Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Volgende

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 9:28 

En ik heb weer een nieuw lijstje! Ik zal hem ook even in mijn vorige post zetten zodat het overzichtelijker word.

SebastiaanZ
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Ik denk mezelf als een afgestudeerd student, met een Zwerkbalcup in m'n handen (want zwerkbal rules!) en een leuke vrouw aan mijn zijde.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Rustig, in situaties waarin andere mensen snel helemaal in de stress schieten, blijf ik rustig en kalm en kan ik makkelijk de situatie overzien.

- Betrouwbaar, mensen komen nogal snel naar me toe als ze met een probleem zitten en ze denken dat ik ze misschien kan helpen.

- Recht door zee, ik kan zeer goed tegen kritiek, maar ben ook niet bang deze te geven. Helaas zeggen sommige mensen dan dat ik iets te "direct" of "no-nonsense" ben.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- In feite direct en no-nonsense, wat ik hierboven al zei, omdat mensen mij wel eens willen wijzen dat ik wat rustiger aan moet doen en af en toe wat vriendelijker mag zijn.

- Ik wil nog wel eens afspraken vergeten, waardoor ik ze niet nakom of niet kom opdagen. Gelukkig gebeurt dit niet al te vaak.

- Ik kan minder goed tegen mijn verlies, dit vooral omdat ik hockey en altijd wil winnen.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Schouwer

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De Onzichtbaarheidsmantel

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Verweer tegen de Zwarte Kunsten

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Griffoendor

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 1:18 

Tosti Wemel
Ik vind dat jouw antwoorden heel veel Ravenklauw-antwoorden zijn, maar de manier waarop je antwoord, vind ik weer niet Ravenklauwerig. Ik bedoel hier mee te zeggen dat veel Ravenklauwers hier op het forum het lijstje vaak heel uitvoerig en tot in de puntjes verzorgd inleveren. Dat van jou oogt gewoon wat simpeler. (Wat totaal niet beledigend ofzo bedoel is, het valt me gewoon op dat dit vaak het geval is bij Raafjes). En ik vind dat sommige antwoorden ook wel bij Zwadderich passen. En de manier van invullen eigenlijk ook wel. En ja, Zwadderaars zijn ook slim en kunnen zelfs ook aardig zijn! :') Dus laat je dit niet afschrikken. Maar jouw persoonlijke voorkeur is Ravenklauw. En daarom vind ik dat je daar ook prima thuishoort.

Lana
Kijk, dit bedoel ik met een perfect voorbeeld van een door een Raafje ingevuld lijstje. Helemaal tot in de puntjes uitgewerkt, perfect geschreven. Ook heb je allemaal afwegingen voor jezelf gemaakt, heel Ravenklauwerig vind ik. Ook inhoudelijk vind ik veel antwoorden heel erg neigen naar Ravenklauw. Ik zie ook wel wat van de andere afdelingen, maar voor mij overheerst Ravenklauw. Ik denk dat jij prima zit waar je nu ingedeeld bent!

Olivier Lubbermans
Oké, als aller eerste wil ik je even iets duidelijk maken. Vaak zijn ECHTE vrienden op 1 hand te tellen. Misschien anderhalf. Maar echt, prijs jezelf gelukkig met die 3 vrienden, want over het algemeen heb je er meer niet nodig! En dan: wat een mengelmoes zie ik hier zeg haha. Je zegt zelf heel erg loyaal te zijn en dat zie je ook wel aan vraag 1. Loyaliteit is een eigenschap van Huffelpuf, maar persoonlijk vind ik dat ook goed passen bij Griffoendor en ook wel Zwadderich. Je bent erg slim en je tekent = dus creatief. Dat is dus de Ravenklauwer in jou. Toverstokkenverkoper vind ik echt iets wat bij Raaf en Zwad past. Dat je verlegen bent weer meer bij Raaf. Niet altijd aardig tegen mensen. Tsja, niemand kan altijd maar lief en aardig zijn. Vind dit niet echt bij 1 afdeling passen. Griffs kunnen ook aardig gemeen zijn. Onaardig zijn word veel geassocieerd met Zwad, maar dat vind ik nergens op slaan. Je favo vak vind ik dus ook weer iets wat heel Raaf of Zwad is. Bij jou twijfel ik dus heel erg tussen die twee afdelingen. Je geeft zelf aan bij Zwadderich te willen, dus ik adviseer je dan ook je gevoel te volgen, maar bij Raaf zou je het vast niet slecht gedaan hebben. [/langverhaal]

Zweinsteinexpress101
Ah, een lijstje naar mijn hart. Ambitieus, hard werkend, wetend wat je wil en eindelijk eens iemand die gewoon glashard zegt dat hij de Zegevlier wil. En je bent geĂŻnteresseerd in de Zwarte Kunsten. Je geeft zelf aan bij Zwadderich te willen horen en ik zie jou daar inderdaad wel zitten!

SebastiaanZ

Ik zie in jou eigenlijk wel een mengelmoes van Harry en Ron haha. En dan snap je natuurlijk al waar ik heenwil. In mijn ogen ben jij echt een Griffoendor. Je bent rechtvaardig, recht door zee, betrouwbaar en je wil graag winnen, je wil schouwer worden (wat niet meteen betekend dat alle schouwers Griffoendors moeten zijn geweest, maar het helpt wel een beetje). En je geeft aan dat je graag in Grif wil, dus ik zou zeggen: doen!

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 14:26 

SebastiaanZ

Poehpoeh, je maakt het ons nou niet erg makkelijk. Je zegt dat je vaak in stressvolle situaties heel rustig blijft en de boel overizet. Slimheid dus voor een Ravenklauwer Maar daarintegen zeg je ook dat je altijd hoe dan ook wil winnen. Dat is juist meer voor een Zwadderraar. Verder wil je ook heel graag Schouwer worden, waar toch wel veel moed voor nodig is. Dus dat hoort weer bij een Griffoendor. En je zegt ook nog eens dat je houd van Verweer Tegen De Zwarte Kunsten. En dat hoort juist weer bij Zwadderich. Dus eigenlijk is een advies geven over een bepaalde afdeling in jou geval erg moeilijk maar als je het zo weegt zet ik je toch in Zwadderich! Maar de andere afdelingen passe er ook wel goed bij maar Zwadderichactige eigenschappen heb je er toevallig 1 meer van dus vandaar

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 16:10 

Olivier Lubbermans:

Spoiler:
Als jij een blik werpt in de Spiegel dan zie jij jouw schoolvriend, gezond en wel. Dit kwam terug bij Harry als Dumbledore. Harry zag zijn ouders weer gezond en wel, en Dumbledore zijn eigen familie weer bij elkaar zonder al die kommer en kwel. Vanuit het boek past dit dus het beste vind ik bij Gryffindor. Je bent loyaal waardoor je niemand in de steek laat. Dit is typisch Gryffindor en Hufflepuff. Vanuit de boeken komt dit namelijk naar voren toe. Daarentegen is ook bekend geworden dat binnen Slytherin iedereen ook toebehoort bij de "groep" en komt iemand aan een van de leden uit de "groep" dan krijg je het aan de stok met alle Slytherins. Dus dito voor Slytherin.

Verder ben je erg slim omdat je op jouw 16e al eindexamen doet. Waaronder in tekenen. Dit kan ik niet anders dan aan Ravenclaw koppelen. Ja, McGonnagal/Dumbledore zijn beide in Gryffindor ingedeeld en eveneens intellectueel. Maar toch, denk je intellect, vrijzinnigheid en creativiteit (waaronder tekenen) dan denk je Ravenclaw. Je bent niet al te goed in vrienden maken. Maar ondertussen heb je wel drie goede vrienden. Beter drie goede vrienden, dan dertig vrienden die je maar oppervlakkig kent niet? Nu kan ik wel stereotypisch zeggen: Hufflepuff. Maar dat doe ik niet. Ik vind dit meer passen bij Gryffindor en/of Slytherin. Want om nu te zeggen dat Hufflepuff de afdeling is voor mensen die niet outgoing zijn en niet snel vrienden maken vind ik zo denigrerend. Bekijk het dan positief. Als in: je bouwt met een select aantal een goede vriendschap op. Kijk naar Harry, Ron en Hermione. Kijk naar Draco, Patty Park en Crab/Goyle. Niet goed in sport, vertaald naar de wereld van Harry Potter en binnen Hogwarts zul je dan niet gauw meedoen met Quidditch. Welke afdelingen staan er bekend om minder competitief ingesteld te zijn? Ravenclaw en Hufflepuff. Niet altijd aardig naar mensen toe.. dus zo nu en dan kan je nors/bits uit de hoek komen. Dat associeer ik met Gryffindor en Slytherin. Beide afdelingen herbergen studenten met een zeker temperament/ego.

Je zou als baan gaan voor het nobele ambt van toverstokkenverkoper als ware je de nieuwe Mr. Olivanders. Interessante keuze! :D Want het is zeker bijzonder te noemen. Je zult veel af moeten weten van wandlore, wat alleen mogelijk is als je in de leer gaat bij een meester toverstokkenmaker zoals Olivanders himself. Dat vraagt ambitie, doorzettingsvermogen en intellect van je. Deels Hufflepuff dus maar het leeuwendeel gaat door naar Ravenclaw en/of Slytherin. Je zou de onzichtbaarheidsmantel kiezen. Maar de reden waarom is dat je verlegen bent. Die vat ik dus niet, want je zou dan toch liever iets tot je beschikking hebben waardoor je niet langer verlegen bent? En de mantel doet je onzichtbaar zijn naar de omgeving toe waardoor niemand jou ziet staan. Maar enfin, doet er verder niet toe. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik de mantel op zich afdelingsneutraal vind. Je geeft niet aan hoe je hem zou inzetten en voor welk doel. Jouw lievelingsvak zou Waarzeggerij en/of VTDZK zijn. Dat eerste associeer ik met geen enkele afdeling en VTDZK kan elke afdeling wel passen. Hangt net zoals bij de mantel af met welk motief je er voor kiest.

Tel ik alles bij elkaar op dan kom ik uit bij.. Gryffindor: 6pnt, Ravenclaw: 5pnt, Hufflepuff: 4pnt en Slytherin: 6pnt. Jouw eigen voorkeur geeft dus de doorslag voor Slytherin! Maar wat mij betreft zou ik Gryffindor ook het overwegen waard vinden.

Zweinsteinexpress101:

Spoiler:
Toen ik een blik wierp op jouw lijstje had ik meteen zoiets van: dit kan ik voor de verandering kort houden. Maar even serieus: jouw lijstje schreeuwt gewoon Zwadderich/Slytherin!

Je ziet jouzelf als bestuurder op een hoge post binnen het Ministerie als je kijkt in de spiegel. Daar is geen woord Chinees aan, waar ik maar mee wil zeggen dat dit nadrukkelijk zo Zwadderich/Slytherin is als het maar kan. De ambitie druipt er vanaf, het machtsbelust zijn eveneens. Je bent goed in het uitstippelen van plannen en daarbij maak je handig gebruik van list en bedrog. Dat is wederom typisch Zwadderich/Slytherin. Geen andere afdeling zou list en bedrog namelijk inzetten om hun doel te bereiken. Je bent ertoe in staat om te liegen en te bedriegen waarbij je jouw gezicht in de plooi houdt. Kortom: je zou bij kans tegenover de Heer van het Duister net zoals Sneep standvastig het bij een leugentje om bestwil houden als dat moet. Dat duidt op een zekere wil om een getalenteerde Legilimens te worden en dus Occlumentie te beheersen. Daarnaast heb je de wil om ver te komen en dat benadrukt nog maar eens jouw ambitie/gedrevenheid. Ik val in herhaling, daarom zei ik ook dat ik het kort kon houden, maar echt.. driemaal Zwadderich/Slytherin!

Je bent koppig en daarin dus standvastig. Handig als je graag gebruik maakt van list en bedrog, waarbij je goed in staat bent vast te houden aan een verhaal vol leugens. En je hebt last van vooroordelen over hoe mensen bekend staan waarbij je voorbij gaat aan hoe mensen echt in het leven staan. Dat vind ik zo typisch des Malfoy/Malfidus. En tja, the Malfoy familie was 100% Zwadderich/Slytherin. Need I say more? :nerd: Als beroep geef je de voorkeur aan iets doen op het Ministerie zodat je bepaalde plannen kunt doorvoeren. Welnu, wederom, kijk naar Lucius. Die liet ook graag zo zijn invloed gelden op de toenmalige minister of magic Cornelius Fudge/Droebel. Dat sluit dus naadloos daar op aan en dus zonder twijfel Zwadderich/Slytherin. Je zou zonder blikken of blozen kiezen voor de Zegevlier. Want onverslaanbaar op duelleervlak en je bewondert de Heer van het Duister. Als je het op die manier brengt kan ik het moeilijk niet aan Zwadderich/Slytherin koppelen. Jouw favoriete les zou zijn VTDZK want je wilt graag meer te weten te komen over de ZK/Zwarte Kunsten. Een Tom Riddle in disguise huh? :P Bingo, wederom Zwadderich/Slytherin.

Alsof jouw eigen voorkeur nog nodig was om de doorslag te geven kom ik uit op... Gryffindor: 0pnt, Ravenclaw: 0pnt, Hufflepuff: 0pnt en Slytherin: 9pnt. 100% een rasechte Slytherin/Zwadderaar mijn inziens!

SebastiaanZ:

Spoiler:
Je ziet jouzelf als een afgestudeerd student met Zwerkbalcup in de handen. Waarbij je wordt bijgestaan door een leuke vrouw aan jouw zijde. Met dit antwoord kun je meerdere kanten op. 1) afgestudeerd.. dus je wil graag studeren, waarbij je leergierig/ambitieus bent. Dat neigt naar Ravenclaw en/of Slytherin. Met een Zwerkbalcup in je handen.. welnu dit neigt naar Gryffindor en/of Slytherin. Want tja, kan het ook niet helpen, maar zij komen gewoon naar voren als de twee teams die het meeste kans maken op de Zwerkbalcup! En ten slotte vergezeld door een leuke vrouw, dit vind ik afdelingsneutraal. Want wederom: alsof een afdeling anti-huisje-boompje-beestje is. Je bent rustig, houd je hoofd koel in situaties waarbij anderen het overzicht verliezen. Daarnaast ben je betrouwbaar, waarbij je niet ervoor wegdeinst om anderen van hulp te voorzien. Ten slotte kom je over als no-nonsense omdat je recht door zee/recht voor zijn raap bent en je niet onder stoelen of banken steekt wat je vindt. Het rustig zijn en het overzicht niet verliezen vind ik Ravenclawachtig. Betrouwbaar en er zijn voor mensen vind ik Hufflepuff/Gryffindorachtig. En no-nonsense/recht door zee weer Gryffindor/Slytherinachtig.

Daarnaast ben je voor sommigen te direct/te recht voor zijn raap en mag je wel vriendelijker overkomen. Nuja, ik val in herhaling maar dat vind ik het beste passen bij Gryffindor en/of Slytherin. Zo nu en dan komt het wel voor dat je afspraken vergeet. Ah, Marcel Lubbermans waar ben je? Heb je je Geheugensteen/Remembral weer verloren? :P Naah, maak maar een grapje. Maar dit kenschetst dus voor mij Marcel en tja.. Marcel is een Gryffindor. Je kunt minder goed tegen je verlies en dat is weer dat temperamentvolle van Gryffindor/Slytherin. Zij staan daar toch met name om bekend (zie James/Sirius vs Snape/Lucius/Draco). Jouw ambitie is om uiteindelijk het beroep van Schouwer te mogen uitvoeren. Dit vereist lef, moed, intellect en rechtvaardigheidsgevoel. Maar ook doorzettingsvermogen, niet lui zijn etc etc. Kortom een mengelmoesje van Gryffindor/Ravenclaw en Hufflepuff. Zo zonder verdere uitleg kiezen voor de mantel en VTDZK beschouw ik beide als afdelingsneutraal. Het ligt er maar net aan met welke reden je de mantel kiest en dito voor VTDZK.

Als ik alles dan bij elkaar optel (en jouw eigen voorkeur meeneem) kom ik uit op... Gryffindor:
11pnt, Ravenclaw: 6pnt, Hufflepuff: 5pnt en Slytherin: 8pnt. Gryffindor it is, maar naar mijn idee zou Slytherin ook niet gek zijn. Zowaar een Harry Potter hatstall.

PS: Ik ben alles maar in spoilers gaan plaatsen omdat ik nogal graag uitwijd. Op die manier kan iedereen mooi zelf beslissen of je mijn gedachtenkronkels wilt lezen of niet ;)

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 17:43 

Tosti Wemel
Ik denk bij jou vooral aan Ravenklauw. Sterrenkundige is een vrij 'kundig' beroep, je bent slim, je begrijpt dingen snel en je bent wat betweterig. Ja, voor mij pas je het beste bij Ravenklauw!

Lana
Je hebt ambities en durft groots te dromen. Toch hoef je niet zozeer in de grote spotlights te staan, maar gaat het je om het creatieve deel eraan, dan denk ik zeker aan Ravenklauw. Flexibel, volhardend, geduldig, slim, perfectionistisch, er zit van alles een beetje in, maar toch denk ik weer voornamelijk aan Ravenklauw. Heler vind ik wat Griffoendor/Ravenklauw, en net wat je zelf zegt: Heler heeft een grote verantwoordelijkheid en daar is moed voor nodig, een hoop moed, en dat is net het Griffoendor gedeelte naar mijn idee. Aangezien je daar vanaf ziet, blijft weer
Ravenklauw over. Ja, naar mijn idee zit je prima op je plek bij Ravenklauw :)

Olivier Lubbermans
Je komt op mij loyaal over, net wat je zelf ook al aangeeft. Daarbij zeg je dat je ook erg slim bent en dat je graag tekent, wat behoorlijk creatief is, dus voor nu zou ik vooral Ravenklauw zeggen. Vrienden maken heeft denk ik te maken met dat je wat verlegen bent, maar dat je maar 3 vrienden hebt maakt helemaal niet uit! Kwaliteit boven kwantiteit! Niemand kan altijd aardig zijn, maar je komt me, sorry dat ik het zeg, wat pessimistisch over. Dat je klein en dik bent wil nog niet zeggen dat je niet kan sporten, ik snap dat het een enorme tegenslag is, maar mocht je het echt willen, is het altijd mogelijk. Je minst goede karaktereigenschappen vind ik moeilijk om aan een afdeling te koppelen, maar neigt naar mijn gevoel - hoe cliché ook - toch een beetje naar Zwadderich.
Toverstokken verkopen wijst op interesse voor toverstokken en magie in het algemeen, wat ik ook niet echt aan een afdeling kan koppelen.
Ik heb een beetje een mengelmoesje van Ravenklauw en Zwadderich bij jou, en aangezien je zelf voor Zwadderich zou gaan, ga ik daar ook voor ;)

Zweinsteinexpress101
Je wil graag macht en druk uitoefenen op andere mensen, wat mij betreft overduidelijk Zwadderich! Je hebt ook een hoge dosis ambitie zo te zien, en laat je niet zomaar van je stuk brengen. Ik kan er nog lang over doorgaan, maar ik zie bij jou eigenlijk alleen maar Zwadderich!

SebastiaanZ
Betrouwbaar, recht door zee, no-nonsense, je kan niet zo goed tegen je verlies en wil dus graag winnen: wat mij betreft allemaal Griffoendor met een beetje Zwadderich er doorheen. Aangezien je zelf voor Griffoendor zou gaan, ga ik daar ook voor!

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 20:54 

Tosti Wemel:
Oeh, astronomie. Dat is inderdaad een interessant vak. Jij houdt volgens mij wel van een mentale uitdaging en puzzels zijn wel aan jou besteed. Volgens mij ben jij een echte Ravenklauwer!

Lana:
Je geeft aan dat je grote dromen hebt en dat je volhardig bent. Dit zijn Slytherin eigenschappen en je zou goed in Slytherin passen. Maar.. als ik kijk naar je andere antwoorden, dan zie ik ook dat je in Ravenclaw en Hufflepuff zou passen. Hmm.. moeilijk! Als ik kijk naar al je antwoorden samen, dan kom ik toch tot de conclusie dat je een Ravenclaw bent!

Olivier Lubbermans:
Oh, ik vind het leuk als mensen niet duidelijk in een afdeling kunnen geplaatst worden. Dat betekend dat je veel goede eigenschappen hebt! Je bent loyaal (Hufflepuff), slim (Ravenclaw), 'Ik ben niet altijd aardig tegen mensen' geeft bij mij aan dat je alleen de beste mensen als je vrienden wil hebben, wat mij weer een Slytherin gevoel geeft. Als ik kijk naar je andere antwoorden, dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Ravenclaw, aangezien toverstokkenleer erg moeilijk is en waarzeggerij wat mij betreft een typisch Ravenclaw vak is. Maar je geeft zelf aan dat je graag in Slytherin terecht wil komen. Wat mij betreft ben je een hatstall en kan je kiezen tussen deze twee afdelingen!

Zweinsteinexpress101:
Jouw lijstje schreeuwt gewoon Slytherin, dus ik ga er niet meer over uitbreiden. Je bent op en top een Slytherin!

SebastiaanZ:
Je geeft zelf aan een Gryffindor te willen worden. Nou, ik ben het ermee eens! Je hebt wel wat eigenschappen van andere afdelingen, maar het grootste gedeelte is toch wel Gryffindor. Ik hoop dat je het naar je zin zal krijgen in het huis van de leeuw.

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Death Eater

Houseitem
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 18:34 

Tosti Wemel
Lees verder...
Mijzelf als mijn lievelingsberoep: Sterrenkundige
Slim, want ik ben best slim (Dit bedoel ik niet eigendunkerig)
Aardig, want ik ben best aardig tegen anderen.
Snel begrijpen, want ik begrijp best snel dingen.
Snel boos, want ik word wel snel boos.
Uitstellen, ik stel vaak dingen uit.
Betweter, soms zeggen mensen dat ik een beetje betweterig ben...

Ik wil iets met draken, drakenverzorger ofzo. Draken zijn cool :D
De onzichtbaarsheidsmantel
Astronomie
Ravenklauw

Ik zou jou zeker weten in Ravenklauw plaatsen. Je favoriete vak is Astronomie en je hebt zeker eigenschappen die Ravenklauwers hebben. Je bent aardig en slim, wat zeker niet bij Zwadderich passen. Huffelpuffers zijn vooral leergierig, maar worden niet snel boos. Ravenklauw dus.

Lana
Lees verder...
Dit begint al goed. Wel… Ik wil veel! Maar ik zal het beperken.
Wat mijn carrière/beroep betreft zou ik als ik in die spiegel keek mezelf zien staan op een podium in musicalproducties. Het is eigenlijk mijn droomberoep. Daarom niet meteen in de lead maar gewoon… Op dat podium staan en zingen, dansen, acteren… Moet toch zalig zijn om van (een deel van) je hobby/interesse eigenlijk je beroep te kunnen maken.
En als ik thuiskom van mijn werk wil ik daar mijn liefhebbende partner en (iets verder in de toekomst) kinderen aantreffen. Want wat ben je met een droomberoep als je thuis niets of niemand hebt/alleen bent?

– Flexibiliteit/Volhardend – Dit is zowel letterlijk als figuurlijk te nemen. Naast het feit dat ik lenig ben, vind ik ook wel dat ik een soort van veerkracht in me heb. Er wordt namelijk op verschillende vlakken in mijn leven een soort van flexibiliteit van me verwacht, de ene keer al meer dan de andere, en de ene keer is de situatie al stressvoller dan de andere, en in plaats van volledig door te slaan, breng ik het er toch meestal zonder kleerscheuren vanaf.
– Geduldig – Ja, ik ben algemeen gezien een vrij geduldig persoon. Ik heb eigenlijk geleerd van te wachten en gewoon chill te blijven, ook al wil ik iets heel erg graag. Het komt wel wanneer het komt en het gaat wel zoals het gaat. Maar mijn geduld is ook niet eindeloos, ik heb een grens.
– Slim – Ik wil niet bijdehand klinken… En ik haat het ook dat ik dit hier zet xD Maar mijn leven lang zeggen mensen toch wel dat ik slim ben. Niet wijs, maar slim. En ik vind het stiekem altijd wel leuk als mensen dat zeggen.

3. Wat zijn je drie slechtste karaktereigenschappen en waarom?
– Onzeker – Omdat het zo is :’)
– Perfectionistisch/controlfreak – Ik zet dit bewust bij mijn minst goede eigenschappen. Eerst vond ik dat ik dat helemaal niet was. Maar ik heb kortgeleden ingezien dat ik soms té perfectionistisch ben, in de zin dat ik niks uit handen wil/durf geven, mijn werk/voorbereidingen liever zelf doe omdat ik dan ook weet dat het is uitgevoerd zoals ik het wil/dat het uitgevoerd is zoals het uitgevoerd moet worden. En zeker als het gaat om iets waar andere mensen bij betrokken zijn, wil ik niet falen. Ik ben slecht in hulp vragen/aanvaarden.
– Pessimistisch – Ik ben eigenlijk wel een enorme zwartkijker. Ik ga er vaak, al dan niet altijd van uit dat dingen die ik uithaal zinloos zijn/gaan falen/onopgemerkt gaan blijven/e.d.

Ik zou enkele jaren geleden Healer/Heler gezegd hebben, voor kinderen als er nog specifieke specialisaties zouden bestaan, want ik vind geneeskunde en alles daarrond wel interessant. Maar ik vind de hoeveelheid verantwoordelijkheid die ze hebben soms nogal angstaanjagend dus ik kom ik daarop terug. Maar ik denk wel dat ik als soort van magisch verpleegkundige zou werken. Ook voor kinderen. Die hebben ook verantwoordelijkheid genoeg en het ligt binnen dezelfde lijn. xD
Bestaat musical in de Tovenaarswereld? Vast wel :’) Dan zou ik natuurlijk daar voor gaan :’)

De Elder Wand valt sowieso af. Wat ben je nu met macht? Ik zou niet weten wat ermee doen, en ik ben mijn leven nog lang niet moe.
Maar van zodra er iemand is overleden die me erg dierbaar is, want dat geluk heb ik wel dat dat nog niet het geval is, zou ik zonder twijfel voor de Resurrection Stone gaan. Zodat ik nog kan praten met die persoon/personen, wanneer ik daar nood aan zou hebben. Ik zou eerst de Cloak zeggen, maar uiteindelijk laat ik dat maar.

Moeilijk. Ik kan niet echt een keuze maken tussen Potions, Charms en Transfigurations. Het lijken me alledrie moeilijke maar erg nuttige vakken die je ook in je dagelijks leven zou kunnen gebruiken. Maar ook Astronomy zou ik graag volgen want ik wilde vroeger astronaut worden of zo xD Sterren en planeten en “het grotere” en dergelijke hebben me altijd al geboeid. Iets minder nuttig, maar wel interessant.
Ach, geef me maar alles.

Wel, ik weet eigenlijk al waar ik hoor, maar ik weet ook wat ik wil. En ik wil jullie niet-door-mij-beïnvloede mening :’) En natuurlijk mag je je naast dit lijstje ook baseren op je algemene kennis over me, graag zelfs xD

Griffoendor, zeker weten. Wat mij betreft, lijk je op Hermelien Griffel. Ze is heel slim, leergierig en wil veel bereiken in haar leven. Volgens mij wil jij dat ook. Voor de rest kom je over als een hele rustige leerling, wat bijna alle Griffoendors zijn. Keuze is snel gemaakt.

Olivier Lubbermans
Lees verder...
Ik zou mijn enige vriend van de school zien, gestorven bij een auto-ongeluk.

Ik ben heel erg loyaal, ik laat nooit iemand in de steek.
Ik ben erg slim, ik doe VWO-examen terwijl ik 16 ben.
Ik ben heel goed in tekenen, ik doe daar examen in

Ik ben niet goed in vrienden maken, ik heb er maar drie.
Ik kan niet sporten, ik ben namelijk vrij dik en klein
Ik ben niet altijd aardig tegen mensen.

Ik zou toverstokken verkopen, dat lijkt me iets bijzonders.

Ik zou kiezen voor de Onzichtbaarheidsmantel, ik ben verlegen.

Waarzeggerij of Verweer tegen Zwarte Kunsten

Zwadderich

Ik zou jou in Zwadderich plaatsen, vooral omdat je erbij zet dat je niet veel vrienden hebt en niet altijd aardig bent tegen mensen. Alle drie andere afdelingen zijn dat echter wel. Maar je zet ook erbij dat je loyaal en slim bent. Daarom twijfelde ik tussen Griffoendor en Zwadderich. Maar ik denk dat je meer thuis zou voelen bij Zwadderich.

Zweinsteinexpress101
Lees verder...
Mijzelf als hoog bestuurder in het Ministerie van Toverkunst. Vooral omdat ik dan veel druk kan uitoefenen op de toverwereld en misschien ooit zelf aan de macht kan komen.
Listig, ik kan goed plannen verzinnen. Vermogen om te liegen, ik ben een goed acteur. En wil om ver te komen.
Koppig, men brengt men niet zomaar van de wijs. Kan handig zijn maar soms ook irritant. Vooroordelen, ik kan soms mensen behandelen zoals ze bekend staan, niet zoals ze zijn.
Iets op het ministerie zodat ik sommige plannen kan doorvoeren.
De Zegevlier, het is natuurlijk geweldig om onverslaanbaar te zijn op duelleervlak. En, heel simpel, omdat de stok van de Heer van het Duister is geweest, een man die ik zeer zeker bewonder.
Verweer tegen de Zwarte Kunsten, om meer over de Zwarte Kunsten te weten te komen.
Zwadderich, omdat ik het geweldig vind wat tovenaars van die afdeling hebben gepresteerd. En ik denk dat ik het best bij die afdeling pas.

Zo te zien wil jij heel veel bereiken in je leven. Dat willen de Zwadderaars opzich niet zo snel, maar je wil tenminste presteren. Er zitten veel machtige mensen in die afdeling en mede daarom denk ik dat jij daar ook prima thuis zal horen. Je bewondert de Heer van het Duister en dat is zeker een groot voordeel als je in Slyth zit! Zwadderich dus.

SebastiaanZ
Lees verder...
Ik denk mezelf als een afgestudeerd student, met een Zwerkbalcup in m'n handen (want zwerkbal rules!) en een leuke vrouw aan mijn zijde.

- Rustig, in situaties waarin andere mensen snel helemaal in de stress schieten, blijf ik rustig en kalm en kan ik makkelijk de situatie overzien.

- Betrouwbaar, mensen komen nogal snel naar me toe als ze met een probleem zitten en ze denken dat ik ze misschien kan helpen.

- Recht door zee, ik kan zeer goed tegen kritiek, maar ben ook niet bang deze te geven. Helaas zeggen sommige mensen dan dat ik iets te "direct" of "no-nonsense" ben.

- In feite direct en no-nonsense, wat ik hierboven al zei, omdat mensen mij wel eens willen wijzen dat ik wat rustiger aan moet doen en af en toe wat vriendelijker mag zijn.

- Ik wil nog wel eens afspraken vergeten, waardoor ik ze niet nakom of niet kom opdagen. Gelukkig gebeurt dit niet al te vaak.

- Ik kan minder goed tegen mijn verlies, dit vooral omdat ik hockey en altijd wil winnen.

Schouwer

De Onzichtbaarheidsmantel

Verweer tegen de Zwarte Kunsten

Griffoendor

Ik zou jou plaatsen in Griffoendor. Zo te zien ben je een slim, rustig en betrouwbaar mens. Zulke eigenschappen hebben de Griffoendors vooral. Ik denk dat je daar prima thuis zou voelen. Je afdelingsgenootjes zullen waarschijnlijk heel goed met je opschieten, omdat jullie karaktereigenschappen vrijwel overeen komen.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 17:39 

En ik heb weer een nieuw lijstje. Je kan natuurlijk altijd nog advies geven aan de vijf anderen uit de mijn vorige post. Ik zal proberen om de sikkels en afdelingspunten zo vaak mogelijk te verwerken.

Helena Scamander
Lees verder...
Ik die met mijn buikdans-en-poi-act de wereld verovert, tamboerijn bij mijn zijde.
Slim, behulpzaam, creatief
Eigenwijs, nieuwsgierig, praat te veel.
Heler, iets met Toverdranken.
De Mantel.
Toverdranken/Fabeldieren, ik kan niet keizen...
Moeilijk, ik vind het Zwadderich meest awesome, maar zou toch voor Ravenklauw gaan in the end...

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 21:03 

Tosti Wemel:

Ik vind jou wel echt een Ravenklauwer, afgezien dat het je eigen voorkeur heeft zeg je dat je slim bent, maar dat je daar dus ook weer niet mee te pronken bent. Want hoewel ik je ook wel een beetje zie zitten in Zwadderich met sommige van je antwoorden, zou een Zwadderaar daar dan toch wel weer mee pronken, juist vooral omdat dat betuigt van ambitieus gedrag.

Lana:
Meteen bij het lezen van de antwoorden op je vragen schreeuwt er bij een stemmetje die Ravenklauw zegt. Je hebt het tot in de puntjes uitgewerkt en je bent perfectionistisch. Daarbij wil je niet zeggen welke afdeling je voorkeur heeft maar je wil je op basis van het lijstje weten welke afdeling je zou worden geplaatst. Je loopt dus toch wel op de feiten en laat andere mensen niet beĂŻnvloeden met je voorkeur. Geen twijfel hier dus.

Olivier Lubbermans:
Aangezien je niet altijd aardig bent tegen mensen zou ik je in Zwadderich plaatsen maar juist je uitspraak dat je slecht ben in sport omdat je dik en klein bent vind ik je er weer niet in passen, aangezien een Zwadderaar niet snel zou opgeven en dus ook niet snel zou zeggen dat hij/zij slecht is in sport omdat hij/zij dik is en klein (wat ik eerlijk gezegd wel een beetje beledigend vind om over jezelf te zeggen, niet iedereen heeft maatje topmodel dat gephotoshoot is en ik vind het eigenlijk wel een klein beetje jammer dat je dat over jezelf zegt, want jij bent gewoon een uniek persoon en jij bent jij). Omdat je loyaal ben zou ik je weer in Huffelpuf zetten, maar je voorkeur is Zwadderich, dus dan zou ik je daar zetten.

Zweinsteinexpress101:
Haha, deze is gewoon heel makkelijk, zeker weten Zwadderich. Je lijstje schreeuwt gewoon ambitieus uit. Hoge functie op het ministerie, duelleerclub omdat je iedereen wilt kunnen verslaan. De staf die niet verslaan kan worden. Do I need to say more?

SebastiaanZ:
Ik zou jou plaatsen in Griffoendor, je zou je daar helemaal thuis voelen. betrouwbaar, direct (om direct te zijn heeft toch wel de nodige moed nodig om dat te zijn). Kortom, ik zie je daar helemaal zitten.

Helena Scamander:
Ik zie jou wel in Ravenklauw zitten. Je bent creatief, je hebt er grootste dromen bij en je bent slim. Ravenklauwers zijn ook enorm nieuwsgierig en eigenwijs. Ik zie eigenlijk alleen maar Ravenklauw eigenschappen in jou.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 22:06 

Helena Scamander

Spoiler:
Je hebt alles kort en bondig beantwoord. ;)

Je zou jouzelf zien als succesvolle buikdans-en-poi danseres met tamboerijn aan jouw zijde. Dat getuigt van weten wat je wilt, dus je bent ondernemend genoeg om dat doel te verwezenlijken. Dat is het meest Ravenklauw/Zwadderichachtig. Slim, dat is iedere afdeling zo op hun eigen favoriete vak lijkt mij. Dus om dit stereotypisch meteen aan Ravenklauw te linken vind ik te kort door de bocht. Behulpzaam in feite net zoiets, maar ditmaal voor Hufflepuff. Zwadderaars zijn immers ook behulpzaam voor hun eigen groep en dito voor Griffoendors. Alleen Ravenklauwers staan erom bekend wat individualistischer ingesteld te staan. Creatief, ja daar worden alleen de Ravenklauwers om genoemd. Dat wil niet zeggen dat andere afdelingen dat nooit kunnen zijn, maar enfin.. denk je creatief dan denk ik Ravenklauw ;)

Eigenwijs ben je, dat vind ik in feite bij elke afdeling passen behalve Hufflepuff. Immers, Griffoendors/Zwadderaars zijn sneller eigenwijs in de zin van: eerst doen, dan denken. En Ravenklauwers zijn sneller eigenwijs in de zin van: eerst denken, dan doen. En dus zijn zij sneller geneigd eigenwijs zich te gedragen door zich als betweter op te stellen zeg maar ;) Nieuwsgierig, zoals Rita Pulpers dus hmm? Tegelijkertijd is Harry ook nieuwsgierig te noemen, want meerdere malen heeft hij in de avonduurtjes rondgedoold op Zweinstein ;) Daarentegen kun je het ook uitleggen als nieuwsgierig als in leergierig, benieuwd naar het vergaren van nieuwe kennis. Zo zonder uitleg vind ik het dus afdelingsneutraal. Te veel kletsen, tja.. dat kan ik ook niet echt indelen.

Als beroep zou je kiezen voor Heler dan wel iets met Toverdranken. Dat geeft aan dat je empathie hebt, behulpzaam bent en ambitieus ingesteld staat. Ik zeg.. Ravenklauw en/of Hufflepuff. Je kiest voor de mantel uit alle relieken. Zo zonder motivatie kan ik het niet specifiek bij 1 afdeling plaatsen. Want in feite kun je het wel zo inzetten dat het naar 1 afdeling uitwijst. Als favoriet vak kies je voor Toverdranken of voor Fabeldieren. Zonder verdere motivatie weet ik niet waarom je er voor zou kiezen. Dus zeg ik: Zwadderich en/of Hufflepuff. Als ik dan alles bij elkaar optel en jouw voorkeur meeneem, kom ik uit op... Griffoendor: 4 pnt, Hufflepuff: 5 pnt, Zwadderich: 6pnt en Ravenklauw 7pnt! Ravenklauw dus, met een flinke scheut Zwadderich ;) Zo je wilt: slytherclaw. Kies maar bij wie je beter past, want het doet weinig voor elkaar onder!

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 22:26 

Tosti Wemel;
Ik zie zowel Gryff als Raven-eigenschappen bij je. Slim zijn, snel dingen doorhebben en betweterigheid vind ik allemaal eigenschappen van Ravenclaw. Snel boos worden en het feit dat je met draken zou willen werken vind ik heel erg bij Gryff passen. Toch ga ik voor Ravenclaw, deels omdat het je eigen keuze is, maar ook omdat echt wat Ravenclaw dingen in je lijstje zie.

Lana;
Voor mij komen Ravenclaw en Hufflepuff naar boven. Ook iets van Gryffindor, maar lang niet zo sterk als bij de andere 2. Flexibel zijn en geduld hebben vind ik typisch Hufflepuff, Slim bij Ravenclaw, Controlfreak bij allebei, ook voor healer moet je zowel slim zijn als hard werken. Dan toch Hufflepuff.

Olivier Lubbermans;
Ik haal uit je lijstje dat je niet zo sociaal vaardig bent, dan valt Hufflepuff voor mij gelijk al af. Je bent slim en zou graag toverstokken willen verkopen en dat vind ik nou echt typisch Ravenclaw

ZweinsteinExpress101;
Ik zie heel veel ambitie en heel veel wil. Sommige van je eigenschappen zijn misschien iets te cliche Slytherin (Hoe is liegen een goede eigenschap? XD) en soms lijk je een beetje te hard te willen. Toch zou ik je in Slytherin zetten, vooral omdat je het zo graag wilt.

SebastiaanZ;
Ik zie Slytherin (Recht door zee, altijd willen winnen) en Gryffindor (Auror worden en betrouwbaar zijn) Dan toch Gryff, want dat wil je zelf het liefst.

Helena Scamander;
Ik zie Ravenclaw en Hufflepuff... Qua antwoorden 50/50, maar ik denk dat een Ravenclaw meer woorden aan dit lijstje zou weiden, dus daarom wordt het Hufflepuff

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 22:27 

Tosti Wemel: Hoewel ik een beetje Zwadderaars bloed in je bespeur, vind ik je toch meer een Ravenklauwer. Je geeft veel dingen aan die op het leeraspect betrekking hebben. Slim, betweter. Bovendien geef je zelf Ravenklauw als afdeling aan.

Lana: Je geeft aan dat je slim en perfectionistisch bent. In combinatie met volhardendheid ben ik van mening dat je erg goed in Ravenklauw past. Het feit dat je niet weet wel vak je het leukst vindt en vervolgens heel veel keuzes opschrijft... haha, eigenlijk is kennis gewoon leuk.

Olivier Lubbermans: Een moeilijke keuze, omdat je verschillende capaciteiten aangeeft. Zelf kies je voor Zwadderich, maar ik zie eigenlijk net zo veel van een Ravenklauwer als een Huffelpuffer in je. Je geeft duidelijk aan dat je slim bent en dat ook loyaliteit je niet vreemd is. Om toch maar eens af te wisselen ga ik mee in je keuze; Zwadderich.

Zweinsteinexpress101: Het eerste wat in mij opkwam bij het lezen van de eerste antwoorden was toch wel Zwadderich. Listig, liegen, acteur en bovendien wil je een machtspositie, het doorvoeren van plannen. Niet te zwijgen over het feit dat je de Heer van het Duister bewondert. Eigenlijk adem je een en al Zwadderaar uit.

SebastiaanZ: Op het feit dat je nog wel eens afspraken vergeet na, geef je aan betrouwbaar te zijn. Daarnaast heb je een drang om te winnen en ben je recht door zee. Dat zijn capaciteiten die in mijn ogen overeenkomen met die van een Griffoendor. Bovendien vind ik je eerste antwoord zo'n gezellig huisje, boompje, beestje-antwoord van een Griffoendor.

Helena Scamander: Je geeft zelf aan dat je uiteindelijk voor Ravenklauw zou gaan, ik ben geneigd om hier in mee te gaan. Je bezit zoveel eigenschappen die een Ravenklauwer eigen zijn: slim, creatief en nieuwsgierig.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 16:30 

TOSTI WEMEL

Ik twijfel bij jou heel erg tussen Gryffindor en Ravenclaw. Toch denk ik dat je best bij Gryffindor hoort. Je bent aardig, maar hebt ook een kort lontje. Je stelt uit, geeft aan dat je een beetje betweterig bent - dat zie ik ook wel bij Gryffindor.

LANA

Jij lijkt me echt een mengeling van Hufflepuff en Ravenclaw, maar ik denk dat je toch meer Hufflepuff-eigenschappen hebt. Je geeft aan dat je familie heel belangrijk vindt, je bent volhardend en geduldig, je vindt zorg erg belangrijk, etc. Je hebt ook heel wat Ravenclaw, dus volgens mij moet je echt gewoon je eigen voorkeur volgen.

OLIVIER LUBBERMANS

Jij lijkt me op en top Ravenclaw, dat blijkt voor mij zowat uit al je antwoorden. Je bent slim, maar sociaal minder sterk, je toont een interesse in datgene dat niet eenvoudig verklaard kan worden (waarzeggerij, toverstokken, donkere magie). Dat past volgens mij allemaal wel bij Ravenclaw.

ZWEINSTEINEXPRESS101

Volgens mij heb je gelijk als je zegt dat je bij Slytherin hoort. Daar moet ik volgens mij niet eens veel uitleg aan geven, dat blijkt wel uit al je antwoorden. Daarin zitten namelijk veel eigenschappen en elementen die ik met Slytherin associeer :)

SEBASTIAANZ

Aanvankelijk dacht ik eerder aan Hufflepuff omdat je familie belangrijk vindt en je rustig, betrouwbaar en eerlijk bent. Nadat ik zag dat je voorkeur bij Gryffindor ligt, kan dat volgens mij ook wel, dus je moet het helemaal zelf weten, maar toen ik je lijstje las dacht ik dus eerder aan Hufflepuff.

HELENA SCAMANDER

Ik krijg ook een Ravenclaw-gevoel bij jou. Je bent creatief en graag in de weer met die creaties, je bent intelligent en nieuwsgierig en bovendien geef je zelf ook aan dat je voor deze afdeling zou kiezen.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 12:42 

Tosti Wemel
De eerste keer dat ik het lijstje las, dacht ik Ravenklauw. Maar achteraf gezien zou je denk ik ook wel erg goed in Griffoendor passen. Zeker door je combinatie aan eigenschappen. Die combinatie schreeuwt meer Griffoendor, terwijl de eigenschappen apart best wel in Ravenklauw thuishoren.

Lana
Voor jou denk ik dat Ravenklauw de beste optie is. Hoewel er ook veel Huffelpuf eigenschappen in je antwoorden te herkennen zijn. Maar door de manier waarop je geantwoord heb, zou ik toch voor Ravenklauw gaan.

Olivier Lubbermans
Zelf zou je voor Zwadderich kiezen, en ik denk ook wel dat je daar zou passen. Maar Ravenklauw lijkt me toch net iets meer geschikt. Je lijkt een beetje een buitenbeetje uit je lijstje en ik denk dat Ravenklauw meer je ding is. Het tekenen geeft aan dat je creatief bent en ik mis toch een beetje het ambitieuze voor echte Zwadderaar te zien bij jou.

Zweinsteinexpress101
Zwadderich, lijkt me vrij duidelijk. En je geeft ook aan zelf voor die afdeling te kiezen. Dat lijkt me bij jou inderdaad de beste keuze.

SebastiaanZ
Uit een paar antwoorden zou blijken dat je ook best in Huffelpuf zou passen. Maar Griffoendor is volgens mij de beste keuze. Je wint graag en wil mensen helpen en bent recht door zee.

Helena Scamander
Ik denk dat Zwadderich niet echt iets voor jou is. Aan de antwoorden te merken. Ravenklauw zou nog wel kunnen, maar uiteindelijk denk ik dat Huffelpuf voor jou toch de beste keuze is.
Je bent misschien wel slim en creatief. Maar de manier waarop je geantwoord hebt, is meer voor een Huffelpuf.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 11:41 

Tosti Wemel
Ook al geef je zelf vrij duidelijk aan dat je het liefst in Ravenclaw terecht wil komen, geef jouw stukje mij veel meer een Gryffindor-vibe. Je bent in je antwoorden vrij recht voor z'n raap, je zegt dat je een kort lontje hebt en je zou graag in de magische wereld een positie bekleden die behoorlijk wat risico met zich mee brengt. Volgens mij pas je dan beter in Gryffindor dan in Ravenclaw, maar de keus is aan jou.

Lana
Jouw leergierigheid ("geef me alle vakken maar"), creativiteit (je wilt graag in een creatieve business aan de slag) en je intelligentie wijzen wat mij betreft allemaal in de richting van Ravenclaw, ook al toon je hier en daar wat eigenschappen van andere afdelingen. Maar doen we dat niet allemaal?

Olivier Lubbermans
Hoewel je zelf voor Slytherin kiest, krijg ik bij het lezen van jouw antwoorden toch niet echt het gevoel dat je daar thuishoort. Je intelligentie en creativiteit plus de manier waarop je de vragen hebt ingevuld geven bij mij juist veel meer een Ravenclaw-idee. Je zegt ook geĂŻnteresseerd te zijn in het beroep van toverstokkenverkoper, en iedereen weet dat de leer van de toverstokken ingewikkeld is. Ook is het niet echt een voor de hand liggende keus, dus je hebt er wel over nagedacht. Al met al zou ik jou in Ravenclaw indelen.

Zweinsteinexpress101
Wat mij vooral opviel aan jouw antwoorden waren je drie beste karaktereigenschappen - je noemt daar in ieder geval twee dingen die mij in eerste instantie geen positieve indruk geven. Dat jij listig zijn en goed kunnen liegen onder goede eigenschappen verstaat zegt wat mij betreft een heleboel. Daarbij jouw neiging om naar een machtspositie te streven zegt mij dat je misschien het best in Slytherin past. Ik moet zeggen dat je antwoorden op de slechtste eigenschappen-vraag mij ook behoorlijk Gryffindor-achtig aandoen (koppig en eigenwijs), maar ik ga toch voor Slytherin.

SebastiaanZ
Volgens mij hoef ik hier niet zoveel over te zeggen - zowel je antwoorden op de open vragen als je eigen keus wijzen allemaal op Gryffindor en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Helena Scamander
Hoewel je een typische Slytherin-start maakt met je verhaal door aan te geven dat je de wereld wilt veroveren, wijzen je daarop volgende antwoorden eigenlijk allemaal in de richting van Ravenclaw. Intelligentie, creativiteit, nieuwsgierigheid en je keus voor de mantel zijn voor mij allemaal duidelijke Ravenclaw-signalen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Volgende

Keer terug naar Zweinstein
Ga naar: