Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2013 8:24 

49. [VIDEO] Lees een verhaal uit De Vertelsels van Baker de Bard/The Tales of Beedle the Bard voor op een spannende maar ontroerende manier. - 50 Punten


Door: Hanne

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2013 17:45 

Eindelijk ook eens een opdracht van mezelf ^^

24. [FOTO] Hoe zou de Marauders Map van jouw woning eruit zien? - 30 Punten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door: Leintje

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2013 10:03 

Hierbij levert Griffoendor een hele hoop Dingen in één keer in.

Lilly schreef:
38. [TEKST] Bedenk een magisch raadsel. - 10 Punten
2 van dezen zijn te vinden
Wanneer je ze ziet, zullen ze je terug binden,
Aan een nabij verleden,
Maar deze gebeurtenis vind je nog steeds terug in de krant van het heden
Dit is slechts een kenmerk van velen,
De rest zal ik echter niet met je delen

Antwoord:
Spoiler:
Harry's ogen


Gemaakt door: Lilly

42. [TEKST] Kies vier personages uit andere boekenseries/films/televisieseries waarvan je vindt dat ze goed bij je afdeling passen. Leg uit waarom (maximaal 150 woorden per personage). - 15 Punten
In de eerste plaats zou ik Lucy Pevensie uit de films “Narnia” plaatsen in Griffoendor. Het staat buiten kijf dat ze erg dapper is, en ik denk dat iedereen die de boeken van Narnia gelezen heeft, of de films gezien heeft, dat weet. Daarnaast is ze ook verschrikkelijk koppig, ook een eigenschap van wij Gryffjes. Ze zal dan ook bijna nooit haar mening onder stoelen of banken steken, wat alweer een kenmerk is van de Gryffjes.
Lucy’s bijnaam is niet voor niets “Lucy The Valiant”, in het Nederlands “Lucy De Dappere”.

Als 2de neem ik Katniss Everdeen uit de boeken “The Hunger Games”.
Ik denk dat iedereen wel al zover gekomen is, dat Katniss één van de moedigste personages uit die boeken is. Ze is dan ook, net zoals Lucy, iemand die koppig is. Vandaar dat ik ook Katniss bij Griffoendor zou plaatsen.

Ik denk dat Bilbo Baggins, uit de boeken “The Lord of the Rings”. Bilbo is verreweg de moedigste onder alle hobbits. Misschien kan Frodo net tegen hem opwegen, maar veel zal het niet schelen.
Dat Bilbo meegaat op een levensgevaarlijke reis, met 13 dwergen, is –en daar kan niemand onderuit- moedig. Daarnaast, is hij, net als zijn 2 voorgangers een “koppige ezel”, wat, alweer een eigenschap is van wij Gryffjes.

Wie natuurlijk niet te vergeten valt James Kirk is uit de films “Star Trek”. Als eerste heeft hij er helemaal geen moeite mee de regels aan zijn laars te lappen, en dat is een erg duidelijk kenmerk van wij Gryffjes. Hij is dan ook erg moedig, ik denk niet dat ook maar iemand die de films heeft gezien dat zal ontkennen. En ja, net zoals zijn voorgangers, is hij zo koppig als wat.

Gemaakt door: Lilly



19. [FOTO] Kies een fabeldier uit Fabeldieren en Waar Ze Te vinden/Fantastic Beasts and Where To Find Them dat niet in de films of de boeken voorkomt en teken dit. - 20 Punten
*hier is de Aswinder
Gemaakt door: Lilly


9. [FOTO] Teken een rebus met als uitkomst de naam van een personage uit het Harry Potter-universum. Zowel Engelse als Nederlandse namen toegestaan, maar geef wel aan voor welke taal je hebt gekozen: Engelse naam = Engelse rebus, Nederlandse naam = Nederlandse rebus. - 20 Punten
NEDERLANDS
*de rebus
Gemaakt door: Lilly


1. [FOTO] Schrijf je favoriete Harry Potter-gerelateerde quote op een briefje en stop het in een willekeurig bibliotheekboek. - 20 Punten
*de quote
Gemaakt door: Lilly


5. [FOTO] Balanceer Harry Potter en de Relieken van de Dood/and the Deathly Hallows (boek) op je hoofd. - 10 Punten
*het balancerend boek
Gemaakt door: Lilly


3. [FOTO] Stel een korte brief samen waarin je je eeuwigdurende liefde voor Harry Potter uitlegt. Gebruik alleen letters die je uit kranten of tijdschriften geknipt hebt. - 25 Punten
*de brief
Gemaakt door: Lilly


33. [TEKST] Schrijf een recept voor een magisch gerecht. Beschrijf de ingrediënten en de bereidingswijze. Wat maakt dit gerecht magisch? - 20 Punten
Sap der vaart

Ingrediënten:

2 l. Ierse-kabouterpies
250 gr. schors van een beukwilg
1 l. éénhoornbloed
2 zakjes suikerverensuiker
1 darm van de vuurkrab

Berijdingswijze:

Kook het eenhoornbloed op kamertemperatuur. Wanneer u ziet dat het begint te koken, haal het gekookte bloed er dan onmiddellijk af, anders kan dit vrij negatieve bijwerkingen hebben.
Voeg daarna 1 liter van de Ierse-Kabouterpies toe aan het eenhoornbloed voor het lauw maken van het gekookt bloed. Laat nu het mengsel een kwartiertje afkoelen.
Wanneer u voelt dat het mengsel afgekoeld is, kunt u er nog een liter Ierse-Kabouterpies bijvoegen voor de smaak. Voeg dan uw zakjes suikerverensuiker toe aan het mengsel.
Als u dat gedaan hebt, laat u het mengsel koken op een licht vuurtje. Als u merkt dat ook dit begint te koken, haal het er onmiddellijk af.
Laat nu de boomschors van de beukwilg en de darm van de vuurkrab weken in het mengsel voor de smaak. Wanneer deze zacht worden, haalt u deze er weer uit. Doe dit echter niet met de blote hand. Dit kan neveneffecten hebben.
Laat dit nu een nachtje rusten in de koelkast.
Als u dit gedaan hebt, kunt u het sap der vaart opdrinken.

Uitwerking:

Het sap der vaart zorgt ervoor dat u voor 2 uur sneller kunt lopen dan wie of wat dan ook.
Let op: het sap der vaart is TEN STRENGSTE VERBODEN bij officiële wedstrijden

Gemaakt door: Lilly


34. [TEKST] Schrijf een ode aan je afdeling van minstens 10 regels. - 15 Punten
Oh Griffoendor
Moed en ridderlijkheid kun jij respecteren.
Wat koppig zijn betreft,
Kunnen wij veel van jou leren.

Oh Griffoendor
Wat moeten wij doen zonder jou?
Laat ons alstublieft niet in de kou.
Dat kunnen wij niet aan,
Maar weet, ook wij komen en gaan

Oh Griffoendor
Je betekent heel veel voor ons,
Door jou, kruipen wij met een goed gevoel onder de dons
Door jou, zijn wij waardige mensen,
Door jou, zijn wij in staat tot het tot stand brengen,
Van onze wensen

Gemaakt door: Lilly


35. [TEKST] Schrijf een (rijmend!) gedicht over Voldemorts gevoel voor mode (minstens 8 regels). - 20 Punten
Wat bijna niemand weet over de Heer,
Is dat zijn favoriete schoenen bestaan uit mooi, zwart leer.
Zijn jas is van katoen,
Die draagt hij echter alleen rond de noen

Zijn mooiste broeken zijn van zijde geweven,
Daarvan heeft hij er een stuk of zeven.
Van zijn trui, helemaal uit wol,
Daarvan is hij helemaal vol

Zijn haren deed hij vroeger altijd in een vlecht,
Het is geen grap, het is echt.
Het feit dat Heer Voldemort geen kapper is, en hij zijn haren zelf afsneed,
Bezorgde hem erg veel leed.

Zijn ondergoed, helemaal groen,
Dat was trouwens zijn favoriete kleur van toen
Is vervaardigd uit Satijn,
Die stof, vind hij erg goed passen op zijn strakke lijn

Gemaakt door: Lilly

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 19:13 

Nog wat huff stuff ^^

5. [FOTO] Balanceer Harry Potter en de Relieken van de Dood/and the Deathly Hallows (boek) op je hoofd. - 10 Punten
Afbeelding
Door: Sophie Weasley

10. [FOTO] Trek je mooiste Harry Potter-kleren aan en neem een modieuze foto. - 25 Punten
Afbeelding
Door: Sophie Weasley

15. [FOTO] Lak je nagels in de kleuren van je afdeling. - 10 Punten
Afbeelding
Door: Sophie Weasley


Nieuw

1. [FOTO] Schrijf je favoriete Harry Potter-gerelateerde quote op een briefje en stop het in een willekeurig bibliotheekboek. - 20 Punten
Afbeelding[/quote]
Door: Leintje

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 16:43 

Nog wat last-minute inzendingen van Ravenklauw.

9. [FOTO] Teken een rebus met als uitkomst de naam van een personage uit het Harry Potter-universum. Zowel Engelse als Nederlandse namen toegestaan, maar geef wel aan voor welke taal je hebt gekozen: Engelse naam = Engelse rebus, Nederlandse naam = Nederlandse rebus. - 20 Punten
Afbeelding
Antwoord:
Spoiler:
Gideon Protser

Door: Dennis Krauwel en Harry, Ron & Hermione


34. [TEKST] Schrijf een ode aan je afdeling van minstens 10 regels. - 15 Punten
Ravenklauw, oh Ravenklauw, wat hou ik toch van jou
Met die honger naar kennis en toch zo vrij om wie je bent
Niemand vind het gek als je uren in de boeken doorbrengt
Waar men buiten bestaande theoriën een oplossing zoekt

Ravenklauw, oh Ravenklauw, wat hou ik toch van jou
Het is niet intelligentie als gemene deler die ons bindt
Iedereen kan kennis uit de voorgeschreven boeken op doen
Maar alleen hier wil men weten waarom iets is zoals het is

Ravenklauw, oh Ravenklauw, wat hou ik toch van jou
Leergierigheid is wat ons drijft want kennis is macht
Maar welke kennis je op wilt doen is volledig aan jou
Want wij kijken verder dan wat normaal wordt geacht

Door: Harry, Ron & Hermione


36. [TEKST] Schrijf een reclametekst voor een Geheugensteen/Remembrall (minstens 200 woorden). - 15 Punten
Heeft u ook altijd het gevoel alsof u iets belangrijks vergeet terwijl u boodschappen aan het doen bent? Heeft u er schoon genoeg van dat anderen u gek aankijken alsof u een klap van de molenwiek gehad hebt? En dit terwijl het ècht zo is dat je heus wel weet wat je wilt vertellen, maar er net niet op kunt komen? Met de myosotis* is dit vanaf nu voorgoed verleden tijd!

Met dank aan het high-tech ontwerp van de myosotis past hij eenvoudig in elke opbergruimte, bijvoorbeeld bij uw toverstokzak in uw mantel. Hij is klein van stuk en toch zult u hem nooit over het hoofd zien, want zodra u hem begint te vergeten licht hij fel op. De myosotis* wordt geleverd met een slimme functie die u van informatie voorziet naar de gedachte waar u niet op kon komen. Met een overlay van 140 tekens heeft u meteen iets bij de hand wat nog veelzijdiger is dan menig zakjapanner met memo's!

Wordt daarom vandaag nog de trotse eigenaar van dit slimme geheugensteentje voor de wonderlijke prijs van 12 galjoenen, 11 sikkels en 10 knoeten. Mocht u bovendien er in slagen de myosotis kwijt te raken, vrees niet! Met dank aan de ingebouwde gps en meegeleverde kaart is uw exemplaar te localiseren. Bovendien zult u, als u vandaag nog tot aanschaf over gaat, tijdelijk een tweede exemplaar gratis erbij ontvangen als reserve-exemplaar. Handig voor thuis en op het werk! U zult verstelt staan hoe eenvoudig u de dag door zult komen, zonder dat anderen u voor gek verslijten of betichten van de Dreuzelse ziekte genaamd vergeetachtigheid.

*=Frans voor vergeet-me-niet

Door: Harry, Ron & Hermione


38. [TEKST] Bedenk een magisch raadsel. - 10 Punten
Ik heb drie ogen maar kan niet zien
Ik heb drie benen maar kan niet lopen
Rara, wat ben ik?

Antwoord:
Spoiler:
de doelpalen bij Zwerkbal/Quidditch


Door: Harry, Ron & Hermione


43. [TEKST] Schrijf een liedje over Groemp/Grawp op de melodie van het Wilhelmus. - 20 Punten

Groe-oe-mp van - het - don-ke-re bo-os, is vrij- en onverveerd.
Ru-beueus Ha-ha-ha-ha-hagrid blijft voor hem zorgen tot aan zijn dood.
Een wilde reus van ui-ui-uit de bergen is hij, ver weg van huis.
Zo-o-o moe-oe-oe-dig als-hij-is-is, heeft-hij-gewoon-meegevochten.
*Klik voor de versie met notenbalken*

Door: Harry, Ron & Hermione

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 20:04 

Nog een laatste inzending van huff.

29. [FOTO] Wat als Nederland een eigen toverschool zou hebben? Hoe zou het heten? Welke vakken zouden er gegeven worden? Wat maakt de toverschool echt Nederlands? Maak een ontwerp met bijgaande tekst/uitleg. - 20 Punten

Wapenschild:
Afbeelding

schoolakte:
Afbeelding

Door: Hanne

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 20:46 

Ahem, nog 2 inzendingen vergeten in te zenden. Bij deze, voor Ravenklauw.

2. [FOTO] Pak Harry Potter en de Orde van de Feniks/and the Order of the Phoenix (boek) op zonder je handen te gebruiken. - 15 Punten
*klik en gij zult vinden*
Door: Harry, Ron & Hermione


5. [FOTO] Balanceer Harry Potter en de Relieken van de Dood/and the Deathly Hallows (boek) op je hoofd. - 10 Punten
Afbeelding
Door: Indian Violet

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 17:24 

Griffoendor zendt hierbij het volgende Ding in:

15. [FOTO] Lak je nagels in de kleuren van je afdeling. - 10 Punten

Afbeelding

Gemaakt door: Arianna

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 17:30 

Let op!

Voor mensen die houden van laatste-moment-werk: de deadline is verschoven naar vanavond 21:00 uur. Alle inzendingen die vóór vanavond die tijd nog in het topic worden geplaatst worden meegeteld, daarna wordt het topic gesloten en is de inzendperiode definitief voorbij!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 18:40 

En Slytherin heeft nog een aantal Dingen in te zenden:


20. [FOTO] Griffoendor speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

Klik!



22. [FOTO] Huffelpuf speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

Klik!



23. [FOTO] Ravenklauw speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

Klik!



42. [TEKST] Kies vier personages uit andere boekenseries/films/televisieseries waarvan je vindt dat ze goed bij je afdeling passen. Leg uit waarom (maximaal 150 woorden per personage). - 15 Punten

- Cersei Lannister uit A Song of Ice and Fire: Ondanks dat het wapen van de Lannisters een gouden leeuw op een rood schild is, is Cersei een echte Slytherin. Ze is ambitieus in haar strijd om Koningin te blijven en gaat daarin extreem ver. Daarnaast geeft ze heel veel om haar familie en zal ze haar zonen blijven steunen. Loyaal zijn aan je eigen groep is ook een typische Slytherin eigenschap. Als laatste is ze sluw en listig in haar manieren om mensen te manipuleren.

- Griffith uit Berserk: Misschien het meest ambitieuze fictieve personage ooit. Griffith wil graag koning worden en trekt dit door tot in het extreme. Alles gaat aan de kant om zijn doel te bereiken. Daarnaast heeft hij nog de sluwheid om van zijn tegenstanders af te komen. Als laatste heeft Griffith de mysterische en hooghartige houding die bij een Slytherin past.

- Lestat de Lioncourt uit The Vampire Chronicles: De Vampier Lestat is hooghartig, gedreven en probeert altijd de touwtjes in handen te houden. Wanneer Louis dreigt hem te verlaten, gaat hij zelfs zo ver dat hij een klein meisje in een vampier verandert om zo Louis aan hem te binden. Zijn ambitie en attitude maken van Lestat een echte Slytherin.

- Rarity uit My Little Pony: Friendship is Magic: Een iets minder extreem geval dan de eerdergenoemde personages, maar Rarity heeft zeker heel veel Slytherintrekjes. Zo is ze gedreven om een mode-ontwerpster te worden, een tikje hooghartig en gaat ze graag om met belangrijke ponies. Soms vergeet ze daarin haar vrienden, maar ze zal altijd loyaal aan hen blijven.



En dit prachtigs is allemaal gemaakt door Jalf (:


49. [VIDEO] Lees een verhaal uit De Vertelsels van Baker de Bard/The Tales of Beedle the Bard voor op een spannende maar ontroerende manier. - 50 Punten

https://www.youtube.com/watch?v=Ba7k_MR5eEk

Door Dr. Temperance Brennan (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 19:25 

Nog meer van Raaf!

25. [FOTO] Neem een foto van jezelf terwijl je je favoriete Harry Potter-boek leest op je favoriete leesplek. - 15 Punten
Afbeelding
Door: Harry, Ron & Hermione


30. [FOTO] Stel je voor dat je, met Voldemort als je grote voorbeeld, een poging zou doen om onsterfelijk te worden. Welke objecten, en hoeveel objecten, zou jij gebruiken als Gruzielementen/Horcruxes? - 15 Punten
Afbeelding

Djembe staat voor muziek, Harry Potter deel 6 natuurlijk omdat HP voor een deel van mijn leven staat, de Wie is de Mol?-jokers en vrijstelling omdat dat net zo goed iets is om Gruzielementen/Horcruxes van mij in te stoppen. Een wetboek omdat nu eenmaal een deel van mijn studie en latere werkveld is ;) En de xbox360-controller want ja gamen mag ik ook graag doen, dus ook een ding om in een horcrux om te toveren! En zo kom ik ook aan 7, precies om dezelfde reden als Voldy wou, het perfecte cijfer ofzo :')
Door: Harry, Ron & Hermione


32. [FOTO] Er moet een nieuwe Toverdrank worden uitgevonden die op een snelle manier een chagrijnige bui kan verhelpen. Welke drie ingrediënten mogen er wat jou betreft niet in ontbreken? - 15 Punten
Afbeelding
Kaneel, munt en chocola simpelweg omdat zoiets door de combi van chocolade (wat je gelukkig maakt omdat in je hersenen zo'n stofje aangemaakt wordt) met het frisse van munt en zoete van kaneel je moeilijk nog chagrijnig achter kan laten..
Door: Harry, Ron & Hermione


37. [TEKST] Bedenk een magische grap. - 10 Punten
Er staat een marktkoopman in de wegisweg spullen te verkopen. Een toevallig passerende heks vraagt aan de marktkoopman waarom hij hier precies staat.
Antwoordt de beste man: mevrouw, zo kom ik tenminste van mijn spullen af begrijpt u? Weg is weg!

Door: Harry, Ron & Hermione


42. [TEKST] Kies vier personages uit andere boekenseries/films/televisieseries waarvan je vindt dat ze goed bij je afdeling passen. Leg uit waarom (maximaal 150 woorden per personage). - 15 Punten
Sheldon Lee Cooper - uit the Big Bang Theory. Hoofdbegaafd en niet gek ('my mother had me tested!'), met als ultieme droom: het winnen van een Nobelprijs wijdt Sheldon zich aan de wetenschap. Beschouwt zich als dè beste wetenschapper aan de universiteit en beschouwt mensen zonder Phd als geen echte scientist.

Heeft zo zijn vaste gebruiken (*knock knock* Penny! *knock knock* Penny! *knock knock* Penny!) en is ontregeld wanneer er iets in zijn vaste patroon niet door kan gaan (Sheldon: but tonight is halo-night! :o Penny: well, for me it's dancing night) en vindt coïtus maar een verwerpelijk iets :’)
Ultieme combinatie van het intellect van Hermione, met de weirdness van Luna dat is Sheldon. Logisch dat ie in Ravenclaw zou zitten! Bedoel: een betere Ravenklauwer kan ik echt niet verzinnen.

Leonard Hofstadter – eveneens uit TBBT. Volgens Sheldon zelf minder hoogdbegaafd en aangeschreven qua wetenschappelijke essays, maar ook Leonard wijdt zich aan de wetenschap. Is sociaal nou niet bepaald extravagant maar probeert dit wel te zijn, vooral bij de overbuurvrouw Penny. Leeft helemaal op met zijn en Sheldon hun hobby: comic books lezen. Houdt er van om te blijven analyseren over en aan anderen uit te leggen over bepaalde theoriën.
De wat ‘normalere’ type Ravenklauwer. Is leergierig, heeft zo ook zijn eigen tic en ja, Leonard past net zo goed in Ravenklauw. Hij is alleen minder excentriek qua wereldvreemdheid xD

Amy Farrah Fowler – de vriendin van Sheldon Cooper. Is wetenschapper in de discipline van neurologie en richt in haar onderzoek zich met name op aapachtigen. Is meer een type van de rationele aanpak boven de gevoelsmatige aanpak, maar probeert Sheldon beetje bij beetje mee te trekken in de romantisering van hun relatie. Heeft vroeger nooit vriendinnen gehad, noch is ze naar het examenbal geweest. Maar met het leren kennen van Penny en Bernadette haalt ze die tijd dubbel en dwars in met talloze lady night’s. Kan zelfs voor Sheldon soms raar uit de hoek komen!

Amy, ja zij neigt veel meer naar de vrouwelijke Sheldon. En daarmee dus de echte combinatie van de karakters van Hermione en Luna. Hoort net zo goed als Sheldon dat doet gewoon in Ravenklauw!

Rajesh Koothrappali – is een vriend van Leonard en Sheldon. Verricht onderzoek naar astrofysicadeeltjes specifiek in Caltech. Heeft eveneens een Phd maar heeft de ‘handicap’ dat hij niet met vrouwen in dezelfde ruimte kan praten zonder dat hij 1) alcohol heeft gedronken of 2) het idee heeft dat ze anderen aanspreken in plaats van hem. Is oorspronkelijk een uitwisselingsstudent uit India, maar na zijn uitwisselingstraject aan Caltech beviel het Amerikaanse leven zo goed dat hij is blijven plakken.

Raj is ook leergierig genoeg, maar heeft ook zeker zo zijn vreemde tic’s. Hij zou zich thuis voelen in Ravenklauw! Eindelijk eens mensen die hem zullen begrijpen en niet jengen om zijn eigenaardigheden.

Door: Harry, Ron & Hermione


44. [TEKST] Schrijf de tekst die op de uitnodiging van de trouwerij van Bill en Fleur zou kunnen staan (100-200 woorden). - 15 Punten
‘allo ‘allo geachte gast,

Bij deze bent u van ‘arte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij onze trouwerij die aanstaande is. Kom met vele getalen en laat het een vrolijke dag zijn in deze duistere tijden! Er mag wel vaker wat gevierd worden, dus mocht u nog spullen nodig hebben voor een knaller van een feest: bezoek de winkel van die dekselse tweeling in London eens ;)

Er is geen dresscode voorgeschreven, dus of u nu strak in het pak en mooie bruidsjurk wilt verschijnen of liever de voorkeur geeft aan uw clownspak: het mag allemaal. Wij hebben geen bruidswensen, maar elke gift is fijn, want dat maakt het leven aangenaam.

‘artelijke groeten,
Fleur et Bill

Door: Harry, Ron & Hermione

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 20:53 

En Griffoendor stuurde mij vóór 9 uur de volgende Dingen nog op:

Lilly schreef:
17. [FOTO] Bouw je afdelingsschild na met Lego. - 30 Punten

*afdelingsschild

Gemaakt door: Lilly

37. [TEKST] Bedenk een magische grap. - 10 Punten

Voor een taak voor Gedaanteveranderingen moest Harry een pad gaan zoeken in het park van Zweinstein. Na een hele tijd zoeken vond hij er één.
Toen Harry weer binnen kwam, was hij helemaal onderkoelt. Dat nieuws ging als een lopend vuurtje de school rond, en raakte zelfs tot in Londen.
De volgende dag stond er op de voorpagina van de ochtendprofeet een artikel over Harry, met als kop:

Harry Potter, The boy who lived, the frozen one.

Gemaakt door: Lilly

44. [TEKST] Schrijf de tekst die op de uitnodiging van de trouwerij van Bill en Fleur zou kunnen staan (100-200 woorden). - 15 Punten

Wanneer 2 harten in één smelten,
Wanneer 2 zielen één vormen,
Wanneer 2 verschillende mensen één worden
Wanneer 2 mensen elkaar het jawoord geven,

Is wanneer 2 mensen, van elkaar houden,
Tot in het uiterste,
Tot in het diepste van hun hart.
Voor de eeuwigheid,
Voor de liefde,
Voor elkaar

U bent van harte uitgenodigd op de trouw van Willem Arthur Wemel en Fleur Isabelle Delacour.
Op zondag 7 juli 1998 zullen deze 2 mensen elkaar het jawoord geven, en zullen van elkaar houden, tot in het diepste van hun hart.

Indien u niet kunt komen, gelieve voor 25 mei te waarschuwen.

Gemaakt door: Lilly





En daarmee wordt dit topic GESLOTEN! Bedankt voor alle creatieve inzendingen!

De jury zal zich zo snel mogelijk buigen over de puntenverdeling. Zodra er nieuws is, komt dat in dit topic te staan, dus hou het in de gaten (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 18:35 

De uitslag is bekend!

Na uitgebreid juryberaad, dat enige tijd in beslag nam vanwege de gigantische hoeveelheid inzendingen, kan ik jullie de volgende uitslag meedelen:

Op de vierde plaats is geëindigd, met 148 punten, Zwadderich!
De derde plaats is weggelegd voor Griffoendor, met 153 punten.
Ravenklauw komt op een bewonderenswaardige tweede plaats terecht met 252 punten.

Maar op de eerste plaats bevindt zich, met een overweldigend puntenaantal van maar liefst 273, de afdeling Huffelpuf!

Gefeliciteerd allen!

Dit betekent het volgende voor de prijzen:

Zwadderich wint 25 Afdelingspunten.
Griffoendor wint 50 Afdelingspunten.
Ravenklauw wint 100 Afdelingspunten.
Huffelpuf wint 200 Afdelingspunten.


Daarnaast hebben we als jury uit iedere afdeling één deelnemer geselecteerd die bijzonder veel en goed werk heeft geleverd voor deze Schattenjacht. Dat zijn de volgende leden:

Voor Zwadderich hebben we gekozen voor Jalf, die praktisch alle opdrachten zelf heeft gedaan. Hierbij willen we met name de vier geweldige outfits noemen die Jalf bij elkaar zocht voor het aanmoedigen van alle vier de afdelingen.
Binnen Griffoendor gaat de eer naar Lilly, die enthousiast aan het werk is geweest. Met name de uitnodiging voor de trouwerij van Fleur en Bill viel erg in de smaak bij de jury.
Voor Ravenklauw is Harry, Ron & Hermione de gelukkige winnaar. Hij zond bijzonder uitgebreide Dingen in, waar overduidelijk veel tijd in was gestoken.
En binnen onze winnende afdeling, Huffelpuf, gaat de eer naar Hanne. Ze heeft erg haar best gedaan voor de Schattenjacht. Vooral haar magische raadsel vond de jury leuk.

Bovenstaande leden winnen elk 100 Sikkels.

Gefeliciteerd iedereen!

Hierbij word dit topic omgedoopt tot napraat- en felicitatietopic. Feedback is zeer welkom. En nogmaals: heel erg bedankt, iedereen die zo enthousiast heeft meegedaan!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 19:50 

Gefeliciteerd voor de andere afdelingen en zij die individueel iets gewonnen hebben :D

Het was trouwens een leuke activiteit, in mijn ogen voor herhaling vat baar :)

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 20:24 

Nou, huffs van harte gefeliciteerd met de overwinning! :D Als je zag hoeveel werk Hufflepuff erin had gestoken en met name Hanne, terechte winnaar wat mij betreft! En Lilly, Jalf hadden mooie inzendingen voor hun afdeling. Dus proficiat met de sikkels! Ik had eerst zoiets: leuk idee, maar veel tijd had ik niet ivm afstuderen. Totdat bleek dat de deadline verschoof, Hufflepuff meer en meer inzond, toen vond ik dat Ravenclaw niet kon achterblijven. Dus ik ben last minute aan de bak gegaan en dat heeft geholpen (a)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme