Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 18:42 

Ergens in 2002 heb ik samen met mijn moeder de eerste film op DVD zitten kijken, want zij waren wel naar de bioscoop geweest om de film te zien. Ik wilde niet mee, omdat ik het zo not done vond toendertijd. Zelf vond ik de film de eerste keer wel wat eng, maar daarna ben ik de film vaker gaan kijken en letterlijk gaan zeuren over dat ik het eerste boek wilde hebben. Deze kreeg ik met Sinterklaas ergens dat jaar nog. Eigenlijk was ook de dvd van mijn moeder, maar die heb ik later gekaapt en mee naar boven genomen en nu is die van mij :twisted: Daarna wilde ik graag de boeken 2-4 hebben, het was zo erg dat ik die voor mijn verjaardag vroeg en ze toch bij de bibliotheek had gehaald net voor mijn verjaardag. Heb alleen nog deel twee kunnen lezen, mijn moeder was niet blij daarmee. Ik kon gewoon echt niet wachten op het vervolg. Daarna heb ik tot ergenis van mijn opa en oma - want daar ging ik in de meivakantie net na mijn verjaardag logeren - alle boeken uitgelezen toen ik bij hun was. Ben bijna niet met hun de deur uit geweest. Daarna wilde ik alleen maar weten hoe het verhaal verder ging. Als een speurneus ging ik alle Harry Potter-sites af naar nieuws over Harry Potter, ik was gewoon verslaafd. Dus zodoende...

_________________
Afdeling: Zwadderich!


 Profiel  

Klassenoudste Griffoendor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Gryffindor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 19:02 

Wanneer ik fan ben geworden.. dan moet ik even terug rekenen.
Toen ik 8 jaar werd kreeg ik het boek van mijn opa. Hij zei tegen mij dat het misschien best nog wel een moeilijk en spannend boek kon zijn, maar omdat er al zoveel over gepraat werd was hij er van overtuigd dat het een leuk boek was en had hem alvast voor me gekocht. Ik heb toen een klein stukje erin gelezen, maar had hem al snel weer weggelegd.
Toen ging ik naar groep 5 (2000-2001) en toen werden er boekbesprekingen gehouden. Een jongen hield het dus over het boek de Steen der Wijzen en toen dacht ik, hé volgens mij heb ik die ook.
Toen ben ik hem gaan lezen, maar niet fanatiek ofzo, en toen de film uit kwam met een verjaardagsfeestje naar de film geweest. Ik vond de film echt geweldig en toen heb ik het boek ook snel uitgelezen, wat ik eigenlijk nog veel leuker vond.
Dat zal zo ongeveer rond 2001/ 2002 zijn geweest.

_________________

You can do anything as long as you can dream it.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Cupboard under the stairs
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 19:12 

Sinds ik ooit eens het eerste boek bij de V&D heb meegenomen. Had de avond ervoor op het journaal allemaal mensen voor boekenzaken zien liggen om te wachten op de nieuwste Harry Potter. Dat vond ik (toen...) zo raar. Bij de V&D lag een hele stapel en liep er toevallig langs. Heb de 1e maar gekocht om te kijken waar al dat gedoe om was. Twee dagen daarna de 2e gaan kopen, twee dagen daarna de 3e en 4e. Nou ja, bij het 6e boek stond ik ook om middernacht in een boekenzaak te wachten. :D

_________________
Ron: 'Follow the spiders... If Hagrid ever comes out of Azkaban I'll kill him!'

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:16 

Ik meende dat dit begin 2000 is geweest. Eerst zag ik op het nieuws dat de Nederlandse vertaling van het 3e deel verscheen. Het bericht ging erover dat een paar fans verkleed als tovenaar gingen wachten op de release. Ik vond het al vreemd en kon het me niet goed voorstellen. Totdat mijn zus jarig werd. Van mijn ouders kreeg ze het eerste deel en mijn oom en tante hadden het tweede deel gekocht. Mijn zus houdt erg van lezen. Toen had ik alle boeken gelezen en vond ik de verhalen mooi. Ik werd pas echt een groot fan na de komst van deel 4.

Inmiddels zijn wel al 11 jaar verder en wacht ik geduldig op de komst van het volgende boek van Rowling. Al zal dit geen Harry Potter boek worden.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 21:36 

Ik kom er nu ik erover nadenk achter dat het deze week precies tien jaar geleden is. Ik kreeg deel vier namelijk voor mijn 14de verjaardag (vandaag ben ik 24 jaar geworden) daarvoor had ik drie gelezen maar nadat ik alle boeken op de goede volgorde had gelzen was ik echt helemaal fan.
hahaha dit zou ik eigenlijk moeten vieren door alle boeken weer opnieuw te lezen. Helaas heb ik daar nu geen tijd voor. Maar ik weet wat ik deze zomer vakantie doe 7 boeken lezen!

_________________
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
Nog 1 stem nodig om moonlight secrets te starten!


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 11:49 

Ergens tijdens het schooljaar 2000/2001. Ik zat in groep zeven van de basisschool, en daar werden de eerste twee delen voorgelezen door de docente. Ik kon iedere dag niet wachten tot het voorlees-moment, en was verzot op die boeken.
Toen na het tweede boek het schooljaar voorbij was, ben ik zelf verder gaan lezen.

Het mooiste van de afgelopen 10 jaar vind ik dan toch wel dat we als afscheidskamp groep 8, het thema Harry Potter hadden, haha! Mijn afscheidskamp kon niet beter. :lol:


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Mirror of Erised
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 13:07 

Rond 2001 stapte een 9-Jarige ik een bioscoop binnen met een vriend van mij.
Wij gingen naar Harry Potter and the Philosopher's Stone.
Ik had nog nooit gehoord van Harry Potter.
Ik ging zitten, en de rest is geschiedenis.

Sinds dien ben ik gegroeid als persoon, en Harry Potter, de film, de boeken en de mentaliteit is met mij meegegroeid.

Waardoor Hp altijd een speciaal plekje zal hebben binnenin mij.

_________________
Myths are public Dreams
Dreams are public Myths


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 14:05 

Jemig, volgens mij rond 2000/2001. Ik weet dat mijn moeder het boek eerder las dan mij. En dat ik het daarna toch maar eens moest lezen...
Jip en natuurlijk nog altijd even geliefd aan de Harry Potter Boeken.
wel is het iets minder geworden, omdat ik nu een stuk drukker heb , dan 5 jaar geleden. Maar zal toch altijd een lief hebber zijn van Tom Riddle, Snape, Draco, ect...Een echte hp boeken fan^^
( En de films natuurlijk ! )
Maargoed effe kijken, dus eigenlijk ongeveer 11 jaar...jemig wat was dat lang geleden :P :P
maargoed, toch eigenlijk een beetje door me moeder fan geworden^^

_________________
" Schaduwen van morgen, zijn in het verleden gezaaid.
Opdrijfzand en zorgen, gehuld in mist of gebeiteld in steen... " 


" Tom Riddle" 


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 17:48 

Pff, ik denk dat dat voor mij ook rond 2000 / 2001 was, in de tijd dat het vierde boek net in het Nederlands was verschenen... Ik was toen 7 / 8, eigenlijk nog heel jong, maar ik las ontzettend veel toen ik klein was dus ik wilde echt een DIK boek hebben voor de kinderboekenweek. Toen heb ik het binnen een week uitgelezen en vanaf dat moment was ik fan.
En dat is dus alweer tien jaar geleden, reden voor een feestje! :lol:

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 18:50 

Dat ga ik dus even opzoeken...

Een vriendin van mij op de middelbare school vond Harry Potter erg leuk en ik had belooft om mee te gaan naar de vierde film. Daarvoor had ik alleen de eerste twee films gezien en naar de derde film durfde ik niet meer haha! Ik was als de dood voor slangen, dus de tweede film viel me niet helemaal geweldig haha....

Ik weet nog dat ik de vierde film ook wel eng vond, ik was toen 14 jaar geloof ik (a)... Maar ik vond de film zo mooi! Dus toen wilde ik de boeken gaan lezen, op een interresante volgorde overigens.

Het zesde boek was toen net uitgekomen en mijn broertje had dat boek. Die wilde ik dus eerst lezen, maar hij zei dat dat misschien niet handig was en dat als ik halverwege wilde beginnen ik misschien beter eerst deel 4 of 5 kon gaan lezen.

Naja, toen ben ik begonnen met het lezen van deel 5 (deel 4 had ik toch al in de bios gezien) en vervolgens deel zes. Daarna heb ik de rest ook een paar keer gelezen en was ik een echte fan. Ik geloof dat het toen rond de sinterklaas tijd was en dat ik alles in een paar weken had uitgelezen (ook gedeeltelijk in de kerstvakantie =))


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de PoiSonkast van Snape..
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 18:15 

Ik geloof sinds 2002 ofzo. Vond er nooit wat aan (Dacht ik) tot iemand uit me klas er een spreekbeurt over hield en ik toen wel geinterreseerd raakte. Volgens mij was het net voor CoS op dvd uitkwam.

_________________
-= Scars have the power to remind us the past is real =-


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 22:09 

Pfoe, ik weet niet meer precies hoe oud ik was, maar ik weet nog wel hoe het allemaal gekomen is. Ik zat in een van de laagste klassen van de basisschool toen ik een griepje of zo kreeg. Ik was destijds een enorme boekenwurm, dus mijn vader bracht als troost een boek voor me mee naar huis. Dit was Harry Potter en de Steen der Wijzen. Ik begon wel met lezen, maar het boek was toch nog iets te moeilijk voor mij. Mijn vader begon het toen voor te lezen en sindsdien heeft het Harry Potter virus mij nooit meer losgelaten :'D


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 21:51 

Ik weet het nog precies. Ik zat in de brugklas, ik denk dat het 1999/2000 was, en op het jeugdjournaal was een item over een stel mensen in de UK van de kerk ofzo die tegen HP waren want hekserij was duivels enzo...
Dus toen kwam mijn rebelse kant natuurlijk boven :P
Nee in de bieb zag ik boek 1 staan en toen moest ik aan dat berichtje denken en heb ik het meegenomen, gelezen en ik was verkocht. Meteen boek 2 en 3 gehaald en toen was het heel lang wachten op boek 4 die nog vertaald moest worden.
Op boek 5 kon ik niet wachten en dat was de eerste die ik het Engels las. Het was moeilijk en ik deed er lang over maar ik snapte het meeste en toen de vertaling uit was snapte ik het helemaal. Vanaf toen heb ik alle boeken nog een keer in het Engels gelezen en kocht ik ze gewoon meteen in het Engels.
En in 2004 ben ik lid geworden van het forum.

_________________
You are Braver than you Believe,
Stronger than you seem
and
Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!
_________________
I do believe in Fairy's! I do! I do!


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 15:20 


Ik weet nog goed dat ik 7,5 jaar was en dat ik met mijn ouders en zus naar Spanje ging. Mijn moeder had het eerste boek meegenomen voor mijn zus om te lezen maar omdat mijn zus niet graag las (en nog steeds niet graag leest) had ik het maar gelezen. Ik weet nog dat ik het ontzettend moeilijk had met het te lezen maar dat ik helemaal gefascineert was door het hele gebeuren. Op Platja d'Aro, 10 jaar geleden, begon dus mijn glorieuze tijd van fan-zijn. :)

_________________
    GRYFFINDOR


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 14:32 

Ik heb altijd al iets gehad met het magische/boven natuurlijke. Op een dag ben ik begonnen met een boek te lezen en sinds dien is Harry Potter een deel van mijn leven. Dat is ongeveer 4 jaar geleden. Ik weet nog toen dat ik de boeken voor het eerst las ik las tot 12 u snachts of dat ik gewoon met mijn boek in mijn handen in slaap viel. Ik was zo hard in de ban van de boeken. Dankzij de boeken van HP ben ik een boekenworm (als ik het zo mag noemen) geworden. Ik lees nu super graag, terwijl ik voeger bijna nooit las. Ik heb ook dyslexie en sinds ik HP ben beginnen lezen is mijn leestempo goed gestegen en heb ik weinig problemen met lezen. :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme