Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2008 15:20 

Er zijn enkele Documentaires gemaakt rondom Harry Potter en rondom het leven van J.K. Rowling. Vanaf heden is dit een algemeen topic waarin je al je opmerkingen bij een Documentaire kan neerplaatsen.

Om het topic in gang te zetten:

Vind je dat Documentaires soms vertekende beelden weergeven?

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:14 

Het is inmiddels al weer een hele tijd geleden dat de documentaires werden uitgezonden. Destijds heb ik er heel wat opgenomen. Ik geloof zelfs dat ik de meeste daarvan nog heb.
De ene waren specifiek op de films gebaseerd, die waren het minst spectaculair. Persoonlijk was ik meer te vinden in die documentaires waar in werd gegaan op de wereld die Rowling geschapen heeft en in hoeverre dat in de Keltische cultuur was vastgegrift.
Wat waren Banshees bijvoorbeeld, waar deden ze hun naam eer aan.
Ik meen me zelfs nog te kunnen herinneren dat er een complete afleveringenreeks werd gebaseerd op de Steen der Wijzen.
Eigenlijk zouden al die oude documentaires gewoon weer opnieuw uitgezonden moeten worden met het verschijnen van het laatste deel van Harry Potter.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:35 

De enige docu die ik eigenlijk gezien heb stond op de DVD van Half-Blood Prince. En die vond ik erg indrukwekkend. Hij ging over het leven van Rowling, voor en na het succes van Harry Potter. We weten natuurlijk allemaal wat voor moeilijke tijd Jo heeft gehad, dus er zaten erg emotionele momenten in, bijvoorbeeld toen ze terug ging naar haar oude huis, en in de boekenkast van de nieuwe bewoners HP's zag staan.

Wat trouwens ook erg leuk was, was het bezoek aan een kerk waar ze altijd schoonmaakte toen ze jong was. Bladerend in het register kwam ze een naam tegen die ze gebruikt heeft voor een van haar personages. Een niet zo aardig personage. xD

Zijn er mensen die deze ook hebben gezien?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:39 

Ik weet niet of het die specifieke documentaire is geweest, wel weet ik dat er meerdere documentaires zijn gemaakt over het leven van Rowling. Ik kan me er eentje heugen waarbij ze teruggaat naar de plekken die centraal hebben gestaan voor het schrijven van Harry Potter. Zo gaat ze onder andere terug naar het café waar ze al die tijd geschreven heeft.
Verder wordt er ook een stuk gewijd aan het feit dat ze in Spanje heeft gewerkt en daar toch ook minder gelukkig was.
Maar ik kan me niet eens voorstellen dat ik de documentaire van de zesde film niet gezien heb. Aangezien ik daar de dvd van bezit en ik toch meestal wel de extra's bekijk. Misschien moet ik het toch maar eens uit de kast plukken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Emond's Field

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:44 

Ikzelf heb eigenlijk nog nooit echt een documentaire gezien over Rowling die ik een beetje kan waarderen. Diegene die ik heb gezien waren meer voor de leekjes, door de leekjes: waarvan de gewoon de hele tijd zit te corrigeren wat er fout gaat.

Maar een goede documentaire zou goed zijn, eentje die alle kanten laat zien, niet alleen wat de fans willen of alleen van de leken kan interesseren of begrijpen. Gewoon eentje die het laat zien zoals het is. En die zijn erg zeldzaam sowieso. Omdat elke maker zijn eigen merk opslaat. Meestal een leek of een fan die wat wil weten.

Ik wacht gewoon af. De beste documentaires laten altijd op zich wachten...

_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008 & 29-01-2011 ~ heden

Waarom Eren Olifanten Huilers Die Hinkelen
o.d.z.
Et Audite Alterem


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 9:41 

Ik heb zelf ook verschillende documentaires gezien, wel al een tijdje terug, dus ik kan ze me niet allemaal evengoed herinneren. Die ene die Neville noemde is me echter het meest bijgebleven, ik heb hem dan ook al enkele keren gezien. Ik vind het een erg interessante documentaire voor zowel Hpfans als niet-Hpfans. Ik blijf J.K Rowling een indrukwekkende vrouw vinden, zoveel moeten doorstaan, zoveel afwijzing moeten accepteren, maar toch stug volgehouden en zoveel bereikt. Het is ook leuk om te zien hoe de vrouw achter het hele fenomeen gewoon maar een mens is met veel emoties die loskomen wanneer ze beseft dat het haar creatie is die in boekenkasten van mensen over de hele wereld staat. Ik vind haar ook erg inspirerend, een intelligente vrouw die wijze dingen zegt. Wat betreft de andere documentaires, die vaak meer over de boeken zelf gaan dan over de schrijfster, die blijven me ook steeds verbazen. Elke keer als ik de links ontdek met bestaande mythes, latijnse benaming enz. denk ik als een klein kind wow, hoe weet ze dat toch allemaal.

_________________
____________________________________________________________________
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 14:45 

Ik heb het gevoel als ik een docu over Rowling zie dat ze niet snapt wrm iedereen die boeken zo geweldig vinden. Ze doet in mijn ogen altijd zo koel. En toen ze het laatste boek geschreven had kwam het bij mij over als: oef het is gedaan, ik ben ervan verost. Waarschijnlijk is het niet zo, maar bij mij komt het zo over.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 14:57 

Leintje<3 schreef:
Ik heb het gevoel als ik een docu over Rowling zie dat ze niet snapt wrm iedereen die boeken zo geweldig vinden. Ze doet in mijn ogen altijd zo koel. En toen ze het laatste boek geschreven had kwam het bij mij over als: oef het is gedaan, ik ben ervan verost. Waarschijnlijk is het niet zo, maar bij mij komt het zo over.

Dat klopt, maar daar kijk ik niet vreemd van op. Natuurlijk kijkt zij anders tegen het verhaal aan dan de fans, het is iets dat zij zelf verzonnen heeft, haar werk. Net als bijvoorbeeld een film of een serie, acteurs zullen het als hun werk zien en na een paar jaar aan een pauze toe zijn terwijl de kijker dat natuurlijk heel anders ervaart en gauw even vergeet dat de personages niet echt zijn en dat het hele verhaal door iemand verzonnen is.

_________________
____________________________________________________________________
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme