Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wanted: Dead or Alive

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do jan 20, 2011 17:05 

DE GROTE ZAAL RPG

Zelfs in zijn verbeelding had Harry zich nog nooit zo'n wonderbaarlijke en magnifieke ruimte voorgesteld. Hij werd verlicht door duizenden en nog eens duizenden kaarsen, die boven vier lange tafels zweefden waaraan de overige leerlingen zaten. Voornamelijk om de starende blikken niet te hoeven zien, keek Harry omhoog en zag een fluweelachtig zwart plafond, dat was bezaaid met sterren.
"Daar heb ik over gelezen in 'Een Beknopte Beschrijving van Zweinstein'," hoorde hij Hermelien fluisteren. "Het plafond is behekst, zodat het net de buitenlucht lijkt."


RPG
Samen met je medeleerlingen ontbijten in de Grote Zaal of op visite bij Hagrid? In dit topic kan het allemaal. Hier kun je RPG'en met andere leerlingen. Het verhaal speelt zich af in en rondom Zweinstein. Het plot laten we aan jullie fantasie over! Maar pas op, het bos op het schoolterrein is verboden gebied.

Het verhaal begint op 2 september, wanneer iedereen na een uitgebreide feestmaaltijd en een goede nachtrust ontwaakt in zijn hemelbed. Tijd voor ontbijt en een kennismaking in de Grote Zaal!





Kirsten

Met een zucht geeft Kirsten een klap op haar rammelende wekker. Vlug kruipt ze weer onder de zachte lakens, om nog eens lekker haar ogen dicht te doen. Als na enkele minuten het onding weer begint te rinkelen klimt ze slaperig uit bed, om de wekker met een mooi boogje uit een raam van de Ravenklauw toren te gooien. Nu ze eenmaal wakker is kleedt ze zich haastig aan, en huppelt naar de Grote Zaal.

"Goedemorgen!" groet ze zonnig de studenten die al aan hun afdelingstafel zitten. "Ik ben Kirsten", stelt ze zich voor, waarna ze op één van de lange banken gaat zitten en zichzelf een kopje thee inschenkt.

_________________

Never give up on the things that make you smile


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In the tomb along with Allison
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:00 

Melinda

Gapend wordt Melinda wakker in haar hemelbed in de slaapkamer van Ravenklauw. Met een brede glimlach op haar gezicht, gooit ze de dekens van zich af en kijkt om zich heen. Ze is op het prachtige Zweinstein. Haar benen vliegen over de rand van haar bed, terwijl ze in haar sloffen schiet. Snel kleed ze zich om, om vervolgens richting de Grote zaal te gaan, waar ze aan de tafel van Ravenklauw gaat zitten, naast diegene die zich net heeft voorgestelt, maar wat Melinda net heeft gemist.

"Hi." Ze glimlacht naar de Ravenklauwers, "Ik ben Melinda."
Ze pakt een overheerlijk stukje meloen, waar ze vervolgens haar tanden in zet. Het eten smaakt weer heerlijk!

_________________
Watch your backs. I didn't --A


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:13 

Andreya

Mompelend over irritante wekkers slaat ze het dekbed van zich af. Andreya kijkt om zich heen en herinnert zich opeens dat ze op Zweinstein is, in Hufflepuff. Na een korte douche en dat ze zich heeft omgekleed sloft ze naar de Grote Zaal. 'Hoi'. zegt ze tegen de paar leeringen die al aan de Hufflepuff tafel zitten. 'Mijn naam is Andreya. Ze gaat zitten en schenkt zichzelf een beker melk in. Nadat ze die heeft opgedronken, smeert ze een broodje en terwijl Andreya dat opeet schrijft ze een briefje aan haar ouders.

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 10:29 

Kelly

Kelly was al vroeg wakker. Ze had al een wandeling gemaakt naar de uilentoren, voordat ze zich naar de Grote Zaal begaf. Aan de tafel van Huffelpuf zaten nog maar weinig mensen. Kelly kwam net aangelopen, toen ze een andere meisje zich hoorde voorstellen als Andreya. Kelly ging erbij zitten en stelde zichzelf voor. "Ik ben Kelly." Ze nam een croissantje en knabbelde er langzaam op, terwijl ze wachtte op meer volk.

_________________
We know a little about a lot of things; just enough to make us dangerous. - Dean Winchester


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:53 

Kirsten

Zuchtend zet Kirsten haar wekker uit. Haar bed hier in Zweinstein, beter gezegd in Huffelpuf, ligt zoveel lekkerder dan haar eigen bed thuis. Nog even draait ze zich om, maar nu moet ze er toch echt uit om zich te douchen en aan te kleden. Snel loopt ze naar de Grote Zaal, waar ze zich naar de tafel van Huffelpuf begeeft. Aan de tafel zitten al een paar mensen heerlijk te ontbijten. Ze ziet twee meisjes die voorstellen en Kirsten volgt hun voorbeeld. "Hoi! Ik ben Kirsten."Ze neemt plaats naast Kelly en stort zich op haar ontbijt.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:40 

Kelly

Kelly wordt die ochtend, met de gedachte dat ze veel te laat was, wakker. Ze gooit haar lakens van zich af, springt onder de douche en rent met nog druipende haren naar beneden. Ze stoot hier en daar een medestudent aan, excuseert zich en rent de Grote Zaal in, naar de Ravenklauwtafel. Ze is nog volop bezig met haar das te knopen als ze tegen een meisje botst, dat zich als Kirsten voorstelt.

"Oh, nee. Het spijt me," mompelt ze meteen en kijkt met grote ogen naar het meisje. "Ik ben Kelly trouwens, maar ik heb je toch niet pijn gedaan ofzo?" Ze legt haar haren over één schouder, in de gedachte dat er maar beter één kant van haar shirt nat kon zijn in plaats van beide.

_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 0:56 

Liliana

Tastend met een hand zoekt liliana haar bril op het kastje naast haar bed, in de meisjes slaapkamer van huffelpuf.
Wat is ze blij dat ze de avond ervoor heeft gedoucht. Want na een vakantie is het altijd zo lastig vroeg op te staan.
Lopend naar de grote zaal bedenkt ze zich hoe ze het hier gemist heeft de afgelopen tijd. Ze zal blij zijn als ze weer oude bekende ziet.

Voorzichtig doet liliana de deur naar de gote zaal open. Ze ziet dat er al wat mensen aan het ontbijt zitten maar de zaal is nog behoorlijk rustig.

Ze gaat bij de andere meiden zitten. Morge. zegt ze tegen allen tegelijk.
Hebben jullie ook zo een zin in vandaag? Waar beginnen jullie mee? Ik met kruidenkunde.
Ze pakt een gekookt eitje in afwachting van het antwoord.

_________________
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
Nog 1 stem nodig om moonlight secrets te starten!


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Antwerpen/Middelburg
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:22 

Siriuske

Wekker loopt af....
Uiteindelijk na 15 minuten draait siriuske zich nog eens om, hoort in de afdelings kamer al veel gerommel.
Kijkt naar de wekker *F-ck te laat, aj aj aj , eerste dag en al te laat wakker. NOOOOOOOOO*
Haast zich uit haar bedje en loopt met 1 arm gevuld met boeken door naar de grote zaal, hoort niet dat mensen haar al begroeten.

Gaat aan de tafel zitte om te eten* pffff ik heb honger en heb maar 5 minuten om te eten :'(*

Begin van siriuske haar eerste dag terug op zweinstein

_________________
Go Hard Or Go Home


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 17:22 

Luna
*huppelt de Grote Zaal in*
*gaat op één van de Ravenclaw banken zitten*
*schept een bakje vol met weetabix en suiker*
*begint te eten*
*kijkt op als Professor Flitwick langskomt met de roosters*
*neemt haar rooster aan en kijkt ernaar*
"Ooooh, DADA als eerste, ben benieuwd hoe de nieuwe Professor is!"

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kamer van hoge nood
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 15:45 

Anke

Al zuchtend staat Anke op uit haar lekker warm bed. Als er iets is waar ze moeite mee heeft dan is dat wakker worden. Nog altijd slaapdronken strekt ze haar uit en begint ze haar al stuntelend aan te kleden.
Nadat ze haar heeft opgemaakt voor de spiegel en ze haar Ravenklauw das goed heeft gelegd wandelt ze vrolijk de toren uit richting de Grote Zaal. Natuurlijk heeft ze haar boeken bij haar.

Eenmaal in de Grote Zaal aangekomen zet ze zich neer aan de afdelingstafel van Ravenklauw.
"Goedemorgen iedereen!" zegt ze, "Ik ben Anke."
Daarna pakt ze haar lessenrooster aan. Ze ziet dat ze zo Verweer tegen de Zwarte kunsten heeft.

Ze ziet de uilen binnen komen en terwijl ze kijkt of er iets voor haar bij zit pakt ze een broodje en eet er van.

_________________
    You are the thunder, and I am the lightning.


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 18:35 

"Hallo, Anke!"
*leest een boek terwijl ze eet*
*steekt haar lepel na een paar pogingen dan toch in haar mond*

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: zweinstein
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 0:55 

komt sjokkend de grote zaal ingelopen.
Hij gaapt en gaat zitten aan de zwadderich tafel met vermoeide ogen.
krabt op z'n hoofd en pakt maar een broodje met ei, terwijl hij eigenlijk niet zo heel veel honger heeft.
hij zucht en denkt: 'pff, weer een saaie schooldag
hij neemt een hap van z'n broodje en kijkt wat in het rond.

_________________
í‚»proud to be a slytheriní‚«


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kamer van hoge nood
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 7:00 

Anke

"Goedemorgend Luna!" antwoord Anke terug "En zin in de lessen vandaag?"
Ok, dat was een domme vraag voor aan iemand van Ravenklauw te vragen. Maar ze wist niet wat ze moest vragen zo vroeg op de ochtend.

_________________
    You are the thunder, and I am the lightning.


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 13:39 

*kijkt op van haar boek, lepel halverwege de baan naar haar mond*
"Oooh, ja, ik ben echt benieuwd hoe de nieuwe DADA professor is. Ons lesboek is heel interessant!"
*wiebelt ter indicatie met het boek dat ze aan het lezen is; de titel luidt Practical Defensive Magic For Cornered Mages*

_________________
Wit beyond measure is man's greatest treasure


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kamer van hoge nood
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 14:47 

Anke

Anke luisterd aandachtig naar Luna.
Nieuwe professor? Daar heeft ze nog niet aan gedacht. Inderdaad.
"Ja, ik ben ook benieuwd naar wie de nieuwe professor is," zegt ze daarna, "En inderdaad ons nieuwe lesboek is interessant."
Ze vind het ook interessant. Al is het niet haar favoriete vak. Ze heeft liever transfiguratie en magischa musica. Dat vind ze echt geweldig.

Daarna ziet ze dat Draco de grote zaal ingewandeld komt. Hij ziet er erg moe uit. Ze volgt hem met haar ogen. Als hij dan zuchtend gaat zitten rolt ze even met haar ogen en kijkt ze terug naar Luna.
"Die ziet er ook uitgeslapen uit!" zegt ze sarcastisch terwijl ze knikt naar Draco.

_________________
    You are the thunder, and I am the lightning.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme