Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 14:24 

Chambers
Ik zie ook geen Slytherin, dus daar hoef je je niet druk om te maken. En wat betreft de andere 3 afdelingen: ik vind ze alledrie bij je passen XD Creatief is iets voor Ravi. Maar verder weinig Ravenclaw eigenschappen, dus dan moet het of Gryff of Huff worden. Ongeduldig, eigenwijs, vrolijk en misschien een stiekeme haat aan Slyth? Ik vind dat allemaal wel Gryff dingetjes haha. (Niet dat iedere Gryff Slytherins haat hoor). Ik denk dat je je wel thuis zal voelen in Huff, maar dat je toch het beste past in Gryffindor!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 19:32 

Chambers
Het ligt bij jou een beetje tussen Huffelpuf en Griffoendor in. In Groffoendor zou je zeker goed passen, met je ongeduldigheid, en je kort concentratievermogen. Maar door het antwoord op je eerste vraag, je vrolijke karakter en je trouw gaat mijn voorkeur voor jou toch uit naar Huffelpuf.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 17:31 

Magic Twins
Eigenlijk vind ik dat je van Hufflepuff en Ravenclaw beide wel eigenschappen bezit. Creatief en leergierig vind ik beide Ravenclaw eigenschappen, je wilt docent worden. Het luisterend oor en datgene wat je in de spiegel zou zien vind ik beide iets meer Hufflepuff eigenschappen, leergierig kan ook goed bij een Hufflepuff passen. Hmmm. Ik denk toch het meeste Ravenclaw.

Karen Corvus
Ook jij hebt naar mijn idee vooral Hufflepuff en Ravenclaw eigenschappen. Ook jij zegt leergierig te zijn, wat ik bij beide afdelingen wel vind passen. Emphatie vind ik ook een hufflepuff eigenschap. Open-minded vind ik dan weer goed bij Ravenclaw passen, net zoals het betweterige. Ook dat je leraar zou willen zijn past bij Ravenclaw. Omdat je zelf ook aangeeft Ravenclaw te kiezen zeg ik Ravenclaw.

Caitlina
Je beste eigenschappen vind ik allen wel Hufflepuff eigenschappen. Je slechte eigenschappen vind ik wel bij Gryffindor passen en je antwoord op de spiegel vraag en op de beroep vraag vind ik wel Ravenclaw... VTZK vind ik ook wel het meest bij Gryffindor passen, hoewel ik Waarzeggerij meer een Ravenclaw vak vind (alleen je motivatie daar achter dan misschien weer meer Gryffindor ;)). Ik zeg dus Gryffindor, ondanks je eigen voorkeur vind ik je toch meer bij die afdeling passen.

Marnix Ikink
Je bent ambitieus en lijkt aardig wat macht te willen hebben. Daarnaast noem je jezelf sluw. Dat vind ik Slytherin eigenschappen. Impulsiviteit vind ik vooral bij Gryffindor passen, maar het beroep vind ik ook bij beide afdelingen passen. Je noemt jezelf dapper en zegt in iedereen wel het goede te zien. Dat vind ik ook wat meer Gryffindor dan Slytherin. Het hangt een beetje tussen die afdelingen... Ik zou zelf misschien eerder Gryffindor zeggen, maar jij zou zelf voor Slytherin kiezen, dus dan houd ik het bij Slytherin.

Zvatochna
Ik zie voornamelijk eigenschappen van Ravenclaw, Gryffindor en Slytherin. Zeggen wat je denkt vind ik wel bij Gryffindor passen, maar ook bij Slytherin. Geheimen bewaren vind ik ook wel bij die afdelingen passen. Het erg op jezelf zijn is dan weer vooral een Ravenclaw eigenschap. Nieuwschierigheid vind ik bij alle afdelingen wel passen, maar egoïsme is in mijn ogen meer een Slytherin eigenschap. Niet tegen dingen kunnen die onjuist zijn past wel bij Gryffindor. De vraag van de relieken en van de vakken overtuigen me er van dat je het beste bij Slytherin past, ook omdat je dat zelf ook zou kiezen.

Flipenflip
Ik zie bij jou vooral Gryffindor en Hufflepuff eigenschappen. Trouw is wel een hufflepuff eigenschap, maar jezelf met een vuurflits zien vind ik dan wel weer bij Gryffindor passen. Het beroep vind ik wel een Hufflepuff passen. Omdat je daar zelf ook voor zou kiezen zeg ik dan Hufflepuff!

Chambers
Je lijkt me een hufflepuffer. Trouw, vrolijk, eigenwijs, ongeduldig... Dat zijn eigenschappen die ik wel met die afdeling associeer. Creatief vind ik wat meer Ravenclaw, hoewel dat ook wel bij de andere afdelingen kan passen. Het beroep vind ik ook wel bij Hufflepuff passen. Ja, ik zeg Hufflepuff.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 13:43 

jordiv: Ik ben vrij geneigd om je op basis van je korte lijstje in te delen in Slytherin. Er komt nogal veel behoefte naar macht in bovendrijven, algemeen geïnterpreteerd. Ook altijd eerst aan jezelf denken en alleen maar in discussie gaan als je zeker bent van je gelijk. Schrik om het ooit niet te hebben?

CPT UFO: Hmm, bij jou weet ik het niet echt. Je goede eigenschappen zijn typisch Hufflepuff/Gryffindor, je slechte eigenschappen zijn dan net weer anti-Hufflepuff en pro-Gryffindor. Je baantje als barman maakt je dan weer heel sociaal, je komt in alle kringen terecht zo. Hufflepuff-material. Er zit ook hier en daar wat Ravenclaw bij, maar niet echt bijster veel.
Als ik goed kijk, kom ik toch Gryffindor uit.

magic_twins: Ik denk dat ik je het best bij Ravenclaw zou indelen. Meestal zijn dat wel leergierige, witty mensen die eigenlijk best wel een beetje loners zijn en niet echt emotie tonen, tot de bom barst dan misschien. Maar aangezien je best nogal op jezelf schijnt te zijn en dat ook soms wel lijkt te willen/op te zoeken, ja. Je interesse voor vliegen is ook zo dreamy high in the sky-achtig.

Karen Corvus: Ja. Jij bent een Ravenpuff. Of een Huffleclaw. Kies maar wat je zelf het hipst vind klinken. Ik vind vele eigenschappen die je opnoemt passen bij de twee afdelingen. Vooral die open-minded: best wel een sociale eigenschap, maat het lijkt me typisch iets voor een intelligente//prettig gestoorde afdeling om mensen te nemen zoals ze zijn. Ook je escapisme geeft een beetje de twee aan, vind ik. Maar het is Ravenclaw-doorslaggevend vind ik, vanwege de reden die je zegt, voornamelijk omdat het je van streek maakt. Ik denk dat ik bij jou uiteindelijk toch ook voor Ravenclaw ga.

Caitlina: Ik zou je ook indelen in Ravenclaw of Hufflepuff. Je 70’s-Look-wens geeft me echt wel een “I don’t care what people think of me”-attitude, en dat vind ik wel bij witty Ravenclaw passen. Journalisten willen ook graag alles weten. Je beste eigenschappen vind ik dan stuk voor stuk zeer Hufflepuff-gericht. Ik zie stiekem ook wel wat dingen die typisch van andere afdelingen zijn bovenkomen :’) Maar mijn algemene indruk zegt: Ravenclaw.

Marnix Ikink: Hmmm. Jij bent een mix van Gryffindor en Slytherin. Maar ik ga het op een open-minded Slytherin houden. Omdat die afdeling toch meer overheerst. They’re not all bad, are they.

Zvatochna: Jij lijkt me wel iemand die het wel weet te appreciëren om onbekende terreinen en terreinen die niet altijd even kosjer zijn op te zoeken. Vind ik wel Ravenclaw en Slytherinmaterial. Eigenlijk vind ik je hele lijstje wel Ravenclaw/Slytherin. En ik weet niet echt welke vibe het meest overheerst. Misschien neem ik toch Slytherin, omdat macht je wel wat intrigeert. Maar da’s dan ook een zéér kleine doorslaggevende reden. Beslis het zelf maar!

flipenflip: Naarmate ik verder begon te lezen, kwam Hufflepuff steeds meer de kop op steken. En voila, aangezien je dat zelf ook zou kiezen, ga ik er niet meer woorden aan vuilmaken. We delen duidelijk dezelfde mening. Hufflepuff it is!

Chambers: Ik krijg bij jou een Ravenclaw-vibe met een vleugje Hufflepuff erbij, op het eerste zicht. Je hebt eigenschappen die zowel pro als contra zijn voor beide afdelingen. En dit gaat nu heel vreemd klinken, maar ik denk dat ik je daarom in Gryffindor zou sorteren. Want eigenschappen zijn eigenlijk niet exclusief voor een afdeling. Vaak overlappen ze met alle andere afdelingen wel, zo niet altijd. En ik vind veel overlapping met Gryffindor terug. Dus Gryffindor it is.

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 14:20 

En ik heb weer een nieuw lijstje voor jullie! De andere lijstjes staan hier, hier en hier. Je kan deze mensen, voor zover je het nog niet gedaan hebt, ook advies geven.

Ik zal alle afdelingspunten en sikkels ook verwerken.

Sjar
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mezelf op reis met een man en kinderen, omdat ik ontzettend graag de wereld wil zien en daarnaast een gezinnetje wil stichten.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Behulpzaam; ik wil graag mensen helpen. Ik geef dan ook gratis Engelse bijles en zorg graag voor anderen.
- Openminded; ik bekijk graag alles van alle kanten, voor dat ik een mening vorm. Daarnaast kijk naar acties en niet naar waar iemand vandaan komt of in geloofd.
- Trouw; ik kan goed geheimen bewaren en ben zeer beschermend en loyaal naar mijn geliefden toe.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- Lui; ik moet mezelf erg motiveren als ik iets moet doen waar ik geen zin in heb, zoals sport.
- Snel geirriteerd; ik heb af en toe een kort lontje, voornamelijk al ik moe ben en mijn zin niet krijg xD
- Slecht concentratievermogen; ik vind het lastig om voor lange tijd met iets bezig te zijn, want ik wordt heel gauw afgeleid.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Ik zou een Heler in het St. Mungo worden.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Ik zou de Elder wand kiezen, waarmee ik enkel goede daden zou verrichten.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Charms!
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik zit in Ravenclaw op HPF, Pottermore deelde mij in bij Hufflepuff, maar jullie mogen het laatste woord hebben :).

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 14:33 

Sjar
Jij hebt heel veel dingen die geweldig bij Ravenklauw passen, maar je luiheid en je slechte concentratievermogen gaan daar absoluut niet mee samen. Omdat je ook erg trouw bent, van familie houd en graag mensen wilt helpen, ga ik toch voor Huffelpuf. Uiteindelijk is natuurlijk de keuze aan jezelf. Ook in Ravenklauw zou je het best naar je zin kunnen hebben :]

_________________


Laatst bijgewerkt door Zvatochna op za jan 14, 2012 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 0:43 

jordiv
Lees verder...
Jij zou jezelf zien met alle relieken. Welnu, dat is knip en klaar en geen woord Chinees aan :') Waarom je het wilt geef je niet aan. Maar je bent dan de Dood de baas en daar spreekt toch een zekere hang naar macht naar uit. Maar ook controlfreak, want zelfs je eigen dood wil je in eigen hand hebben. Dus ik zeg: deels Zwadderich, deels Ravenklauw. Stil, eigenwijs en vasthoudend. Stil vind ik bij Huffelpuff en Ravenklauw horen. Stil als in: ze treden niet op de voorgrond / houden zich stil op de achtergrond > Huffelpuff. Stil als in: trekken zich met net zoveel liefde terug op zichzelf > Ravenklauw. Eigenwijs vind ik zoals ik bij anderen ook al noemde: deels Griffoendor, deels Ravenklauw en deels Zwadderich. Nu wil ik daarmee niet zeggen dat je geen een Huffelpuffer zult aantreffen die eigenwijs is ofzo. Maar feit is.. bij hen zie je het gewoon minder, overheerst het minder. En vasthoudend, dat vind ik weer Griffoendor en/of Zwadderich. Zodra het plannetje er is, zullen ze het ook uitvoeren > griffoendor. Zodra ze het doel voor ogen hebben, zullen ze er alles voor over hebben daar ook te geraken / het doel heiligt de middelen > zwadderich.

Eenzaam, lui en denken aan jezelf aka egoïstisch ingesteld. Tja, bij Griffoendor en Huffelpuff ben je niet snel eenzaam want je wordt altijd wel ergens bij betrokken. Bij Ravenklauw/Zwadderich kun je dat sneller krijgen, al kent Zwadderich blijkens Pottermore een sterk 'brotherhood' gevoel. Samen sta je sterk, dat idee. Lui, zoals ik al meldde bij Sjar, vind ik dat meer thuis horen bij Griffoendor en Zwadderich. Dito voor egoistisch, zie ditmaal Zvatochna. Toverstokkenverkoper zijn vereist de nodige kennis. Pittige materie aldus Olivanders. Dus Ravenklauw en/of Zwadderich. Simpelweg omdat het je ofwel aanspreekt en je leergierig bent ofwel omdat je zodoende alles afweet van de toverstokkenleer en dat in jouw voordeel kunt gebruiken ;) De keuze voor de Zegevlier vermeld je niet. Dan kan ik wel standaard Zwadderich roepen en dat zal ook je ingeving geweest zijn. Maar toch.. Ten slotte kies je voor Toverdranken.. dat kan eveneens omwille van tig redenen zijn. En daar kan ik slechts naar gissen.. dus dito. Om nu meteen Zwadderich te roepen? :roll: Enfin, dat brengt mij tot.. Griffoendor: 5pnt, Huffelpuff: 3pnt, Ravenklauw: 7pnt, Zwadderich: 8pnt. Zwadderich dus! En dit had ik wel heel kort de bocht meteen kunnen concluderen, maar dat is zo simpel. :')


CPT-UFO:
Lees verder...
Je zou alle mensen zien die er niet meer zijn maar wel gemist worden. Eenieder die jou dierbaar is dus. Dat kan ik wel stereotypisch indelen bij Griffoendor/Huffelpuff, maar dat doe ik niet. Want alsof Ravenklauw/Zwadderich zoiets ontberen ofzo. Loyaal, meelevend en behulpzaam. Dat komt vaker terug, dus dan verwijs ik je naar wat ik zei bij Caitlina (over meelevend), Flipenflip/Chambers/Sjar over loyaal/behulpzaam. Eenzelfde voor eigenwijsheid, lui en ongeduldig. Maar dan bij Jordiv/Chambers/Sjar (eigenwijsheid/lui). Dus al met al vind ik die bij meerdere afdelingen te plaatsen, beetje een ratjetoe :')

Barman in de lekke ketel. Dan wil je dus mensen het gezellig/naar hun zin maken, een luisterend oor bieden en roddels aanhoren :P Dat vind ik met name Griffoendor/Huffelpuff. Beetje dat huizelijke hoort bij Huffelpuff en het voor mensen zijn en roddels aanhoren Griffoendor. Jouw keuze voor de Zegevlier heb je niet verder aangevuld. Dus zoals bij zovelen, ik kan slechts gissen naar je ware reden. En om dan meteen Zwadderich te roepen? Naah.. Vliegles, tja, dan ben je sportief ingesteld als ook competitief. Zie Flipenflip in het begin waarom ik dat meer Griffoendor/Ravenklauw/Zwadderich vind. Rekening houdend met jouw eigen voorkeur kom ik uit op.. Griffoendor: 7pnt, Ravenklauw: 6pnt, Huffelpuff: 4pnt, Zwadderich: 5pnt. Griffoendor dus! Dat had je allicht niet verwacht. Maar overweeg die eens zou ik zeggen. Het past je misschien wel beter dan Ravenklauw :')


magic_twins
Lees verder...
Jezelf met jouw vriend en dierbare, gelukkig en wel. Dit wijst niet op een afdeling specifiek. De reden waarom is omdat ik niet vind dat je met zo'n verlangen een afdeling kan wegstrepen. Een luisterend oor, creatief en leergierig ben je en je vind dat jouw drie beste eigenschappen. Iemand uit Gryff wil best een luisterend oor zijn, maar enkel die tot zijn/haar vriendenkring behoren. Iemand uit 'claw wil ook best een luisterend oor zijn, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd (zie Loena/Luna). Iemand van Hufflepuff staan erom bekend zonder meer een luisterend oor te zijn. En een Slyth/Zwadje net zoals een Gryff, zal dat alleen voor mede-Slyth's/Zwadjes willen zijn. Dus ik zeg Hufflepuff. Leergierig en creatief daarentegen neigt richting Ravenclaw. Niet dat iemand uit Gryff/Puff/Slyth niet leergierig zou kunnen zijn. Voor bepaalde vakken staan zij daar juist om bekend. (resp. VtdZK/Kruidenkunde/Toverdranken) Maar over het algemeen link je dat sneller met Ravenclaw, omdat het van nature een instelling is van een claw.

Je hebt last van faalangst, dat je vrienden plaagt en je bent een gesloten boek. Dat vind je jouw drie slechtste eigenschappen. Tja, dan zeg ik wat betreft faalangst: Ravenclaw. De honger naar kennis zal gestild worden, maar de vrees om niet 100% te excelleren op de opgedane kennis bij toepassing er van.. Je vrienden plagen vind ik iets typisch Gryff/Slyth. En een gesloten boek qua gevoelens. Tja, dat vind ik lastig te plaatsen en dus afdelingsneutraal. Docent aan Zweinstein, dat vergt ambitie, intelligentie en is nobel. Ambitie is aanwezig bij alle afdelingen, zij het bij de een minder dan bij de ander. Intelligentie hangt af van het vak, voorspellend rekenen is meer wat voor de echte Ravenclaw. En zie je een Gryff/Slyth snel kiezen voor het docentschap? Alleen zij die zich er echt toe geroepen voelen. Ik denk dat menig Ravenclaw/Hufflepuff die optie sneller overdenkt.

Kiezen voor de ontzichtbaarheidsmantel vind ik in beginsel afdelingsneutraal. Want echt iedereen van elke afdeling kan zo zijn/haar reden hebben die te gebruiken. Zolang ik die niet weet, kan ik het niet specificeren. Jij noemt: jezelf kunnen terug trekken. Dat vind ik iets voor Ravenclaw. Die zijn meer gesteld op hun eigen tja, ruimte? Als in: gezelligheid van anderen mag er zeker wezen, maar ze kunnen ook prima in hun eentje de tijd doden. En vliegles zonder nadere specificatie vind ik ook afdelingsneutraal in beginsel. Zonder voorkeur, kom ik uit op Gryffindor: 5pnt, Ravenclaw: 9pnt, Hufflepuff: 6pnt, Slytherin: 5pnt. Ravenklauw/Ravenclaw dus!



Karen Corvus
Lees verder...
Jouw verlangen is algemener geformuleerd dan die van magic_twins. Maar ze komen overeen. Dus ik zeg: afdelingsneutraal. Empathie, leergierigheid en open-minded zijn je drie beste eigenschappen. Empathisch ingesteld vind ik in feite elke afdeling wel. Ok, de een heeft wat meer reserveringen voordat het eenmaal zover is. Maar toch, uiteindelijk vind je dat wel terug bij elke afdeling. Wat ik zei bij magic_twins over leergierigheid gaat ook hier weer op. Dus ja, in beginsel kan je geen afdeling afstrepen. En toch hoort het bij de houding van een Ravenclaw. Open-minded idem dito. Je bent een escapist, perfectionist en een betweter. Tja, ding ding ding, 3 out of 3 Ravenclaw imho. :mrgreen: Docent op Zweinstein, check magic_twins voor mijn visie daarop :') Gezien je voorkeur voor Ravenclaw, als favoriet vak: Spreuken en Bezweringen en de keuze voor de mantel omwille v/d mogelijkheden (al is dat voor elke afdeling op eigen wijze in te vullen) kom ik uit op: Gryffindor: 3pnt, Ravenclaw: 9pnt, Hufflepuff: 5pnt, Slytherin: 3pnt. Ook duidelijk Ravenclaw/Ravenklauw dus!



Caitlina
Lees verder...
Jouw grootste verlangen is leven als een hippie in de jaren 70. Origineel verlangen, is de eerste keer dat ik hem hier lees! :D Maarja, deel dat maar eens in haha. Lang leve vrijheid, blijheid en gelijkwaardigheid. Dat neigt toch naar Ravenclaw/Hufflepuff in mijn ogen. Qua 'vibe' past het jaren-70-idee het beste bij hen. Medelevend zijn, het goede in mensen zien en ergens je 100% voor inzetten en er voor gaan. Tja, medeleven of empathisch ingesteld zijn. Potatoe or potato. In mijn ogen is dat hetzelfde, dus gaat op wat ik schreef bij magic_twins. En toch, kun je Gryff/Claws/Puffs sneller medelevend noemen in het algemeen en Slyths in het bijzonder naar hun eigen groep. Het goede in mensen zien, een laken, hetzelfde pak. Dus wederom Gryff/Claws/Puffs omwille v/d zelfde reden. En ergens voor gaan en je 100% inzetten in zijn algemeen link ik met Ravenclaw. Gryffs/Puffs/Slyths hebben dat sneller voor specifieke vakken, niet over de algehele linie zoals Claws.

Je bent koppig en als iemand het heeft verbruid, vergeef je niet zo snel. Dat vind ik Gryff/Slythachtig. Je wilt het wel vergeven, maar dat doe je gewoon niet snel. Journaliste zijn voor the Quibbler is meer iets Ravenclaw/Hufflepuffachtig. Althans, ik zie een Gryff/Slyth daar niet snel voor kiezen. Dus blijven de anderen twee over, die het wel de moeite waard vinden het te overwegen ;) Tja, mantel is afdelingsneutraal in mijn ogen. Tenzij je vermeld waarom je hem kiest. Omdat ie handig is, groot gelijk heb je dat je hem dan kiest. Maar handig waarvoor? Zolang ik dat niet weet blijf ik het afdelingsneutraal vinden. VtdZK is eveneens afdelingsneutraal, omdat de reden waarom je het vak kiest belangrijk is. Waarzeggerij kiezen omdat het zo grappig is, dat vind ik typisch Gryff/Slyth. Een Claw zou het kiezen omwille v/d kennis die je kunt opdoen. Een Huff, omdat je met hard werken ver kunt komen. Maar die andere twee? Die kiezen het idd, alleen, als leedvermaak/omdat het grappig is.

Rekening houdend met jouw eigen voorkeur, kom ik uit op: Gryffindor: 6pnt, Ravenclaw: 7pnt, Hufflepuff: 6pnt, Slytherin: 4pnt. Ravenklauw/Ravenclaw maar nipt door jouw eigen voorkeur!



Marnix Ikink
Lees verder...
Jezelf met de Zegevlier, zo zie jij jezelf terug in de spiegel. Dat spreekt boekdelen, waar je ambitie, een drang naar macht e.d. uit kunt halen. Overwegend Zwadderich dus, door de Zegevlier. Maar net zo goed Gryffindor, in mindere mate Ravenclaw. Je bent sluw, je ziet het goede in mensen en je bent dapper. Iemand uit Griffoendor/Zwadderich werkt sneller voor de firma List en Bedrog :P Het goede in mensen zien, daarentegen, is zoals ik al eerder heb gezegd bij Caitlina, meer naar Gryffindor/Ravenclaw/Hufflepuff te linken. En dapper, moet ik dat nog toelichten? Niet dat Ravenclaws/Hufflepuffs niet dapper zijn, maar degene die voornaamste dapper zijn dan is dat wel een Gryff. Je bent impulsief, hebberig en loslippig. Dat zie je sneller terug komen bij wederom een Gryff of Slyth. Op het loslippige na dan. En het wil niet zeggen dat elke Gryff of Slyth impulsief en hebberig is. Nee, maar wederom: dat is toch voornamelijk aan beide afdelingen te linken boven de andere twee.

Jouw keuze voor de rol van secretaris-generaal v/d Minister is net zoals je antwoord op vraag 1 doorspekt van ambitie en een drang naar macht. Dat is wederom overwegend Zwadderich. Gewoon de Zegevlier, zonder nadere invulling.. hangt maar net waarom je de Zegevlier wilt hebben. Ik kan daar wel naar gissen en je antwoorden wijzen veelvuldig richting Zwadderich. Maar toch.. Dito voor Transfiguratie, ik kan wel Gryffindor zeggen. Maar zonder nadere invulling... Dan kom ik uit bij Gryffindor: 6pnt, Ravenclaw: 3pnt, Huffllepuff: 2pnt, Slytherin: 6pnt. Met jouw eigen voorkeur wordt het dus Zwadderich!


Zvatochna:

Lees verder...
Je zou jezelf zien in jouw eigen bibliotheek met alle boeken van de verboden afdeling plus ongepubliceerde manuscripten. In dat geval kun je daar een zeker verlangen naar kennis uithalen, maar niet alleen dat. Ook de nieuwsgierigheid in het algemeen naar de materie. Dus ik kan wel meteen Ravenclaw zeggen maar Gryffindor/Slytherin zouden ook wel willen neuzen binnen de Verboden Afdeling om hele andere redenen. Hufflepuff zie ik dat minder snel doen. Zeggen wat je denkt of vind, je kunt goed geheimen bewaren en je bent erg op jezelf. Dat eerste vind ik het meeste terugkomen bij Gryff/Raven/Slyth. Wil niet zeggen dat Hufflepuff nooit zal zeggen wat die denkt of vind, want die zullen ongetwijfeld ook hun mening paraat hebben staan. Ze treden er alleen minder mee op de voorgrond. Goed geheimen bewaren kan ik niet echt in een afdeling plaatsen. Het tegenovergestelde van loslippigheid, welke ik ook niet kon indelen. Want zoiets vind ik afdelingsneutraal, je kunt naar mijn idee niet zeggen: ja die afdeling is het meest loslippig of juist zij bewaren het beste een geheim. En op jezelf zijn, dat houd in dat je dus prima zonder anderen de tijd kunt doorkomen. Dat vind ik meer Ravenclaw, want nogmaals.. zoals ik al zei bij niet dat Ravenclaw's geen prijs stellen op gezelschap ofzo, maar tegelijkertijd hebben zij gewoon niet elke keer de behoefte aan gezelschap.

Nieuwsgierig, egoïstisch en een verbeteraar. Tja, nieuwsgierig in de zin van meer willen weten, is toch een algemeen trekje van Ravenclaw. Maar zo zullen de andere afdelingen dat ook hebben, zij het dan nieuwsgierig naar andere dingen (Gryffindor: nieuwsgierig naar actie/VtdZK, Hufflepuff: nieuwsgierig naar Kruidenkunde met name en Slytherin: nieuwsgierig naar Toverdranken/VtdZK) Je zou in iedere situatie voor jezelf kiezen. Dat komt in de boeken toch met name naar voren als slytherin trekje. Want zei Firminus Nigelus niet eens een keer zoiets als: wij Slyths zijn niet gek, als het erop aan komt redden we ons eigen hachje? En anderen verbeteren.. dat klinkt als Hermione ten tijde van boek 1 en boek 2. Dus Gryffindor, maarja, je kunt net zo goed Ravenclaw zeggen omwille van hun kennis kunnen zij er niet tegen als anderen door onwetenheid ergens bij blijven. Een baan bij het Ministerie omwille v/d invloed die je kunt uitoefenen.. dat is puur Slyth. Net zoals kiezen voor de Zegevlier, want dat intrigueert menig Slytherin. Toverdranken en VtdZK als favoriet? Met name is dat iets voor Slytherin, deels ook wat voor Gryffindor. En met een beetje fantasie kun je er ook Ravenclaw van maken, zo zonder nadere invulling. Want zij kunnen niet een vak kiezen als favoriet :P

Kom ik uit op.. Gryffindor: 6pnt, Ravenclaw: 8pnt, Hufflepuff: 2pnt, Slytherin: 9pnt. Slytherin/Zwadderich dus. Maar je bent eigenlijk gewoon een Slytherclaw :P Dus kies waar jij jezelf het prettigste bij voelt :')


Flipenflip:

Lees verder...
Je ziet jezelf met een Vuurflits in de hand staan. Dan ben je sportief ingesteld, competitief ingesteld en je schuwt het avontuur niet. Sportief ingesteld zijn Griffoendor, Ravenklauw en Zwadderich, meer dan Hufflepuff in elk geval. Competitief ingesteld, net zo goed. Die drie torenen wat dat betreft ook boven Hufflepuff uit. En tja, Griffoendor en Zwadderich schuwen het avontuur niet. Trouw, leergierig en enthousiasme. Trouw vind ik horen bij Griffoendor en Hufflepuff. Alsof Ravenklauw en Zwadderich onbetrouwbaar zijn, dat is het niet. Griffoendor en Hufflepuff echter zijn toch met name de twee afdelingen die sneller in het oog springen als je trouw zegt. Immers, iemand uit Griffoendor komt op voor zijn/haar vrienden en dat is trouw in de zin van loyaal. Eenzelfde laken, een pak bij Hufflepuff. Maar dan meer trouw als in een verbond naar de afdelingsgenoten als geheel. Leergierig, tja, dat blijf en vind ik een algemeen trekje van Ravenclaw. Niet dat anderen nooit leergierig kunnen zijn ofzo, maar zeg je leergierig, dan zeg ik Ravenclaw. En enthousiasme, lastig. Want elke afdeling is wel enthousiast te krijgen omwille van iets. Dus die hou ik op afdelingsneutraal.

Koppig, slecht tegen kritiek kunnen en wat de boer niet kent, eet ie niet. Dat koppige kom je met name tegen bij Griffoendor. Slecht tegen kritiek kunnen, in weze ook. Want ze trekken sneller hun eigen plan en als anderen dat gaan dwarsbomen, tja, dan vind men dat niet leuk uiteraard. Van die laatste kan ik maken: kieskeurig zijn. En valt dat nu echt te linken aan een afdeling? Ik heb het idee van niet. Werken op een departement van het Ministerie en dan iets voor fabeldieren hmm? Dan wil je dus iets geregeld krijgen, invloed uitoefenen op het beleid. Daarnaast heb je een bepaald streven, een doel voor ogen. Dus daar spreekt ambitie uit. Niet dat Hufflepuff ambitieloos is of iets dergelijks. Maar ik vind dat meer terug komen bij zowel Griffoendor, Ravenklauw en Zwadderich. Je zou als reliek de steen kiezen. Dat kan uit medeleven zijn naar dierbaren, dat kan omwille van tig redenen zijn. Zo zonder verklaring kan ik het niet goed indelen en hou ik het op afdelingsneutraal. Spreuken en Bezweringen als favoriet vak. Tja, dat vind ik toch meer des Ravenklauws.

Rekening houdend met je voorkeur kom ik uit op... Griffoendor: 10pnt, Ravenklauw: 8pnt, Hufflepuff: 5pnt, Zwadderich: 7pnt. Het zal je misschien verbazen, maar ik zeg dan dus: Griffoendor! Dat past meer bij je dan je op het eerste gezicht zou denken.


Chambers:
Lees verder...
Jezelf met een diploma, leuke baan en gelukkig met je vriend. Welke afdeling wil dat nu niet? ;) Lees: ik vind niet dat je op basis hier van er eentje kunt afstrepen en dus: afdelingsneutraal. Vrolijk, trouw en creatief ben je. Mensen kunnen opvrolijken, tja, alsof je dan kunt zeggen: nee, die afdeling laat anderen gaar koken in hun eigen sop. Of.. ja, die afdeling, daar zitten enkel zuurpruimen en zeurpieten, geen vrolijke mensen. Ik vind dat je dat niet kunt zeggen, dus nogmaals: afdelingsneutraal :') Trouw vind ik iets voor Gryffindor/Hufflepuff boven Ravenclaw/Slytherin. Lees het stukje van Flipenflip, want dat is hier ook van toepassing. En creatief, daarvoor verwijs ik je naar wat ik zei bij magic_twins. Maar ik link het sneller aan Ravenclaw. Eigenwijs, ongeduldig en je slecht kunnen concentreren. Tja, eigenwijs past bij Gryffindor als ook Ravenclaw omwille van andere redenen. Bij Gryffindor omdat ze koppig/eigenwijs zijn en hun eigen plan trekken. Bij Ravenclaw omdat ze eigenwijs zijn door betweterig over te komen. Ongeduldig zijn, dat vind ik dan meer thuis horen bij Gryffindor. Dat ligt een beetje in het verlengde van koppig/eigenwijs zijn, want je wilt dan ook niet gestoord worden als je je eigen plan trekt. En je slecht kunnen concentreren, nee, die kan ik niet echt plaatsen bij een afdeling.

Werken bij de Daily Prophet als fotograaf. Mooie, dat is ook voor het eerst dat ik die hier lees. :D Maargoed, dan heb je dus de drang mensen te ontroeren met foto's, een verhaal vast te leggen in een foto. Maar ook dingen wereldkundig te maken via foto's. En dus mensen ergens van op de hoogte te brengen. Verder vereist het creativiteit en technische kennis. Niet dat andere afdelingen geen fotograaf kunnen voortbrengen (kijk naar Krauwel en Gryffindor), maar ik vind dit bij uitstek iets typisch Ravenklauws. Je zou voor de mantel gaan zodat je rustig jezelf kunt terugtrekken en rond kunt lopen. Daar hebben 'claws meer behoefte aan dan anderen. Maar als je de tour opgaat: "I solemnly swear that I'm up to no good..." :P Tja, dan komt Gryffindor weer bovendrijven. Maar dat meld je niet, dus Ravenclaw. Met jouw voorkeur en je keuze voor Spreuken en Bezweringen kom ik dan uit op... Gryffindor: 6pnt, Hufflepuff: 3pnt, Ravenclaw: 7pnt, Slytherin: 2pnt. Nipt Ravenclaw, maar overweeg ook Gryffindor eens. Daar zou je net zo goed passen!


Sjar:

Lees verder...
Met jezelf en jouw man, gezin op reis. Zoals ik al bij anderen aangaf vind ik niet dat je een gezinsleven echt kunt linken aan een bepaalde afdeling. Maar op reis.. dat betekend dat je wat van de wereld wilt zien en dat je dus graag op avontuur gaat. En dat vind ik meer Gryff en Claw tegelijkertijd. :') Behulpzaam, openminded en trouw. Je kunt die drie net zo goed in Hufflepuff als ook Ravenclaw plaatsen. Maar trouw past ook in Gryffindor en Slytherin. Waarom? Welnu, als er een afdeling bij uitstek bekend staat om hun behulpzaamheid dan is het Hufflepuff wel. Als er een afdeling bij uitstek bekend staat om hun openmindness dan is het wel Ravenclaw. En als er een afdeling bekend staat om hun loyaliteit/trouwheid.. dan is het wel Gryfffindor/Hufflepuff/Slytherin alike. :') Dus het hangt er maar net vanaf hoe je het allemaal bedoeld hebt. En dan zeg ik.. behulpzaam: Hufflepuff, openminded: Ravenclaw en trouw: Gryffindor. Lui, snel geirriteerd en je slecht kunnen concentreren.. Hmm.. dat vind ik weer Gryffindor/Slytherin alike. Wil niet zeggen dat alle Gryffs/Slyths luie en geirriteerde mensen zijn ofzo xD Maar enfin, als ik het ergens moet plaatsen is het bij die twee. En wel omdat beide afdelingen, als ze willen, door hun eergevoel/koppigheid snel op de tenen getrapt voelen, hence snel geirriteerd. En lui, als het niet hoeft kunnen ze ook heerlijk geen vinger uitsteken :')

Heler in St. Mungo huh? Nobel streven van je! Daarnaast getuigt het ook van een ambitie en vereist het de nodige kennis. Tegelijkertijd komt hierin ook je behulpzaamheid tot uiting tot je medemens. Dan zeg ik deels Ravenclaw/Hufflepuff. De elder wand kiezen om er louter goede daden mee te verrichten, net zo'n laken, zelfde pak :P Dus idem.. Ravenclaw/Hufflepuff. Jouw keuze voor Charms is niet verder toegelicht dus kan ik slechts gissen naar de reden. Dat kan ingegeven zijn vanuit: "ik wil zoveel mogelijk spreuken zo goed mogelijk beheersen" ala Ravenclaw of "ik wil in staat zijn met mijn kennis van spreuken en bezweringen mensen snel te kunnen oplappen" ala Hufflepuff. Dus dat brengt mij tot... Gryffindor: 4pnt, Ravenclaw: 6pnt, Hufflepuff: 5pnt en Slytherin: 2pnt. Zoals je ziet, nipt een claw. Join the club, join the ravenpuffs (a)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 16:11 

magic_twins
Je geeft aan gevoelig te zijn, hoewel je deze niet meteen uit. Je bent onzeker, maar ook leergierig en creatief, en je geeft veel om je vrienden en familie. Je wilt je kunnen terugtrekken en wilt mensen zo goed mogelijk helpen. Volgens mij pas je het best in Hufflepuff!

Karen Corvus
Je geeft doordachte antwoorden. Je zou leraar op Zweinstein willen worden, bent een betweter en leergierig en probeert zo open mogelijk te zijn voor nieuwe dingen. Wat mij betreft ben je een echte Ravenclaw!

Caitlina
Je bent een dromer, maar ook een harde werker. Je bent geneigd het goede in de mens te zien en je bent meelevend ingesteld. Ik denk dat je je prima thuisvoelt in Hufflepuff!

Marnix Ikink
Je geeft het zelf eigenlijk al aan, en al je antwoorden versterken je eigen keus - met je sluwheid, je hebberigheid en je antwoord op de Neregeb-vraag kom je op mij over als een typische Slytherin!

Zvatochna
Hoewel je ook zeker over een aantal Ravenclaw-eigenschappen beschikt denk ik dat je toch prima in Slytherin past, aangezien je aangeeft altijd voor jezelf te kiezen en geïntrigeerd te zijn door het idee van een machtige, invloedrijke positie.

flipenflip
Je voelt je prettig met vertrouwde dingen, maar bent ook nieuwsgierig ingesteld. Je bent trouw, enthousiast en koppig. Dat, in combinatie met je eigen voorkeur, geeft voor mij de doorslag om jou in Hufflepuff te plaatsen!

Chambers
De combinatie van trouw, vrolijkheid, ongeduld en je leergierigheid geven mij een beetje een gemixt beeld. Maar je antwoord op de vraag hoe je jezelf zou zien in de Spiegel van Neregeb doet me besluiten dat je het best in Hufflepuff zou passen!

Sjar
Volgens mij zit jij ergens tussen Gryffindor en Hufflepuff in: je bent licht ontvlambaar en bent snel afgeleid, maar je bent ook behulpzaam en trouw. Je kiest voor een genezend beroep en geeft aan de Elder Wand enkel voor goede daden te willen gebruiken. Volgens mij zou je prima in Hufflepuff passen!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 16:52 

magic_twins
Oh, ik vind je echt een Ravenclaw! Je bent leergierig, creatief en je geeft ook aan dat je faalangst hebt. Dit betekend voor mij dat je graag je best doet en goede cijfers wilt halen. Ook geef je aan dat je je gevoelens niet uit. Ik weet niet waarom, maar ik vind het wel een Ravenclaw eigenschap. Je zou het ook goed doen in Hufflepuff, maar mijn stem gaat naar Ravenclaw

Karen Corvus
Betweter, leergierig, escapist, open-minded.. Het is voor mij erg duidelijk. Ravenclaw it is!

Caitlina
Hmm.. Als ik het eerste deel van je lijstje lees, denk ik dat je een Hufflepuff bent. Je bent namelijk meelevend, een harde werker en loyaal. Ook leven in de 70's vind ik wel iets voor Hufflepuffs. Maar dan kom ik bij de tweede helft van je lijstje. Journalistiek vind ik echt een Ravenclaw beroep. Maar volgens mij ben je toch meer een Hufflepuff dan een Ravenclaw, dus ik ga voor Hufflepuff!

Marnix Ikink
Oh, volgens mij ben jij een echte Slytherin! Ik zie ook wel wat van Gryffindor in je, maar het Slytherin-gehalte overheerst echt!

Zvatochna
Oh, je hebt net als ik Slytherin kwaliteiten, maar ook Ravenclaw past goed bij je! Uiteindelijk komt het bij mij over alsof je veel invloed wil hebben, en dan pas je toch beter in Slytherin dan Ravenclaw!

flipenflip
Je geeft zelf aan dat je graag in Hufflepuff wordt gesorteerd. Ik ben het hier ook mee eens, ook al zou je het ook goed doen in Gryffindor! Ik vind het een beetje lastig om tussen deze twee afdelingen te kiezen, dus geeft jouw keus de doorslag en wordt het Hufflepuff.

Chambers
Geen Slytherin? #pouts. Maar okee, ik zal even kijken wat goed bij jou past. Je geeft aan creatief te zijn, wat ook terug komt in je droombaan. Maar je geeft ook aan dat je eigenwijs bent, wat ik goed bij Gryffindor vindt passen. Het lijkt mij dat je durft jezelf te zijn en risico's durft te nemen in je creativiteit. Dat, en de andere antwoorden die je geeft, doet mij besluiten dat je goed in Gryffindor past!

Sjar
Ik vind het een beetje tegenvallen dat je droombaan geen mollenvanger is, maargoed. Wat ben jij moeilijk te sorteren zeg. Ik zou zeggen, kies tussen Hufflepuff en Ravenclaw, want deze beide afdelingen passen bij jou, maar je vraagt ons te beslissen. In dit geval ga ik dan toch voor Hufflepuff. Ja je geeft aan lui te zijn, maar Hufflepuffs hoeven niet ALTIJD harde werkers te zijn! (Ook al vind ik dat je ook wel veel weg hebt van een Gryff, maar ik ga de situatie niet te moeilijk maken xD)

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 18:51 

magic_twins
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mezelf, met mijn vriend, en alle andere mensen die me na staan, natuurlijk in een gezonde toestand en een mooie toekomst.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- luisterend oor, ik luister goed naar andere mensen en probeer ze ook altijd te helpen.
- creatief, ben altijd aan het knutselen, maak zelfs mijn eigen kerstkaarten en fotoalbums.
- leergierig, probeer altijd het beste uit mezelf te halen en als ik een keer een slecht punt haal probeer ik de keer erna een hoog punt te halen.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- faalangst, ik ben heel onzeker over mezelf, in het sociale leven en kan slecht contacten leggen.
- gebruik mijn vrienden voor spot, maak grapjes over mijn vrienden (ze kunnen er gelukkig wel tegen), maar als t te erg wordt bied ik ook mijn verontschuldigingen aan.
- Ik uit geen gevoelens, wacht tot het teveel wordt en dan komt alles in tranen eruit.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
uhm.. ik denk docent aan zweinstein en dan het vak voorspellend rekenen (ook al is mijn favoriete vak vliegles), aangezien ik graag wiskunde docent wil worden.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
ik denk de onzichtbaarheidsmantel. Dan zou ik me rustig terug kunnen trekken wanneer ik dat wil.

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
vliegles, maar er zijn genoeg leuke vakken op zweinstein... ze zijn beter dan in de dreuzelwereld!

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
hmm.. moeilijk, ik zou het niet zo goed weten. Ik laat het geheel aan jullie over en luister goed naar jullie adviezen.

Succes voor het sorteren en alvast bedankt voor alle adviezen!


Zeker weten hoor je in Ravenklauw thuis! Je bent heel leergierig en wil goeie cijfers halen. Je houdt van getallen, dat is zeker waar de Ravenklauwers van houden. Je vindt veel leuk en houdt van de tovenaarswereld. Huffelpuf is ook wel iets voor jou, maar Ravenklauw zou beter bij je passen.

Karen Corvus
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?Ikzelf, 100% gelukkig met wie ik ben en wat ik doe
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
*Empathie: Ik voel sterk mee met mensen, waardoor ik graag raad geef als ik denk dat dat zou helpen
*Leergierigheid: ik leer uit elke situatie wel iets bij, zelfs al was het maar dat iets de moeite niet waard is.
*Ik probeer Open-Minded te zijn: wij mensen worden sterk gestuurd door vooroordelen, eerste indrukken,... ik probeer dit zo veel mogelijk opzij te zetten om een eerlijker en objectiever beeld te hebben van mensen en situaties. Zo krijgt alles en iedereen een eerlijke kans bij mij.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Ik ben een...
*Escapist: als iets me van streek maakt, zal ik het gaan vermijden. Ook als deze dingen aandacht NODIG hebben (ruzie, een moeilijk telefoongesprek,...) waardoor veel situaties alleen maar neteliger worden.
*Perfectionist:Ik wil alles perfect krijgen, waardoor ik aan veel dingen niet begin of ze raken nooit af omdat ik ze niet krijg zoals ik wil. Drives me crazy.
*Betweter: ik geef het toe :D Er zit zo veel info in mijn hoofd dat er vaak ongevraagd eens iets uit ontsnapt.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Da's een moeilijke. Ik ga gewoon heel cliché 'leraar op Zwijnstein'zeggen.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Mantel!Imagine all the possibilities!
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Spreuken :)
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ravenklauw!


Ook weer een rasechte Ravenklauwer! Je bent ook heel leergierig en wil veel bereiken in je leven. Spreuken en Bezweringen is je lievelingsvak en wordt gegeven door het afdelingshoofd van Ravenklauw. Perfectionistisch ben je ook, iets wat ook ‘noodzakelijk’ is bij Ravenklauw. Keuze was snel gemaakt.

Caitlina
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken? Mijzelf levend in de 70's, compleet met lang haar zonder model en broeken met olifantenpijpen.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom? Ik ben heel meelevend, als ik heel gemotiveerd ben voor iets ga ik er ook voor en werk ik er voor, en ik zie meestal het goede in mensen.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom? Ik stress heel snel, ben koppig en als iemand het verkorven heeft bij mij, vind ik het moeilijk om hem/haar te vergeven.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen? Journaliste voor The Quibbler.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen? De mantel, omdat die mij gewoon immens handig lijkt. Ik heb niet zoveel nood aan macht en van de dood blijf ik zo ver mogelijk uit te buurt.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein? Verweer tegen de zwarte kunsten of waarzeggerij omdat dat zo grappig is
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen? Ravenklauw of Huffelpuf


Huffelpuf. Ravenklauw zou ook kunnen, maar ik denk dat je meer thuis zou voelen in Huffelpuf. Je wil veel bereiken en hebt een heel leven voor je. Je bent heel gemotiveerd, dat is wat ik ook vaak terug zie bij Huffelpuffers. Zulke mensen hebben ze nodig!

Marnix Ikink
Lees verder...
b]1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?[/b]
mezelf met de zegevlier

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
sluwheid, daar los ik veel problemen mee op, vertrouwen, ik zie overal wel een goed iemand in, en dapperheid, ik durf bijna alles.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
impulsifiteit, ik zeg mijn ideen bijna altijd meteen, hebberigheid, ik wil de beste dingen hebben, en loslippigheid, ik kan geen geheimen bewaren.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
secretarisgeneraal va de minister.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
de zegevlier

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
transfugiratie

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
zwadderich


Duidelijk een Zwadderaar! Je bent heel sluw en kan heel impulsief zijn, dit is wat meeste Zwadderaars ook hebben. Ook heb je heel veel moed, en dat heb je ook nodig als je naar Slytherin wil. Je slechte karaktereigenschappen behoren ook tot de kenmerken van de Zwadderaars.

Zvatochna
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mijzelf in mijn eigen bibliotheek met alle boeken van de Verboden Afdeling en ongepubliceerde manuscripten.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Ik zeg altijd precies wat ik denk en/of vind. Zelf vind ik dat een erg goede karaktereigenschap en als iedereen dat zou doen, kom je nooit voor verrassingen te staan.
- Ik kan erg goed geheimen bewaren. Je hebt alleen jezelf er maar mee als het uitkomt dat je geheimen door hebt verteld.
- Ik ben erg op mezelf. Ik val anderen niet lastig met mijn sores en ik verwacht dat anderen dat ook niet bij mij doen.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- Ik ben erg nieuwsgierig. Ik wil altijd alles over alles weten en dat kan anderen soms irriteren.
- Ik ben soms vrij egoïstisch. Niet altijd bewust, maar ik kies altijd, in iedere situatie, voor mezelf. Ik ben tenslotte de enige persoon die mijn hele leven bij me zal blijven.
- Ik kan niet tegen dingen die onjuist zijn. Ik verbeter alles en iedereen, wat niet altijd goed valt bij anderen.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Dat is een moeilijke vraag. Ik denk dat ik graag een baan zou hebben waarbij je veel invloed hebt op anderen. Dus ik zou waarschijnlijk op Het Ministerie van Toverkunst naar een baan zoeken.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Ik zou voor de toverstok gaan. Het idee van een stok die machtiger is dan alle anderen intrigeert mij.

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Toverdranken en Verweer Tegen de Zwarte Kunsten.

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ravenklauw of Zwadderich.


Ookal weet ik dat je nu al bent ingedeeld in Zwadderich, terechte keuze van de Sorteerhoed! Je hoort daar prima thuis. Je beschikt over de juiste karaktereigenschappen en de capaciteiten van een Zwadderaar. Je wil veel bereiken en je wil veel macht hebben. Klinkt goed.

flipenflip
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?Mij met een vuurflits
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?Trouw omdat ik nooit iemands geheim aan ieman anders doorvertellen. leergierig Als ik iets interessants hoor wil er gelijk alles over weten. Enthousiast. Als ik iets leuk vind dan laat ik het niet snel los.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?Koppigheid soms ben ik het ergens niet over eens en blijf ik maar zeggen dat het niet zo is. Ik kan slecht tegen kritiek, want als ik iets leuk vind en en iemand zegt dat hij er iets stom aan vind dan word ik gelijk helemaal boos. Dit klinkt een beetje raar, maar ik heb als ik iets niet ken van eten dan durf ik het nooit te eten, omdat ik bang ben dat ik het vies vind.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen? Ik zou graag op een departement willen werken dat iets met fabeldieren te maken heeft.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?de steen der wederkeer
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?spreuken en bezweringen
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?Huffelpuf


Jij bent een moeilijk gevalletje vind ik. Ik zou je eerder in Griffoendor sorteren, maar jij vind zelf Hufffepuf… Al zou je daar niet verkeerd doen denk ik. Je bent trouw, leergierig en enthousiast. Bekende eigenschappen voor Griffoendorrs/Huffelpuffers.

Chambers
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
ik zou mezelf zien met een diploma. een leuk baantje en gelukkig zijn met mijn vriend.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
vrolijk. ik kan heel vrolijk zijn, en ook mensen opvrolijken als je zich niet goed voelen.
trouw. ik laat mensen niet in de steek.
creatief. ik hou er van om dingen te verzinnen. zoals verhalen.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
eigenwijs. ik doe vaak de dingen zoals ik denk dat ze moeten.
ongeduldig. ik heb heel weinig geduld als ik iets wil moet het vaak ook direct gebeuren.
slechte concentratie. ik heb bijna geen concentratie. om de 5 minuten moet ik wel even wat anders doen.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
waarschijnlijk zou ik dan bij de Daily Prophet gaan werken, als fotograaf.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
ik zou kiezen voor de onzichtbaarheidsmantel, omdat ik het soms fijn vind om ergens te lopen en dan niemand je kan zien.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Bezweringen. ik vind het leuk om nieuwe spreuken te leren
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
geen Slytherin, de rest is prima.


Huffelpuf! Je bent creatief, trouw en vrolijk. Ik zie de meeste Huffelpuffers met dezelfde karaktereigenschappen. Dus denk dat je snel vrienden zou maken daar. Je bent eigenwijs en hebt erg weinig geduld, ook wat Huffelpuffers meestal hebben. Je wil geen Zwadderich, maar het is geen foute afdeling hoor!

Sjar
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mezelf op reis met een man en kinderen, omdat ik ontzettend graag de wereld wil zien en daarnaast een gezinnetje wil stichten.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Behulpzaam; ik wil graag mensen helpen. Ik geef dan ook gratis Engelse bijles en zorg graag voor anderen.
- Openminded; ik bekijk graag alles van alle kanten, voor dat ik een mening vorm. Daarnaast kijk naar acties en niet naar waar iemand vandaan komt of in geloofd.
- Trouw; ik kan goed geheimen bewaren en ben zeer beschermend en loyaal naar mijn geliefden toe.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- Lui; ik moet mezelf erg motiveren als ik iets moet doen waar ik geen zin in heb, zoals sport.
- Snel geirriteerd; ik heb af en toe een kort lontje, voornamelijk al ik moe ben en mijn zin niet krijg xD
- Slecht concentratievermogen; ik vind het lastig om voor lange tijd met iets bezig te zijn, want ik wordt heel gauw afgeleid.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Ik zou een Heler in het St. Mungo worden.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Ik zou de Elder wand kiezen, waarmee ik enkel goede daden zou verrichten.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Charms!
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik zit in Ravenclaw op HPF, Pottermore deelde mij in bij Hufflepuff, maar jullie mogen het laatste woord hebben :).


Ik denk dat je het je goed zou doen als je in Ravenklauw werd gesorteerd. Je bent trouw en behulpzaam. Erg herkenbaar voor een Ravenklauwer! Maar lui… Tja, daar heb je een stukje Zwadderich. Maar daar kan je best overheen kijken. Qua irritates en concentratievermogen denk ik dat het best kan meevallen. Ravenklauw dus!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 18:34 

Lol! Ik kijk nou pas terug, want ik heb 2 accounts en vond het dus niet zo belangrijk. Mijn vorige account was Ropandina (met dus maar 1 a) en daarop zei iedereen Gryffje tegen mij, en onder dubbel a Ropandinaa zeggen ze bijna allemaal Hufflepuff... Tegenwoordig heb ik meer de neiging naar Zwadderich. Ik zal wel kijken of ik van afdeling kan wisselen, en anders spaar ik wel wat sikkels ervoor...

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2012 13:51 

En ik heb weer twee nieuwe lijstjes voor jullie. Ik zal alle afdelingspunten/sikkels z.s.m. verwerken.

Veraa
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Ik zou mezelf zien als grootste en slimste tovenaar van 'de wereld'
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Ik luister
- Ik heb veel fantasieen
- ik ben meelevend

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- ik zeg wat ik denk
- ik kan heel onaardig zijn
- ik kan onwijs chagrijnig zijn

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Het dagboek van Tom Riddle
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Toverdranken
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Zwadderich!!


Quattro9
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mezelf als een grootse tovenaar.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
-Leergierig. Ik leer graag dingen en ik heb een fotografisch geheugen, waardoor ik ook veel onthoud.
-Grote fantasie. Daardoor raak ik helemaal in een soort trance als ik Harry Potter kijk.
-Behulpzaam. Als het kan, help ik mensen altijd.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede
karaktereigenschappen en waarom?

-Ongeduldig. Ik heb niet altijd genoeg geduld. Als iets dan te lang duurt, kan ik ook geïrriteerd raken.
-Eigenwijs. Soms wil ik iets niet van iemand aannemen en blijf ik bij mijn eigen standpunt.
-Ik zeg soms te snel wat ik denk.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Leraar op Zweinstein of op het Ministerie van Toverkunst.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De Steen van Wederkeer. Ik heb mensen te vroeg verloren die ik graag terug zou willen zien.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Verweer tegen Zwarte Kunsten
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Griffoendor

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 10:18 

Veraa

Ik vind het moeilijk om jou in te delen. Je drie beste eigenschappen passen vooral in Hufflepuff en Ravenclaw, maar je mindere eigenschappen passen dan weer in Slytherin. Op de rest van jouw antwoorden gebasseerd vind ik jou een mix tussen Ravenclaw en Slytherin, dus je mag zelf tussen die twee beslissen xD.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2012 12:16 

En ik heb weer een nieuw lijstje bij het vorige lijstje gezet! Er zijn nu dus twee mensen die je advies kunt geven.

Edit: En ik heb alle sikkels en afdelingspunten verwerkt!

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 0:15 

Veraa
Bij je eerste antwoord schoot Zwadderich gelijk door mijn hoofd. Bij je beste karaktereigenschappen verdween dat meer naar de achtergrond door het meelevende en dat je iemand bent die goed kan luisteren naar een ander. Als ik het allemaal zo afweeg zou ik voor Zwadderich of Gryffindor gaan. Aangezien jij zelf de voorkeur geeft aan Zwadderich is mijn sorteeradvies Zwadderich.

Quattro9
Je antwoorden wijzen op ambitie. Ik krijg het idee dat je het best in Ravenklauw of Griffoendor past. Je antwoorden vind ik een beetje van beide afdelingen erin hebben. Maar vanwege je laatste twee antwoorden zeg ik dan toch: Griffoendor! =)

_________________
The last enemy that shall be destroyed is death.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme