Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 22:33 

Ik ben het eens met Aisling.

Allereerst is het een feit dat zowel de boeken als de film Harry Potter als onderwerp hebben. De boeken vormen dan wel de basis, toch vind ik dat de films het verhaal op geheel eigen wijze interpreteren en uitgewerkt hebben tot film. Ik zie de boeken en films dan ook als losstaande elementen. Ik waardeer bijvoorbeeld bepaalde aspecten van de boeken enorm terwijl ik die totaal niet tegenkom in de film. Het draait in mijn ogen om de reden waarom je fan bent. Om het eens te zijn met de stelling zou betekenen dat je alles leuk moet vinden van Harry Potter en daar ben ik het beslist niet mee eens.

Also.. stel dat je het met de stelling eens ben dat alleen liefhebber van de films niet genoeg is om jezelf als fan te bestempelen. Dan vind ik ook dat je dit gegeven moet kunnen omdraaien. Je moet ook houden van de films om jezelf een Harry Potter fan te noemen. Het lezen van de boeken is niet voldoende. Zijn jullie het hier mee eens? Wat ik bedoel: mag iemand die alleen de boeken heeft gelezen zich een Harry Potter fan noemen?

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 22:41 

Daar kan ik heel goed in mee komen dat die vraag gesteld wordt. Er zijn immers slechte verfilmingen van boeken gemaakt, waar ik als lezer niet achter kon staan. In mijn geval bijvoorbeeld Hannibal. Het boek is zoveel diepgaander dan de film.
Maar ja, ben ik dan ineens geen fan meer omdat ik de verfilming van Hannibal tegen vind vallen, terwijl ik The Silence of the Lambs wel weer super vind.

In dat geval vraag ik me echt af hoe we het principe van een fan kunnen omschrijven. Boeken lezen, films kijken... maar er bestaat al zoveel meer.
Aan de andere kant denk ik ook dat alleen het lezen van de boeken ook niet afdoende is. In veel fangerelateerde dingen zijn er, zoals ik eerder aangaf, ook in eerste instantie films gemaakt en later pas boeken verschenen.
Je zou dan beter kunnen stellen dat je als fan minimaal het orginele stuk moet hebben gelezen of gezien om in ieder geval op de hoogte te zijn.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 15:59 

Ik heb deze discussie samengevoegd in dit onderwerp. Een nieuwe discussie wordt vandaag nog gepost, maar stop vooral niet met deze discussie ;)

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme