Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 22:53 

DE UILENVLEUGEL


    "De Uilenvleugel was een ronde stenen ruimte, waar het kil en tochtig was omdat er geen glas in de ramen zat. De vloer was bedekt met stro, uilenkeutels en de opgebraakte skeletjes van huis- en veldmuizen. Honderden en nog eens honderden uilen, van alle mogelijke soorten, zaten op stokken die oprezen tot aan het plafond." ~ Harry Potter en de Vuurbeker.


POST!
Dit is je grote kans. Misschien zelfs wel de enige kans die je ooit zult krijgen. Jazeker, de geruchten zijn waar: je kunt vanuit deze Uilenvleugel een brief sturen naar al jouw favoriete Harry Potterpersonages. Zelfs de Dooddoeners hebben speciale permissie gekregen om deze post te ontvangen en versturen vanuit hun cellen op Azkaban.

BRIEVEN INSTUREN
Brieven kunnen over elk onderwerp gaan, maar hou rekening met de karakters van de verschillende personages: Hermione zal brieven vol spelfouten waarschijnlijk niet beantwoorden; Neville zal brieven over planten waarschijnlijk beantwoorden met een volledige roman. Je stuurt een brief natuurlijk per uil door hem in dit topic te plaatsen.

BRIEVEN BEANTWOORDEN
Iedereen mag brieven beantwoorden. Het klinkt een beetje als cheaten, maar stiekem helpen we onze helden hier alleen mee: ze krijgen al zoveel fanuilen. Beantwoord een brief door erop te reageren in dit topic.

REGELS
Een paar regeltjes:
  • Bij het insturen van de brief start je met een aanhef voor het personage waarvoor de brief bestemd is, bijvoorbeeld Beste Harry; Geachte professor Perkamentus
  • Eén antwoord per brief: wie het eerst komt, het eerst maalt!
  • Je schrijft het antwoord volledig in de stijl van het personage aan wie de brief gericht is.
  • Je verdient 10 sikkels per antwoord dat je hier plaatst.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Little Whinging 4 - Surrey - England

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 8:17 

Beste Dobby,

In het pakje wat ik erbij heb gestuurd zit een nieuwe muts voor je. Ik hoop dat je hem mooi vind. Hij is helemaal zelf gemaakt.

Hoe vind je het eigenlijk om op Zweinstein te werken? Ik hoop dat je het leuk vind. Ik vind dat jij en de andere huiselfen alles altijd heel goed schoon maken. Ik vind dat jullie ook wel eens een complimentje verdienen.

Ik hoop dat ik een brief van je terug krijg.

Groetjes,
harry_james_potter

_________________
'Hou daar eens mee op!', riep ze, toen voor de zoveelste keer het licht uit de kamer uit ging.
'Sorry, sorry', zei Ron. Hij klikte met de Uitsteker.
'Ik weet zelf ook niet waarom ik het doe.'
'Kun je niks nuttiger verzinnen?'
'Zoals, sprookjes lezen?'


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 17:45 

Beste harry_james_potter, Meneer!

Dobby is heel blij met uw muts, meneer harry_james_potter meneer, hij heeft hem al sinds september op, echt waar! Dat meneer de muts speciaal voor Dobby maakte is helemaal speciaal! Vooral het feit dat u gaten in de muts had gemaakt voor Dobby's oren was heel erg fijn meneer!

Dobby vindt het heel leuk om op Zweinstein te werken, harry_jamers_potter meneer! Het is veel beter dan werken voor die nare meest- Dobby bedoelt meneer Malfidus. En Dobby wil u vriendelijk bedanken voor het complimentje meneer. Dobby weet alleen niet wat een complimentje is, is dat net zoiets als een sok?

Dobby


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2012 19:04 

Beste Hermelien,

ik kijk zo naar je op hoe slim je wel bent. Ik heb enkel een vraagje over een spreuk. Wat is de spreuk om mensen in bekers te veranderen? Ik wet dat dat voor dieren Vera Verto is, maar is die voor mensen hetzelfde?
Als laatste wil ik nog eens zeggen hoe ik naar je opkijk, en dat ik vind dat Sirius gelijk heeft dat je de slimste heks van je leeftijd bent.

Hopelijk antwoord je,
vele groetjes,
Lily

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 11:21 

Beste Ron.

Vind je het niet vervelend dat je tweelingbroers zo populair zijn, en jij niet echt heel erg? En dat iedereen alleen naar Harry kijkt en niet naar jou?

Greetz,
Ropandinaa

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 18:03 

Hoi, Ropandinaa!

Ik zal eventjes met de deur in huis vallen. Niet iedereen kijkt enkel naar Harry op hoor. En ik vind het totaal niet vervelend, ook niet in verband met mijn broers. Laat ze grappig zijn he! Mijn broers zelf daarintegen vind ik anders soms wel irritant. Percy nog het meest, vooral als hij ovr Meneer Krenck en bodems van ketels bezig is. En ook... Sorry, ik kan niet meer verder doen, Hermelien is daar om me erop te wijzen dat is mijn huiswerk voor Waarzeggerij nog moet maken. Strontvak.

Ik!

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2012 18:15 

Hallo Lilly.

Sorry voor de late brief, ik was bezig met mijn huiswerk van Voorspellend Rekenen, en moet eigenlijk vlug verder gaan, al heb ik voor jou wel even tijd. Kijk voor die spreuk anders eens in het spreukenboek! Daar vind je hem vast wel. Bedankt trouwens dat je zo naar me opkijkt, en dat je me zo slim vind, dat is echt heel lief van je.

Ik wil je er trouwens op wijzen dat je Ron even geen brief moet sturen, ook al heb je dat nog niet gedaan, ik waarschuw je alleen. Hij moet nu toch echt beginnen met Waarzeggerij. Hij heeft nu al zo'n supergrote berg met Waarzeggerij-huiswerk! En die Zwamdrift? Oude bedriegster.

Groeten, Hermelien.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2012 17:11 

Beste mevrouw Van Detta - Zwarts,

eerst en vooral wil ik vermelden dat ik dit niet voor mijn plezier schrijf, maar eerder om bevestiging vragend van iets. Ik wil graag weten of wat in De Ochtendprofeet stond waar is. Er stond namelijk in dat u heel lang dooddoener bent geweest. Dat is echter niet mijn vraag, mijn vraag is of het klopt dat u 500 mensen voor uw lol hebt gedood. Daarbij wil ik graag een artikel voor de Zweins-krant schijven over het leven in Azkaban. Daarmee bedoel ik o.a. hoeveel keer per dag jullie eten krijgen, en wat. Wat jullie zoal doen in Azkaban, wat toegestaan word, en wat niet. Ook zou ik graag weten hoe de cellen eruitzien, opgedeeld zijn enzovoort.

Ik verneem graag van u,
m.v.g.,
Lilly

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2012 8:36 

Lilly,

Ik was, en ben nog steeds Dooddoener. Ik heb inderdaad 500 mensen voor mijn lol gedood, maar ook omdat het Modderbloedjes waren. Modderbloedjes zijn zó vies! Ik walg van ze.

Ik heb een extra blad hierbij zitten waarin ik Azkaban beschrijf.

van Detta.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 9:45 

Beste Marten,

al tijden, zit ik met de vraag in mijn hoofd, wat gaat er om in uw hoofd, om zomaar mensen, zowel dreuzels als tovenaars te vermoorden? Waarom zijn dreuzels volgens jou minderwaardig, evenals weerwolven. Waarom?

Lilly

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 15:25 

Lilly,

Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat tovenaars nu eenmaal boven dreuzels staan. Daarnaast horen modderbloedjes niet echt tot onze soort en ook halfbloeden zijn eigenlijk niet zuiver. Daarnaast zijn snullen te onder-begaafd. Weerwolven zijn wezens en geen tovenaars meer. Mijn ideaal beeld is om de wereld te zuiveren van al die modderbloedjes en anderen van minder zuiver bloed. Het ideale ras moet heersen. De volbloed-tovenaar moet kunnen doen wat die wil in deze wereld. Nu zijn wij ondergeschikt aan de wetten van het ministerie en moeten wij ons verbergen voor dreuzels. Ik streef naar een wereld waar geen tovenaar zich nog moet verstoppen. Waar ieder tovenaar kan doen wat hij wil en waar geen dreuzels, modderbloedjes, halfbloeden of snullen meer in de weg lopen.

Hopelijk heb ik hiermee u vraag kunnen beantwoorden. Moest u interesseren hebben om ook een van mijn dooddoeners te worden, ontvang ik graag een uil terug. Indien u dit niet wenst, verzoek ik u, voor u eigen veiligheid, om voortaan geen uilen meer te sturen.

Met geachte groeten,
Heer Voldemort

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn wonderlijke wereld

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 17:45 

Beste Marcel,

Ik weet dat je kruidenkunde heel leuk vind, en je ook veel interesse hebt in veel planten.
Maar ik wil eigenlijk ook wel een speciale plant...
Heb je een tip voor een leuke plant?
Want volgens mij heb je daar wel verstand van ;)

Wat vind jij trouwens de leukste plant die er is?
Ik hoop dat je me snel een berichtje terugstuurt, dat zou ik heel erg leuk vinden!

Groetjes,
Daphne

_________________
Volg je gevoel, recht naar je doel


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 18:58 

Lieve Daphne,

Een heel leuke en speciale plant is de Mimbulus Mimbeltonia. Dat is mijn lievelingsplant! Dat is een best zeldzame plant en er komt allemaal pus uit als je hem op de goede manier behandeld.

Nu moet ik rennen, want Kruidenkunde gaat beginnen.

Groetjes,
Marcel

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 19:19 

Beste professor Lupos,

Ik heb dit jaar nog steeds veel moeite met verweer tegen de zwarte kunsten en heb het gevoel dat ik een achterstand aan het opbouwen ben. Zou u mij kunnen helpen?

met vriendelijke groeten,
Amy

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 19:58 

Beste Amy,

je moet je hier niet te veel zorgen over maken. Als je denkt dat je een achterstand hebt, kun je altijd eens buiten de lesuren langskomen bij mij voor extra uitleg rond bepaalde lessen. Ik help je graag!

Met vriendelijke groeten,

R.J. Lupos

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme