Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 22:11 

Tja, de titel zegt waarschijnlijk wel genoeg. Sinds wanneer ben jij eigenlijk fan? En hoe ben je in aanraking gekomen met HP. Was je direct fan of heeft het een tijdje geduurt?

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Emond's Field

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 2:17 

Ik ben verslaafd aan Harry Potter sinds vrijdag 30 november 2001 om half elf precies. Einde van het jaar kan ik mijn 2e lustrum vieren!

Ik had beloofd aan mijn vrienden dat ik, voordat ik verder zou gaan met het kleineren van Harry Potter een keer een boek ervan zou lezen. Op een dag kon ik geen leuk boek voor Nederlands vinden, zodat ik aan een vriend van mij vroeg of ik het eerste deel van hem mocht lenen.

De volgende dag gaf hij het aan mij, de laatste twee uur vielen uit toen, maar daarna had ik nog een typecursus, ik kon dus niet naar huis. Tegen het einde van de pauze begon ik maar te lezen, en nog geen twee minuten later was ik een echte HP fan, in hart en nieren!

_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008 & 29-01-2011 ~ heden

Waarom Eren Olifanten Huilers Die Hinkelen
o.d.z.
Et Audite Alterem


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:24 

Pfff, dat weet ik niet precies hoor haha. Al wel behoorlijk lang, dat wel. Het begon denk ik toen ik naar de bioscoop ging naar de eerste Harry Potter film. Toen was ik nog behoorlijk jong, volgens mij heb ik het zelfs in het Nederlands gekeken (vreselijk haha). Daarna hebben mijn ouders de eerste 3 boeken gekocht, maar ik keek er nog niet naar, omdat ik nog zo jong was, ik vond films wat interessanter.

Pas later werd ik pas echt een fan, toen was ik ongeveer 11 of 12 jaar. We gingen verhuizen en ik had niet veel om mezelf te vermaken, ik had wel een laptop maar geen internet. Toen vielen die boeken me pas op en begon ik uit verveling te lezen. Ik kon niet stoppen met lezen en kocht gelijk de andere boeken erbij. Dat was rond de tijd dat de 4e film uit kwam, als ik me goed herriner.

Ik heb Harry Potter zeker veel te danken, niet alleen begon ik met lezen (ik was gelijk meer geintereseerd in het lezen van boeken) maar mijn Engels werd gelijk een stuk beter toen ik de Engelse versie begon te lezen.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:35 

Volgens mij werd ik fan een paar weken voordat de eerste film uitkwam. Dat was in 2000, toch? Je zag overal voorstukjes enzo, en ook al had ik de boeken nog nooit gelezen, het leek mij wel een heel gaaf verhaal. Dus toen ben ik boek 1 gaan lenen bij de bieb om te proberen of het wat was voor mij, en natuurlijk was ik meteen verslaafd.

In die tijd waren er geloof ik 4 boeken uit, en die heb ik toen allemaal in 3 weken uitgelezen. xD"

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:59 

Ik verafschuwde HP eerst. Bij een vriendin keek ik stukjes van De Steen der Wijzen. Ik zag Voldemort die Lily vermoordde, de Duivelsstrik. Ik vond dat zó eng! :oops:

Op een of andere manier ben ik toch de eerste twee films gaan kijken, dat was net voordat Poa op dvd uitkwam. Bij diezelfde vriendin keken we Poa, en vanaf dat moment was ik een fan. (a) Ik vind het wel jammer dat ik de eerste drie films zag vóórdat ik de boeken las, maar daar is niets aan te doen. De vierde film zag ik wel nadat ik het boek had gelezen. :)

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:38 

Een vriendin had het eerste boek en ze vond dat geweldig, dus ben ik dat ook beginnen lezen. Een tijdje erna kwam de eerste film uit. Die ben ik toen in het Nederlands nog gaan kijken, want ik was nog erg jong. En ik was dus verkocht ^^ Daarna heb ik de andere boeken die al uit waren gelezen en ben steeds blijven wachten op de volgende boeken en films, ookal waren de films lang niet zo goed als de boeken.

_________________
We know a little about a lot of things; just enough to make us dangerous. - Dean Winchester


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kattennest in Oosterzele
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:53 

Sinds mijn elfde verjaardag. Mijn meme heeft me toen Harry Potter en de Steen der Wijzen gegeven voor mijn verjaardag. Ik heb dat boek in een paar avonden uitgelezen en raad es, een paar weken later reclame op de tv dat de film uitkwam.
Ik weet nog steeds hoe ik me voelde! Het was gewoon fantastisch! Mijn nieuwste ontdekking van het beste boek ooit is meteen al een film :D

Ik weet nog dat mijn moeder zei dat als mijn punten voor school goed waren, we zouden gaan kijken. Ik heb nog zo'n goede punten gehad als toen. (a)

Ik geloof nog steeds dat het een van de beste cadeau's ooit was want ik heb er nu nog altijd geniet van. Ik ben nog een even grote fan als op mijn elfde (ik ben nu 21), al 10 jaar dus, en ik knip nog steeds alle artikels over harry potter en de boeken en films uit de krant wanneer ik er een vind.

_________________
*~ Love as thou wilt ~*


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:56 

Ik denk dat ik ongeveer in het zelfde jaar als Shirley de boeken heb leren kennen. Iedereen praatte er over, maar ik had nog geen idee waar het uberhaupt over ging. Tot het sinterklaas was. Mijn ouders, broertje, zusje en ik gingen naar familie in Amstelveen, waar ik de boeken alle vier cadeau kreeg. Ik mocht er niet in lezen tot we thuis kwamen, maar vervolgens waren ze alsnog drie dagen later uit. xD

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:52 

Nou bij mij was het ook zo rond de film in 2001. Ik had voor die tijd de boeken wel gelezen en ik vond ze wel heel leuk enzo maar ik was nog geen uberfan. Op een gegeven moment zei mijn vader dat er een film zou komen van de Harry Potter boeken en of ik niet leuk zou vinden om met hem naar de bios te gaan om de film te zien. Hij had blijkbaar nog herinnert dat ik de boeken gelezen had. Ik ben toen met mijn vader naar de bios geweest. Dat was overigens ook mijn eerste keer ooit in een bios dus ik vond sowieso dat al geweldig. xD Maar ja toen ik de film dus voor het eerst zag toen werd ik al helemaal erge fan. Vanaf toen ben ik echt obsessief fan en heb ik echt de films tig keren gezien en de boeken tig keren gelezen. Ik vind dus moeilijk om te zeggen wanneer ik de boeken nou echt begon te lezen. Dat zou denk ik rond 2000 geweest zijn ofzo.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:02 

Ik denk dat ik op m'n tiende voor het eerst een Harry Potter-boek opende. Dat was Harry Potter en de Vuurbeker, en ik snapte er helemaal NIKS van. Dus heb ik het weggelegd. Ik denk dat ik een halfjaar later echt fan ben geworden, toen ik bij deel 1 ben begonnen en alles wat tot dan toe verschenen was achter elkaar heb verslonden. Dus ik denk dat ik officieel vanaf m'n 11e fan ben van Harry Potter (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:17 

Ik kreeg het eerst te maken met HP toen volgens mij de eerste film uit was. Ik was toen op vakantie in Italií« en daar op zoek naar merchandise van Dragonball Z, maar ik kwam alleenmaar HP merch tegen. En dat was zo frustrerend dat ik een hekel kreeg aan HP. xD
In 2003 werd ik opnieuw geconfronteerd met HP, want toen was Jessica (Mrs Jessica Black/Maan voor de Sier) er helemaal obsessed mee. Toen ben ik de boeken uiteindelijk maar gaan lezen, omdat Jessica het over niks anders kon hebben en ik geen fatsoenlijk gesprek met haar kon voeren zonder enige HP kennis te hebben. xD En toen zijn de boeken eigenlijk meteen aangeslagen.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:19 

In 1999 zat ik op typles, en toen moest ik een stuk uit het boek overtypen. Echter, ik haatte typen, dus het feit dat ik voor het eerst zo'n lang stuk moest typen was nou niet echt een leuk iets.. Waardoor ik HP begon te haten xD xD
Maargoed, na een paar maanden, in 2000, ben ik het toch maar gaan lezen, en toen raakte ik eigenlijk verslaafd aan de boeken =D

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:21 

Ik denk dat ik in het vijfde of zesde leerjaar zat, dus dat moet ongeveer 2001 of 2002 geweest zijn. Harry Potter werd toen heel populair en de boeken waren ook constant uitgeleend in de bib. Ik zag de eerste film met mijn vader en was verkocht. We kregen de eerste twee boeken voor Sinterklaas en ik was meteen verslaafd, net als m'n zus. We kregen de volgende twee boeken met Pasen en vanaf toen kochten we de boeken naarmate ze uitkwamen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:25 

Sinds 2001, toen de eerste film uit kwam.
Ik was 6 tot 7 jaar, als ik daar nu over na denk is dat best alweer een hele tijd terug, en ik was nog wat aan de jonge kant.
Echter had ik toen niet veel met de boeken, want ja, ik speelde liever nog buiten in die tijd.

Op latere leeftijd (rond 11 jaar) heb ik zakgeld opgespaard om de eerste drie boeken te kopen, in het Nederlands.
Ik snapte er niet echt veel van, maar het gaf mij wel op een een of andere manier een voldoening dat ik het ging lezen, haha.

Nu ben ik 16, bijna 17 - en zou ik de boekenreeks graag in het Engels willen kopen, hier zou ik alleen wel voor moeten sparen, want elke keer een boek uit de bibliotheek lenen, wat ze vaak genoeg ook nog hebben uitgeleend, is ook niet echt een pretje.

Bovendien is Harry Potter ook mijn jeugd geweest, het is en blijft leuk, ook om zo mooi in je boekenkast te hebben staan!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:07 

Ik kan mezelf een fan noemen sinds het vierde boek. Dat is het eerste boek dat ik van de reeks gelezen heb en ik was meteen een verkocht. Mijn vader moest me 's avonds dwingen te stoppen met lezen, omdat ik anders dus niet zou gaan slapen.
Daarna heb ik ook meteen elke film gezien en ben ik de reeks verder gaan lezen als er telkens een nieuw boek uit kwam (:.
Ik heb alle boeken in het Nederlands gelezen, maar hoor allemaal positieve verhalen over de Engelse versie, dat die toch fijner leest. Dus zodra ik geld heb, wil ik de engelse versies ook nog eens kopen en lezen.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme