie personen is gedekt.

_________________
The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it. - Thucydide


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 18:41 

Afbeelding


Celeste geeft niet het gewenste antwoord op zijn vraag, ze zorgt zelfs voor nog meer twijfel. Ze wil hem niet voor een keuze zetten. Keuzes, ze lijken elkaar in rap tempo op te volgen en steeds zwaarder te gaan wegen. “Ja, vast wel.” Verzucht hij.

Het zojuist besproken onderwerp komt op dat moment de eetzaal binnen gerend. Ze is te laat en zich daar gelukkig ook bewust van. “Het eten is nog warm, we konden best even wachten.” Glimlacht hij flauwtjes. “Kit reist momenteel heen en weer, je weet hoe zwaar die reizen soms kunnen zijn. Ik verwacht hem pas na het avondmaal.” Noah pakt de opscheplepel die hij Celeste had afgenomen op “Eet smakelijk” glimlacht hij voor hij de lepel in de pan laat glijden.

In gedachten verzonken snijdt hij een stukje vlees af. Zijn gedachten zijn bij de dames aan tafel en hun eindeloze strijdt. Hij kan inderdaad niet kiezen. Beide verwijt hij dingen. Beide hebben misstappen gemaakt, maar hoe kan hij hun veroordelen na alles wat hij zelf heeft gedaan. Zelfs al zou Celeste de boosdoener zijn van Sam haar nachtmerries, ook al heeft Sam onterecht een onnatuurlijke afkeer jegens Celeste. Diep van binnen wil hij het de dames zelf laten uitvechten en er niet langer tussen zitten. Het bewust dan maar een keertje uit de hand laten lopen, hun eigen wonden laten likken. Toch kan hij het niet, hij is het hun verschuldigd. In gedachten verzonken kauwt hij op zijn stukje vlees, zijn blik afwezig op een van Celeste haar kleurrijke schilderij gericht.

Hij mist haar, hij mist Rose. Snel prikt hij wat groente op zijn vork en scheurt hij zijn blik los van het schilderij. “Mis je hem?” vraagt hij plots. Hij kijkt Sam over het randje van zijn glas wijn aan en neemt een slok “Kit.” Verduidelijkt hij. Terwijl hij de volle smaak van de wijn door zijn mond laat gaat wisselt hij een korte blik met Celeste. Een flauwe grijns speelt om zijn lippen. Als hij Celeste en Sam ooit een zusterlijke relatie kon schenken dat deed hij dat graag. Dit is voor de gezelligheid, voor het geroddel waarvan hij weet dat Celeste het heel haar leven heeft moeten missen. Om de sfeer er deze avond in te houden. Omdat ook hij de broederlijke gesprekken en het geroddel met zijn broer mist.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 19:48 

Afbeelding

Halwende komt aan bij de brug en ziet vaag hoe er iemand op wandelt. Of zijn het er twee? Misschien ziet hij gewoon dubbel door de dorst. Of zou hij zelfs volledig aan het hallucineren zijn? Hij schut even zijn hoofd om helder te kunnen denken, maar merkt meteen dat dat niet het beste plan was. Hij verliest bijna meteen zijn evenwicht en valt neer op zijn zij.
"Pie-he", roept Maldwyn meteen wanneer hij ziet dat zijn zorger neervalt. Hij vliegt maar beneden en land soepel naast Halwende. Hij tikt even met zijn bek tegen het hoofd van Halwende, die licht kreunt. een bijna smekend geluid komt uit de bek van de vogel. Hij loopt even heen en weer en tikt dan nog eens met zijn bek tegen de kaak van Halwende.
"Ik kan het niet meer", zegt Halwende bijna onhoorbaar. Zijn stem is ook volledig uitgedroogd. Maldwyn maakt een wanhopig geluid. Hij zal Halwende niet alleen laten. Halwende hoopt na een tijdje weer te kunnen opstaan, als hij wat gerust heeft, maar nu is hij te zwak. Hij probeerd in ieder geval bij bewustzijn te blijven.

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 21:32 

Afbeelding

Samantha speelt meer met het eten op haar bord dan dat ze er daadwerkelijk wat van eet. Niet dat het eten niet lekker is. Misschien kwam het wel doordat haar lichaam het besef van tijd kwijt is, dat ze ook haar eetlust eventjes kwijt is.

Ze neemt nog een slokje van haar wijn en kijkt Noah dan niet-begrijpend aan. Hem? Wie? Haar gedachten vliegen op snel tempo langs mogelijke kandidaten, Ryan? Dom? –Kit?! Ze wilt al meteen in de verdediging schieten, maar bedenkt zich wanneer ze zijn blik ziet. Haar omgang met Kit was de afgelopen weken ook al niet echt verbeterd. Hij was er duidelijk niet een voorstander van dat Samantha in Between verbleef en zijn voorkeur voor Celeste boven Sam is niet te missen.‘Hmm.. Missen is een groot woord..’ begint ze, ‘Al is het wel fijn dat hij telkens wat nieuws te vertellen heeft. Over de andere kant.’ Haar blik gaat even naar Celeste. ‘Al geloof ik dat je die vraag beter aan Celeste kan stellen. Zij is meer zijn type.’ Ze grijnst even. ‘En jij?’ Ook zij neemt nu rustig een slok, voordat ze verdergaat. Ergens wilt ze hem vragen over Rose, maar ze weet dan ook dat de sfeer meteen weg zal zijn en Noah hoogstwaarschijnlijk ook. Ze had hem dan ook nog steeds niet verteld dat zij de tiara van Rose gevonden had, de avond dat iedereen vertrokken was. ‘Mis jij hem? Kit?’

_________________
The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it. - Thucydide


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 22:45 

Afbeelding


Ryan laat zich lachend vooruit duwen “Ik ben geen dame” pruttelt hij zacht terwijl hij de brug oversteekt. Opgewekt springt hij met beide benen van de brug op het vaste land van Between. “Nou, dat voelt als vanouds. Het is hier weer een dooie boel.”

Verbaasd trekt hij zijn wenkbrauwen op als er een man met een vogel komt aanwandelen en theatraal in elkaar zakt. Welkom in Between, bedenkt hij zich. Nieuwsgierig kijkt hij om zich heen en bestudeerd hij de uitgeputte man op de grond. “Kssshhh”” hij wappert met zijn armen om de vogel bij de man weg te jagen. Zelfs de gieren kwamen al op hem af. Het mag duidelijk zijn dat Ryan zijn vogelkennis niet echt op het gewenste niveau is. “Gaat het wel?” op gepaste afstand hurkt hij bij de man neer. Hij wenkt Rose “Rose, kun je wat water uit mijn rugzak pakken?”


Afbeelding

Noah knort even van het lachen omdat hij op dat moment zijn mond vol heeft. Celeste en Kit? Nee dat ziet hij niet gebeuren, maar misschien is hij dan ook de enige die Celeste op haar zwijgzame momenten heeft meegemaakt. Haar blik oneindig ver weg. Naar Alusia, wachtend op een brief. Zijn jaloezie was destijds niet volledig ondoorgrond geweest, misschien wat obsessief dat wel.

En jij? Het eten in zijn mond slikt hij met moeite door. Het lijkt droog en scherp te zijn geworden en langzaam in zijn keel naar beneden te zakken. Kit. In zijn ogen is enige opluchting af te lezen, waarna hij zijn mond bevochtigd met wat extra wijn. “Kit en ik zijn onafscheidelijk, elke avond keert hij trouw naar het thuisfront.” De woorden hebben bewust een bijna poĂ«tische ondertoon. Hij zou Kit oprecht missen als hij niet zou terug keren, na al die maanden hadden ze een band opgebouwd. Kit was niet alleen een trouwe dienaar, maar ook een goede vriend geworden. “Mocht hij daarbij toch een nachtelijke stop maken bij een van jullie kamers, dan laat ik hem daar ook vrij in.”

Met een grijns plukt hij het servet uit zijn kraag en dept hij zijn mondhoeken schoon. Het is de eerste keer dat hij even het gevoel heeft thuis te zijn. De ongedwongen sfeer en de grapjes over en weer stellen hem op zijn gemak. De wijn en het gezelschap draagt daar zeker aan bij.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 23:11 

Afbeelding

Vaag nog hoort Halwende de 'Kssshhh', maar zijn hersenen proberen zich zo vast te houden aan het bewust blijven dat hij dit amper opneemt. Hij wordt echter wel alerter wanneer hij een geĂŻrriteerd geluid van Maldwyn hoort. Maldwyn hupt even opzij en kijkt boos naar de persoon die daar staat te wapperen. Hij vliegt even op om buiten het bereik van de man te zijn, maar ver gaat hij niet. Wanneer de man neerknielt is hij al weer daar om tussen de man en Halwende in te gaan zitten en een verdedigende houding aan te nemen. Dit doet hij natuurlijk weer met een luide "pie-he"

Halwende hoort de man vragen of het gaat. Een schrik gaat door zijn lijf wanneer hij beseft dat hij niet langer alleen is. Er zijn MENSEN bij hem. Andere wezens die op twee benen lopen... Zijn lichaam verstart. Wat moet hij nu doen? "Water...", brengt hij uiteindelijk met moeite uit, wanneer hij de man iets hoort zeggen over water. Water is nu zijn eerste prioriteit. Hij moet iets drinken, want lang houdt hij het anders niet meer uit...

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 23:52 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose haalt even diep adem wanneer ze voet zetten in Between. Ze kan niet bepaald zeggen dat ze het hier gemist heeft. Haar blik gaat dan ook even nog een keer kort naar de brug achter hun. Haar aandacht wordt echter al snel getrokken door Ryan die opeens ergens op reageert. Hey, lag daar nou een man op de grond?

Rose pakt meteen de rugzak van Ryan wanneer hij daar om vraagt en loopt snel naar hem toe terwijl ze na even zoeken het water eruit haalt. Ze ziet echter hoe de buizerd zich verdedigend voor de man bevindt en Ryan zich op een nog redelijk veilige afstand houdt. Ehm.. Ze weet niet echt wat ze nu het best kan doen.
Rose draait uiteindelijk de dop van de fles open en giet vervolgens wat water in het dopje welke ze richting de buizerd reikt. Dan opeens brengt de man "water" uit. Ze kijkt Ryan even aarzelend aan, waarna ze voorzichtig wat dichterbij hem neerhurkt en het flesje met water tot aan zijn mond toereikt. "Hier, water.."




      Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste moet grijnzen wanneer Noah Sam opeens vraagt of ze Kit mist. Sam lijkt in eerste instantie al meteen in de verdediging te willen schieten maar hervat zichzelf dan snel door een gepast antwoord te geven. Haar opmerking raakt ook Celeste natuurlijk weer. Dat zij meer Kits type zou zijn. Celeste moet dan ook even lachen wanneer ook Noah even knort van het lachen om de opmerking. "Dat zou best kunnen." grijnst ze op de gossip. "Hij keert echter altijd terug, dus zo lang hoeven we hem nooit te missen met z'n allen."

"Ach hij heeft eerder al eens een kamer met Sam gedeeld, dus Sam zal er wel gewend aan zijn." grijnst Celeste.

_________________

    "Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 0:07 

Afbeelding

Maldwyn kijkt even naar het water. Hij laat zijn verdediggingspositie vallen wanneer hij Halwende iets hoort zeggen. "pie-he", zegt hij, wanneer hij weer opvliegt. Hij blijft echter dicht bij. Hij cirkelt rond boven hun hoofden om in te kunnen grijpen als er gevaar zou dreigen.

Halwende voelt hoe iets tegen zijn lippen wordt gezet en schrikt. "Hier, Water", hoort hij. Hij kalmeert weer enigszins vanbinnen en laat de vloeistof binnen dringen. Gretig slikt hij door. De volgende slok laat hij even in zijn mond rondgaan, zodat die niet meer zo droog zou aanvoelen. Hij voelt hoe zijn lichaam weer energie bij krijgt en stopt met drinken. Het is niet erg handig om in liggende positie te drinken. Halwende gaat recht zitten en kijkt naar wie zijn redders zijn. Hij blijft echter zwijgen omdat hij niets van hen af weet en ook niet weet wat hij zou moeten zeggen. 'Dank u wel' had hij nooit van zijn vader geleerd...

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 50  Volgende


Keer terug naar RPG
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme