Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 21:49 

lilitje schreef:
Vivica schreef:
Ze is de geobserdeerde stalker/fangirl die dat misschien niet meer doet, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze Harry goed genoeg kende om werkelijk gevoelens voor Harry te ontwikkelen, ipv de Boy-Who-Lived.

Waarom is Ginny een stalker omdat ze in de eerste boeken zo raar reageerde? Zou het niet zo kunnen zijn dat zij dan al gevoelens heeft. Zij door deze gevoelens onhandig gedraagt en verkeerd overkomt. (ik kan me ook nog herinneren dat ik een jongen leuk vond en daarom in de speeltuin ging spelen voor zijn deur, maar nooit wat durfde te zeggen als hij ook kwam spelen).
ook hier geld Harry komt daar vaak over de vloer. Grote kans dat ze elkaar heel goed kennen. Ze hebben veel grote gebeurtenissen samen mee gemaakt dit schept een band.

Hoe kan Ginny toen al gevoelens voor hem hebben? Zij kende hem nog niet eens in het eerste boek. Ook in het tweede boek als ze zo reageert kent ze hem nog niet eens goed. Dat komt allemaal later pas als Hermione tegen haar zegt dat ze anders moet gedragen.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 21:59 

Eva schreef:
Hoe kan Ginny toen al gevoelens voor hem hebben? Zij kende hem nog niet eens in het eerste boek. Ook in het tweede boek als ze zo reageert kent ze hem nog niet eens goed. Dat komt allemaal later pas als Hermione tegen haar zegt dat ze anders moet gedragen.


In het eerste boek is ze ook nog geen stalker dan reageert ze vooral onhandig maar dat doet iedereen in dat eerste boek. In het tweede boek kent ze hem al beter. Hij is daar immers in de zomer, plus hoort ze veel van haar broer.
En vooral bij jonge meisjes kan een bepaald idee van iemand al veel los maken ook al kennen ze iemand dan niet echt. (die huilende meisjes toen thake that uitelkeaar ging, totaal overtrokke reactie op een eigenlijk kleine gebeurtenis)
De gevoelens die ze heeft kunnen heel overdreven zijn maar ze zijn er wel.

_________________
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
Nog 1 stem nodig om moonlight secrets te starten!


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 23:31 

Genner schreef:
Vooral omdat Ginny zo op zijn moeder lijkt dat het wel lijkt alsof hij met zijn moeder trouwt.


Ik vind dit dus niet waar. Dus Ginny en Lily hebben beide rood haar..., dus ze lijken meteen op elkaar?... ik dacht het niet.

Verder boeit het me niet echt welke ships in een verhaal voorkomen, zolang het maar goed geschreven is. Hetzelfde geld voor ff's, ik lees vrijwel alles met een goed plot (a)

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 9:19 

Deianira~ schreef:
Verder boeit het me niet echt welke ships in een verhaal voorkomen, zolang het maar goed geschreven is. Hetzelfde geld voor ff's, ik lees vrijwel alles met een goed plot (a)


Ja precies... Als het maar goed geschreven is, dat is dus precies mijn probleem met de Harry/Ginny ship... Het is totaal niet goed opgebouwd. Harry kijkt jaren niet naar haar om, en halverwege boek 6 lijkt Rowling te denken "Oh wacht! Harry heeft nog een vriendinnetje nodig!" En bam! Ineens heeft ie gevoelens voor haar, uit het niets, terwijl ze helemaal niet zo vaak met elkaar omgingen op Hogwarts. =\ Ik vond het echt niet mooi opgebouwd, het kwam zo uit de lucht vallen.

Als ze wat meer details had geschreven, of subtieler in die richting had gestuurd, dan had ik er misschien ook nog minder problemen mee gehad, maar op deze manier vond ik het gewoon erg vreemd. =\

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  



BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 13:44 

Ik vind (dit is mijn mening alleen maar, maak je geen zorgen :mrgreen: ) bijna als enige Harry :love: Ginny helemaal top! Hermelien :love: Ron vind ik niks, ze lopen in de boeken vaak te vitten en te katten tegen elkaar dus dat ze later een ship krijgen, is heel onverwachts.

Ik heb het laatste boek nog niet gelezen maar mijn moeder wel en die heeft me een paar ships laten weten, en de kinderen uit die ships.

Malfidus had ik ook met Patty Park verwacht. Hoe hij in DHP gaat liggen in de trein met zijn hoofd op Patty haar schoot. Erg creapy, maar weet je wat nog enger is?

Ik zocht eens op Google een foto van het stukje dat Draco huilt en opeens de wasbak kapot maakt omdat Harry hem ziet huilen en toen toetste ik in: Harry+Draco huilend, en toen zag ik een foto van Draco en Harry samen in bed! Zag er grappig uit Draco met een heel bang gezichtje!

Ik heb alle films gezien behalve de 2 laatste, de 2 Deathley Hallows.

Wel jammer dat die voor 16 en ouder zijn, want dat ben ik niet.


  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 21:11 

Shirley schreef:
Ik vond het echt niet mooi opgebouwd, het kwam zo uit de lucht vallen.

Liefde komt ook altijd uit de lucht vallen (a)

Ropandina schreef:
Wel jammer dat die voor 16 en ouder zijn, want dat ben ik niet.

Ik dacht dat de films 12+ waren. Ze hadden er een paar scenes express uitgehaald zodat het niet 16+ zou worden toch? Anders zouden ze te veel kijkers verliezen.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 14:20 

De koppels doen er voor mij niet echt toe, het is een leuke bijkomst. De relatie met Cho had voor mij echt niet gemoeten. De enigste relatie dat mij intereseerd is die van Ron en Hermelien. En het feit dat Ginny en Harry niet bij elkaar passen of wat dan ook. Ik vind dat het wel mee valt. Trouwens iedereen wil wel weten met wie Harry uiteindelijk een gezin heeft. En ginny paste er wel in, o.a. door Haary's band met de Wemels.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 18:03 

Ik heb net als de meeste hier een gigantische hekel aan Harry/Ginny. Het is te voorspelbaar. Harry/Luna vind ik eigenlijk veel leuker, omdat ik Luna een veel sterkere en leukere persoonlijkheid vind hebben. Ron/Hermelien was gewoon zo obvious. Remus/Tonks vind ik meh. Apart vind ik ze heel leuk, maar samen zijn ze meh. Ookal vind ik teddy wel een goed ding uit die relatie. Mijn favoriete ship is Molly/Arthur want die zijn gewoon te lief samen.

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: Eindhoven
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 15:15 

Heel eerlijk gezegd heb ik veel moeite met Ron/Hermione. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die twee ooit echt gelukkig zouden kunnen zijn met elkaar. Hun persoonlijkheden zijn zo verschillend dat ik niet denk dat ze het, als ze echt zouden bestaan, heel langdurig goed met elkaar zouden kunnen omgaan.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 12:35 

AnamCara schreef:
Heel eerlijk gezegd heb ik veel moeite met Ron/Hermione. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die twee ooit echt gelukkig zouden kunnen zijn met elkaar. Hun persoonlijkheden zijn zo verschillend dat ik niet denk dat ze het, als ze echt zouden bestaan, heel langdurig goed met elkaar zouden kunnen omgaan.


Ik vind juist dat Hermione en Ron wel goed bij elkaar passen. Ze zijn al zo lang zot van elkaar maar wilden dat nooit toegeven. Ik denk dat velen zitten te wachten op hun eerste kus. Iedereen weet dat het Rowlings bedoeling was om hen samen te brengen. En doordat ze verschillen kan het juist goed werken tussen hen. Ze vullen elkaar aan. Ook het feit dat ze zoveel dingen samen hebben meegemaakt helpt.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 13:16 

Ik heb vooral last van Ginny/Harry omdat Ginny als ze Sue wordt, opeens ook arrogant en onaardig wordt. Zeker tegen Ron. Ik begrijp dat alle personages hun bitchy opmerkingen hebben, maar ik vond dat Ginny echt een grens overging.
Ik begrijp wel dat Rowling wilde dat Harry een partner zou krijgen die erg kick-ass en stoer zou zijn enzo, maar Ginny... Ginny is gewoon ALLES.
En ik voel inderdaad ook een Oedipus-complex, maar aangezien Harry zijn moeder nooit echt heeft gekend, zou het wel meevallen.

Ik had verder helemaal geen andere partner voor hem in gedachte. Ik vond Cho helemaal niet irritant - haar vriendje was nog niet lang overleden en ze moest veel huilen. Dat vind ik echt niet meer dan logisch. Als Cho en Harry elkaar beter hadden leren kennen, wie weet? Luna/Harry vind ik niet goed passen. Luna is een geweldig mens, maar ik denk niet dat Harry haar ooit echt zou begrijpen.

Ron/Hermelien vind ik wel logisch, maar ergens vond ik het jammer dat ze echt bij elkaar kwamen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat Hermelien genoeg intellectuele bevrediging zou vinden, bijv. in haar werk en dat Ron grappig en luchtig zou blijven door bijv. vrienden. (:

Lupin/Tonks heb ik nooit echt begrepen... maar ik houd van Lupin, dus ik heb er wel fic over geschreven. ^^
Ik kreeg alleen vaak het idee dat het een bevlieging was van Tonks. Het kwam voor mijn gevoel ook zo uit het niets. Maar Lupin is natuurlijk discreet en het is een lastige situatie, dus ja.

Molly/Arthur vind ik echt mooi. Ze hebben veel respect voor elkaar en kunnen op elkaar bouwen.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 18:36 

Ik zou Marcel en Luna nog samen zien. Ze werden allebij buitengesloten en bleven bevriend na de strijders van Perkamentus.
Met Lupos en Tops heb ik niet echt problemen. Ik vind het wel wat raar dat Tops voor Lupos koos. Lupos is een serieus en erg volwassen man terwijl Tops nog zo jong is en speels overkomt. Maar verder vind ik hen í§a va.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 19:48 

Leintje schreef:
Ik zou Marcel en Luna nog samen zien. Ze werden allebij buitengesloten en bleven bevriend na de strijders van Perkamentus.


Marcel/Luna zou ik net vreselijk cliché vinden. Ik ben blij dat Rowling dit niet gedaan heeft, want dat zou voor mij overkomen als de buitenbeentjes die weer maar eens een koppel worden alsof ze niemand anders kunnen krijgen.

Ik denk dat ik Harry/Luna dan weer wel leuk zou vinden. Luna is helemaal waar hij nood aan heeft - iemand die hem niet veroordeelt, iemand die hem kan kalmeren als het hem wat naar het hoofd stijgt, iemand die de toverwereld goed kent en hem nog veel kan leren en dus ook nooit zal vervelen. Nu kan je wel zeggen dat dat allemaal ook voor Ginny opgaat, maar toch vind ik het nog anders. Ginny is een beetje te Little Ms Perfect en ze staat iets teveel in de spotlight.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 21:52 

Genner schreef:
Ik denk dat ik Harry/Luna dan weer wel leuk zou vinden. Luna is helemaal waar hij nood aan heeft - iemand die hem niet veroordeelt, iemand die hem kan kalmeren als het hem wat naar het hoofd stijgt, iemand die de toverwereld goed kent en hem nog veel kan leren en dus ook nooit zal vervelen. Nu kan je wel zeggen dat dat allemaal ook voor Ginny opgaat, maar toch vind ik het nog anders. Ginny is een beetje te Little Ms Perfect en ze staat iets teveel in de spotlight.

Nu ik het zo lees, Harry en Luna zouden inderdaad een leuk koppel vormen. Ginny vind ik altijd zo koel en afstandelijk, terwijl je je bij Luna veel meer op je gemak kunt voelen, zij is veel warmer (al ziet ze er zo niet uit met haar bleke huid en haren). En Harry heeft nood aan een persoon die warmte uitstraalt. Het zelfde gevoel van kilheid had ik ook bij Cho.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 6:29 

-Harry met Hermelien, dit had ik echt verwacht ze hebben veel steun in elkaar gehad en Hermelien kon Harry goed helpen.
Die kus in deel 6 al was het de horacrux was dus echt vet!
-Harry en Cho, vond ik wel leuk maar had wel meer uitgewerkt kunnen worden want hoe ze t deden werkte niet echt.
-Harry met Ginny, het lijkt dan eigenlijk veel op z'n vader en moeder.
Op zich gaat het erbij mij niet echt in dat na zoveel jaar opeens Harry Ginny wel leuk vind? Harry had haar in het begin nooit zien staan maar het kan wel gebeuren, er zit veel tijd in wat niet besproken is enzo. Maar het is een goed stel aangezien Harry dan ook familie van de Wemels is en hij hoort er ook bij.
-Ron&hermelien, was te verwachten van boek 1 al had je het nog niet in de gaten, door al die opmerkingen en ruzie's van ze. Maar sommige komen juist zo bij elkaar bovendien waren ze eerst al vrienden. Ron heeft zo iemand ook wel nodig meer dan Harry, maar ben wel benieuwd hoe lang het goed gaat.
-Hagrid met die ander reus mallemour, op zich wel leuk ook zeer benieuwd hoe dat later uitpakt en wat voor reuzenkids.
-Remus&Tops, aardig stel is wel leuk denk dat ze elkaar wel opvullen, omdat ze op elkaar kunnen bouwen enzo. Maar het had wat meer uitgewerkt moeten worden.
-James&lily, klassiek natuurlijk en een leuk koppel. Had er meer over willen weten
-Sneep met lilly zou kunnen maar ik zie het niet zo, al is het leuk hoe hij over haar denkt en wat ie wil doen.
-Bill&fleur, leuke combinatie.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme