Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:10 

Toen ik in 2002 in het ziekenhuis belandde, kreeg ik van mijn beste vriend het tweede Harry Potter-boek (HP en de Geheime Kamer) cadeau. Ik meteen in mijn ziekenhuisbed beginnen lezen en ik kon echt niet stoppen... De verpleegsters moesten mijn boek afpakken zodat ik zou eten :P. Het boek was in geen tijd uitgelezen...
Wanneer ik het ziekenhuis mocht verlaten ging ik onmiddellijk naar de bibliotheek om het eerste boek te ontlenen (ik las dus wegens omstandigheden eerst het tweede en daarna het tweede boek). Daarna volgden uiteraard nog de andere boeken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:18 

Ik ben fan sinds mijn 11e. Het is dus inmiddels al weer heel wat jaartjes geleden en ik denk dat ik een van de langste fans van Nederland ben. Ik holde net iets voor de hype uit.
Op een paar dagen na ben ik sinds het begin van 2000 fan geworden. Ik geloof dat ik op dat moment het eerste boek in twee dagen uitgelezen heb. En het tweede deel al een paar weken later. Toen begon het lange wachten, omdat de rest van de delen steeds langer op zich lieten wachten.
Dus ik kan alweer zeggen dat ik ruim 11 jaar fan ben!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:06 

Ik kan het me niet heel goed meer herinneren. Maar het was ergens rond 1999/2000. Ik weet nog wel hoe ik voor het eerst in aanraking kwam met Harry Potter.
De school was net uit en ik was denk ik aan het wachten op mijn moeder die me op kwam halen en toen kwam er een vriendinnetje naar me toe die zei: 'M weet niet eens wie Hermelien is'. En toen keek ik haar dus verbaasd aan. En dus constateerde ze heel droog dat ik het ook niet wist xD
Toen ging ze 1 of ander lulverhaal ophangen over Hermelien die in Pluisje kon veranderen. (Ja dit meen ik serieus xD). Maar goed mijn aandacht was getrokken en ik ging lezen. En meteen fan! Dus al meer dan 10 jaar.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:39 

Ik werd fan ik groep 8, dat is nu ongeveer 7 á 8 jaar geleden en ik weet nog dat ik dacht: wie vind Harry Potter nou leuk! maar toen ben ik op de een of andere manier het eerste boek gaan lezen en ik was meteen verkocht, geweldig! en dat vind ik nu nog steeds, heb alle boeken in mijn boekenkast staan en lees ze een in de zoveel tijd nog een keertje over!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 15:51 

Op mijn negende verjaardag heb ik het eerste boek, De Steen Der Wijzen, van mijn oom en tante. Ik vond dat boek echt geweldig en heb zo snel mogelijk de anderen ook gelezen, nou ja, tot en met vier. Ik was meteen wel verkocht en vond het supertof.
Van de films ben ik ook fan geworden en ik heb ze tot nu toe allemaal nog gezien :)


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: crappy student room with a book closet~!
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:07 

Ergens in 2000, want ik werd toen 10 dat jaar... denk ik....
Het was nog op de basisschool, we hadden dat voorlees uurtje, waar ik dus onder tafel een boek aan het lezen was, xD
Anywayz, de lerares las voor uit het 1e boek en ik was meteen verkocht. Heb toen voor mijn aankomende verjaardag alle 3 de boeken gekregen~! En sindsdien de rest van de boeken op de eerste dag/nacht gekocht. Al waren sommige "feestjes" behoorlijk lame.
Ik las die boeken achter elkaar door, zelfs weddenschappen gewonnen of ik het binnen de tijd kon lezen en heb er bijna mijn eten voor laten staan... en dat is heel wat~! Deel 4 heb ik zelfs moeten plastificeren, OMG

_________________
in creative progress


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:39 

vanaf 2003, want toen ik 7 was leende ik voor het eerst Steen der Wijzen bij de bieb. Ik lag nogal voor met boeken op mijn klasgenootjes. Toen heb ik in de daaropvolgende jaren de resterende boeken gelezen en gekocht.

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


Laatst bijgewerkt door Andreya op do nov 17, 2011 6:53, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:05 

Ik was vanaf 2002/2003 fan. Een vriendin van mij had de eerste twee films en die hebben we toen gekeken. Ik vond het toen zo leuk dat ik gelijk naar de bieb ben gegaan om de boeken te gaan lezen! Ik had de boeken niet zelf en ben dus telkens als ze uitkwamen gelijk naar de bieb gegaan om ze te reserveren zodat ik ze als eerste kon lezen. Nadat het laatste boek uit is gekomen heb ik de hele engelse reeks in een box gekocht.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Department of Mysteries
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:18 

Volgens mij heeft mijn moeder het eerste deel gekocht toen ik in groep vijf zat of iets dergelijks. Ze heeft het toen voorgelezen en ik was er gelijk al weg van. Daarna ben ik dus ook de andere boeken gaan lezen en sindsdien was ik verkocht. :) Gelukkig houdt de rest van het gezin er ook van, waardoor we de luistercd's op elke lange autorit gedraaid hebben (en nog steeds draaien).

_________________
Sometimes a dream turns into a dream...


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:19 

Ik ben fan vanaf het moment dat ik de boeken voor Sinterklaas kreeg al jaren geleden. Volgens mij zat ik in groep 6, dus dat zal 2000 zijn geweest. Ik weet nog dat ik samen met mijn moeder las. De eerste twee boeken had ze eerder uit dan ik, maar vanaf boek 3/4 begon ik toch echt wel een potterfreakje te worden. Ik heb sowieso boek 5,6 en 7 alledrie de dag/avond dat ik ze voor het eerst las ook uitgelezen. Ik kreeg boek 7 laat in de avond de dag nadat hij uitkwam en las hem rond 07:00/07:30 in de volgende ochtend uit. Kon de volgende dag amper naar school van vermoeidheid, maar het was het zo waard! :)

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:08 

Ik ben pas fan sinds 2004, toen waren de eerste vijf boeken al uit. Ik heb ze toen allemaal achter elkaar gelezen en het zesde boek in het jaar erna op de eerste dag van verkoop gekocht. Toen heb ik ze ook voor het eerst in het Engels gelezen, omdat ik eerst de boeken in de bieb heb geleend en ze daar niet alle boeken in het Engels hadden.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:13 

Om te beginnen: via een klasgenootje op de basisschool kreeg ik advies om HP1 te gaan lezen. Dit wilde ik niet. Toen heb ik het toch maar gedaan omdat ik geen ander boek kon vinden. Uiteindelijk vond ik het maar een stom boek. Vond er echt geen reet aan xD. Met een verjaardag zijn we toen naar de bioscoop geweest, HP2 draaide. We gingen dus kijken, ik vond het een matige film, maar het kon ermee door. Dat was... 8 jaar geleden. Dus ik was 10.

Toen ik 13 was, gingen we op vakantie. Toen had ik een HP1 geleend voor om te lezen in het vliegtuig, en in 1 klap was ik verslaafd. Ik vond het echt geweldig en wilde nog meer lezen, maar dat kon niet omdat ik toen in een ander land was en ik beheerste geen andere talen. Eenmaal teruggekomen, heb ik direct alle vijf delen gekocht en heb ze allemaal een voor gelezen. Direct kwamen de films, ook allemaal een voor gekeken en ik vond het gewoon geweldig xD

Daarna op websites gaan zitten, waaronder HPF. Dus je kunt rekenen op zo'n 6 jaar nu.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Fleet Street
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 15:50 

Pfoe, dat is lang geleden. Ik ben jaren geleden, voor het uitkomen van de eerste film, begonnen met De Steen der Wijzen, en daar ben ik dan ook meteen mee gestopt. Ik zat toen nog op de basisschool en toen was voor mij lezen vrijwel taboe.

Volgens mij heb ik toen de eerste film gezien, vlak nadat hij was uitgekomen op dvd, en toen was ik verkocht. Ik ben dan ook heel blij dat mijn broer me toen vertelde dat de boeken nog veel leuker waren en sindsdien ben ik fan.
Ik weet geen exacte data en jaartallen, maar ik weet wel dat ik sindsdien altijd zo snel mogelijk de nieuwe boeken heb gekocht en zo snel mogelijk uitgelezen, waarvan de laatste twee in het Engels, omdat die duizend maal awesomer zijn.

_________________
Twitter
RPG Paspoort


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 16:04 

ergens in de lagere school heb ik het eerste boek cadeau gekregen en ik was meteen verkocht, in snel tempo heb ik toen de twee, drie en vier gelezen en daarna een hele tijd moeten wachten voor de vijf, heb die toen zelfs nog in het engels gekocht maar uiteindelijk toch gewacht op de nederlandse vertaling, enkel de zeven heb ik meteen in het engels gelezen omdat ik Ă©cht niet kon wachten. Uiteraard heb ik de boeken enorm veel herlezen. Zo verslavend.

Beste boeken ooit.


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 18:07 

Ik ben sinds 2000 fan van Harry Potter, maar ik kan me niet precies herinneren wanneer. Ik weet alleen dat het net was voor GoF - het boek - uitkwam en ik dat jaar voor het eerst kennis had gemaakt met Harry Potter.

Ik had dat boek namelijk toen van mijn opa en oma gekregen toen het uitkwam :3.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme