Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 15:39 

Ik denk weleens aan waarin de magische wereld verschilt van de onze, of waarin ze juist hetzelfde zijn. o.a zoals uit de boeken. Zo vraag ik me dus af hoe een trouwdag, eruit ziet in de magische wereld. Vertel me eens hoe jij zo'n dag voor je ziet, mag tot in detail! Het maakt natuurlijk ook nog uit of één van de twee uit de magische wereld komt, of allebei.

-Laat je mensen toe ook al kennen ze de toverwereld niet?
-Hoe ver zou je gaan, of ga je n andere kant op en hou je t klein?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 21:24 

Zoals de bruiloft van Bill en Fleur misschien? :S

Dan heb je nog de regeltjes: Als er muggles bij zijn, moet het niet-magisch. Tenzij de muggles op de hoogte zijn van magie, dan mag het wel.

En daarbij komt ook nog kijken: Als de bruid en bruidegom het klein willen, houden ze het klein. Anders groot.


*KuchleesHP7*

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 20:31 

Ik denk dat het niet zo heel veel verschilt van de onze.

Een trouwdag als in 25 jaar getrouwd zijn geef je elkaar bijvoorbeeld een bosje bloemen. In de toverwereld zijn het magische bloemen.

En trouwerij kan idd net zo magical zijn als je zelf wil .... tenzij er dreuzels bij zijn.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:10 

Moesten het 2 tovenaars zijn, alles zou betoverd zijn. Ook al is het principe hetzelfde van de trouwdag, toch is die magie anders. Dan krijg je bv: een magische taart, heb je geen muziekband of dj nodig. Je laat de muziek gewoon vanzelf spelen, enz...

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 16:07 

Hmmmm, dat is een moeilijke...

Ik denk dat het de aanwezigheid van dreuzels doorslaggevend is voor de vormgeving van je feest. Maar uiteindelijk, wat dat het er toe? Want het draait toch om de liefde? En ik denk dat er wat liefde betreft geen grenzen en verschillen zijn tussen dreuzels en tovenaars, liefde is zo mooi en daar draait het toch om in een huwelijk?

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 17:32 

Blijerd schreef:
Zoals de bruiloft van Bill en Fleur misschien? :S

Dan heb je nog de regeltjes: Als er muggles bij zijn, moet het niet-magisch. Tenzij de muggles op de hoogte zijn van magie, dan mag het wel.

En daarbij komt ook nog kijken: Als de bruid en bruidegom het klein willen, houden ze het klein. Anders groot.


*KuchleesHP7*

ik vond die bruiloft van bill en fleur een beetje dreuzelachtig. :propellor:
ik zag niet echt iets speciaals in de film.
Misschien in het boek wel, maar die heb ik nog niet gelezen :wizard:

_________________
''I have to go to Hogwarts, Hogwarts is my home!''


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 16:13 

Misschien is het een gewone trouwerij, maar dat vind ik wat gewoontjes voor een magische wereld.
Het zou prachtig zijn met veel magie, dieren, mooie dingen, en op een mooie plek, denk ook wel ergens waar ze een magische band mee hebben.
Ergens in de natuur of bij de zee, iedergeval waar water en groen is. Dan kun je veel doen en heeft zo veel voordelen.
Met een zonsop of ondergang dat geeft mooie sfeer, romantisch gevoel, mooie kiekjes etc...

-Hoewel groot wel leuk zou zijn kan er veel misgaan, is het klein houden ook intiem en magisch en dat lijkt me wel wat.
Natuurlijk hebben beide hun voordelen.
-En het zou denk ik wel te combineren zijn als er mensen bij zouden zijn.

Hier ben ik het ook wel mee eens het klinkt geweldig. Keer ergens gelezen.
Spoiler:
De bruid en bruidegom kleden zich 's ochtends aan. De bruidegom kiest naar persoonlijke voorkeur voor een traditioneel rokkostuum of gaat voor een bijzonder tovergewaad. Er vliegen al uilen af en aan met gelukswensen.

De bruid draagt een door (huis)elfen vervaardigde bruidsjurk en siert zich met sieraden die gesmeed zijn door kobolden, vaak geleend van een familielid. Van tevoren heeft ze haar haar laten doen op magische wijze en met gebruik van Sluikwaters haargel.

De bruidegom haalt de bruid op bij haar ouderlijk huis, naar voorkeur van het paar op de bezem, in een koets, door verschijnselen of in een magisch vergrote auto waar gelijk heel de familie in kan. Omdat de bruidegom de bruid pas mag zien nadat zij weggegeven is door haar vader, heeft zij een onzichtbaarheidsmantel om, een huwelijkscadeau van haar schoonouders.

De plechtigheid vindt vaak buiten plaats, op een plek te vergelijken met Stonehenge.

De ceremonie wordt voltrokken door een oude, wijze tovenaar of heks met trouwbevoegdheid. Die geeft de bruidegom toestemming om de onzichtbaarheidsmantel bij de bruid af te nemen. De ceremonie lijkt erg op die van dreuzels, al zijn de beloften ietwat anders. Ze beloven allebei hun magie aan te wenden om elkaar zo gelukkig mogelijk te maken. Dan knielen ze en houden handen vast, het lijkt op de onbreekbare eed, alleen is dit voor de trouwbelofte en hangt er geen doodgaan aan vast als de belofte wordt gebroken. Zo worden ze samen in de echt "gebonden".

Alle aanwezigen vuren hierna vonken in de lucht als teken van blijheid en toestemming. Dan volgt het feest, met magische muziek en veel gerijpte mede en boterbier. Huiselfen uit beide families zorgen voor de catering. Er wordt gedanst en de bruid kan haar sleep magisch laten krimpen zodat ze niet struikelt. De gasten geven cadeaus van praktische aard, vaak magisch, of hebben een aantal galjoenen bij Goudgrijp in hun kluis laten storten. Ook kunnen er sieraden gegeven worden aan de bruid. De bruid en bruidegom geven op hun beurt kleine doosjes mee aan de gasten voor thuis. Deze zijn magisch vergroot en bevatten een groot stuk taart, een bewegende foto van de gast met het bruidspaar en wat lekkers voor de kinderen, zoals chocokikkers en smekkies.

De bruidegom heeft gezorgd voor een veilige en voor dreuzels onleesbare woning en daar gaan ze samen wonen. De bruidegom draagt de bruid met een zweefspreuk naar boven.

En ze leven hopelijk nog lang en gelukkig!

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme