Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 14:24 

Sabrina schreef:
Nou ik zat dus laatst rond te kijken op eBay en zag een verkoper die allemaal stuff uit The Wizarding World of Harry Potter verkoopt en ik zag een Time Turner máár hij was aardig goedkoop dus ik dacht misschien weet iemand of dit dan wel een betrouwbare verkoper is MÁÁR ik kan em niet meer vinden nu :roll: :roll:
Maar heb je veel HP spullen van eBay gekocht?


Ik heb nog twee keer iets van HP gekocht op eBay, een Film Patch van Slytherin en een WWoHP Patch, ook van Slytherin. Die laatste is helaas nooit aangekomen, maar gelukkig was het niet zo duur. Voor de rest heb ik eigenlijk maar 2 keer gehad dat iets niet aankwam, alle andere dingen zijn gewoon keurig op tijd aangekomen.

Sowieso is het een beetje moeilijk om de "goede" verkopers aan te wijzen. aangezien d'r zoveel zitten op eBay. Je moet dus een beetje vertrouwen in de mensheid hebben. (Maar goed, als je voor het eerst bij een gewone webshop iets koopt weetje ook niet of het te vertrouwen is) Het is altijd handig om te kijken naar de positieve ratings. Een verkoper met 90% of meer is sowieso te vertrouwen.

Het is ook mogelijk om producten te "watchen" zodat je ze makkelijk terug kan vinden en een mailtje krijgt als de verkooptijd bijna verstreken in. Hou er wel rekening mee, dat er soms dingen kunnen kwijt raken in de post, maar dat kan met alles wat je laat bezorgen.

@HRH; Er zijn meer mogelijkheden dat Sabrina die Timeturner niet meer kan vinden. Het ding kan namelijk ook gewoon verkocht of verlopen zijn. En dingen zijn op eBay sowieso vaker goedkoper aangezien d'r geen gigantisch bedrijf achter zit wat heel veel winst moet maken, maar vaak een kleine ondernemer/eigenaar die minder winst kan maken.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 14:48 

Jalf schreef:
@HRH; Er zijn meer mogelijkheden dat Sabrina die Timeturner niet meer kan vinden. Het ding kan namelijk ook gewoon verkocht of verlopen zijn. En dingen zijn op eBay sowieso vaker goedkoper aangezien d'r geen gigantisch bedrijf achter zit wat heel veel winst moet maken, maar vaak een kleine ondernemer/eigenaar die minder winst kan maken.


Als ie verkocht dan wel verlopen is, dan zou Sabrina via haar browser - geschiedenis kunnen achterhalen hoe precies de link naar die Ebay advertentie luidt en dat bekijken. Tenzij de browsegeschiedenis van die dag al verwijderd is ondertussen. Maar het klopt, het hoeft niet persè verwijderd te zijn van Ebay omdat het imitatie is. Ebay is daar wel actief in. Dus als Noble Collection ziet op ebay dat er verkopers zijn die overduidelijk niet de echte spullen van hen verkopen kan Noble Collection Ebay daar op wijzen. Ebay gaat dan veelal meteen over tot actie, lees: verkoper zijn account wordt geblokkeerd en de advertentie is weg.

Op Ebay is lang niet altijd iets goedkoper. Sterker nog: ik zie vaak tweedehands dingen te koop aangeboden worden die nadat de veiling geëindigd is de prijs boven de nieuwprijs uitkomt. Maar als je mazzel hebt kun je vaak zat op Ebay dingen kopen voor leuke prijzen ja. Dat klopt. En lang niet elke handelaar is slecht of niet te vertrouwen. Ongeacht de hoeveelheid feedback iemand gehad heeft, wil dat nog niet zeggen dat ie dus te vertrouwen is. Vaak is het gokken en hopen op 't beste. Maar ik lees altijd alle meest recente feedback van een verkoper door van de afgelopen maand. En ik let dan altijd op feedback wat gaat over het item dat ik koop. Want vaak worden de spullen in grote aantallen te koop aangeboden. En dan hebben andere mensen wellicht al bij die verkoper net zoiets gekocht.

@Sabrina: bedoel je deze? Of bedoel je deze? Of wellicht deze dan wel deze? Dat zijn (sleutel)hangers. Deze wordt alweer duurder.

Zoals je ziet heeft de Time Turner verschillende verschijningsvormen ;)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 15:11 

@HRH; Met vaker goedkoper bedoel ik voornamelijk de Buy Now producten. De prijs van veilingsproducten heb je niet in de hand, dat ligt ook niet aan eBay of aan de verkoper, maar dan de mensen die d'r zo'n hoge prijs voor willen betalen. En dan zijn er natuurlijk ook nog de producten die niet meer gemaakt worden en dus ook duur zijn.

Maar goed, zoals ik al zei, als iemand veel feedback heeft en iets van 97% scoort ga ik d'r van uit dat die persoon te vertrouwen is en dat de kans klein is dat er iets misgaat. Een product kopen is altijd een risico, of je dat nou op eBay, bij een andere webshop doet.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 11:26 

Ik heb niet zoveel merchandise, vooral omdat ik nooit zo goed weet wat ik er mee moet als ik het in huis haal. Ik vind het allemaal prachtig wat ze verkopen, maar de meeste dingen die ik mooi vind moeten ergens in een vitrine staan om te kunnen bewonderen en daar heb ik de ruimte niet voor :')

Naast alle boeken in het Engels en alle DVD's die tot nu toe uit zijn heb ik een PoA-pennendoosje (die ik al heel lang heb en nog steeds gebruik) en sinds kort een Deathly Hallows dekbedovertrek : D Ik heb van een vriendin van me een staande kartonnen figuur gekregen waarop Kreacher staat met de Nederlandse boeken op een stapeltje naast hem, van toen Relieken van de Dood uitkwam. Ik weet niet of dat merchandise is maar het past denk ik wel bij de rest van de items in dit topic :') Ik heb ook een heleboel Harry Potter aan de muur hangen maar dat zijn voornamelijk krantenknipsels.

Volgens mij is dat het wel zo'n beetje. Ik zou heel graag nog een keer een wand willen, en dan het liefst die van Luna, Remus of Sirius, en verder zou een volledig Slytheringewaad ook wel heel erg tof zijn.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 14:19 

@ Harry, Ron & Hermione

Ik vind het leuk dat je wacht totdat Pottermore je gesorteerd heeft voordat je spulletjes gaat kopen van één specifieke afdeling.

Ik wil overigens van mijn Ravenclaw sjaal af, voor meer info graag een pb.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ϟ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 7:23 

Ik heb vroeger echt bizar veel merchandise gekocht en gehad voor verjaardagen en Sinterklaasvieringen. En het mooie is dat ik daar een lijst van had gemaakt, maar die ben ik nu kwijt :') Het ligt hier nog steeds boven en het zijn echt de meest uiteenlopende dingen; van een HP-telefoonhoesje tot aan een Hogwarts Express gemaakt van Lego.

Verder heb ik ook tijdens de eerste twee films een map bijgehouden met allerlei artikelen uit tijdschriften en kranten over de films. Er zitten ook nog wat dingetjes bij over PoA en GoF, maar daarna ben ik ermee gestopt. Nu leek het me wel leuk om voor DH: part 2 weer alles te verzamelen en ik ben de afgelopen weken even op jacht geweest met als resultaat een filnk aantal artikelen. Dus daar moet ik nog even wat leuks mee gaan doen :3

En een paar weken geleden heb ik besloten om eens wat meer HP-pride te showen, want ik hield altijd alles verborgen voor vriendjes en vriendinnen van school. Nu heb ik mijn boekenplank helemaal HP-wise ingericht: foto.

De afgelopen twee weken was ik in Italië en het is echt bizar wat voor merchandise ze daar nog allemaal van Harry Potter hebben. Gewoon in de winkel heb ik de Gryffindor Scarf gekocht, want die wou ik al heel lang. Verder heb ik nog een Grffindor Keychain gekocht en tot slot ook nog een action figure van Harry in OotP. Hij was wel belachelijk duur, maar hij is nu wel het pronkstuk van mijn collectie :')

Nu ga ik in de herfstvakantie naar Londen, dus ik vrees dat de collectie daar weer uitgebreid gaat worden XD

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 9:51 

Ik heb na heel lang zoeken via Marktplaats een Gryffindorsjaal gekocht :) Daarbij kreeg ik gelijk een Gryffindormok, haha. Dus die heb ik nu. Ik vind een TimeTurner ook nog heel cool, maar die zijn wel erg duur, dus ik zie nog wel.

Sowieso heb ik alle boeken in het Nederlands en de 7e in het Engels. En ik heb superveel knipsels enzo om mijn muur hangen. En ik heb een kalender van HBP :) Op zich valt het dus heel erg mee qua merchandise.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 13:14 

Ik heb niet zo heel veel merch. En eigenlijk kan t me ook niet zo heel veel boeien. Het enige wat ik heb is een Gryffindor sjaal, die ik ooit eens voor mijn verjaardag gehad heb. Ik lees alleen de boeken en zit op dit forum. Dat maakt me ook genoeg fan, toch? (A)

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 13:30 

Zelf ben ik helemaal niet bezig met merchandise. Toen ik elf was had ik wel enkele prulletjes zoals een stickerboek. Voor de rest heb ik alle boeken in het Nederlands en de twee laatste delen in het Engels. Ik heb ook geen enkele film, omdat ik zelf eerder een boeken- verzamelaar ben dan een filmverzamelaar. Daarnaast kijk ik de meeste films ook maar één keer.

Ik heb stiekem helemaal geen merchandise :') en heb daar ook geen behoefte aan. Binnenkort ga ik naar Londen en misschien zie ik daar een leuk boek of iets dergelijks, maar daar houdt het mee op.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 14:10 

Lacrimosa schreef:
Ik heb ook geen enkele film, omdat ik zelf eerder een boeken- verzamelaar ben dan een filmverzamelaar. Daarnaast kijk ik de meeste films ook maar één keer.


Goed, ik heb dan weliswaar deel 1 t/m 4 als dubbel disc variant, maar voor de rest heb ik geen extra films in huis gehaald. Het doet mij ook minder. Menig film kijk ik idd 1 keer, vind ik hem echt leuk, een 2e keer in de bios wanneer ie daar een aantal weken te zien valt. Veel van de films die ik thuis heb liggen heb ik 1 keer gezien en liggen er maar op een stapeltje.

Maar voor de rest ben ik wel into merchandise. Maar lang ook niet alles, pennen/mokken/t-shirts/stickerboeken/posters doen mij weinig. Dan richt ik mij toch liever op de wat "bruikbaardere" (ja, dat is een contradictio in terminis. Waarom? Lees verder ;)) artikelen zoals je eigen schooluniform, een aantal wands van Noble Collection. Terwijl die nauwelijks laat staan überhaupt meer gebruikt kunnen worden dan bijv. een pen of een mok in dagelijks gebruik. Maar kleding hebbedingetjes zoals een stropdas, sjaal, trui/spencer vind ik wel wat hebben. Menig voorbijganger zal niet merken dat je specifiek Harry Potter spullen draagt tenzij je iemand aantreft die ook HP-fan is. Bovendien kun je het mooi combineren met andere kleding vind ik. Draag in de herfst en in de winter gewoon mijn Gryffindor PoA sjaal die ik bij Alivans gekocht heb.

Gewaad en toverstokken heb ik meer voor de heb en zodat ik ze mee kan nemen naar de MidWinterFair/Elf Fantasy Fair. Dat iemand het enkel bij de boeken houdt kan ik dus begrijpen, want in feite doet de rest er niet toe. Het hele HP-fandom hangt namelijk samen met het feit dat Rowling met het verhaal gekomen is. Neergelegd in zeven boeken. Toch vind ik al het andere toch iets tastbaars geven aan de HP-wereld. Bedoel.. de boeken zijn toch met name goed voor om over dingen na te denken. Al het andere van merchandise zorgt ervoor dat je visueel iets hebt wat dient als aanvulling op de boeken.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 20:13 

Ik heb vrij weinig merchandise. Met de prijsvraag hier op het forum heb ik de time turner sleutelhanger gewonnen. Verder heb ik toen ik naar de middelbare school ging een sleutelhanger gekocht van Scabbers, een klein knuffeltje voor aan mijn tas. Ik heb nog wat posters gehad en ik heb boek 1, 3 en 4 in het Nederlands en 6 en 7 in het Engels. De films heb ik zelf niet, daar ben ik net als mijn bovenposters niet de grootste fan van. Heb ze allemaal twee keer gezien en mijn zusje heeft ze op DVD.

Ik wil nog graag een Ravenclaw sjaal. Maar niet diegene die op internet verkocht wordt, want die is met zilver in plaats van brons. Misschien ga ik er zelf nog eens een maken, hoewel een eerdere poging een jaar of 6 geleden mislukt is. Het lijkt me wel leuk en ik zou het normaal ook dragen, want inderdaad, alleen de echte HP fans zullen het waarschijnlijk herkennen als een Ravenclaw sjaal.

Verder wil ik nog wel een keer een wand. Gewoon voor de heb. En dan zou ik graag de McGonagall wand willen hebben, want ik vind haar hip en de wand heel erg mooi. Er zijn wel meerdere mooie wands, maar ik heb wel wat met die van McGonagall. ^^

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 9:56 

Ik gaf vroeger helemaal niks om merchandise. Ik heb zelfs een keer een kaartspel ofzo weggegooid waar ik niks mee deed. Maar nu heb ik me volledig op de kostuums gestort. xD Ik heb een Slytherin stropdas en de wand van Bellatrix. Een button met de tekst I <3 Snape. En ik had ooit heel even een sjaal in mijn bezit, maar om een of andere vage reden heb ik die toen toch maar teruggestuurd. Helaas iets fout gegaan en nooit mijn geld teruggekregen en nu wil ik alsnog die sjaal, maar als ik hem nu koop voelt het echt als een waste omdat ik 'm in principe al een keer heb gekocht. @@ Maar ik wil echt een Slytherin sjaal voor real life gebruik.
Ik wil m'n outfit ook nog uitbreiden met zo'n sweater en een robe en ik zou 't liefst nog meer toverstokken verzamelen, maar dat is nogal prijzig. Er zijn meerdere dingen die ik wel tof vind voor de heb, maar zonde om het geld aan uit te geven omdat het gewoon sta-dingen zijn voor de sier. Ik koop liever draag-dingen zeg maar.

Verder heb ik uiteraard de boeken en de films. En een kwartetspel. xD

Edit: Oja!!! Ik heb ook Dark Mark tattoos! @@
En een Deathly Hallows button.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 10:23 

Ik had vroeger veel merchandise maar dat is allemaal ergens verdwenen... Ik heb een plastieken timeturner en Harry's wand (ook in plastiek), die zaten eens ergens bij en die heb ik gehouden. Ik had vroeger een rond kaartspel en toverkaarten van Hp. Ik heb nog een gezelschapspel liggen van hp waar we de gebruiksaanwijzing van kwijt zijn (enorm praktisch, geloof me :p) en onlangs hebben we een hp spel van lego gekocht.

Ik wacht nu op het pronkstuk in mn collectie, heb de wand van Narcissa malfoy besteld voor mn volgende cosplay en een pruik en een patroon om haar groene jas te gaan maken *helemaal blij*...

Wat ik eigenlijk echt wil is een vlag van Ravenclaw of Hogwarts voor aan mn muur, iemand die weet waar dat te halen?

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 11:59 

Lileika schreef:
Wat ik eigenlijk echt wil is een vlag van Ravenclaw of Hogwarts voor aan mn muur, iemand die weet waar dat te halen?

Ik heb deze wel eens op Ebay voorbij zien komen. Ik ken geen (Nederlandse) webwinkel waar ze dit verkopen. Ik weet niet hoe het zit in België, maar op Ebay worden deze dingen wel verkocht. Ook wel voor een redelijke prijs.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 17:49 

Lileika schreef:
Ik had vroeger veel merchandise maar dat is allemaal ergens verdwenen... Ik heb een plastieken timeturner en Harry's wand (ook in plastiek), die zaten eens ergens bij en die heb ik gehouden. Ik had vroeger een rond kaartspel en toverkaarten van Hp. Ik heb nog een gezelschapspel liggen van hp waar we de gebruiksaanwijzing van kwijt zijn (enorm praktisch, geloof me :p) en onlangs hebben we een hp spel van lego gekocht.



Die plastieke timeturner heb ik nu, moest je het willen weten. (En nee, ik geef hem niet terug!)
Je plastieken toverstok weet ik niet liggen en je rond kaartspel en toverkaarten zijn weggegaan bij de verhuis.
En ik weet nog perfect hoe het spel in elkaar zat, dus zal ik wel voor handleiding spelen. :P

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme