Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2011 22:25 

Goed, ik weet dat horcruxes niet de meest vrolijke voorwerpen zijn en dat de meesten van ons hier er geen zou willen maken. Maar stel je zou net als Voldemort 6 Horcruxes maken, en je zou dus 6 voorwerpen moeten uitzoeken die belangrijk zijn in je leven, die een symbolische betekenis hebben, of waar je een bepaalde herinnering bij hebt. Welke voorwerpen zou je dan kiezen? Je kan eventueel ook nog bedenken op welke belangrijke plek je jouw horcrux zou verstoppen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 16:31 

Om heel eerlijk te zijn zou ik denk ik geen zes voorwerpen weten te bedenken. Het eerste wat bij me opkwam, was mijn teddybeer. Die heb ik namelijk op mijn vijfde van mijn oma gekregen en betekent sindsdien nog steeds heel veel voor me. Zeker nu ik geen grootouders meer heb.
Voor de rest heb ik eigenlijk geen voorwerpen. Nou ja... misschien een van de twee ringen die ik standaard draag. Ik heb ze van mijn ouders gekregen en draag ze sindsdien eigenlijk elke dag.

En dan zit ik nog maar op twee voorwerpen. Want vreemd genoeg zijn er niet echt voorwerpen die ik lang zal bezitten of veel waarde aan hecht. Een laptop ruil je na zoveel jaar in, dat lijkt me niet echt handig.

Misschien de viool die ik van mijn opa heb overgenomen?! Maar eigenlijk is die van mijn moeder, dus dat schiet ook niet echt op.

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit een hele moeilijke. To be continued dus.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 17:00 

Wauw, lastige vraag. Ik kan er ook niet 6 bedenken. Maar 1 sprong meteen in mijn gedachten. En dat is een schrift waar mijn beste vriendin en ik een boek in hebben geschreven. Of in ieder geval, het begin, want we hebben zo'n 7 schriften vol geschreven. En daar zijn we mee begonnen op 26 december 2006 en ik kan me het nog heel goed herinneren, omdat we er dus jaren mee bezig zijn geweest en nu ook al een tijd lang bezig zijn met een vervolg. Maar goed, dat betekend dus best veel voor me. Zo veel herinneringen enzo. Echt iets wat ik nooit kwijt zou willen. Ook het boek in een echt boekvorm heb ik. Die heb ik zelf laten drukken en die is natuurlijk ook fantastisch, maar het prille begin in dat schriftje, met onze compleet verschillende handschriften en 80 spelfouten op iedere pagina, dat betekend toch veel voor me :')

Een andere is net als bij Aisling een knuffeltje. Het is geen beer. Wat het is, weet ik eigenlijk niet echt xD Maar het gaat bij mij door het leven als Gomp(ie). Ja, zo noemde ik hem gewoon toen ik nog heel klein was :P En hij ligt eigenlijk nog steeds naast me in bed (a). Hele avonturen met dat knuffeltje meegemaakt vroeger hoor :') En daarom is hij ook best belangrijk voor me.
Verder kan ik niet meteen op een derde komen, behalve misschien het 1ste HP-boek zelf...

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 18:50 

Ik heb hier eens over nagedacht en ik kom op het volgende uit. Waarschijnlijk is het over een paar jaar weer helemaal anders, maar ik vond het leuk om eens te bedenken.

Ik heb een veer die ik als klein kind heb gevonden toen we met mijn oma en m'n ouders in een park gingen wandelen. Volgens mij is het een pauwenveer, maar dan niet van de staart. Toentertijd was mijn oma al heel erg ziek en een paar maanden later overleed ze. Ookal kijk ik er niet zo vaak naar, toch vind ik dat wel een bijzonder voorwerp. Hij is wel een beetje lelijk geworden, onder andere omdat ik er ooit mee in de inkt heb gedoopt om ermee proberen te schrijven. xDD

Ik heb ook nog een steen die ik van mijn moeder heb gehad. Het is geen hele mooie steen of zo, maar het idee was destijds dat je die steen dan altijd in je broekzak zou hebben en elke keer als je hem aanraakte, aan iets vrolijks zou denken. Ookal heb ik hem niet meer in m'n zak zitten, ik vind het nog steeds een mooie gedachte.

Natuurlijk kan een Harry Potterboek niet ontbreken. Ik weet eigenlijk niet welke ik zou kiezen, maar het is wel iets wat belangrijk voor me is en waar ik veel wijze lessen uit gehaald heb.

Als het goed is, heb ik ook nog ergens m'n lievelingsknuffel van vroeger liggen. Die hoort natuurlijk ook in het rijtje thuis.

Tenslotte zou ik nog de pet van m'n opa en de ketting van mijn oma in een horcrux willen veranderen. Beiden leven gelukkig nog, maar beide voorwerpen hebben toch een soort betekenis.


En dan nog op welke locaties ik ze zou laten. Sowieso eentje in de buurt van het huis waar ik ben opgegroeid en nu nog steeds woon. Misschien wel een in het centrum van Amsterdam, eentje ergens in Parijs en eentje ergens in Rome. Aan alledrie heb ik goede herinneringen. Eentje zou ik altijd bij me dragen, voor het geval je een stukje ziel nodig hebt. xD


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 18:58 

Ik heb een armbandje gekregen voor mijn verjaardag. Van mijn beste vriendin. En ze heeft hem ook voor zichzelf en voor 2 andere vriendinnen gekocht. Mijn z'n vieren zijn we heel hecht en ze betekenen heel veel voor me. Het armbandje vind ik een mooi symbool voor onze vriendschap en ik zou het nu uitzoeken als horcrux. Het is een heel fijn, zilveren armbandje. Het is echt heel dun en lievig <3 Ik ben er heel blij mee! Als je van de middelbare school afgaat dan zie je vriendschappen snel verdwijnen of ze verwateren langzaam. Mijn beste vriendin zit al vanaf groep 5 van de basisschool niet meer bij mij in de klas en toch zijn we absoluut soulmates. De twee andere vriendinnen die het armbandje delen zijn het bewijs dat sommige vriendschappen wel standhouden na de middelbare. Het armbandje is net nieuw en het betekend nu al een hoop voor me.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 22:40 

Dit is een heel interessante vraag die ik mezelf eigenlijk nog nooit gesteld heb. Ik zou het er wel erg moeilijk mee hebben om die voorwerpen echt ergens achter te laten, net omdat ze zoveel voor me betekenen.

Eén van de Horcruxes zou - heel cliché - mijn teddybeer Pipo zijn. Die heb ik al zolang als ik me kan herinneren en ik heb al veel troost aan hem gehad. Hij zou dus sowieso een Horcrux zijn. Ik zou hem waarschijnlijk in London verstoppen, omdat ik veel affiniteit voel voor die stad en me daar gewoon goed voel.

Nog een Horcrux zou mijn box met Harry Potterboeken zijn. Ik heb ze nog niet allemaal in die versie gelezen (ik heb ze wel al allemaal gelezen, maar dan de Nederlandse versies en de Engelse kinderkaften die ze in de bib hebben - ik had ze al gelezen voor ik ze kocht), maar in die box zijn ze wel allemaal verzameld in de Engelse volwassenenversies. Die box zou ik in de lokale bibliotheek verbergen, omdat ik daar toch heel wat boeken meegenomen heb en daar al van kinds af aan veel tijd heb doorgebracht.

Een derde Horcrux is een ketting die ik van een vriendin gekregen heb. De ketting is in de vorm van een klavertje vier, het nationale symbool bij uitstek van Ierland. Dat is dan weer gerelateerd aan een persoon die erg belangrijk voor mij is. Die ketting zou ik in Dublin verbergen, waar die persoon geboren is.

Een vierde Horcrux is een boek waarin ik haast dagelijks schrijf. Het is geen dagboek, maar de inhoud is toch te persoonlijk om hier met iedereen te delen. Ik heb geen idee waar ik het zou willen verbergen.

Een vijfde Horcrux is mijn bibkaart van de lokale bibliotheek, gewoon omdat ik daar al zoveel boeken mee ontleend heb. Die zou ik verbergen in New York omdat die plek me ook erg trekt en de thuisbasis is van iemand die ook veel voor me betekent.

Tenslotte, mijn zesde Horcrux. Dat zou mijn Parkerpen zijn omdat ik die al heel lang heb en er dus al veel mee geschreven heb - o.a. dingen waar ik goede herinneringen aan heb, maar ook dingen waar ik minder aangename herinneringen aan heb maar die toch best wel defining zijn voor mij. De pen zou ik in Belfast verbergen, omdat mijn beste vriendin daar woont.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 19:05 

Wel een leuk topic. Moest er wel even over nadenken.

    1. Foto: Ik heb op mijn kamer een grote foto van mijn hond staan. Hij was mij altijd dierbaar. Mijn ouders gingen op een gegeven moment scheiden waardoor we voor hem niet langer konden verzorgen, dus hij kreeg nieuwe baasjes. Een jaartje later is hij overleden aan botkanker. Elke keer als ik naar zijn foto kijk, dan krijg ik kippenvel en dan heb ik zo'n akelig gevoel. Dus het is een waardevol iets.

    2. Knuffeltje: Toen ik net was geboren, kreeg ik een knuffeltje van mijn tante. Een kuikentje. Ondertussen is dat ding helemaal versleten, mist het 1 pootje (dankzij die hond xD) en bevat het pluisjes etc. Ligt ergens in de kast, maar is niet iets wat ik kwijt wil zien. Daar zou ik ook een horcruxe van maken.

    3/4. Mijn katten: Ze zijn alles voor me. Ik kan me eigenlijk geen leven meer voorstellen zonder die twee beestjes. Ik kan heerlijk met ze kroelen, ze geven kopstootjes, ik kan met je knuffelen en als je zelf 5 seconden op bed ligt, komt er eentje bij liggen en gaat dan spinnen. :P

    5. Pen: Van mijn oma heb ik een pen gekregen voor het halen van mijn havo-diploma. Ik schrijf er niet vaak mee, omdat inkt op is. Maar vind het toch wel een mooi aandenken van haar, want ze is al tamelijk oud en kan op ieder moment te komen overlijden. Dan heb ik toch alsnog iets van haar wat ik niet direct kwijt wil hebben. Zou ik ook een horcruxe van maken.

    6. Kaart: Ik heb zoveel kaarten gekregen van mijn ondertussen overleden oma, en ik zou ze niet zomaar weggooien. Ik had al lang geen contact meer met haar (familie-omstandigheden), maar de laatste jaren van haar overlijden stuurde ze me wel continu kaarten bv. als ik jarig was, of geslaagd was voor mijn examens, of als leukig-heidje. Ik snap dat je niet alle kaarten een horcruxe kan maken (zou wel grappig zijn xD), maar in ieder geval eentje. :)

Was wel moeilijk om te bedenken.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 15:16 

Dit is echt heel toevallig ahahhah, ik had het er laatst nog over met een kameraad, en ik dacht dat Voldemort 7 gruzielementen had.

maar goed hier zijn ze:

1. zegelring: mijn opa draagt altijd een zegelring met ons familiewapen, als ik die ooit zou krijgen zou dat er een zijn. Ik zou deze ring dan voor altijd dragen.

2. Harry potter boek: mijn eerste harry potter boek die ik kocht toen ik 3 was, met mijn ouders. Dit boek zou ik verbergen in de tuin van mijn ouders.

Ik heb er maar 2 kan er zo totaal neit meer bedenken, maar als ze in gevaar zouden zijn zou ik voor de zekerheid toch op zoek gaan voor meer mogelijkheden.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 10:51 

Leuke vraag!
1. Ik zou ook mijn beer in een Horcrux veranderen, aangezien die al vele nachten met me heeft doorgebracht. Ik zou hem verbergen ergens rondom mijn huis.
2. Mijn handbal, want mijn hele leven bestaat hier ongeveer uit. Deze zou ik verbergen onder de grondvesten van de sporthal van mijn club.
3. Een van de boxen van mijn radio, want ik luister veel muziek en hou ook van zelf muziek maken, en dan vooral zingen. Deze zou ik verbergen onder het muzieklokaal van mijn school.
4.Mijn hoepel, sorry dit is van een insidejoke met een paar vriendinnen. Maar in ieder geval zou ik deze verstoppen in Litochoron (Griekenland), omdat daar de grap is ontstaan. Bovendien heb ik vele goede herinneringen aan Griekenland.
5. Natuurlijk 1 van mijn Harry Potter boeken, ik kan nu even niet bedenken welke, want bijna allemaal zijn ze me even dierbaar en allemaal even kapotgelezen(letterlijk!). Deze zou ik willen verbergen bij perron 9 3/4 op King's Cross, d aar ga ik namellijk ook deze zomer heen en ja, gewoon toepasselijk! :D
6. Mijn laatste Horcrux zou dan mijn camera zijn. Ik zou niet weten wat ik zonder die zou moeten, dusja. Deze zou ik ook in Griekenland willen verbergen, maar dan deze keer in Delphi. Hier heb ik namelijk heel veel mooie foto's (en herinneringen) gemaakt! :love:

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 6:43 

Ik heb hier eigenlijk nooit overna gedacht? Ik zou het er wel erg moeilijk mee hebben om die voorwerpen echt ergens achter te laten, heb ze liever in de buurt omdat ze zoveel voor me betekenen.

Ik zou kunnen zeggen alle Harry potter boeken, ben je gelijk klaar. :lol:
Nee maar het zou wel er een van zijn.

1: Harry potter
2 :Mijn FF7 game, mijn favo game.
3: Mijn katten, ze zijn zo geweldig.
4: Een dvd weet alleen niet welke, goed mogelijk is Avatar of Titanic
5: Playmobiel, heb ik al sinds m'n kindertijd kan het niet wegdoen (nostalgie)
6: TV of Computer, omdat ik het vaak gebruik en niet zonder kan.

Hoewel ik ook nog een paar andere dingen heb.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 19:31 

1 : Mijn Harry Potter boek dat ik als eerste kreeg. en die zou ik gewoon ergens in de bossen gooien, dat heeft namelijk geen reden dus denkt niemand daar aan.

2 : mijn ene hond die kan je altijd bij je hebben net als nagini

3 : mijn andere hond die kan je altijd bij je hebben net als mij andere hond en nagini

4 : een plank hout dat is iet waar niemand aan denkt en dan lijm ik het gewoon onder de eet tafel of iets dergelijks.

5 : Mijn eerste knuffel die ik kreeg, ik weet er niet veel van maar gaat om de gedachte.

6 : Ik weet niet echt iets, vast iets raars waar niemand aandenkt of gebruiken kan als ie het vind


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:15 

1. Parker vulpen. Die heb ik gekregen van mijn opa voor mijn 6e verjaardag. Destijds nog weleens gebruikt, maar zodra ik met balpen op de basisschool mocht gaan schrijven heb ik hem altijd netjes bij mij gehouden. Met lege inktvulling ;) Die vulpen zal ik altijd blijven houden, wie weet dat ik hem later nog in gebruik neem.

2. Een Harry Potter boek. Naar alle waarschijnlijkheid deel 7. Het heeft gewoon centraal gestaan voor de helft van mijn leven. Dus absoluut dat ik een HP boek aanwijs als horcrux.

3. Een drumstok. Ook dit staat deels voor wie ik ben. Op mijn 9e ben ik begonnen met drumlessen bij de plaatselijke fanfare. Dus een drumstok zal ik aanwijzen als horcrux.

4. Tja, kan wel zeggen: mijn blauwe olifantknuffel. Maar die heb ik op jonge leeftijd verloren op een Franse camping. En balen dat ik deed destijds. Dus kan daar geen horcrux meer van maken want niet in bezit ;) Goed wat dan.. een videogame. En dan niet zo maar een videogame, nee Super Smash Brothers Melee voor de Nintendo Gamecube. De allereerste console + game die ik met eigen zakgeld kocht.

5. Mijn allereerste analoge compactcamera die ik kreeg van een buurman. Brings back memories. Fotorolletjes vol schieten van paardenbenen, koeienkoppen en schapenvachten :lol: Ah sweet memories, dat waren nog eens tijden.

6. Een oude foto van moi in jonge jaren toen ik nog een echte krullebol was met witblond haar. Terwijl ik een pak vla aan mijn mond hou met de koelkastdeur naast mij die open staat. Tja, kon ik er wat aan doen (a)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:13 

Oeie moeilijk...

1) Zeker mijn mopshondje, Lola, die betekend alles voor me.

2) Mijn nieuw katje, Musti

3) Mijn teddybeer van Elmo, die heb ik al jaaaaaaren bij me.

4) Mijn Hp7 boek, dat is ook zeer speciaal voor me.

5) Euhm... tot zover weet ik er dus.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme