Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

3e jaars



Offline

Woonplaats: Weverseind
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 13:46 

Welkom bij deze eerste les Spreuken en Bezweringen. Ik ben professor Banning, jullie docent hiervoor. Jullie krijgen steeds 3 lessen die we afsluiten met een proefwerk (les 4). We gaan beginnen met de het eerste les.

Les 1: Accio, Wingardium Leviosa en Alohamora


Accio is een sommeerspreuk. Je kunt er dingen mee naar je toe laten komen die van je vandaan zijn. Dit door met je toverstok op een voorwerp te richten of roep de naam van het voorwerp (Accio - voorwerp). Het werkt alleen als je je concentreert op het voorwerp. Zo kun je allerlei voorwerpen naar je toe halen.

Accio is Latijn voor 'ik haal erbij' of 'ik kom erbij'.

De tweede spreuk van deze les is Wingardium Leviosa. Dit een een zweefspreuk. Hiermee kun je dingen mee laten zweven. De handbeweging die je hierbij moet maken is zwaai en tik. Concentreer je op een object, richt je toverstok erop en spreek Wingardium Leviosa duidelijk uit.

De laatste spreuk die we vandaag oefenen is Alohamora. Deze spreuk werkt op gewone deuren (zonder magische bezweringen). Als je de spreuk uitspreekt gaat de deur open. Als je de spreuk uitspreekt komt er een blauwe of gele sliert uit je toverstok.

Huiswerk:

Opdracht:
1. Oefen zoveel mogelijk deze spreuk en laat zoveel mogelijk spullen naar je toe komen.
2. Noem enkele situaties uit Harry Potter waar 'Accio' in voorkomt.
3. Maak een logo voor de spreuk Wingardium Leviosa.
4. Noem 2 situaties waarin je Alohamora goed kunt gebruiken.

Vragen:
1. Wat is het effect van de spreuk?
2. Welke handeling moet je met de hand doen?
3. Welke spullen zou je naar je toe laten komen?
4. Waar komt de term Wingardium Leviosa vandaan?
5. Wat is het effect van de spreuk Wingardium Leviosa als je de spreuk 'loslaat'?
6. Wat betekent Alohamora?

Stuur je huiswerk op in een PB naar mitchelkleuver http://harrypotterforum.nl/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=14123. Je krijgt altijd bericht terug of het goed is!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme