Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Zweinstein Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 19:22 

De Duelleerclub

Geachte leerlingen van Zweinstein,

Professor Perkamentus heeft mij, Gladianus Smalhart, auteur van bestsellers als 'Tripjes met Trollen' en het recente 'Jaar met de Yeti', lid van de Orde van Merlijn (derde klasse), Erelid van de Bond tegen Zwarte Kunsten en bovendien vijf maal op rij door Heks en Haard uitgeroepen tot Tovenaar met de Charmantste Glimlach, toestemming te geven om een duelleerclubje te starten. Dit om ervoor te zorgen dat jullie weten wat je te doen staat als jullie jezelf ooit zouden moeten verdedigen, iets wat ik al talloze malen heb moeten doen - zie voor meer bijzonderheden mijn verzamelde werk. Ik zal hierbij geassisteerd worden door de aan jullie wel bekende Professor Sneep. (Maak jullie geen zorgen, jongens en meisjes - ik zal voorzichtig zijn. Er zal jullie Toverdrankleraar niets overkomen, wees maar niet bang!) Voor degenen van jullie die nog geen enkele ervaring hebben met duelleren, zal ik hieronder een uitleg geven.



Duelleren
Het Duelleren wordt gedaan in de chat, tijdens bijeenkomsten van de Duelleerclub. Er wordt 1 tegen 1 geduelleerd. Een duel kan gespeeld worden als twee mensen elkaar uitdagen en duurt ongeveer 10 minuten. Let op, er mag echter alleen geduelleerd worden onder leiding van Professor Sneep of mijzelf! Ik snap dat jullie je veiliger voelen wanneer ikzelf jullie begeleid, maar ik kan er garant voor staan dat Professor Sneep ook een redelijk bekwame duelleerder is.

Tijdens het duel hebben jullie 3 spreuken tot je beschikking: Paralitis, Pertrificus Totalus en Expelliarmus. Elke spreuk heeft zo zijn voor- en nadelen (voor degenen met Dreuzelouders onder jullie, het lijkt wat op het Dreuzelspel "Rock, Paper, Scissors"):

Paralitis wint van Expelliarmus
Expelliarmus wint van Pertrificus Totalus
Pertrificus Totalus wint van Paralitis

Beide duelleerders kiezen een van deze spreuken en geven door aan de begeleidende professor welke spreuk ze gaan gebruiken. Als ik tot drie heb geteld, laten jullie je spreuk los. Uiteraard niet met de bedoeling om te doden.

Elke duelleerder begint het duel met 3 levens. Bij het verlies van een ronde (één keer een spreuk afvuren) verliest één van de duelleerders 1 leven. Bij afvuren van dezelfde spreuk, verliest geen van beiden een leven. Het duel eindigt wanneer een duelleerder geen levens meer over heeft.


Duelleren voor gevorderden: Speciale spreuken
Begrijpen jullie dat allemaal, jongens en meisjes? Dan zal ik, Gladianus Smalhart, jullie nog iets uitleggen. Ik verwacht niet dat jullie dit onmiddelijk kunnen, maar oefening baart kunst, kijk maar naar mij! Iedere duelleerder mag aan het begin van het duel één speciale spreuk kiezen die je in het hele duel maar één keer mag gebruiken. Er is keuze uit drie spreuken:

Protego: Als jij Protego gebruikt en je tegenstander gebruikt Pertrificus Totalus of Paralitis, kaatst de spreuk terug en verliest je tegenstander 1 leven. Gebruikt hij Expelliarmus, dan verlies jij 1 leven.
Impedimenta: Je kunt je tegenstander vertragen, maar dan moet je wel weten wat hij gaat doen. Raad welke spreuk hij gaat gebruiken en hij verliest 2 levens. Raad je het niet, dan gebeurt er niks.
Levicorpus: Je tegenstander hangt op z'n kop. Jij hebt tijd om te herstellen. Jij krijgt er 1 leven bij.

Wanneer je in het duel een speciale spreuk gebruikt, maakt het die beurt niet uit welke spreuk je tegenstander gebruikt (de speciale spreuk 'overheerst'). Als de duelleerders beiden tegelijk hun speciale spreuk gebruiken, gebeurt er helemaal niets.


Eerste bijeenkomst Duelleerclub
De eerste bijeenkomst van de Duelleerclub zal zijn op woensdag 6 juli of zondag 10 juli, om 20:00 uur (bij hoge opkomst wordt er mogelijk op beide avonden gespeeld). Je kunt op elk moment binnenlopen en weer weggaan, je kunt duels bekijken of zelf meerdere duels spelen. Vergeet echter niet op tijd aanwezig te zijn voor een demonstratieduel tussen mij en jullie geliefde Toverdrankprofessor!

Als je van plan bent bij een Duelleerbijeenkomst aanwezig te zijn, laat hieronder even weten op welke van beide data je kan (of beiden natuurlijk). Ook is dit topic beschikbaar voor fanmail aan mij, of voor vragen over het Duelleren. Ik weet zeker dat ook mijn assistent Professor Sneep jullie vragen met alle liefde zal beantwoorden.

Ik sta te popelen om jullie al mijn kennis over duelleren bij te brengen! (De ijverige student kan alvast enkele duelleertechnieken opzoeken in 'Zwerven met Zombies'.)

Met sierlijke groet,

Professor Gladianus Smalhart.



Introductie losjes gebaseerd op Harry Potter and the Chamber of Secrets, Hoofdstuk 11: De Duelleerclub.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 22:48 

Klinkt best leuk, ik kan de 6e ^^.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 23:00 

Mij lijkt het ook wel tof! Maar... Ik kan hoogstwaarschijnlijk niet.
Maar ik wil wel zeggen dat ik het tof vind, kwestie van passieve animo te tonen, of zo :P

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 8:28 

Haha, eens met Lana. xD Het idee is echt erg leuk, maar ik heb de komende weken gewoon geen tijd ivm werk. Sorry!

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 17:20 

Klinkt leuk, ik kan beide datums wel :)

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 18:12 

Ik zal proberen er de eerste datum er in ieder geval bij te kunnen zijn. Erg leuk idee!


 Profiel  

Zweinstein Professor



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 19:09 

Wegens het lage aantal aanmeldingen zullen we vanavond niet gaat duelleren. Dit komt mijn geachte collega ook goed uit, want hij heeft een spiegel gevonden.

Tot zondag


 Profiel  

Zweinstein Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 19:01 

En wederom gaat het duelleren niet door. We zullen jullie op de hoogte houden van een nieuwe datum. Dit geeft mijn natuurlijk de tijd om vanavond mijn haar te permanenten.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 18:31 

Wanneer komt er weer een duelleeractie?

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 18:32 

Ondanks de gefaalde try-outs, zullen we het Duelleren gaan meenemen in de strijd om de Afdelingscup, die het komende schooljaar weer plaats zal vinden. Voorlopig dus even niet, maar we gaan dit zeker nog spelen!


 Profiel  

Zweinstein Professor



Offline
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 18:28 

Er is een nieuwe datum bekend. De duelleerclub zal plaatsvinden op zondag 2 oktober. Aanmelden kan in dit topic.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 20:15 

Ik zal proberen erbij te zijn.
Welke dag is de 2e?

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2011 6:55 

Ik kan misschien, ligt eraan hoelaat ik terug ben van mijn shopdagje

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 17:18 

Ik doe wel mee op zondag!

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 22:07 

Leuk leuk! Dit kende ik nog niet (a)! Hoe laat zal het gaan plaatsvinden? (ik kan alleen na 15.00 uur


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme