Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 18:50 

Lieve tante Molly,

Weet je nog dat je dat recept van die bonbons had gestuurd die je zonen zo vaak mee hebben? Wel, Kruin, mijn uil, is ziek geworden en is begonnen met het opeten van papiertjes. Je hoort me al aankomen, zeker. Het recept is ook niet meer ontcijferbaar. Zou je het mij nog eens kunnen sturen, alsjebliefd?

Kruin is trouwens ondertussen in behandeling bij Hagrid en in tussentijd doet Monnik dus al het werk. Stuur Monnik dus gerust terug met het recept. Hij is niet ziek en zal het dus ook niet oppeuelen... ;)

veel groetjes,

Hanne

P.S. Monnik is verzot op hazelnootjes...

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2013 16:32 

Lieve Hanne, hier is het recept en houd het voortaan uit de buurt van je konijn, schat!
Ingrediënten

Porties : 48

115 gram zachte boter
150 gram lichtbruine basterdsuiker
1 theelepel vanille-extract
225 gram bloem
1 blik (400 gram) gezoete gecondenseerde melk
90 gram kleine chocolate chips (of een chocoladereep in stukjes gebroken)
90 gram stukjes toffee
450 gram Candy Melts Bruin (te koop via internet of in hobbywinkels die gericht zijn op taarten maken en decoreren)

Voorbereiding: 1uur30min › Klaar in:1uur30min

Klop de boter en basterdsuiker met een elektrische mixer in een grote kom tot een gladde massa. Voeg het vanille-extract toe. Voeg de bloem toe, afwisselend met de gezoete gecondenseerde melk, klop goed na elke toevoeging. Voeg de chocolade chips en stukjes toffee toe; meng tot alles net een geheel is.
Maak met behulp van een kleine (ijs)lepel balletjes van 2.5 cm en leg ze op met bakpapier beklede bakplaten. Zet in de koelkast tot ze stevig zijn, ongeveer 1 uur.
Smelt de Candy Melts in een magnetronbestendige glazen of keramische schaal in intervallen van 30 seconden, roer na iedere 30 seconden, gedurende 1 tot 3 minuten (afhankelijk van uw magnetron). Niet oververhitten want anders kan de Candy Melt verbranden. Dompel de deegballetjes in de chocoladecoating, laat teveel coating afdruipen. Leg de bonbons op de bakplaten en bestrooi ze met extra stukjes toffee. Zet in de koelkast tot ze stevig zijn, ongeveer 15 minuten. Bewaar in de koelkast.

Veel plezier ermee schat, tante Molly

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2013 20:35 

Hey tante Molly,

Ik denk dat er enkele vergissingen zijn. Kruin is mijn bosuil, die normaal altijd de brieven brengt. En van de helft van het recept snap ik niet echt veel. Wat is 'internet' en wat is 'een elektrice mixer'? Ik denk dat dit een ander recept is dan de vorige keer. Eentje uit een dreuzeltijdschrift, zou ik zo zeggen... Zou je me een begrijpbare versie kunnen bezorgen, alsjeblieft?

veel groetjes,

Hanne

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2013 21:05 

Lieve Hanne,

sorry, een dreuzelvriendin van me vroeg me het ook, ik denk dat ik de brieven heb geswitcht... hier komt het goede recept:

Ingrediënten:

-1 deciliter eenhoornbloed (om het dikker te maken)
-1/2de liter Ierse Kabouterpis
-2 vuurkrabbenpoten
-1 Feniksveer
-3 suikerveren

Bereidwijze:

Kook de Ierse Kabouterpis op kamertemperatuur. Als je ziet dat die begint te koken, leg er dan de vuurkrabbenpoten in om te weken.
Na een goede 10 minuutjes moet je deze er weer uithalen, want als je ze te veel laat weken, kan dat nogal neveneffecten hebben.
Als je dat hebt gedaan, haal je het sap van het vuur, en laat het 20 minuten afkoelen.
Intussen kun je de suikerveren laten smelten door ze in wat water te leggen op het vuur.
Wanneer je ze er na 5 minuutjes weer afhaalt, zeef ze even goed, want water mag er niet meer in zitten!
Nu kun het toevoegen aan de kabouterpis, en voeg er ook onmiddellijk maar het eenhoornbloed aan toe.
Als laatste kun je erin roeren met de feniksveer, dit zorgt voor een sublieme smaakt, en zo hoef je er ook niet met je handen in te zitten.
Laat het nu even een nachtje afkoelen in speciale vormen -die gaf ik je begin dit jaar mee-, en morgen zijn ze klaar om op te eten!

Veel succes, liefje!

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 14:09 

Hey tante Molly,

Een klein probleempje, Ik denk dat het ander bloed is dat ik moet gebruiken. Wie eenhorenbloed binnen neemt, tja, dat is niet echt het beste idee...

groetjes,

Hanne

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 14:28 

Lieve Hanne,

eenhoornbloed, jawel, dat is hetgene dat je moet gebruiken, je moet er gewoon voor zorgen, dat, voor je het aan de kabouterpis toevoegt, het niet met je lippen aanraakt.
Als je de bonbons dan klaar zijn, is het "gif", om het zo te stellen, er allang uit, door de pis en de suikerveren.

Nogmaals succes!
Molly.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 22:39 

hey tante Molly,

Oke, dan zal ik het zo doen. ;) Trouwens, zoals je ziet werd dit briefje geleverd door Kruin en niet meer door Monnik. Kruin is weer helemaal genezen dankzij Hagrid. :)

Veel groetjes,

Hanne

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 18:13 

Beste professor Anderling,

Ik kan een haarspeld nog altijd niet in een veer veranderen. Zou ik misschien bijles mogen en wanneer? Ik heb woensdag vrij, zou dat kunnen?

Groeten, Sarah

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 18:25 

Beste Sarah,

ik ben tevreden gesteld door het feit dat je om bijlessen vraagt.
Normaal gezien wijd ik de dinsdagavond tussen 8 en 10 uur uit voor bijlessen gedaanteveranderingen, maar die zitten nu vol.
Op vrijdagavond, tussen 9 uur 30 en 10 uur kan ik misschien nog een plekje voor jou vrijmaken. Andere moment lukken voor mij echter jammer genoeg niet.
Indien dit moment voor je past, zal ik je morgen een briefje meegeven waarin ik je toestemming geef nog op de gangen rond te lopen rond dat uur.

Met vriendelijke groet,
Professor Anderling

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 18:42 

Beste professor Anderling,

Dat tijdstip komt voor mij perfect uit! Nou, dan zie ik je morgen! Als ik dan al kan starten...

Sarah

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: Goderics island
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 20:20 

Beste professor Perkamentus , ze hebben vaak gevraagd of u minister van toverkunst wil worden maar u zij altijd nee waarom?


Vriendelijke groet James-Sirius Potter .


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 10:05 

Beste James-Sirius Potter,

Dit antwoord is heel simpel. Ik wil schoolhoofd blijven van Zweinstein. Het ministerie kan zijn zaakjes zelf oplossen, daarbij, het zit daar vol met angsthazen en stijve harken. Neen, op Zweinstein valt meer te beleven. Jongeren zijn avontuurlijker en spelen en ravotten nog met elkaar. Zo voel ik me zelf ook weer elke dag jong. Waarom denk je dat ik zo oud kan worden?

Maar als je een serieus antwoord wil hebben: Zweinstein is de toekomst voor mij. De minister van toverkunsten zelf heeft hier nog gestudeerd. Door hier schoolhoofd te zijn en alles te laten lopen hoe ik het laat lopen probeer ik ervoor te zorgen dat de toekomstige magiër een magiër van formaat is. zo een waar je trots op kan zijn, zoals juf Griffel of de heer Potter. Welke invloed kan ik uitoefenen aan de nieuwe lichting jongeren als ik minister ben? Naar een schoolhoofd gaan ze beter luisteren en ik ben ook makkelijker bereikbaar. Dat is de voornaamste rede waarom ik schoolhoofd blijf. Er is geen toekomst voor het ministerie als de jeugd niet goed wordt opgeleid.

Hopelijk is dit antwoord wat bevredigend voor u, en onthoud: Draco Dormiens Nunquam Titillandus

Hooggeachte groeten,

Albus Parcival Wolfram Bertus Perkamentus
Schoolhoofd van Zweinstein, hoofd van De Orde van de Feniks, Voorzitter van het Internationaal Overlegorgaan van Heksenmeesters, Hoofdbewindwijzer van de Wikenweegschaar, Orde van Merlijn, Eerste Klas, en Opperste Hotemetoot van de Wereldbond van Toverlieden.

ps. Nog een rede waarom ik geen minister wil worden. Dan is mijn aanspreking nog langer... :wizard:

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme