Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2011 0:07 

DE SORTEERHOED: ADVIES

De Sorteerhoed kan de hulp van de ouderejaars goed gebruiken. In dit topic worden elke zondag de vragenlijstjes gepost van leden die dit hebben ingestuurd in de loop van de laatste week. Vervolgens kunnen de reeds ingedeelde leden hun oordeel geven: in welke afdeling hoort de nieuwe eerstejaars thuis? En waarom? Na dit advies kan je je afdeling zelf kiezen bij de Sorteerhoed. Hier vind je ook de vragenlijst.

N.B. Omdat de afdelingen de eerste tijd nog leeg zijn, mag iedereen deelnemen.

STRUCTUUR
Elke zondag worden de nieuwe vragenlijstjes gepost. Je kunt ze per PB indienen bij Jalf. Vervolgens is er een week om die te beoordelen. Mochten er erg weinig beoordelingen zijn, kan het een week langer blijven staan. Als je beoordeelt, geef dan een korte argumentatie bij je keuze en onderstreep de naam van de deelnemer.

BELONING
Voor elk advies ontvang je 10 Sikkels. Als de Afdelingscup weer van start gaat, zullen hier ook afdelingspunten bijkomen.

LINKS

LAATSTE SORTEERDADVIESZOEKENDEN
  • Op dit moment geen


Het is dus niet de bedoeling om zelf je ingevulde vragenlijstjes hier te posten!


Code:
[b]1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?[/b]
[b]2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?[/b]
[b]3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?[/b]
[b]4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?[/b]
[b]5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?[/b]
[b]6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?[/b]
[b]7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?[/b]


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:55 

Hier volgt de eerste advieszoeker! Normaal worden de nieuwe lijstjes één keer per week gepost, maar omdat er nu veel mensen gesorteerd willen worden, worden ingestuurde lijstjes voorlopig nog onmiddellijk geplaatst. Elk lijstje blijft in principe een week staan om beoordeeld te worden.

Alle reeds gesorteerde leden kunnen hier reageren! Als je beoordeelt, geef dan een korte argumentatie bij je keuze en onderstreep de naam van de deelnemer en afdeling waar je hem in zou delen.




DARGHAN

1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Ik ben erg gebeten door politiek en alles wat erbij komt kijken. Ik doe zelf ook aan politiek en het is mijn droom om ooit parlementslid te worden.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Eerlijk: Eerlijk duurt het langst en ik kan niet tegen mensen die schijnheilig zijn of liegen.
- Luisterend oor: Ik probeer er altijd voor iedereen te zijn.
- Punctueel: Ik ben altijd stipt en ben een goede planner.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
- Nieuwsgierig: Soms kan ik daardoor iets te opdringerig overkomen.
- Koppig: Als ik overtuigt ben van mijn gelijk, zul je veel moeite moeten doen om me te overtuigen van een ander idee.
- Flapuit: Ik zeg soms te snel dingen zonder er bij na te denken.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Minister van Toverkunst of één van zijn assistenten
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Zegevlier: het lijkt me leuk om iedereen te kunnen verslaan
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Verweer tegen de zwarte kunsten. Duelleren lijkt me gaaf.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik vertrouw op jullie oordeel.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:02 

DARGHAN
Toen ik begon met lezen dacht ik op de eerste plaats aan Hufflepuff, gezien het Eerlijk-Luisterd oor-Punctueel gedeelte, maar toen ik klaar was met lezen kwam ik tot de conclusie dat je erg ambitieus bent en misschien beter bij Slytherin past xD

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:04 

Darghan

Hoi! Ten eerste, wat leuk dat je je laat sorteren doormiddel van de sorteerhoed.

En dan nu naar het sorteren. Ik merk dat je een eerlijk persoon bent. Je helpt graag mensen, en of je dat nou direct doet, of via de politiek, het feit blijft dat dit is iets wat jij graag doet. Ook ben jij volgens mij niet dom. Je houdt van nieuwe dingen en leren vind je niet erg. Je hebt ook veel ambitie, Minister van Toverkunst wordt je namelijk niet zomaar, maar je wilt deze positie wel eerlijk bemachtigen.

Al met al denk ik dat jij je dromen het beste kan waarmaken in Hufflepuff!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:09 

Darghan

Vanwege je karaktereigenschappen zou ik je zelf toch bij Huffelpuf zetten. Je bent eerlijk, een luisterend oor, en punctueel, en dat zijn allemaal dingen die Huff graag ziet. Daarnaast is koppig zijn eigenlijk ook een vorm van doorzettingsvermogen. Wel ben ik het met Malou eens dat je bij Slytherin ook wel een paar karaktereigenschappen zou herkennen. Maar uiteindelijk is het jouw keuze, en zelf weet je het beste welke karaktereigenschappen je het belangrijkst vindt ^^.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:10 

xDuffie

1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Een enorme villa, waarbij aan iedere muur boekenrekken hangen. (Ja, ik ben echt zo'n geobsedeerde lezer.) Dat of mijn hele familie die gezellig een glaasje wijn drinken aan tafel.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
Ik ben enorm leergierig. Ik wil altijd alles weten en steek mijn neus dan ook geregeld in andermans zaken... Naja, misschien toch ook weer niet zo'n goed karaktertrekje, maar ik reken het goed. [a]
Mijn tweede zou denk ik zijn dat ik een doorzetter ben. Ik geef niet zo snel op en probeer altijd overal het beste in te zien.
Mijn laatste zal denk ik zijn dat ik er altijd probeer te zijn voor mijn vrienden en ze probeer op te vrolijken waar dat kan.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Ik ben enorm jaloers. Waarom dit een slechte eigenschap is, moet ik zeker niet meer uitleggen? Het jaagt de mensen om je heen van je weg en het zit er vaak zo diep ingepeperd dat dat groen monster je dan "zie je wel!" toeschreeuwt.
Als ik kwaad ben, ben ik kwaad op alles en iedereen, ook al hebben die personen er absoluut niets mee te maken. Enorm vervelend en irritant van mezelf, dat weet ik heus wel. Maar het is sterker dan mezelf, al blijven we wel proberen om dat wat te temperen.
Ik kan ook echt niet tegen kritiek. Ik trek me dat veel te hard aan en kan dan ook snel boos worden.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Een baantje als lerares. Sowieso. Ik vind het wel fijn om in een "vertrouwde" omgeving te werken en als het school niet vertrouwd is, dan weet ik het ook niet meer!
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De Onzichtbaarheidsmantel. Zoals ik al eerder zei, ik ben enorm nieuwsgierig en met zo'n mantel zou het veel makkelijker zijn om een bib na sluitingstijd binnen te sluipen of om bepaalde gesprekken af te luisteren.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Gedaanteverwisselingen. Het lijkt me echt geweldig om dingen met een zwiepje van je toverstok in iets anders te kunnen veranderen. Maar dat kan ook gewoon te maken hebben met mijn bewondering voor McGonagall.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik zou zelf, als ik mijn antwoorden zo overlees, voor Ravenklauw of Huffelpuf kiezen...


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:12 

xDuffie

Ik zie karaktereigenschappen van Hufflepuff, Ravenclaw en Slytherin naar voren komen, maar ik vind toch dat Ravenclaw het beste vertegenwoordigt is in jouw post. Nieuwsgierigheid, leergierigheid en boekenobsessie zeggen genoeg xD Ravenclaw, dus.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:15 

xDuffie

Ik ben het met Malou eens. Ik zie ook heel veel dingen terug komen in Ravenclaw, hoewel je ook in Slytherin thuis zou kunnen horen. Maar jij geeft me een Ravenclaw gevoel, dus daarom sorteer ik je in Ravenclaw.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:18 

xDuffie

Kom bij Ravenklauw Kell!!! :O

Lol, nee serieus nu. [a] Malou heeft wel gelijk, je hebt echt een hoop dingen die gewoon Ravenklauw schreeuwen, ik denk dat jij je best thuis zou voelen bij de Raafjes. (:

Leergierig, boeken, schrijven... Het feit alleen al dat je de onzichtbaarheidsmantel zou gebruiken om de bieb binnen te sluipen zegt genoeg. :p En ook dat je lerares wilt worden, de beste wilt zijn in alles, een doorzetter bent, niet graag kritiek aanneemt... Ja, ik vind jou echt Ravenklauw.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:38 

DARGHAN
Ik ben het best wel met Malou eens. De eerste opmerkingen komen echt over als een Hufflepuff, hoe meer je van je beschrijvingen leest hoe meer Slytherin je overkomt. Ook je grote interesse in politiek vind ik eigenlijk ook best wel bij Slytherin passen. Slytherin dus

XDuffy
Voor jou vond ik het al snel duidelijk. Je zegt enorm leergierig te zijn en dat is toch wel de hoofdeigenschap van Ravenclaw. Ook geef je al aan een sterke voorkeur voor Ravenclaw te hebben. Ik denk dat je daar het beste past.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:13 

Darghan
Ook ik zeg Slytherin. Vooral omdat je erg ambitieus bent. Je bent geí¯nteresseerd in politiek, zou minister van toverkunst willen worden... je hebt een doel en die wil je bereiken. Klinkt erg Slytherinish. Daarbij vind ik de reden waarom je de zegevlier zou willen hebben ook goed bij Slytherin passen.


xDuffie

Het is inderdaad een strijd tussen Ravenclaw en Slytherin. Maar ik zou toch voor Ravenclaw gaan, omdat je erg liergierig bent en omdat je lerares zou willen zijn, lijkt het alsof je graag educatief bezig bent. Dat vind ik typisch iets voor Ravenclaw.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:31 

Darghan
Hoewel je misschien erg veel raakvlakken met een Huffelpuffer hebt, zie ik je toch meer als Zwadderaar. Zoals eerder is aangegeven ben je erg ambitieus en daarnaast wil je op en bepaalde manier ook hoog in aanzien staan. Met name doordat je andere wilt verslaan. Vandaar dat ik Zwadderich toch eerder zou adviseren.

xDuffie
Je bent enorm leergierig en wil het liefst het onderste uit de kan. In feite ben je een soort spons die alle informatie in zich probeert op te nemen. Daarentegen vind je het niet geweldig als iets minder gaat. Daarom denk ik dat Ravenklauw het beste bij je zal passen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


Laatst bijgewerkt door Aisling op za jan 29, 2011 18:09, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:47 

Hier komen de volgende twee. Vergeet niet om de afdeling in je advies te onderstrepen!

Aisling
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken? Ik denk dat ik mezelf zou zien waar ik eigen werk zou presenteren. En dat zou op vele mogelijke wijzen kunnen. Al is het maar in bijzijn van de mensen die me dierbaar zijn of die ik heb leren kennen.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom? Trouw, ik doe datgene wat mij opgedragen wordt of beter datgene wat gedaan moet worden en zal nooit zomaar afwijken of mensen daarin beliegen. Geduldig, zet mij aan een oersaai karweitje vol opstakels en ik zal niet opgeven. Van etiketten slopen tot breiwerken uithalen, ik ben je man (ehm... vrouw).
En dat brengt mij bij het derde punt, ik ben op mijn manier erg zorgzaam. Vind het vreselijk als mensen om mijn heen zich niet 100% voelen.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom? Op een bepaalde manier ben ik er onzeker, heb best veel bevetiging nodig bij alles wat ik doe. Ik zal nooit zomaar mensen af willen vallen, hoewel het soms voor mijn eigen welfare beter zou zijn. En als laatste mag ik wel wat vaker mijn mond opentrekken (om anderen de huid vol te schelden XD)
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen? Medewerker bij St. Holisto. Omdat dit in zekere zin kom bij hetgeen wat ik in deze wereld wil bereiken.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen? De onzichtbaarheidsmantel, omdat ik geen beschrikking wil hebben over leven en dood.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Verweer tegen de Zwarte Kunsten
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen? Huffelpuf of Ravenklauw


Andreya
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken? Ik en mijn famillie allemaal gezond.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
- Eerlijk, ik haat het als mensen schijnheillig zijn of liegen.
- Geduldig, ik kan heel lang iets hebben.
- Doorzetter, ik geef niet zo snel op.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Verlegen - Ik ben heel erg verlegen, een beetje te.
Gesloten - Ik ben heel erg gesloten en laat helemaal niet snel mensen toe tot mijn wereld.
Rommelig - Mijn spullen liggen op mijn kamer door elkaar heen en op elkaar. Ik ben een echte sloddervos.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen? Ik zou een Verbloemist willen zijn. ( In het engels Unspeakable) Omdat daar zo weinig over bekend is, lijkt het me een heel interresant beroep.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen? Eigenlijk zou ik het liefst geen Reliek van de dood kiezen, omdat ik niet of die Relieken wel helemaal goed zijn voor de wereld. Ik zou liever een magisch dier willen hebben, zoals een Hippogrief.
6. Wat zijn jouw favoriete lessen op Zweinstein? Bezweringen en Verzorging van Fabeldieren.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen? Ik weet het nog niet zeker welke ik zou kiezen. Ik wacht het advies af :)


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:58 

xDuffie
Alle antwoorden schreeuwen bij jou gewoon Ravi. Het lezen, het leergierige, het feit dat je juist vanwege de bieb de mantel zou willen. Als dat is wat je zelf het liefste wil, zou ik gewoon voor Ravenklauw gaan, maar met je doorzettingsvermogen en het feit dat je er voor vrienden probeert te zijn zou Huffelpuf in mijn ogen een goede tweede zijn.

Aisling
Je eerste vraag wijst op ambitie of doorzettingsvermogen, maar samen met vraag twee zou ik eerder aan doorzettingsvermogen denken. Het geduldige en zorgzame versterkt dat heel erg. Dat geldt ook een beetje voor de reden waarom je de onzichtbaarheidsmantel wil. Dat alles maakt dat ik heel erg aan Huffelpuf zit te denken.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:59 

Aisling
De eigenschappen die je beschrijft (geduldig, zorgzaam, niet snel opgeven en trouw) wijzen overduidelijk op Huffelpuf. Ook bij de minder goede eigenschappen lijk je een typische Huffelpuffer te zijn. Toch zijn ook enkele dingen die in de richting van Gryffindoer wijzen, zoals je trots op eigen werk en voor je favoriete vak Verweer tegen zwarte kunst is ook enige moed nodig. Maar toch is het meerendeel dat wijst op Huffelpuf, omdat je zelf wil ingedeel worden in of Huffelpuf of Ravenklauw.

Andreya
Ook bij jouw eigenschappen moet ik aan Huffelpuf denken. Huffelpuffers zijn eerlijke geduldige mensen en harde werkers. Eigenlijk is je profiel weinig wat niet richting Huffelpuf wijst. Of het moet de rommeligheid zijn, maar om daar nu je afdeling op te baseren. Daarom Huffelpuf

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme